קאדילק XT5 (מנוע 2.0 ל’ טורבו) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
קאדילק XT5 (מנוע 2.0 ל' טורבו) מבחן דרכים
קאדילק XT5 (מנוע 2.0 ל’ טורבו) מבחן דרכים

קאדילק XT5, מנוע 2.0 ליטר טורבו – הגרסה מתוחת הפנים של הקאדילק XT5 שומרת על הממדים הנדיבים אך מצוידת במנוע צנום במונחים אמריקאים, האם השילוב הזה יצליח דווקא בשוק הרכב הישראלי?

 

כבר מספר שנים שקאדילק עושה את ההתאמות הנדרשות על מנת להישיר מבט ליצרניות היוקרה מאירופה. החל באיכות החומרים, הגימור וההרכבה, וכלה בהתנהגות הכביש (למשל בקאדילק ATS המהנה לנהיגה). לאחר 4 שנים מיום השקת ה-XT5, עושה קאדילק צעד נוסף ומציידת אותו במנוע צנום במונחים אמריקאים – 2 ליטר טורבו בעל ארבעה צילינדרים “בלבד”. 

 

מבחוץ

 

קאדילק XT5, רכב הפנאי של קאדילק, משדר יוקרה, גודל ונוכחות. העיצוב החיצוני שומר על הקו הנוכחי של דגמי קאדילק. קו הדלתות גבוה יחסית, חלונות צרים, קווי מרכב חדים ופנסים קדמיים ואחוריים מאורכים כלפי מטה. בחלקו הקדמי שוכנת סבכה חדשה שעיצובה עודכן במתיחת הפנים ונראית, לטעמנו, משמעותית יותר טוב. בחלקו האחורי מבצבצים שני מפלטים מרובעים השומרים על הרמוניה עם העיצוב הכולל.

כמו בכל רכב, אפשר להתווכח על היופי אך במקרה של ה-XT5, לא ניתן להתווכח על הייחודיות בה בחרה קאדילק לעצב את רכביה בהשוואה לקווי העיצוב ה”מעוגלים” של שאר יצרניות הרכב. בגרסת ה-Premium Luxury אותה בחנו, פרופורציות החישוקים היו קטנות מידי לטעמנו ביחס למרכב הענק. על אף שמידת החישוקים אינה צנועה (18″), החתך הגבוה (65) מגמד את גודלו של החישוק מבחינה ויזואלית. בגרסת הספורט, הנועלת חישוקי 20″ וצמיגים בחתך 55, המצב שונה לחלוטין. 

 

תא נהג קאדילק XT5

 

לא חסכו בעור בתא הנהג והנוסעים. קאדילק

 

מבפנים

ב-XT5 לא חסכו בעור. במושבים, בדיפוני הדלתות, בקונסולה המרכזית וכמעט בכל מקום עליו תסתכלו פרט לתקרה, ששם מותקן גג פאנורמי ענק שחציו הקדמי נפתח. עיצוב הפנים “נקי” יחסית וה-XT5 אינו עמוס בכפתורים ורוב השליטה נעשית באמצעות מסך המגע או באמצעות הגלגלת הנמצאת ליד משענת היד שבין המושבים. תוספת מבורכת של מתיחת הפנים. ואם כבר הזכרנו תוספות מבורכות במתיחת הפנים – כפתור עצמת השמע, השולט על 14 רמקולים איכותיים מבית Bose, סוף סוף חזר להיות עגול ומסתובב.

לא עוד סליידר טאץ’ חסר אינטואיטיביות כפי שהיה מותקן בדגם היוצא. לפעמים לא צריך לנסות ולשפר משהו טוב שעובד כבר שנים ואנחנו שמחים שקאדילק הפנימו זאת.

