קטנוע פנאי שטח? קימקו DT X360 – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קטנוע קימקו מומלץ
קימקו DT X360

 

 

מהי אלגוריה? “המסר של היצירה נמצא ברובד הסמוי”. אתם בטח שואלים את עצמכם מה כבר יכול להיות סמוי בקטנוע הזה, KYMCO DT X360, ולמה בחרנו לבחון אותו מיתר הדגמים בהיצע? כל הפרטים הסמויים והגלויים בכתבה הבאה

 

תחילה, שתי עובדות חשובות:

  1. הקטנוע הנמכר ביותר בישראל מתחילת 2022 הוא קטנוע “אדוונצ’ר” מבית הונדה (שגם פתח את הקטגוריה הזו).
  2. רבע מכמות הרכבים הפרטיים שנמכרו בישראל מתחילת 2022 הם “קרוסאוברים” (שאפילו אינם 4×4).

והנה לכם דפוס, טרנד. טרנד עולמי של עולם הרכב שנכנס לתוך עולם הקטנועים בגודל בינוני, ובמקרה זה, כקו ייצור המוני של מפעל מטאיוואן. 

 

בישראל נמכרים שני יצרנים גדולים מטאיוואן, יצרן אחד נתפס כיצרן שמרני ומסורתי יותר “סאן יאנג” והיצרן השני “קימקו” אשר נתפס כיצרן נועז יותר ומשדר גישה ספורטיבית יותר. שם קטנוע המבחן מבלבל. לרגע ניתן לחשוב שנפח המנוע הוא 360 סמ”ק, אך מדובר בנפח 320 סמ”ק. למה 360? התשובה היא בטרנד GO EVERYWHERE AT 360°.

 

KYMCO DT X
KYMCO DT X360

 

DT X הוא בעצם תת גרסה של קטנוע המנהלים הנפוץ והמוכח מבית קימקו ה-“Downtown 350” רק עם תוספת “X”.  המנוע הוא אותו מנוע וכן שאר המכלולים. הגלגל הקדמי בקוטר זהה (120/80-14) ואחורי זהה (150/70-13). היצרן מציין כי הגלגלים בתת דגם X קלים יותר ונועלים צמיגים דואליים בעלי אוריינטציה גם לשטח. קוטר הבולמים מלפנים הוא 37 מ”מ ומאחור נמצא זוג בולמים הניתנים לכיוון. גובה המושב 800 מ”מ (770 מ”מ בקטנוע המנהלים המקורי). בסיס הגלגלים קצר יותר 1545 מ”מ אשר מעניקים לו זריזות ועבירות קלים יותר. 

 

אדוונצר זול
קטנוע אדוונצר? קימקו
קטנוע עירוני
פרקטיות

 

מפתיע שבמעבר לתצורת ה-X אבד תא אחסון בצד ימין לטובת מיכל העיבוי. חבל! אנחנו אוהבים תאי אחסון רבים. בנוסף, לא ברור איך במטמורפוזה שכזו, שאמורה להקל על הקטנוע לטובת יכולת “שטח”, ה-DT X כבד יותר ב-5 ק”ג מדגם המנהלים המקורי, 189 ק”ג, לעומת דגם ה-X עם 194 ק”ג . מוזר.

הקטנוע, בעל מערכת התנעה מודרנית ללא מפתח המאפשרת גישה קלה ואבטחה נוספת, תא מטען גדול המאפשר אחסנה של קסדה מלאה ועוד קסדת 3/4. מערכת תאורת LED מלאה. מסך TFT צבעוני אשר מכיל את כל המידע הדרוש.

 

KYMCO
בדרך למשרד נוסעים בשבילים? KYMCO DT X360

 

זה הזמן להסביר למה ה-DT X קיבל מהיצרן את הגדרה “אדוונצ’ר” / “קרוסאובר” ? 

  1. צמיגים דואליים עם נטייה קלה לשטח. 
  2. מתלים ארוכים יותר וקשיחים יותר.
  3. בסיס גלגלים קצר יותר לטובת זריזות ומרווח גחון גבוה יותר.
  4. כידון רחב יותר לטובת תנוחת רכיבה קרבית יותר.
  5. כנף קדמית גבוהה יותר בצורת מקור (כדי שבוץ לא יתקע שם).
  6. מגני ידיים.
  7. Traction control (שגם ניתן לבטל – מיועד בעיקר לחוליגנים).
  8.  עיצוב חדש בעל בעל מראה קשוח יותר.

