קאדילק XT6 קרוסאובר 7 מקומות (3.6 ל’) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
קאדילק קרוסאובר 7 מקומות
קאדילק XT6 קרוסאובר 7 מקומות (3.6 ל’ 310 כ”ס) מבחן דרכים

 

בינואר 2020, לפני שהעולם התהפך על הראש, השתבש כולו, וחזר לעצמו אחרי שנה, קאדילק העולמית חשפה את קאדילק XT6, ה-SUV הגדול שלה, רכב קרוסאובר, מאסיבי, עם 7 מקומות, ושפע מרווח פנים ואבזור. הוא אמריקאי, אבל העיצוב שלו מעט מזכיר סגנון עיצוב של מותגים אירופאיים, עם חזית יפהפייה ואגרסיבית, פנסים צרים, קווים סקסיים וחדים איפה שצריך, חישוקי 20 אינץ’, וסמל קאדילק במרכז. מה אפשר לבקש יותר מזה?

הקאדילק XT6 הגדול היה ביוני 2020 כבר בארץ, אחרי ולמרות הכל. רכב SUV מרשים מאד, עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר עם של 310 כ”ס, ומומנט של 37.3 קג”מ, מורגשים היטב. מערכת ההנעה היא כפולה, והמנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית, טובה. לטובת הממהרים, התאוצה מהמקום ל-100 קמ”ש אורכת פחות מ-7 שניות.

בא לי לסכם לכם את הרכב בשתיים-שלוש שורות, לפני שאני מתחילה את הסקירה, אני פשוט אחרי שבועיים של הכנת מוסף רכב מיוחד לעיתון מעריב, “מוסף דירוג קרוסאוברים”, והתבקשתי לסכם מכוניות פנאי שטח בקצרה. אז הנה – קאדילק XT6 הוא רכב SUV גדול ומרשים, רשימת האבזור שלו ובו לנהג ולנוסעים היא אחת הרשימות הארוכות ומרשימות, הוא גדוש בכוח, ובמתגים, ובפיצ’רים, אבל לא תרגישו בעומס בעיניים, כי איכשהו כל הדבר הזה מתחבר. מתחבר לכדי רכב מאד מאד מיוחד, חזק, מרווח מאד, ומומלץ למשפחה.

 

רכב 7 מושבים
SUV שבעה מקומות. קאדילק XT6
קאדילק XT6 מנוע מפרט
מנוע 3.6 ליטר עם הספק של 310 כ”ס. XT6

 

תיכף אשטח בפניכם את כל האבזור שמגיע “כסטנדרט”, שהוא הכל אבל סטנדרט אי אפשר לקרוא לזה, הוא הרבה יותר. עליתי לרכב, או אם נודה, אפילו קצת טיפסתי לרכב, על מדרכי הצד, התיישבתי על מושב הנהג, הרמתי אותו עד כמה שניתן למעלה, ועדיין הרגשתי שאני יושבת נמוך. הרכב הזה ענק, ציינתי כבר? יחד עם זאת, דקה אחרי שהתנעתי ויצאתי לדרך, שכחתי מזה, ולכן, אני יכולה להעיד שגם אם אתם או אתן בגובה של עד 1.70 ומרגישים קצת “נמוכים” בתא הנהג, שדה הראייה הגדול לכל עבר, מפצה על, ולכן, אל חשש, רואים טוב בנסיעה, ותמיד יש חיישנים ומצלמות היקפיות שיודיעו לכם, אם אתם הולכים לחנות על הרכב של השכן 😉

 

קאדילק XT6 מחיר
תא נהג קאדילק XT6
קאדילק XT6 חוות דעת מולטימדיה
מעודן ומחוספס גם יחד
קאדילק סאנרוף
תן לשים את הראש… ולבהות דרך הסאנרוף הפאנורמי

 

מחלקה ראשונה

קאדילק XT6 כולו מציע לנהג והנוסעים כיוון חשמלי מכל כיוון ואבזור נוחות מכל פינה: מושב נהג ונוסע קדמיים מתכוונים חשמלית (8 מצבים), פתיחת תא המטען חשמלית, בעזרת מחווה עם הרגל, חלון גג פנורמי חשמלי כולל פתיחה מהירה וצלון חשמלי, (התאהבתי בסאנרוף הזה, חלון פנוראמי מושלם לשמיים), קיפול כל המושבים הוא חשמלי, על ידי שורת מתגים לצד המושבים ומאחור, מראות צד חשמליות, ההגה מתכוון חשמלי, עם אופציה לחימום, באופן אוטומטי, עם 2 זכרונות לנהג, משטח הטענה אלחוטי לטלפון נייד (מטעין לאט…), מערכת בקרת אקלים אלקטרונית (מפוצלת לכ-3 אזורים, פשוט מדהים), אופציית חימום ואוורור למושבים הקדמיים וחימום למושבים אחוריים, אותם הבן שלי הדליק / חימם, אפילו שאנחנו כבר נמסים בחודש יוני. כי זה מגניב, אתם יודעים.

