קיה נירו EV (קרוסאובר חשמלי 100%) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
קיה נירו חשמלי
קיה נירו חשמלי 100% מבחן דרכים

מבחן דרכים לקיה נירו EV הקרוסאובר החשמלי 100% עם טווח ריאלי של כמעט 400 ק”מ אמיתיים. לאט לאט נלמד איך נוהגים כראוי במכונית חשמלית

 

מבחן הדרכים פורסם לראשונה במעריב

 

אחרי עשור של נהיגה לא מתפשרת במכוניות בנזין ודיזל, החלו להגיע אלי למבחני דרכים, מכוניות חשמליות. בזה אחר זו, מכונית פנאי חשמלית אחרי קרוסאובר חשמלי (בקצב שמריח כמו תחילתה של מהפכה), הם הופיעו, עם מנועים חשמליים, אחד או שניים, עם טווחי נסיעה חשמליים קצרים או קצרים פחות, והחלו לפתח אצלי, עוד טרם מבחן הדרכים מעין חשש שלא הכרתי או חשתי לפני. אותו חשש מכונה “חרדת טווח” והוא השתחל לעולמינו עם הופעת הרכב החשמלי הראשון – הוא כולל מחשבות רבות והכנה מוקדמת טרם הנסיעה. לאן לנסוע עם הרכב? לאיזה טווח לנסוע איתו? איפה אטען אותו? ואם אתקע, מה יהיה?

חרדת הטווח התפתחה והתעצמה כשהבנתי שהטווח המוצהר רחוק מלהיות הטווח החשמלי הריאלי, בפועל בכביש. את הטווח האמיתי רואים אחרי טעינה מלאה, או אז מתחוור הטווח האמיתי, על גבי לוח המחוונים, והוא לא תמיד מעודד. אם הטווח הריאלי הוא תוצאה של נסיעות אגרסיביות קודמות, שימוש כזה או אחר במיזוג, זה לא משנה, המספרים מול העיניים הם עובדה מוגמרת – יש טווח נסיעה מוגבל ובתוכו צריך לעבוד, כאשר מטרת העל היא להגיע חזרה ליעד בזמן ועם כמה אחוזי סוללה. שזה ההיפך ממצב שיטוט אחר איתור עמדת טעינה מהירה באזור, להגיע אליה ולקוות שהיא פעילה, פנויה, ותקינה, ואז להמתין במהלך הטעינה, 20-30 דקות, לכל הפחות.

 

קיה נירו היברידי
קיה נירו חשמלי וקיה נירו היברידי
קיה נירו חשמלי טווח נסיעה
טווח נסיעה חשמלי ריאלי גדול. קיה נירו חשמלי

 

לא בכדי, המבחנים האחרונים למכוניות החשמליות היו בתוך העיר או בסביבת גוש דן, עד מבחן הדרכים האחרון, לפני הקיה נירו EV, שגרם לי לחשוב אחרת ולנהוג אחרת, איך לא, “בזכות” חשש אמיתי מלהתקע בדרך. כאחת האדם, הייתי צריכה לעבור מקרה פחות נעים או פחות נוח כדי לשנות את ההתנהגות להבא. טו מייק לונג סטורי שורט, או בקצרה: אם אתם נשארים כמעט ללא סוללה, או עמדה קרובה להטעין בה את הרכב, זה הזמן לכבות לחלוטין את המיזוג, לרדת למהירות החוקית הנמוכה ביותר, לעבור למצב אקו ומצב רגנרציה (בלימה רגנרטיבית) אופטימלי. וזהו, קוו לטוב, או מלכתחילה תהיו מחושבים קצת יותר, תכננו נכון את הדרך, עצירה לטעינה במידת הצורך, וקחו בחשבון שטווח נסיעה ריאלי הוא 50-60 קילומטר פחות מהמספר המופיע על הצג בתחילת הנסיעה.

זו כאמור, הייתה הכנה טובה לקראת הפגישה שלי עם הקיה נירו EV, הקרוסאובר הכל חשמלי.