 

איך זה מרגיש:  חשיפת הרובד הסמוי

 

המנוע מספק כוח בצורה חלקה וללא מדרגות, גם לצורך עקיפה בטוחה ומהירה בכביש מהיר. תנוחת הישיבה גבוהה ומשפרת את הראות בכביש. כיול הקטנוע הוא על הצד הקשיח יותר. נסיעה רגועה ומנהלתית בכבישים בין עירוניים ועירוניים פחות מדברת אליו, גם לא משהו לישבן ולגב הרוכב. מהירות השיוט לכל היותר סביב ה-100-110 קמ”ש, בעיקר בגלל מחסור במיגון רוח גבוה, ובגלל האופי התזזיתי של הכלי. (קיים משקף רוח תחליפי גבוה יותר). האווירה שהקטנוע משרה היא דרוכה וקרבית, וכאן התחלתי לקבל סימנים לרובד הסמוי… 

בעיר, מצאתי את עצמי יורד מדרכות מבלי לשפשף את הגחון וגם עולה מבלי לשפשף את ג’ק האמצע. ברכיבה בצמוד למדרכה גבוהה כנפוני הצד התחתונים אינם מתחככים במדרכה. ניתן לעבור על ומעל בורות “בגז”. הקטנוע משתחל בקלות ומשנה כיוון, כולל סיבוב במקום בצורה קלה. יצר השובבות של המכונה הזו נגלה אלי, וה-X הנעלם מתחיל להיחשף.

מבחינת עיצוב הקטנוע, הוא מגניב ושונה מציי הקטנועים בכביש. מדד השליחים שהתבוננו בו בפליאה ושאלו למקורו היה גבוה. 1.7 מטר ביום טוב, זה מה שקבלתי בירושה מההורים שלי, ולכן, ה-DT X היה לי פשוט גבוה. במקרים מסוימים הייתי על קצות האצבעות, כדי להגיע לרצפה. גובה הכיסא, 80 ס”מ, והרוחב שלו גרמו לי לחפש מדרכות כדי להשעין את הרגל. בנוסף, ירידה ועליה מהקטנוע דרשו ממני הרמת רגל מעל גשר מדרך הרגלים הגבוה בצורה מוגזמת.

ההפתעה הגיעה מחוץ לאספלט. קימקו DT 360X העניק לי חוויית רכיבה בשבילי כורכר ו-4 על 4. בשונה מקטנוע עירוני ממוצע עם ה-DT X  ניתן לעבור בדרכים שקטנוע עירוני רגיל לא עובר. 

 

קימקו קטנוע מחיר
במקום הטבעי שלו. קימקו DTX360

 

זה לא אופנוע שטח וזה המקום האחרון שהייתי רוצה לשבת עליו בתוואי שטח קשה (סינגלים ושאר מוקשים), אבל אני תמיד שמח לקבל הפתעות. שבילים מהירים וגם כפלי קרקע, חריצים ורצף אבנים נבלעים תחת גלגלי הקטנוע הזה. מהירות של 60-70 קמ”ש מרגישה אפשרית ויתרה מכך, הקטנוע מרגיש כמקשה אחת ואינו מקרקש. רחמנא ליצלן, אפילו מעלה חיוך וזורק זנב… כשמבטלים את ה-TC (בקרת אחיזה). את החזרה הביתה בחרתי לעשות בכבישים צרים ומפותלים בהרי ירושלים. זה היה מפתיע ומהנה, ואף דינמי, ולרגע הרגיש כמו רכיבה על אופנוע.

 

תא אחסון קטנוע
אפשר להטעין בלי לסגור את התא

 

 

דברים שפחות אהבתי

  • פרקטיות: אי אפשר לסחוב שישית מים ולא כלב בין הרגלים וגם לא אבטיח. לא קיים מתלה לשקיות, גם על הכידון לא ניתן לתלות שקיות (מגני הידיים הסגורים ואינם מאפשרים זאת).
  • בתא האחסון השמאלי קיים שקע USB, מצוין! אבל בחיבור כבל והנחת מכשיר סלולרי גדול בתא לא ניתן לסגור את התא (קיים שקע USB נוסף במרכז הכידון).
  • שטח מדרך הרגליים מצומצם ואינו מאפשר לפרוש רגליים בצורת פרקדן.
  • דבר ראשון שהייתי מחליף זה את המראות. לא ניתן לראות בהם באופן מלא כלי רכב מאחור, ולא משנה כמה כיוונתי אותן, צמד הזרועות שלי פשוט הגבילו את המראות.

