קופרה אטקה (2.0 ל’ 300 כ”ס) מתיחת פנים – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לאחר מתיחת הפנים שעבר, אפשר לספור את השינויים בקופרה אטקה על כף יד אחת, ועדיין, צריך להיות לוקו בשביל לסרב למבחן דרכים חוזר. בחרנו להישאר בצד השפוי, עם אחד מרכבי הפנאי הכי לא שפויים בסביבה. מוזמנים לגלות מה חדש, ובעיקר מי המתחרה העיקרי שלו?

 

קופרה אטקה 2021
קופרה אטקה (2.0 ל’ 300 כ”ס) מתיחת פנים – מבחן דרכים

 

תמונות: גל בומנדיל

 

קופרה אטקה חוזרת אלינו למבחן דרכים. העוקבים המסורים בוודאי זוכרים שבחנו אותה אי שם בינואר 2020, עוד לפני שכל העולם התהפך עם הקורונה ועוד לפני שהמותג עשה עליה לארץ והשיק אולם תצוגה יפיפיה עם דגם נוסף – קופרה פורמנטור. 

להבדיל מהקופרה פורמנטור 1.5 ליטר, אותה בחנו, פה מדובר בקופרה בשרנית ונושכת. היא אולי לא סקסית ומושכת את העין כמו הפורמנטור, אבל גם כאן, לאחר מתיחת הפנים, היא נראית טוב יותר מבעבר.

אז מה השתנה הלילה הזה מכל הלילות? מעט כאמור. אם שף היה בוחן את הקופרה אטקה, הוא היה משתמש במילה ‘נגיעות’, ואכן, יש לנו פה ‘נגיעות’ קלות – בחזית, ישנן יחידות תאורת Full Led עם חתימת אור חדשה. שבכת הגריל התעבתה וגדלה וקיבלה מסגרת תוחמת, ועבה יותר. המעויינים בשכבה סודרו מחדש ובמרכזם סמל הקופרה בצבע ה-copper נחושתי הידוע. בתי מנורות הערפל וכונסי האוויר גדלו וקיבלו צורה קצת יותר דינאמית הנמשכת מעלה, אחרי שבדגם הקודם היו כמעט זהים לאטקה “הרגילה”.

 

קופרה אטקה מחיר
נגיעות עיצוביות קלות. קופרה אטקה מתיחת פנים

 

גם השבכה התחתונה גדלה, והכיתוב CUPRA הגדול שהיה בתחתית הגריל נעלם, ובמקומו קיבלנו תוחמים בכל צד, דמויי “חצאית”, למראה ספורטיבי יותר. מאחור, יחידות תאורה חדשות גם כן במעט, וזהו. כל שאר הרכב נשאר AS IS מבחוץ.

למבחן הדרכים קיבלנו את גרסת הבסיס, מה שאומר חישוקי STD ’19, בצביעה אחידה, ולא חישוקי ה-PYA   המושכים, בעלי הצביעה הדו-גוונית COPPER- BLACK.

 

קופרה אטקה מולטימדיה
קופרה אטקה תא נהג

 

קופרה תיבת הילוכים
תיבת DSG 7 הילוכים רטובה. אטקה

 

קופרה הגה

 

פנים הרכב נשאר זהה כמעט לחלוטין, למעט שני שינויים מרכזיים – מושבי הבאקט עשויים בד מגיעים גם בגרסת צבע BLUE BLOOD כחולים (בתוספת תשלום), והתפירה ותחימת פסי הכרום בהגה שונו מכסוף לצבע copper. למעשה, למעט המושבים וההגה, כל שאר הרכב סיאטי לחלוטין, שזה, איך לומר, קצת מבאס. 

אם קופרה מדברים פה על שבטיות ומותג מבודל, לדעתי, היו צריכים להמשיך עם צבע ה-copper גם בתחימת פתחי המיזוג, אזור ההילוכים ומערכת המולטימדיה, לפחות, במקום פס הכרום. נכון שהמנוע פה הוא השחקן המרכזי, אך מי שמשלם לא מעט כסף ירצה בידול נוסף מסיאט.

