קיה ריו החדשה – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לדור הרביעי של הסופרמיני הסופר פופולרית - קיה ריו

מאת: רועי בורר
תמונות: רונן טופלברג

לקיה ריו החדשה מנוע בנזין, (4 צילינדרים, הנעה קדמית), בנפח 1.4 ליטר, המפיק 100 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 13.6 קג”מ ב-4,000 סל”ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה, בעלת 6 הילוכים, לטובת העברת הילוכים משופרת. זמן ההאצה (0-100 קמ”ש), הוא 13.4 שניות, והמהירות המרבית היא 173 קמ”ש. 

אז איך היא בתזוזה?
נכנסנו לאוטו, הנענו ו… שקט חשוד, בהילוך סרק האוטו ממש שקט. יצאנו לנסיעה בעיר – תיבת ההילוכים האוטומטית עובדת יפה בשילוב עם ביצועי המנוע, והתנועה בעיר קלה, זורמת ונוחה. הראות החוצה טובה, ובתנועה לפנים השטח המת קטן, אנחנו מרוצים. בהקשר הזה, חשוב לציין שהקורות האחוריות ברכב (שנקראות קורות C, בין הדלתות האחוריות לחלון תא המטען), עבות ויוצרות שטח מת בכניסה בניצב לחנייה, אבל, איזה מזל שיש מצלמת רוורס מובנית בריו, ובשילוב מראות הצד אפשר להתגבר על זה.

הנסיעה בעיר מוצקה – שיבושים בכביש מורגשים בתא הנוסעים, אבל באופן זניח. כמו גם, רעש המנוע במאמץ, הוא נוכח, אך לא מפריע. אחרי העיר, יוצאים להגביר מהירות בכבישים מהירים. המנוע “סוחב” יפה גם במהירויות גבוהות, והמכונית מרגישה יציבה ונוסכת ביטחון בנהג ובנוסעים. במהירויות האלה רעש המנוע נוכח יותר, ואליו מצטרפים רעשים מכיוון הגלגלים. 

אחרי שהבנו שיש לנו בידיים סופרמיני סופר פרקטית ונוחה בעיר ומחוצה לזה, רצינו לבדוק האם אפשר ליהנות מהנהיגה בריו, מצאנו כביש מפותל ויצאנו לדרך. נסענו, האצנו ופנינו – עם הפניות רמת הביטחון עולה, וגילינו שגם ניתן לצלוח אותן במהירות מרשימה. הקצב אליה הריו הגיעה מרשים, אבל דינאמיות, חוויתי פחות.  

בימי המבחן צריכת הדלק עמדה על 14 ק”מ לליטר בממוצע.

עיצוב ושימושיות
מבחוץ הריו נראית בוגרת. הקווים העגלגלים של הדגם הקודם פינו את מקומם לקווים ישרים ומשטחים חלקים. בחזית המכונית תמצאו את “חרטום הנמר” של קיה, שנמתח לכל רוחב החזית וגורם לריו להיראות רחבה. פנסים משולבים לד מקדימה ומאחור וחישוקי 15 אינץ’ קלים משלימים הופעה מכובדת. מתלבטים לגבי צבע הרכב? טיפ ממני, רכב המבחן הגיע בצבע כחול מטאלי מרשים. אני ממליץ עליו.

הרושם הבוגר נמשך גם כשנכנסים לתא הנהג. הנהג ימצא הגה נעים למגע, עם אפשרויות כיוון לגובה ולעומק, כפתורי שליטה על מערכת המולטימדיה המקורית ובקרת השיוט. לוח המחוונים מואר בצבע לבן, ובין מד הסל”ד למד המהירות נמצא מחשב דרך.

מבחינת מרחב הפנים מקדימה, אין תלונות – יש שפע מקום לכל הכיוונים. המושבים מרופדים בחומר נעים למגע, ומושב הנהג מתכוונן גם לגובה, אך ללא כיוון תמיכה בגב התחתון. למרות זאת, המושבים התגלו כנוחים גם בנסיעה ארוכה.