 

גימורים יוקרתיים

 

מערכת המולטימדיה כוללת תמיכה באפל קאר פליי ובאנדרואיד אוטו ומכשיר הסלולארי יהנה מכיס ייעודי הנמצא בין המושבים הכולל טעינה אלחוטית. בהחלט שימושי ונוח. מבחינה פונקציונאלית, לרשות הנהג והנוסע שלידו נמצאים שני מחזיקי כוסות בין המושבים, כיסים בדלתות (שאינם גדולים במיוחד) עליהם מפצה תא כפפות רחב ממדים ותא נדיב מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים. המאפרות בקאדילק הזו צועקות “קאדילק”. מחזירות עטרה ליושנה ומעוטרות במכסה מתכתי מאסיבי וכבד. ואם כבר עטרה ליושנה, בXT5 מתוחת הפנים החליטו להחזיר את דיפוני העץ במספר אזורים בפנים הרכב. לאחר שנים של “הצערת” המותג, קאדילק לוקחת צעד קל לאחור.

כל מושבי ה-XT5 (הקדמיים והאחוריים) כוללים חימום, ואלו הקדמיים, לאחר מתיחת הפנים, כוללים גם מיזוג. תוספת חשובה למושבי עור בארצנו החמה. הכיוון חשמלי כמובן, כך גם כיוון ההגה, ומושב הנהג כולל שני זיכרונות. מי שעלה במשקל בסגר הראשון והשני ישמח לגלות כי ה-XT5 מציע יציאה וכניסה נוחה באמצעות הזזת המושב לאחור וההגה פנים בעת כיבוי הרכב.

 

כיוון חשמלי למושבים. קאדילק XT5

 

הנוסעים מאחור יהנו ממערכת בקרת אקלים נפרדת לחלוטין, מושבים מחוממים (כאמור), שני שקעי טעינה, משענת יד בין המושבים ומשענת גב בעלת זווית מתכווננת לטובת נוחות גבוהה יותר על חשבון נפח תא המטען. עם זאת, נציין כי גולת הכותרת מאחור היא מרחב המחיה. מרווח הראש, הכתפיים והרגלים עצום. זאת הודות לבסיס גלגלים ארוך העומד על 286 ס”מ ורוחב נדיב של 190 ס”מ. נוסע שלישי ימצא מקום לכפות רגליו בזכות הרצפה השטוחה לחלוטין. המושב האחורי נע לפנים ולאחור לטובת מרווח רגלים / מקום בתא המטען (במידת הצורך). פשוט וחכם. ואם כבר בתא המטען עסקינן – תא המטען של הקאדילק נדיב במיוחד (850 ליטר) וכולל מחיצה נאה הנעה על גבי מסילה על מנת שהציוד לא יעוף לכל עבר בכביש המתפתל. פתיחתו, בגרסה מתוחת הפנים, מתאפשרת ללא ידיים באמצעות דריכה על נקודה המסומנת על הכביש. אמריקה.

 

מנוע 2 ליטר טורבו עם 237 כ”ס

 

מתניעים ונוסעים

אנו מתניעים את הקאדילק ועל השמשה מוקרנים עבורנו נתונים נבחרים בנוגע למהירות, טווח הנסיעה, שמירת מרחק ועוד. עוד תוספת חדשה שהוכנסה בדגם מתוח הפנים. כאמור, ב-XT5 לאחר מתיחת הפנים, מוצע מנוע “צנום” במונחים אמריקאים. ארבעה צילינדרים בנפח כולל של 2 ליטר הנושמים באמצעות מגדש טורבו. כמיטב האופנה האירופאית. המהדרין אגב, יוכלו עדיין לרכוש את ה-XT5 כשבחזיתו מותקן מנוע ה-3.6 ליטר בתצורת V6 המוכר.

מנוע הטורבו מפיק 237 כוחות סוס כבר ב-5,000 סל”ד (לעומת 310 כוחות סוס ב-6,600 סל”ד במנוע ה-V6) ו-35.7 קג”מ כבר ב-1,500 סל”ד נמוכים ביותר (לעומת 37.3 קג”מ ב-5,000 סל”ד במנוע ה-V6). אמנם מנוע ה-2 ליטר חלש ב-73 כוחות סוס אך מגדש הטורבו מפצה על כך בזכות רצועת כוח רחבה מאד המתחילה בסל”ד מאד נמוך. כוח לא חסר ל-XT5 והמנוע מושך בקלות את 1,841 הקילוגרמים שמרכיבים אותו. נציין כי ההנעה בגרסה זו היא קדמית, בעוד שבגרסת ה-3.6 ליטר ניתן לבחור בהנעה כפולה.