 

קיה נירו חשמלי חוות דעת וסקירה
הגעתי לקיה נירו החשמלי מוכנה, וחוויית הנסיעה הייתה בהחלט שונה

 

קיה נירו בגרסה החשמלית, מעוצב באופן כמעט זהה לגרסאות ההייבריד ופלאג אין הייבריד, היברידי נטען בחשמל (PHEV). למעשה, מ-2016 הוא מעוצב כך, ויש שאוהבים ויאהבו אותו, סולידי, בדיוק כפי שהוא. בגרסה החשמלית אין “גריל” בחזית, יש כיסוי פלסטי בצבע הרכב, שבצידו הימני פתח הטעינה). הנירו EV גם זכה לקבל את הסמל החדש של קיה, שיחד עם החלפת הסמל, שינתה את שמה ל”קיה” במקום “קיה מוטורס” (שחס וחלילה לא תהיה קונוטציה עם מנועי בנזין מזהמים), והסלוגן החדש שלה הוא “movement that inspires”, הכנה לעשור הקרוב, בו נראה סדרה ארוכה של דגמים חשמליים מבית קיה.

הנסיעה בקיה נירו החשמלי התחילה אחרת, והרגישה אחרת במהלכה. למודת ניסיון, שמרתי מההתחלה על כל “חוקי שמירת הטווח”, כאשר מולי, על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי הצבעוני בגודל 7 אינץ’, מחשב דרך ובו, בין היתר, ניתוח אופי נהיגה, שמפרט באחוזים, כמה הנסיעה שלי הייתה חסכונית בדרך (83%!), כמה נסעתי באופן “נורמלי” (17%), וכמה דינאמי/חזק נסעתי? (0 עגול). קיה נירו EV יודע לחלק ציונים בזמן אמת, ולהשאיר את הנהג/ת “בתלם”.

יצאנו עם 393 ק”מ, 144 ק”מ אחרי, הגעתי ליעד עם 250 ק”מ טווח. דיוק כזה עוד לא ראיתי. בתחושה שלי, רשמתי ניצחון, גם על חרדת הטווח.

 

קיה נירו חשמלי טווח נסיעה
העיצוב נשאר כפי שהוא מ-2016

קיה נירו תא מטען

קיה נירו חשמלי טעינה מלאה
טעינת סוללה מהירה – מ-20% ל-80% ב-45 דקות

 

נתוני הפתיחה של הנירו החשמלי מעודדים. יש לו מנוע חשמלי עם הספק של 204 כ”ס ומומנט מיידי של 40.3 קג”מ, ותיבת הילוכים עם הילוך אחד. הנירו EV הוא רכב נוח, יציב על הכביש, ומרווח, לנהג, ולנוסעים (בזכות “רצפה” כמעט שטוחה, לטובת מרווח ראוי ונוחות אופטימלית לרגליים). ההאצות שלו דינאמיות, מיידיות ומהנות מאד (עם כזה מומנט ועוד מיידי), ההגה מתקשר וטוב, ומערכות הבטיחות עוטפות אותו ואותנו בצורה טובה במשך כל הדרך. הן נוכחות, במידה הנכונה – מערכת הסיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, לדוגמא, הייתה, עוד מאז המפגש הראשון שלנו, אי שם בינואר 2017, ועודנה, אחת הטובות שיש. לא אגרסיבית מדי, לא חלשה או לא מורגשת, פשוט עובדת טוב, ובדיוק רב. מבחינת רעשי דרך, כמעט ולא נשמעו רעשי רוח, גם במהירות נסיעה בינעירונית, אך כניסת רעשי כביש “פיצתה” על כך.