 

סיכום ותהיות

 

קימקו DT X360 עולה 37,950 ₪ ו-DownTown בתצורת המנהלים עולה 34,950 ₪. 3,000 ₪ יותר. מצד שני, הקימקו זול ב-3300 ₪ מהמתחרה הישיר שלו מהונדה ADV350 במחיר 41,231 ₪. 

כן, הייתי מעדיף את דגם ה-X על פני דגם המנהלים, בעיקר בגלל שהוא מגניב וורסטילי יותר. למי נועד הקימקו DT X? רוכב/ת עם דם חם המחפשים, לעיתים, הרפתקה קלה והשתובבות בדרך. “להגיע למשרד גם דרך השטח” ועדיין לרכב על קטנוע עם כל היתרונות של קטנוע. קימקו DT X360  לא ירגיש נוח בטיולים ארוכים, ולא נועד לטיולי מועדוני אדוונצ’ר למיניהם (למרות ש-80-90 אחוז מהדרך הוא יצליח לעבור) אך השאלה היא איך הרוכב יסיים את הרכיבה.

קימקו DT X ייקח אתכם להרפתקה. כשהנעלם הסמוי, אותו “X” יתגלה תוך כדי ההיכרות עם הכלי, בדרכים שלכם יחד. השאלה היא, האם ההרפתקה שווה את המחיר שלו, והאם קיים בשוק כלי אחר שיכול לתת לכם את אותה הרפתקה. או למה לא לקנות במחיר הזה אופנוע מלא, ולקבל חווית אדוונצ’ר מלאה, עם היתרונות הברורים של אופנוע, ככלי – בטיחותי ודינמי יותר מכל קטנוע, וגם עושה חסד עם עצם הזנב של כל רוכב ברכיבה ארוכה (ב-39,990 ₪ יש את ה-KTM390 ADVENTURE, אופנוע אדוונצ’ר מלא ו”הרפקתני”.

מה שמחזיר אותי לטרנדיות של עולם הרכב… מה אתם רואים יותר בכבישי ישראל, רכבי פנאי כמו קיה ספורטאז’ וטוסונים או רכבי שטח ייעודים דוגמת דאצ’יה דאסטר? התשובה ברורה. כששתי האופציות נמצאות מול העיניים, ובאותה רמת מחיר, השאלה היא, איפה אתם עומדים בכל סיפור הטרנד פנאי שטח? 

 

מפרט טכני:

 

מנוע OHC 4 פעימות, בוכנה אחת בנפח 320.6 סמ”ק
הזרקת דלק.
מערכת קירור: נוזל.
התנעה חשמלית, ללא גיבוי קיק.
הזרקה אלקטרונית.
הספק מרבי: 28.4כ”ס ב-7250 סל”ד.
מומנט מרבי: 30 קג”מ ב-5750 סל”ד.
צריכת דלק: 23.8 ק”מ לליטר (טווח ממוצע למיכל דלק כ-275 ק”מ).
בולם קדמי: טלסקופי 37 מ”מ, מהלך 110 מ”מ.
בולם אחורי: שני בולמים מתכוונים, מהלך 108 מ”מ.
בלמי דיסק קדמי ואחורי.
מערכות חכמות: ABS ,Traction control.
משקל יבש (ללא נוזלים): 194 ק”ג.
אורך: 2160 מ”מ – רוחב: 780 מ”מ  – גובה: 1290 מ”מ.
גובה כיסא: 800 מ”מ.
מרחק בין גלגלים: 1540 מ”מ.
מיכל דלק: 12.5 ליטר.
צמיג קדמי: 120/80 קוטר 14″.
צמיג אחורי: 150/70 קוטר 13″.
דרגת זיהום: 4 (1-15).
דרגת רישיון: A1.

מחיר: 37,950 אלף ₪ (על הכביש).

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + 11 =