החומרים בסביבת הנהג נוקשים, למעט מה שבמגע ישיר של הנהג – ההגה וידית ההילוכים. שילוב הגוונים ואיכות ההרכבה הטובה מפצים על כך. אהבתי במיוחד את עיצוב המתגים במערכת בקרת האקלים.

מעבר למושב האחורי חושף מרחב מפתיע לסופרמיני – אם בוחנים את המפרט הטכני, מגלים שבסיס הגלגלים של הריו קטן רק ב-1.5 ס”מ מזה של הונדה סיוויק החדשה לדוגמא, מכונית ששייכת לקטגוריה גבוהה יותר – משפחתיות. יש מרחב פנים מרשים לרכב סופרמיני, ומקום ישיבה מכובד לשני מבוגרים. מבוגר שלישי יכול להכנס, אך לא מומלץ בנסיעה ארוכה. הנוסעים מאחור לא זכו למשענת יד בין המושבים, אבל כן שקע usb להטענת מכשירים יש.

לתא המטען נפח מאד נאה של 300 ליטרים. לזכותו, אומר, יש תא קטן בצד לחפצים קטנים, וו לשקיות ומגוון נקודות עיגון. לחובתו, סף הטענה עמוק מאד ומושבים מתקפלים שלא יוצרים רצפה שטוחה, ולכן מקשים על העמסת חפצים גדולים או כבדים.

אבזור
הריו כוללת הרבה אבזור נוחות מפנק, כמו:
חישוקי סגסוגת 15″, תאורת יום אוטומטית – DRL מסוג LED, תאורה עוקבת פניה – SBL, מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך 7″ “צף” עם תמיכה ב Apple Car Play ו Android Auto, מצלמה אחורית מקורית, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה.

מה עוד…?

מושב נהג מתכוון לגובה, מושב אחורי עם קיפול 60:40, מנגנון הדלקת אורות אוטו’, מפתח מתקפל, משענת יד קדמית מתכווננת, לוח שעונים הכולל מחשב דרך, פגושים, ידיות ומראות בצבע הרכב, תאורת בלם משולבת בספוילר אחור, מראות צד הכוללות קיפול חשמלי, מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית, מערכת בקרת שיוט, הגה וידית הילוכים בציפוי עור.

רשימת אבזור הנוחות מרשימה, אך אבזור הבטיחות לא כולל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. במקומן, מותקנת מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית (עם התרעה על שמירת מרחק וסטייה מנתיב, וכן קריאת תמרורים). ונכון להיום, הריו עוד לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי.

קיה ריו החדשה. מבט לחזית
קיה ריו. עיצוב יותר קשוח

סיכום
בסופו של יום, התרשמנו מאד לטובה מקיה ריו החדשה. במשך כל ימי המבחן, התחושה ברכב הייתה נוחה וטובה, מרחב הפנים מכובד, הרגשנו שאנחנו נוהגים ברכב משפחתי ולא סופרמיני – וזו חתיכת מחמאה.

הריו מרגישה ונראית בוגרת, ונותנת לנהג והנוסעים תחושה של “בית” גם בעיר וגם בדרך המהירה. אם אתם מחפשים סופרמיני חדשה ופרקטית – קחו את הריו לסיבוב. ורצוי בכחול מטאלי.

קיה ריו חדשה, דגם GX חמש דלתות 1.4 אוט’ 95,900 ₪
ו-7 שנות אחריות ללקוחות פרטיים

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “קיה ריו החדשה – מבחן דרכים”

  1. לארץ הביאו אותו עם מנוע ישן של יונדאי גטץ. בכל העולם הוא משווק עם מנוע 1600 זהה לזה של קיה פורטה.
    אנחנו חיים במדינת הגמדים !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 1 =