 

קיה לוגו חדש

 

בלימה רגנרטיבית

“נסיעה עם פדל אחד”, התחיל להיות משפט שגור בפני חובבי הרכב החשמלי. אתם הולכים לשמוע אותו הרבה, אז תהיו מוכנים. המשפט הזה אומר שהנסיעה ברכב חשמלי היא ברובה, אם לא כל כולה מתבצעת על ידי לחיצה על דוושת אחת – דוושת המיאוץ, ללא כל נגיעה בדוושת הבלם. זה מתאפשר כמובן בסיוע מערכת הבלימה הרגנרטיבית. מערכת שמייצרת אנרגיה לסוללה בזמן האטה או בלימה, ובעצם בולמת את הרכב בעוצמות שונות. בעוצמה חזקה, המערכת מאטה את הרכב עד עצירה, מבלי לגעת בבלמים. בעזרת השיפטרים (מנופים) מאחורי ההגה, מגבירים או מחלישים את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית של הנירו, ומאטים או עוצרים אותו מבלי לגעת כלל בדוושת הבלם. זה מעייף, רק שתדעו. רגל ימין עובדת רק בתנועה אחת – מעלה ומטה, ואחרי נסיעה ארוכה מתחילה להתפס. “בעיות של עשירים”, אתם בטח חושבים.

הבלימה הרגנרטיבית בקיה נירו EV עובדת בצורה חלקה בכל שלושת המצבים שלה. רוב הנסיעה נסעתי במצב רגנרציה אוטומטי, וכשהתערבתי, נהגתי בעוצמת בלימה מינימלית, ולעיתים רחוקות עברתי לבלימה רגנרטיבית גבוהה יותר, בעוצמה 2, כדי להאט את הרכב בהדרגתיות, ולשמור עוד יותר על הטווח החשמלי. מעטים מבין כלי הרכב החשמליים בהם נהגתי, שייצרו/אחזרו אנרגיה מחודשת לסוללה בעת הנסיעה. גם מוצלחים כמו הקיה נירו EV, אז אל נא תסמכו על זה.

 

תא נהג קיה נירו חשמלי
קיה נירו EV תא נהג
קיה נירו חשמלי 2021
קיה נירו EV 2021
קיה נירו
לוח שעונים קיה נירו EV
קיה נירו חשמלי תיבת הילוכים
תיבת הילוך אחד. קיה נירו EV
קיה נירו מולטימדיה
מסך מולטימדיה 8′ עם ממשק מיושן

קיה נירו סקירה

 

קיה נירו EV החדש מוצע בישראל עם “גרסת סוללה” אחת, ורמת אבזור אחת, הכוללת: מסך מולטימדיה 8′ (עם ממשק מיושן מעט ל-2021), כולל מצלמה אחורית, מערכת שמע מצוינת, וקישוריות מלאה לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, תחתיו יש בקרת אקלים דיגיטלית מפורטת ונוחה מאד לשימוש, עם פתח אוורור גם לנוסעים החמודים מאחור, ותחת בקרת האקלים, משטח טעינה אלחוטי לנייד. בקונסולה הנאה והשימושית, יש בורר הילוכים בצורת חוגה, מצבי נהיגה (אקו, נורמל וספורט). לנהג, מושב מתכוונן חשמלית, הנוסעים ישובים על ריפודים בשילוב עור ובד, והידיות הפנימיות, בגימור אלומיניום, מוסיפות המון לתחושה ולמראה בתא הנהג והנוסעים.

חשוב לציין, ישנה בקרת שיוט אדפטיבית ברכב, מערכת התראה לעירנות נהג, תזכורת לבדיקת המושב האחורי בתום הנסיעה, ואפשרות לניתוק כרית אוויר מול לנוסע שלצד הנהג.

היה מבחן דרכים מכונן עם הקיה נירו EV, רכב חשמלי שימושי ומוצלח, שמשאיר ציפייה גדולה לדגמים החשמלים הבאים של המותג, במיוחד לזה שממש קרוב לנחות אצלנו, ה-EV6.

 

קיה נירו EV חדש
תא נהג. קיה נירו EV
קיה נירו חשמלי תא נוסעים
תא נוסעים נוח ומרווח, עם רצפה כמעט שטוחה. קיה נירו EV

 

שורה תחתונה – קיה נירו EV היא מכונית פנאי חשמלית נוחה, זריזה, ומרווחת למשפחה, במחיר גבוה מול המתחרות המעטות המשווקות בארץ, אך עם יתרון גדול בדינאמיות (הספק המנוע, מומנט), וטווח נסיעה גדול משמעותית. טווח שובר שיוויון.