 

תיבת הילוכים פלנטרית עם 9 הילוכים. קאדילק XT5
תיבת הילוכים פלנטרית עם 9 הילוכים. קאדילק XT5

 

תיבת ההילוכים הפלנטרית של ה-XT5 מתוחת הפנים מצויידת ב-9(!) יחסי העברה. ההילוך התשיעי ארוך כמעט כמו הקאדילק XT5, ב-1,500 סל”ד בלבד במהירות של 110 קמ”ש ליתר דיוק. שקט וחסכוני בשיוטים ארוכים. גם רעשי הרוח אינם חודרים באופן מוחשי עד מהירות של כ-140 קמ”ש, ולמעשה, עד מהירות זו, רעשי הרוח שבקעו ממיזוג המושבים היו חזקים יותר. נקודה חיובית נוספת בגרסה מתוחת הפנים היא בקרת השיוט שכעת כוללת גם פעולה אדפטיבית אוטומטית בניגוד לגרסה היוצאת. חוסר משמעותי לרכב ברמת המחיר הזו שהיה לגרסה היוצאת וטופל בגרסה זו.

הבלמים חסרו את הנשיכה הראשונית, כאילו כדי להזכיר לנו כי אנו נוסעים על רכב שמשקלו קרוב לכ-2 טון. לקאדילק משוטים להעברת הילוכים מאחורי ההגה למי שיבחר להשתמש בהם. פעולת התיבה חלקה ונעימה אם כי, מעצם היותה פלנטרית, היא אינה זריזה כמו התיבות כפולות המצמדים של המתחרים מיבשת אירופה. 

קאדילק XT5 מכוילת לצד הרך ונוחות הנסיעה טובה. תורם לכך גם חתך הצמיגים העצום (במונחים מודרניים) שהזכרנו קודם לכן – 65. בכביש המפותל זוויות הגלגול יהיו מוחשיות והקאדילק פחות ששה לתקוף פניות במהירות גבוהה. נציין כי גם במידה ותבחרו לעשות זאת, הביטחון מאחורי ההגה ימשיך להיות גבוה אך יש לא מעט רכבים אחרים שנעדיף לקחת לכביש הזה. ה-ATS למשל, שלצערנו לא מיובא יותר, הוא אחד מהם.

 

קאדילק XT5 מתיחת פנים

 

נדיבה באבזור נוחות ובטיחות. קאדילק XT5

 

על בטיחות הנוסעים הופקדו מספר מערכות, וביניהן (קחו נשימה עמוקה): חגורות מתהדקות אוטומטית בנסיעה “אגרסיבית”, התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, התראה על גבי המראות מפני רכבים ב”שטח מת”, פנסי לד איכותיים (אורות דרך ואורות גבוהים) המאירים נפלא בלילה, התראה על אי שמירת מרחק ברטט במושב ובהקרנה על גבי השמשה הקדמית, התראה ברטט במושב בתמרוני חניה אוטונומית, מצלמת “רחפן” 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, מראה מרכזית שהינה מסך המקרין תמונה ממצלמה מותקנת על גג הרכב לטובת שדה ראיה מיטבי, זיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים ועוד ועוד. Safety first.

לסיכום: 

הקאדילק XT-5, בגרסה מתוחת הפנים, מישירה מבט לרכבי היוקרה מאירופה מבחינת איכות החומרים והאבזור הנדיב. המנוע הקטן לא פגע בתחושת העצמה ותרם לצריכת דלק משופרת שעמדה על כ-11 קילומטר לליטר במבחן שלנו. מי שאינו מחפש רכב פנאי מושחז ודינאמי, ואוהב את החוויה האמריקאית הכוללת מרחב בתא הנוסעים, ייהנה מחבילה מצוינת. 

 

מחיר: 329,990 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “קאדילק XT5 (מנוע 2.0 ל’ טורבו) מבחן דרכים”

  1. תמורה מצוינת לכסף למי שלא מקובע על גרמניות. נהגתי גם בXT5 וגם ב XT4 שניהם רכבים מצוינים ונוחים מאוד עם אבזור שאין ברכבים בסדר גודל של הקדילאק. ממליץ נסיעת מבחן לפני החלטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × two =