וגם… שליטה על מערכת השמע, בקרת השיוט, מרכז המידע והטלפון מגלגל ההגה, העברת הילוכים מגלגל ההגה, לטובת נהיגה במצב ידני, מערכת התנעה מרחוק, שלט חכם לזיהוי נהג ופתיחה/נעילה, תא כפפות עם נעילה ותאורה, ועוד ועוד ועוד. קאדילק זה אמריקה, ואמריקה זה קאדילק, אז בטח לא ציפיתם לצבעים אחרים מלבד אדום כחול ולבן בסביבת הנהג, בתאורה, במתגים, ואיפה שניתן. שלא תשכחו.

 

קאדילק מצלמת רוורס
אבזור בטיחות מקיף מאד כסטנדרט
תצוגה עילית רכב
תצוגה עילית. קאדילק

 

אני מנסה להתחבר למערכת המולטימדיה דרך חיישן ה-NFC (חיבור מהיר של הנייד לרכב, חיבור שנעשה רק כשקרובים למערכת), ובלוטות’, והיא קולטת כל ערוץ, מכשיר ומולטימדיה מסביב, חוץ מאת הנייד שלי. מעניין, ולא הגיוני. או אז הוסבר לי שהחיבור לבלוטות מתרחש רק כאשר הרכב בעמידה, במצב PARKING, זה פיצ’ר בטיחותי שאני לא יודעת מה אני מרגישה כלפיו, אבל הוא בטיחותי. הוא קיים בכלי רכב נוספים, והנה אני פוגשת פה שוב. אז דעו לכם, לפני שאתם תוהים מה השתבש במערכת המולטימדיה, לא תוכלו לחבר את הטלפון תוך כדי נסיעה איטית או מהירה, ולסכן את עצמכם. בשום אופן. רק במצב חניה/P.

מערכת המולטימדיה הנחמדה, כולל מסך 8 אינץ’ קטן מדי, לדעתי, עם אפשרות לחיבור 2 טלפונים במקביל, יש תצוגה עילית, חיבור ל-Apple carplay/Android Auto, מערכת שמע טובה של BOSE, עם 14 רמקולים, ומגבר לקבלת צליל היקפי (כולל מערכת לביטול רעשים, לניטרול תדרים נמוכים המגיעים מהמנוע והגיר), USB, שתי יציאות USB רגילות, וארבע יציאות TYPE C, ו… גם שקע מתח 12 וולט.

 

קאדילק שורת מושבים
שורת המושבים האמצעית זזה על מסילה ומרווחת מאד
מרווח רגליים קאדילק XT6
מרווח רגליים שורה אמצעית. קאדילק XT6
קאדילק XT6 שורה שלישית מתקפלת מרווח
מרווח רגליים שורה שלישית. קאדילק XT6

 

אמרתי מרווח, משפחה של עד 7 נפשות תוכל לשבת ברכב בהנאה, בעיקר אלו בשורה המרכזית, השנייה, המושב המרכזי נע על גבי מסילה לטובת הגדלת מקום לרגליים, ולטובת הברכיים של יושבי השורה השלישית. שני מבוגרים קטני מידות יחסית יוכלו לשבת שם, אבל עזבו אתכם, ילדים “עפים” על השורה הזו, אז שישבו שם ויהנו. להם יהיה לבטח מספיק מקום.

ענייני גישה, לשורה השלישית בעיקר, יש פתיחה דיי מרווחת מהשורה האמצעית, לטובת כניסה לשורה השלישית. דיי מרווח, דיי נוח, דיי… כל אלה דיי תלויי איש ואישה – כמה אתם אתלטיים, גמישים, וצעירים בגיל ובגוף, כך הגישה לשורה השלישית תהיה פשוטה יותר עבורכם.

 

קאדילק XT קיפול מושבים
תא מטען ללא קיפול מושבים כלל
קיפול מושבים קאדילק
קיפול שורת המושבים השלישית. XT6

 

נפח תא מטען כשכל המושבים פתוחים ומאויישים: 357 ליטר
נפח תא מטען עם קיפול השורה השלישית, (עד חמישה נוסעים ברכב) – 1,220 ליטר
נפח תא מטען כאשר כל המושבים, בשורה שנייה ושלישית מקופלים – 2,228 ליטר

הזדמנות מצוינת לקפוץ לקניות באיקאה.

מבחינת מקומות אחסון, יש בשפע, בכל שורת נוסעים, ובעיקר בסביבת הנהג המפנקת, רק איפה המקום הייעודי לנייד? שאוכל להניח אותו לצפות במפות הווייז?.