 

 

קיה נירו EV תעודת זהות:

מנוע חשמלי (150KW)
קיבולת סוללה (קווט”שKWH ) 64
תיבת הילוכים אוטומטית הילוך יחיד
טווח נסיעה מוצהר משולב (ק”מ) 455
טווח נסיעה ריאלי (ק”מ) 393
הספק (סל”ד/כ”ס) 204/3,800-8,000
מומנט (סל”ד/קג”מ) 40.3/0-3,600
תאוצה (0-100 קמ”ש) 7.8 שניות
משקל (ק”ג) 1,825
בסיס גלגלים (מ”מ) 2,700
אורך (מ”מ) 4,375
תא מטען (ליטר) 451
טעינה איטית ביתית – “טעינת לילה” של 9-10 שעות.
טעינת סוללה מהירה – מ-20% ל-80% ב-45 דקות.
דירוג זיהום אוויר 1 מתוך 15
רמת אבזור בטיחות 7 מתוך 8

 

רמת אבזור אחת במחיר 179,900 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

53 Replies to “קיה נירו EV (קרוסאובר חשמלי 100%) – מבחן דרכים”

  1. הכל בסדר רק שהתמחור שלה גבוה. 180 אלף שקל קרוב מדי לטסלה שהיא הרבה יותר נחשקת וטובה.
    10% פחות היה עושה אותה לרבת מכר.

  2. פגשתי בבעלים של טסלה שאומר שהכל טוב בה, עד שמישהו פגע לו בפגוש.
    ואז יש לטסלה רק מוסך אחד בפתח תקווה בשביל כל האסלות בארץ, וצריך להמתין לפגוש מספר חדשים, שיגיע מסין או ארה”ב.
    הקאיה או היונדאי או הפיאט או אאודי או וולוו ובכלל שאר החברות שמתחילות לייצר כלי רכב חשמליים נהנות מיבואנים גדולים עם מחסני חלפים שנמצאים כאן עם שירותי מוסכים בכל הארץ.

  3. בעד רכב חשמלי, אבל יש כמה בעיות בסיסיות.
    מאבדים חשמל בחנייה סתם כך,
    הטווח יורד עם השימוש.
    חבל.
    נראה שהעתיד הוא במימן

  4. לטסלה מוסך אחד וזה מספיק, אין שיגרת טיפולים תקלות כרגע הן עניין נדיר. כמובן כאשר יש תקלה למכונית אחת, כל הארץ רועשת. באמת מכיר כמה בעלי טסלות כמוני ולאף אחד עדיין לא הייתה תקלה. אז כן הלכתי למוסך בפתח תקווה בשביל שיעשו פוליש במערכת הבלימה כדי שלא יהיה רעש בפניות. חיכיתי חודש לטיפול המיוחד שגזל ממני חצי שעה. בביקור הקצר החלפתי חוויות וראיתי מוסך בלי שמן וגריז.
    בעיות פחחות מטופלות במוסכי שגריר. בכלל לא במוסך המרכזי

  5. 1.לא יכול להבין מדוע לא מייצרים שברכב מורכב גנרטור קטן שמאפשר טעינה תוך נסיעה ובזמן עמידה
    2. מהמכונית יקרה מדי לכיס המשפחתי ובכלל -למעשה ברכב החשמלי פחות מערכות -טכנית הוא פשוט יותר-אז מדוע נמחיר הנפוח

  6. בלי הגהה נכונה, הרכב לא יתניע, רבותיי.
    הכירו את הרכב החשמלי עם טווח שובר השוויון

  7. חשמל לא עולה כסף ?
    תקנו נירו / או כל רכב אחר פלאג אין, אין חרדת טווח, פחות 20 K ש”ח
    הכי יעיל והכי נכון לתשתיות שיש בישראל

  8. ג’ילי גיאומטרי… טווח 450 ק”מ 204 כוחות סוס. הרבה יותר מאובזרת, מפוארת ומרווחת מבפנים.
    142K לדגם הבכיר.

