קיה סטוניק רכב צמוד: 2000 ק”מ מאחורינו – מה אהבנו ומה פחות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קיה סטוניק הרכב הצמוד שלנו מתגלה כשותף טוב לנסיעות הארוכות, עם הישיבה הגבוהה, שימושיות ומערכות הבטיחות המתקדמות. ויש גם חיסרון - עדכון אמצע הדרך

קיה סטוניק רכב צמוד - סקירת רכב - יתרונות וחסרונות

2000 ק״מ, הם לא עניין של מה בכך. במונחים של ממוצע נסועה שנתית, 2,000 ק״מ הם כחודשיים מתוך שנה. לפחות של אלה מאיתנו שמחזיקים רכב פרטי וגרים באזור שמגדרה לחדרה. עברו שבועיים מאז אספנו את הקיה סטוניק לחודש ימים, למדור ה”רכב הצמוד שלנו”, כאשר 2,000 ק״מ כבר מאחורינו, ואני יכול להגיד בלב שלם שקיה הוציאה רכב מעניין.

חסרונות-יתרונות

נתחיל מהחיסרון: גרסת המנוע, 1.4 ליטר ללא טורבו (ישנה גרסת מנוע נוספת בנפח ליטר מוגדש עדיפה מבחינת ביצועים). זה אינו רכב לשעשועים, 1.4 ליטר, נטול טורבו, זהו לא מנוע דינאמי מספיק, בכל הנוגע לעקיפה. אולי אם תרצו לעקוף רכב אחד, ניחא – תסחטו את דוושת הגז ותזכרו שרק לפני עשור, קראנו למנוע ולרכב כזה, מכונית משפחתומטית. כזה שמזכיר את המנוע 1.6 ההוא הסטנדרטי. אם תרצו לעקוף משאית ורכב ויותר? כבר תצטרכו לתכנן את העקיפה בדקדוק. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית (6).

להפתעתי, ביום יום, בנסיעות עירונית ובינעירונית רגועות, הדבר האחרון שתשימו לב אליו הוא המנוע. אתם בוודאי תעריכו את בידוד הרעשים הטוב, עד 3,000-3,500 סל״ד לא תשמעו את המנוע. ואם לא תבקשו ממנו יותר מדי הוא לא יפריע לכם ולא תרגישו שחסר לכם כוח. למעשה, לא הייתה לי מילה אחת רעה להגיד עליו, גם בירידה לאילת, דרך כביש הערבה. מתי כן? בעליות לירושלים, קסטל, שם המנוע החל להתאמץ, ואותת לי ש”חביבי, זה לא באמת יעזור לך אם תמשיך לסחוט את הגז״. כמה דקות אחר כך, הסתדרנו מצוין, אני נזכרתי שעדיין מדובר על 1.4 במראה קרוסאוברי-מיני ג׳יפוני והוא הבין שאני רגיל ל-V6, עם מעל 250 כ״ס.

זהו, זה החסרון היחיד שיש לי להגיד על הרכב הזה. כי כשאני חוזר למחיר – 107,900 ש״ח, אני מבין שיש פה חבילה מעניינת. כמו תא המטען השימושי, הישיבה הגבוהה, יש לא פחות מ-4 שקעי הטענה לטלפונים ומערכת הבטיחות האקטיבית שמחזירה אותי לנתיב ומתעצבנת שאני מסיר את הידיים מההגה ונוהג רק עם הגז והברקס. מערכת שעושה עבודתה נאמנה.

השבוע אפרסם מבחן לייפסטייל ארוך לקיה סטוניק, ועד אז, רציתי לעדכן שאני והיא עושים חיים. עוד שבועיים עם הקיה סטוניק, יהיה שמייח.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − three =