במרכז הדשבורד מסך 9.2″ שגדל במעט לעומת הדגם היוצא, עם מערכת מולטימדיה MIB3 רק שלהבדיל מהקופרה פורמנטור, שעבר לוקליזציה מלאה לעברית, המסך נשאר באנגלית, ולמרות שצויין באולם התצוגה שזה תומך בעברית, לא מצאתי בהגדרות ממשק את שפת אימנו. ה-UX/UI זהה לממשק אותו פגשנו בפורמנטור, למעט המפות המובנות שפגשנו שם, ולמרות התמיכה ב-Apple Car Play ו-Android Auto, ממשק ה-Waze לא עבד והסתפקתי ב-Google Maps, (ייתכן שזה קשור לנייד שלי). 

 

מושבי באקט קופרה
מושבי באקט

 

מרווח פנים קופרה
מושב אחורי. קופרה אטקה

 

עוד משהו קטן שגרם לי בעיקר לעקצוצים ליד העין, זאת המילה SEAT שהופיעה בחלק מהתפריטים. הלו! מדובר ב-CUPRA, מותג אחר, להזכירכם. כמו שאני לא מצפה למצוא את השם TOYOTA בלקסוס, כנ”ל כאן.
מה שכן נישאר זה אותו מתג עגול ומיושן לתאורה, שמלווה את הקונצרן מזה למעלה משני עשורים, כאשר בדגמים אחרים של הקונצרן כבר עברו לפאנל טאצ’ חדשני. לפחות התפטרו פה מידית ההפעלה של בקרת השיוט האדפטיבית שהותקנה מאחורי ההגה, ולחצני תפעול בקרת השיוט עברו לקדמת ההגה. 

לוח השעונים הדיגיטאלי, Digital Cockpit יפיפה, וגם כאן, מכיל שילובי צבע copper ותצוגת מצבים דיגיטאלית מתחלפת. במרכז, הקונסולה בואכה ידית ההילוכים נמצא בורר מצבי הנהיגה השונים, שהיה 95% מהזמן במצב CUPRA, אבל בשביל הפרוטוקול, דעו שיש פה גם מצבי נהיגה Comfort, Sport Offroad, Snow ו-Individual. 

 

תא מטען קופרה
תא מטען בנפח 485 ליטר. אטקה

תאורת וולקאם

 

קופרה אטקה מגיעה עם הנעה כפולה קבועה ומתלי Dynamic Chassis Control – DCC, שהופכים קשיחים בהתאם למצב הנסיעה, ובעת בחירת מצב נהיגה, תוכלו לבחור אם להפעיל אותם כמו גם שאר בקרות ומערכות הבטיחות.

מאחור, מושבים נוחים עם חיבורי ISO-FIX לטובת הטענת כסאות בטיחות. בכל זאת, ולמרות הכל, מדובר ברכב פנאי משפחתי. מעל תא הנוסעים חופת גג זכוכית משולבת חלון שמש נפתח. תא המטען נשאר זהה בנפחו ועומד על 485 ליטר, קטן במעט מדגם האטקה הרגיל בשל מערכת ההנעה הקבועה שבגרסת הקופרה. הפתיחה החשמלית נעשית באמצעות היד ולא במחווה עם הרגל או ריקוד שבטי.

 

קופרה אטקה מנוע
מנוע 2 ליטר עם הספק של 300 כ”ס

 

בחזית, מנוע 2.0 ליטר טורבו עם הספק של 300 כ”ס ומומנט של 40.8 קג”מ המשודך לתיבת הילוכים DSG 7 הילוכים טבולה (רטובה). אין פה כמעט שינוי לעומת הדגם שנבחן בעבר. בתחום מערכות הבטיחות נוספו מספר מערכות נוספות כגון: התראת ערנות, הכוללת בלימה עד לעצירה מלאה, במידה והנהג לא מגיב לשום התראה. כמו כן, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, התראה על ‘שטח מת’ במראות ובלימה אוטונומית.

אני מניע את הרכב בלחיצת כפתור והאטקה מתעורר ברעש עמום של נהימה. כיבוי זריז של מערכת הStart-Stop ואני יוצא לאט מהמקום, נותן לרכב להתרגל אליי ואני אליו. הכרנו בעבר ואני מודע ליכולות שלו. אני יוצא למסלול סגור בשכונה, כביש חדש שנסלל לטובת בניית מבנים עתידיים, וכרגע הוא נראה יותר מסלול המראה מאשר כביש. מתאים בול לקופרה אטקה. 

