קצרצרים – מבחן דרכים יונדאי i20

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ענת דניאל



יונדאי i20 – מחליפתה של הגטס, נוצרה למטרות שדרוג. הגטס רכב שכיח מאד בארץ ושנוי במחלוקת – אמנם הוא אמין, יעיל וזול, אך בדגמים מסוימים הוא אינו בטיחותי, וצריכת הדלק משביתה שמחות.
ב2009, יונדאי i20 הגיחה לעולם כגטס החדשה עם מקצה שיפורים, עיצוב אטרקטיבי יותר, והצליחה חיש מהר להכנס לליבו של הנהג הישראלי.
הכיצד?


מה נשתנה?



אז מה תקבלו בi20?
חמישה כוכבי בטיחות במבחני ריסוק מ2009 – שנת השקתה, לעומת ציונים מאד נמוכים לגטס.
נוספה מערכת בקרת יציבות ESP
צריכת דלק טובה יותר – 13.2 מול 11.5 קילומטר לליטר בגטס

זריז יותר בשנייה – האצה של 12 שניות מ0-100
הספק מעט גבוה יותר (100 כ”ס מול 97 כ”ס)
שיפור קל בעיצוב הפנים, עיצוב משמעותי במראה החיצוני.



יותר מקום –
במושב האחורי יותר מרווח לרגלי הנוסעים,
תא מטען רחב יותר (245 ל’ בגטס, 295 בi20).

מעט יותר מרווח לרגליים

גם לנהג


 50 ליטר יותר


מה היה בגטס והמשיך לi20?

אותו המשקל
ארבעה הילוכים

גרסאות עם נפח מנוע 1.4 ו1.6
איכות חומרים בינונית ומטה

תא הנהג משודרג, אך נותר פלסטי ופשוט



חוזקות –
הרכב היה ונותר “סוס עבודה” צריכת דלק משולבת משביעת רצון – 20 אחוז בעיר, 80 אחוז בינעירוני – 13.2 קילומטר לליטר.
מידות הרכב נותרו קטנות יחסית, ונוח לחנות איתו בעיר.


 
טעון שיפור –
כל נסיעה בינעירונית תעלה לכם בבריאות הגב, כיוון המושב לא יעיל, פשוט לא נוח.

תחושו 
היטב את כל מה שעובר לכם מתחת לגלגלים (מתלים קשים אומרים?).
ציון 4 מתוך 10 במדד הפוזה           



עלות תועלת – 


מחירו של דגם הליסינג הבסיסי 
inspire מודל 2009 – 69 אלף ש”ח, (לפני ההפחתה).
ישנן מכוניות עדיפות מאותה קטגוריה,
בסביבות 70.000 ש”ח, כמו ניסאן מיקרה (72 אלף ), דייהטסו סיריון (72 אלף), או יונדאי גטס GLS דגם מאובזר ובטיחותי יותר (ABS, ESP, EBD ו-4 כריות אוויר), מודל 2009 (סביבות 50 אלף).
מחיר i20 חדשה – 101 אלף ש”ח.
מכוניות עדיפות, בסביבות 100.000 ש”ח: מאזדה 2 (105 אלף), סוזוקי סוויפט (104 אלף).




למי כןV – מי שרוצה מכונית פשוטה ואמינה, בתקציב סביר (לא זול), ואינו מחפש ביצועים או איכות.
למי לאX – לאלה שלא תופסים יותר מדי מ”יונדאי”, מלבד היציאות המרשימות שלהם – יונדאי-i35 ו-
ix35וואלה צודקים, אין שום סיבה להתעכב על המותג הזה, יש אופציות טובות יותר, בכל קטגוריה.

follow and like
fb-share-icon0

9 Replies to “קצרצרים – מבחן דרכים יונדאי i20”

  1. למה ענת יש את היונדאי וולסטר , יונדאי הi30 , יונדאי i35 , יונדאי ix35 , יונדאי סנטה פה , ואת יונדאי i10 שנחשבת למיני לא רעה בכלל

    הם התקדמו היונדאי i20 באמת נראית זולה ולא מתקדמת מול שאר הדגמים שלהם ולדעתי גם i25 קצת מרגישה זולה , אבל זה תפקידם במגוון.

    וואו מאז שהשכרתי את I35 אני מגן על המותג לא מאמין לעצמי , אבל בכל זאת הi30 ובמיוחד בדור החדש וכו' הם מכוניות שהתקדמו מאוד

  2. אני חושב שכשאת מדברת על מתחרות את צריכה לזכור שבמאזדה 2 שנמכרת ב105 יש רק 2 כריות אוויר לעומת היונדאי שהיא עם 6 כריות אוויר כבר מרמת הבסיס

  3. אחלה אוטו , עברתי איתו טסט ראשון . נכון קצת קשה להתרגל בגלל הקלאץ' הרגיש מעט אבל סך הכל כשמתרגלים נהנים ממנו . אני נהנה לקרוא את הפוסטים שלך יאמלכה 😛

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − seventeen =