    אין סיבה לשלם עוד 40K לרכב נחות.

    קיה… תורידו מחיר ותעלו את היכולות, אחרת אין סיבה לרכוש את הרכב שלכם.

  9. זה רכב דיי מיושן – קיים כבר 5-6 שנים בעולם. יש הרבה דגמים עדיפים, כולל של חברת קיה כמו הEV6. לא ברור למה קייה לא מביאה את הEV6 ואת הספורטאז’ החדש לישראל וממשיכה לנסות למכור את הדגמים המיושנים במחירים מופרזים… ממש מעצבן.

  10. זה דגם דיי מיושן – קיים כבר 5-6 שנים בעולם.
    יש הרבה דגמים חשמליים עדיפים, כולל של חברת קיה עצמה כמו הEV6.
    לא ברור למה קייה לא מביאה את הדגמים החדשים שכבר משווקים בעולם כמו ה-EV6 או הספורטאז’ החדש לישראל ובמקום זה ממשיכה לנסות למכור את הדגמים המיושנים במחירים מופרזים… ממש מעצבן.

  11. התרגום לא משהו
    “הייתי לעבור מקרה פחות נעים או נוח כדי לשנות את ההתנהגות להבא.”
    גם הרכב

  12. שבי
    אני משתמש בקיה היברידי ואיך לי פחד מטווח נסיעה . לדעתי המתנה של 30 דקות לפחות לטעינה זה המון זמן . היצרנים חייבים מנוע בנזין קטן עבור טעינה תוך כדי נסיעה . צריכת הדלק תהיה קטנה ביותר וכן זיהום אויר זניח

  13. אני נוהג בקיה היברידי ואיך לי דאגה לטווח הנסיעה.יצרני המכוניות החשמליות חייבים למצוא פתרון טוב יותר לטעינה ולא להמתין 30 דקות לפחות לטעינה.פתרון חינם ליצרנים הוא מנוע בנזין קטן עם גנרטור שמטעין את המצבר תוך כדי נסיעה . רמת זיהום האוויר שכולם “חרדים” לגביו יהיה זניח

  14. שבתאי… אם המנוע “הקטן” שאתה מציע ייצר מספיק חשמל בשביל לטעון סוללה של רכב חשמלי, אז חזרנו בעצם ל- PHEV. אבל אין סיכוי שזה יקרה, כי גנרטור קטן פשוט לא ייצר חשמל מספיק מהר. אפילו גנרטור יחסית גדול (כזה ששוקל 30 קילוגרם) בהספק של 2000W יתן לך בשעה 2KWH, וזה אומר שכדי למלא מצבר של 60KW הוא יצטרך לעבוד 30 שעות… לא ריאלי. זאת הסיבה שבהיברידי משתמשים במנוע המרכזי כדי לטעון את המצבר הענק של מכונית חשמלית. צריך מנוע אמיתי בשביל זה, לא סתם גנרטור קטן.

  15. יש לי שאלה ואני מכבה גם לקבל תשובה
    יצאתי לעבודה בבוקר נסעתי עם האוטו 200 קילומטר במסגרת העבודה
    בשעה 17.00 אני צריך לנסוע לחופשה בים המלח ואז מה קורא אז צריך להתחיל לחפש העמדת תעינה
    וגם אז הגעתי למלון ושם אין עמדת תעינה מה עושים

  16. הגעתי עם קי הנירו לעמדת טעינה והכבל שמסופק לא מתאים בכלל לפלאג שך המטען, אז לא ברור בכלל איך טוענים קיה נירו פלאג אין?

  17. אין סיבה שרכב חשמלי יהיה יקר יותר מרכב מנועי, אין לו מנוע בנזין ואין לו גיר. ….אז למה???