 

קאדילק גדולה חוות דעת
אפשרות טעינת מטען ארוך, על ידי קיפול חלק מהמושבים

 

קאדילק XT6 הוא רכב דינאמי, אוחז, ונוח. יש מצבי נהיגה, שכל אחד מהם אפקטיבי ומורגש, ומנוע שקט יחסית וחזק, שגם אם שומעים אותו בזמן מאמץ, הצלילים שבוקעים ממנו נעימים מאד לאוזן. בהאטה ובבלימה, הבלמים מתקשים לבלום את “הג’מוס” הזה (2,107 ק”ג). עברו כ-8000 ק”מ על רכב המבחן הזה… זה לא מעט. מעיכה טובה של דוושת הבלם פנימה עושה את העבודה. במהירות בינעירונית פלוס, (מהנה מאד) ההגה הופך מעט קל. לא משהו שירידה במהירות לא יכולה לפתור.

התמרון בעיר, בסביבה עירונית הוא בסדר, לא מצוין. כאן הרגשתי שהישיבה הנמוכה יחסית במושב הנהג, משפיעה. אבל מתרגלים להכל, וגם עושים שימוש במערכות הסיוע, המצלמות ההיקפיות (כמו גם במראה המרכזית שהופכת למצלמה אחורית) ומערכות הבטיחות, כשאת התראות הבטיחות מרגישים במושב הנהג על ידי רעידות / רטט, וזה פשוט מצוין, אפקטיבי ומציל חיים. בלי להגזים.

 

קאדילק XT6 וו גרירה

 

בתחילת המבחן היה קשה לי להתרגל למראות הצד שנראה כאילו הן מגדילות, ומעט מבלבלות את העין. מתרגלים להכל. בלוח השעונים, יש מד לפילטר שמן ופילטר אוויר, אהבתי מאד שהתצוגה המפורטת (בכלל), מראה לנהג מתי צריך להחליף את הפילטרים הללו בעזרת “אחוזי חיים” (נותרו 30% לפילטר שמן, לדוגמא).

ציינתי שיש מקום טעינה ייעודי לנייד, אבל לא ציינתי כמה מגניב החיווי שלו על המסך, כשהוא מתחבר. המטען, אגב, עם קצב טעינה שולי למדי. אז תטעינו בבית, לפני הנסיעה.

 

קאדילק פילטר שמן ואוויר
לוח שעונים / מכוונים אינפורמטיבי מאד

 

אבזור בטיחות:

7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית – טווח מהירות “מלא” (מ 4- קמ”ש, גילוי ממרחק 60 מטר), התראה מפני התנגשות חזיתית כולל אינדיקציה על המרחק בזמן מהרכב מלפנים, מערכת התראה ובלימה אוטומטית לזיהוי הולכי רגל כולל מערכת התראה לזיהוי הולכי רגל בנסיעה לאחור. חנייה אוטומטית כולל בלימה אוטומטית, בלימת חירום אוטונומית במהירות נמוכה (מעל 8 קמ”ש) גם בנסיעה לאחור.

התראה ותיקון סטייה מנתיב ,מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים למניעת סנוור, התראת “שטח מת” במראות, התראה על הימצאות ילד/ה במושב האחורי (REAR SEAT REMINDER), מצלמת מראה HD כולל שוטף מצלמה – בלחיצת כפתור המראה הופכת לצג מקרין, מצלמת חניה היקפית HD 360, עם מבט מעוף ציפור כולל אפשרות לבחור זוויות צפייה כולל מבט על הוו גרירה. אם הזכרנו וו גרירה, תיזהרו על הרגליים והברכיים שלכם, בזמן הטענת חפצים בתא המטען, אאוץ’.

 

קאדילק מבחן דרכים
רכב 7 מקומות שימושי, דינאמי ונוח

 

קאדילק XT6 מוצע בשתי רמות גימור (עם אבזור ויחידת הנעה זהים אך עם הבדלים במערכת המתלים והעיצוב)

רמת פרמיום לקשרי:

ידיות דלתות בצבע הרכב כולל תאורה לזיהוי בחושך, גריל קדמי בצבע שחור מטאלי מבריק עם נגיעות ניקל ופס ניקל סביב, פגוש קדמי ואחורי חלק תחתון משולב עם פס כרום, פסי קישוט סביב החלונות צד בצבע ניקל מוברש ופנסים אחוריים אדומים.

במחיר 399,900 ש”ח

 

רמת גימור ספורט:

מערכת בקרת שיכוך מתלים רציפה בזמן אמת, ידיות דלתות חיצוניות בצבע הרכב, גריל קדמי בעיצוב שונה בצבע שחור מבריק עם פס ניקל סביב, פגוש קדמי ואחורי חלק תחתון משולב עם פס שחור, פסי קישוט סביב החלונות צד בצבע שחור מבריק, פנסים אחוריים שקופים בחלקם.

במחיר 439,900 ש”ח

 

צריכת הדלק המשולבת בסוף המבחן – 16.1 ליטר ל-100 קילומטר
היצרן מצהיר על 11.8 ליטר ל-100 קילומטר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × four =