 

קשה להסביר את החוויה והריגוש שהרכב הזה מספק

 

אני עומד, מפעיל טיימר בשעון הדיגיטאלי, מפעיל ‘בקרת שיגור’ ובום… תוך 5 שניות בדיוק אני עומד על 100 קמ”ש. חווית ההדבקות לגב, כוחות ה-G שגורמים למשקפי השמש שעל המצח לעוף לעורף היא משהו שמאוד קשה להסביר במילים. גם בכביש הקופרה אטקה ממשיכה להיות טורף שמשאיר את כולם מאחור ברמזור, עד שנראה ששאר הרכבים פשוט נשארו לעמוד ואתה היחידי שיצאת מהמקום. הכוח המתפרץ הזה זמין כבר ב-2000 סל”ד, והכי מצחיק שהאטקה נראה כמו עוד ג’יפון, לבן, במקרה שלנו, ומשעמם ל-99.9% מהנהגים שמסביב. זה כמו לרכב על אריה שנראה כמו חתלתול מבחוץ.

 

אתם יודעים מה? יש בזה משהו טוב. אתה לוקח את הילדים לחוג כחלק מהשגרה המשעממת, ובחזור כשאתה לבד, אתה מרשה לעצמך לחיות קצת דרך הנהיגה. הייתם צריכים לראות את הפרצוף של הנהג הצעיר שניסה “לתת לי בראש” ברמזור ונשאר פעור פה כשנפגשנו רמזור אחר כך. המבט המופתע שלו גרם לי לחייך מתחת למשקפי השמש. הוא ניסה להבין במה אני נוהג. וזה בדיוק העניין – רכב כזה מודדים בכמות החיוכים לליטר ולא בכמה קילומטר לליטר דלק הוא עושה. אבל אם צריכת דלק כן מעניינת אתכם, אז חל שיפור קל, וצריכת הדלק הממוצעת בסיום המבחן עמדה על 1/8 ק”מ לליטר, כאשר במרבית הזמן נהגתי במצב CUPRA  או Individual.

 

אטקה מול פורמנטור
מחכה לו יריבה קשה מבית…

 

איך יודעים שבא האביב? מסתכלים ורואים שבילים מהודקים סביב סביב. מאחר ויש פה הנעה כפולה, לקחתי את הקופרה אטקה לסיבוב קצר בשבילים מהודקים היטב, באזור ששופע שטחים חקלאים שכבר נקצרו. אם בכבישים מפותלים השלדה התנהגה כמצופה והאטקה נדבקה לכביש כאילו הצמיגים מורכבים מתערובת המכילה דבק 3 שניות, ישבה יציב בלי שום זריקת ישבן, אז בשבילים, במיוחד עם בקרות מנותקות היא פשוט הדבר הכי קרוב לנהיגה במכונית ראלי. השלדה והעברות המשקל בסטייג’ים מלאי S, היו פשוט חוויה על חושית שגרמה לי להוציא קולות וקריאות שמחה כאילו ביליתי בלונה פארק. גם אם אתה איש או אשת משפחה וגם אם אתה צעיר, הקופרה אטקה יגרום לך לברוח מהמחוזות המשעממים שבשגרת היום יום.

 

סיכום

קופרה אטקה הוא מכונת נהיגה מצוינת, שהמיתוג החדש תחת חטיבה חדשה רק מוסיף לה. יחד עם זאת, יש לו בעיה אחת שנמצאת במרחק חמישה מטרים מולה, באולם התצוגה ושמה – קופרה פורמנטור VZ. קופרה אטקה מבוסס על דגם שהושק ב-2016, ולכן הוא נראה מיושן, בעיקר בתא הנוסעים, לרבות רכיבים שבדגמים החדשים של הקונצרן שודרגו. כמו כן, מלבד סביבת הנהג והמושבים, הוא די “סיאט” סטנדרטי. תוסיפו לכל האמור את האח החדש והסקסי קופרה פורמנטור VZ שגורם לאטקה להראות לא מעודכן, ותבינו שהוא בבעיה קלה, מבית!. קניבליזם קוראים לזה?

במחיר של החל מ-249,900 לגרסת הבסיס הנבחנת לפני תוספות שונות, ובהפרש של 10,000 ₪ בלבד מהפורמנטור VZ , מחכה לו יריבות קשה באולם התצוגה. אני יודע מה הייתי בוחר באולם התצוגה. ואתם?

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “קופרה אטקה (2.0 ל’ 300 כ”ס) מתיחת פנים – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − three =