  18. יש לטויוטה מכונית מימנית (למעשה חשמלית..) שעושה 1000 קילומטר על מיכל אחד.
    למה אותה לא מביאים לארץ?
    מדינה קטנה כמו שלנו 4 תחנות טעינה סוגרות את כל הסיפור והנה לכם מדינה שלא מזהמת כלל ברכב הפרטי. סטארטאפניישן ממש- גם בכביש!

  19. ג’וני אמר יפה.אבל צריך להבין קאיה יונדאי טויוטה טסלה יש בינהם הבדלים לכאן או לכאן ורק הזמן יעיד על כך,בכל מקרה זה הכל זמני עד שיעברו למימן בכדיי להטעין את הסוללה

  20. רבותי כולכם שכחתם את נושא הכנסות המדינה . הכנסות המדינה
    מדלק כ 60 אחוז מערכו . המדינה תצטרך בשלב מסויים למלא את החוסר שנוצר .
    בעלי החשמל ישלמו את ההפרש במס נסועה וכך כל החיסכון יעלם .

  21. כל מי שרוכש רכב חשמלי חי בסרט לגבי חיסכון. הממשלה לא יכולה לא לחיות עם הכנסות. היא תמצא ומצאה מספר פרצות הכיצד להשלים את ההכנסות שייעלמו לה מהדלק. הטעינה תעלה, המסים לרכב חשמלי , האגרה תעלה, יעלו וכך נמשיך.
    החיסכון ייעלם לאט לאט.

  22. לכל החולמים ש EV6 תתחרה בטסלה אז תמשיכו לחלום. אם הרכב המסכן הזה (נירו) עולה 180,000, ה EV6 ברמת איבזור דומה לטסלה הפשוטה תעלה משהו כמו 250,000 ש”ח ועדיין תהיה פחות יעילה ופחות מאובזרת מטסלה

  23. כמה הסתייגויות : א. עדיין אין מספיק עמדות טעינה. ב. כשיהיו מספיק מכוניות חשמליות מערכת החשמל לא תעמוד בעומס. ג. המחשבה שזה לא מזהם היא מטעה כיזה מזהם בתחנות הכוח שמייצרות את החשמל, זה לא נכון במדינות שבהן החשמל מיוצר באמצעים הידרו אלקטריים או באמצעות כורים גרעיניים אבל בארץ זה לא כך. ד. נושא התחזוקה הוא בהחלט נכון.

  24. כולם מדברים על שווה לא שווה יקר פחות מזהם … ומה לגבי הקרינה ?? לא מעניין אף אחד אההה לשבת על סוללות

  25. שגיאה.
    לכל הסומכים על “טעינה מהירה” גם אם היא כזו ההמתנה לתור עמדת הטעינה יכות לקחת למעלה מחצי שעה. ויש את אלה שאוכלים במסעדה ומשאירים עמדה תפושה לשוא.
    ובהכירי את “זורקי הכסאות” החמודים שלנו הם לא יהססו להעיף את זה שיעיר להם לפנות את עמדת טעינה…
    (סימני זהוי: מכנסי ברמודה. ראש מגולח עד לכרבולת. עיניים צפופות ומאימות. סיגריות מרבולרו מצית ומפתחות מצלצלים ביד שמאל. גופייה ספורטיבית עם דמות חיה. סנדלי ו\או נעלי ספורט ממותג ידוע. וכרס שעירה המקמרת את הגופיה הספורטיבית…ו.)
    ועוד.
    3 נוסעים נוספים ומטעניהם מוסיפים עוד כ 185 קילוגרם למשקל הרכב.
    והטווח יורד עוד יותר.
    ומה עם נסיעות לחופשה לטווחים של 350 קילומטר ושיטוט בטבע? במדבר.
    טווח של 400 קילומטר באוטו ריק עדיין מותיר חרדת טווח.

  26. בכל מקרה עד שהמדינה לא תגרום לכך שדלק יהיה מוצר מוגבל עם אספקה לפי אישור באינטרנט אין תחליף לרכב היברידי או נטען.
    במדינת החנטריש בעלי רכב חשמלי יסבלו תמיד מחרדת הטווח או ממחיר הנסועה.

  27. רכב חשמלי עם טווח פחות מ 1000 קמ הוא בדיחה מעניין מה יעשו כל בעלי הרכב החשמלי כשבשנה הבאה יגיעו לשוק מכוניות עם טווח של 1200 קמ

  28. אם כל הכבוד לכלל הרכבים צריך להבין את הקונספט האמיתי
    1. טסלה הוקמה, תוכננה ונבנתה על טהרת הרכב החשמלי ועם חזון מטורף תוך שבירת מוסכמות ועדכונים שוטפים – חברה שהולכת עם האמונה שלה בכל הכח ומשנה את עולם הרכב.
    כל שאר החברות – מעתיקות ולא מחדשות !
    2. טסלה – מוכרת רכב נטו ושירות למקרים חריגים ולכן מעבר למכירת רכב יוקרה, לא נכנסת לך לכיס כל חודשיים בדרישה לתשלום עבור טיפול, למה? כי אין צורך בטיפולים מלבד דברים בסיסיים שכל נהג יכול וצרעך לבצע, כל שאר החברות עושקות אותך בדרישה לטיפולים שוטפים כל 15,000 ק”מ מה בטיפול? (בדיקת מים בווישרים, בדיקת מצבר, בדיקת מים במצבר, בדיקת תאורה וכו’…. ועל זה תשלמו 700-900 לטיפול קטן), בדוק מול סקודה איוניק, בטסלה לא תשלמו כלום.
    3. טסלה לא צריכה יותר ממוסך אחד (נכון לעכשיו על פי כמות הרכבים בארץ(, תגדיל על פי כמו תהרכבים אם צריך – ולא צריך, חברות אחרות – אין ברירה יש להם המון מוסכים והמון עובדים והרכבים הופכים ליותר ויותר חשמיליים – אז מי ישלם ויממן את המהפך הזה? הלקוחות כמובן על טיפולים לא נחוצים.
    4. טסלה רכב יוקרה חכם עם אופציות עדייות קיימות ברכב מטורפות שעם הזמןו לאחר שיעברו אישורים יעודכנו ברכב (זה רכב מחשב שמתעדכן בשוטף ומשדרג עצמו) – אחרים רכב סטנדרטי (לא יוקרה) כמו שהוא עם החבילה שקנית – לא חברות פורצות דרך.
    5. טסלה – חברה חוקרת ומייצרת גם של סוללות הרכב (הלב הפועם של הרכב), מאמין שהמחקר של טסלה יביא את החדשות בתחום הסוללות וחברות אחרות יבואו אחריה.

    עברתי מסקודה קודיאק 2021 לטסלה – הבדל שמיים וארץ,
    יכול להצביע על דבר אחד בלבד לרעת טסלה – אבל אי אפשר להשוות בין SUV לפרטי וזה הגובה, לרדת מרכב גבוהה לרכב נמוך – משלם מחיר בנוחות נסיעה, הטסלה קופצנית יחסים לקודיאק…. ביחס לכל החבילה? בטל ב-60.

    התאגידים הגדולים חיים ונושמים דלק בנזין וסולר – וחשמלי פוגע בהם – ברור שיפרסמו הכל כדי להשמיץ – ניסו הרבה כנגד טסלה ולא הצליחו.

    אך אם אינך יכול לנצח אותו – אז תצטרף אליו? העולם הולך לחשמלי, לכן אין להם ברירה להתחיל את השינוי, אך העלויות שלהם בשמיים והם ימשיכו להשמיץ רכב שנולד, חושב, חולם על טהרת החשמל.
    אין מתחרה אמיתי על טהרתו מול טסלה כיום!

    ועד אז – טסלה מס’ 1

    עד שיקום גוליית חדש…….בהצלחה לכולם

  29. רכב מיושן נולד ותוכנן למנוע בנזין,
    היחידה כרגע שמענינת היא גילי גיאומטרי C עם טווח 460-450 קמ.
    אבזור מכובד+, נסיעה יפה מאוד
    והרבה הרבה יותר זולה.
    וכבונוס יש לה וילון חשמלי בגג הפנמרומה נגד צליית יתר ואי יכולת לקרר את הרכב, דוגמת טסלה “” היוקרתית””
    אבא ואמא:
    יצרן ענק, עם שם ונוכחות עולמית.
    רק נשאר לדעת עם היבואן בארץ ידע לתת שירות וחלפים מהירה וטובה.

  30. כל רכב בעל הנעה בדלק יכול לנוע בעזרת מימן , מתי נבין את זה???? ומהאגזוז ייצאו אדים של מים כמו בקומקום רותח
    אם נקדים לעשות כך עולמנו יהיה ירוק יותר ולא מתפורר יותר .
    אין יש מאין , גם ליצרני רכב חשמלי יש רצון ריווחי מטענים סוללות וכ”ו
    זה כמו טלפון סלולרי שצריכים (מצריכים) להחליף כל שנה
    נקודה למחשבה :טלפון חוגה החזיק שנים !! (לא סלולארי)
    גם הברז בכיור החזיק שנים!! (מימן )
    והעולם היה ירוק יותר אז …

    נב: גם ייצור חשמל מזהם את האוויר

  31. שיעשו את הגג והמכסה מנוע מתאים סולארים יסייע בטעינה ובחסכון אנרגיה.

  32. כל עוד הטווח קטן מאלף קמ, תמיד יש חרדת טעינה. אלא אם אתה אדם שלא יוצא מהעיר וגר בבית פרטי. תארו לעצמכם שהגעתם על הקוטש האחרון לעמדת הטעינה בכביש 6 והיא תפוסה עם חמישה שמחכים בתור. האם לטעת אוהל ולפתוח קומזיץ?

  33. כשיהיו מספיק כלי רכב חשמליים יש חשש שחברת חשמל לא תעמוד בעומס

  34. אין הצדקה למחיר הגבוה,עדיף לקנות היברידי פלג אין ולשלם פחות 30,000 ש”ח.
    לא בכדי יש לג’ילי ביקוש עצום,נותנת תמורה למחיר שפוי…המתנה של חצי שנה לפחות!!!

  35. שלום לכולם
    מישהו פעם שאל על ערך הרכב החשמלי לאחר תום תקופת אחריות הסוללה, הרי מי ירצה לקנות רכב חשמלי יד שנייה ללא אחריות?
    וגם כמה תעלה סוללה או סוללות ברגע שהם יסיימו את חייהן ?, זה יכול לעלות כמו רכב חדש. אז מה כל כך טוב בשורה תחתונה ברכב החשמלי?

  36. לא עדיף יוניק 5 שתוכנן כרכב חשמלי ולא מכונית שתוכננה להיות היברידית והפכו אותה לחשמלית ועו במחיר הזוי?

  37. רשום עוד בתחילת הכתבה שזה ממומן לא תשמעו מילה רעה בגלל…
    גילי גאומטרי לוקחת בענק גם בטווח גם באבזור וגם במחיר הרכב הזה יהיה למכורי קיה בלבד

  38. להלן החסרונות של רכב חשמלי:
    1. טעינה ביתית מחייבת חשמל תלת פאזי. לא לכולם יש תלת פאזי.
    2. אם נסעת בכביש 6 ונגמרו האחוזים, הרכב יעצר במקום, הסיכוי לתאונה גבוה.
    3. אם עצרת בקניון לטעון, לא בטוח שהעמדה פנויה, יכול לקחת המון זמן, בינתיים בקניון האשה מבזבזת כסף.
    3. ההבדל בעלות בין חשמלי לבנזין , יותר מסך ההוצאות השנתיות על בנזין ועלות רכב הבנזין.
    4. עדיין אין מספיק עמדות טעינה במרחב, עד שיהיו כאלה אולי כבר יהיה רכב על מימן שהוא זמין ויעיל יותר.
    5. נראה מי יקנה רכב חשמלי משומש בעתיד ?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − eight =