קצת צבע בקטגוריית הסופרמיני – סיטרואן C3 החדשה פה עם 5 שנות אחריות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיטרואן C3 החדשה, הסופרמיני הסופר מעוצבת תמכר עם 5 שנות אחריות, החל מ-89,900 ש"ח

סיטרואן C3 החדשה. סופרמיני צעיר ואורבני

קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג’ו, סיטרואן DS ו-MG בישראל משיקה את הסופרמיני המעוצבת והחדשנית – סיטרואן C3 החדשה.

מכונית זו שייכת לדור השלישי של הדגם הנמכר ביותר של החברה, עם למעלה מ-3.5 מיליון יחידות שנמכרו בעולם מאז הושק בשנת 2002.

סיטרואן C3 החדשה היא מכונית צעירה בעיצובה, גדושה באופי ומקוריות, המציעה שימושיות גבוהה בתא הנוסעים שמתקרבת לעולם המשפחתיות הקומפקטיות. ממדים חיצוניים של סופר-מיני (399 ס”מ לאורך) בזכות בסיס גלגלים של 254 ס”מ.

ה-c3 החדשה היא מכונית אורבנית, עם כושר תמרון גבוה, זריזות ויכולת לבצע פניית פרסה בתנאים צפופים. בנוסף לאבזור פנימי עשיר, גם ברמה הבטיחותית, לראשונה, ישנה מצלמת תיעוד נסיעה מקורית, שתצלם ותקליט את הנראה בחזית לצורכי בטיחות, אך גם לצורך אפשרות שיתוף צילום הנסיעה החווייתית ברשתות החברתיות בעזרת החיבור הקבוע לרשת האינטרנט.

חולקת קווי עיצוב משותפים עם סיטרואן קקטוס

לסיטרואן C3 החדשה מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר טורבו בנזין, המוכר של החברה אשר מבטיח חיסכון משמעותי בדלק לצד ביצועים טובים.

יחידת כוח זו מפיקה 110 כ”ס ב-5,500 סל”ד וכן מומנט של 20.9 קג”מ אשר מושג כבר ב-1,500 סל”ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מבית AISIN היפנית.

הודות למשקל עצמי נמוך של 1,090 ק”ג בלבד, נתוני ההספק מסוגלים להיות מתורגמים גם להאצה מעמידה ל-100 קמ”ש אשר נמשכת 9.8 שניות בלבד ולמהירות מרבית של 188 קמ”ש.

על פי נתוני היצרן, ה-C3 תצרוך ליטר דלק לכל 20.4 קילומטרים בנסיעה משולבת. וכן, דרגת הזיהום שלה היא 4, דרגת זיהום נמוכה.

בטיחות

סיטרואן C3 החדשה מציעה אבזור בטיחות רב שכולל את כל המערך האלקטרוני ליציבות, בלימה ואחיזה, וכן 6 כריות אוויר (כולל ביטול הקדמית לנוסע לטובת הסעת ילדים).

מערכת להתרעה בפני סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התרעה בפני עייפות הנהג, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, חיישני חניה, תאורת יום ‘לד’, חיישני אור וגשם, מראה פנימית מתכהה אוטומטית ובקרת שיוט עם מגביל מהירות כסטנדרט (רמת אבזור Shine).

ברמת ה-Shine Pack ישנה גם התרעה מפני הימצאות כלי רכב בשטחים המתים של שדה הראיה, מצלמת נסיעה לאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח וחישוקי 17 אינץ’.

36 שילובי צבעים חיצוניים ופנימיים אפשריים

סיטרואן C3 החדשה שונה מאד במראה החיצוני מתחרותיה. היא חולקת קווי עיצוב עם סיטרואן קקטוס, עם המבנה המעוגל והמוארך, שכולל גם את משטחי ההגנה המקוריים בדפנות הרכב (AirBumps), יחידות תאורה מודרניות ותקרת הגג הגבוהה.

בנוסף למגוון רחב של צבעי גוף לבחירה, ה-C3 החדשה מאפשרת גם צביעה דו-גונית לגג ולרכב ב-36 שילובים שונים להתאמה אישית מושלמת. אלה נוגעים גם לכיסוי פנסי הערפל, מראות הצד, קורת הגג האחורית (C) ועוד. את המראה משלימים גם חישוקים קלים בעיצוב ייחודי במידות 16 או 17 אינץ’ בהתאם לרמת האבזור.

ה-C3 החדשה תוכננה להיות מרווחת יותר. למרות ממדים חיצוניים צנועים (399 ס”מ לאורך), המרחב הפנימי גדול מאוד לנוסעים ומטען (300 ליטר, 922 ליטר בקיפול המושבים האחוריים).

את פני כולם מקבלים מושבי כורסא מעוצבים ומזמינים למראה שאפיינו את מכוניות סיטרואן. המושבים הקדמיים רחבים והמושב האחורי מקבל תשומת לב מיוחדת בתכנון, כאשר בזכות בסיס גלגלים גדול (253.9 ס”מ) וגג גבוה יחסית, מתקבל מרחב מחיה מצוין לשלושה נוסעים, מה שהופך את ה-C3 לאלטרנטיבה עבור הסעת חברים ובני משפחה.

תא הנוסעים של סיטרואן C3 החדשה ממשיך את הקו המקורי של המראה החיצוני בצבעוניות והאווריריות. הדשבורד מפוסל בקפידה, בנוי מחומרים איכותיים ורכים למגע, נושא בתוכו מסך מגע בגודל 7 אינץ’ שמאגד את תפעול כל מערכות הרכב (בקרת אקלים, מולטימדיה בעברית, מחשב נסיעה, טלפון, CarPlay ועוד) ומפחית את הצורך בשימוש במתגים רבים.

בנוסף לכל אלה, סיטרואן C3 החדשה מציעה ברמת אבזור Shine Pack חידוש ייחודי בדמות מצלמת תיעוד נסיעה אינטגרלית שמותקנת מאחורי המראה המרכזית ברכב.

זו מצלמת כל העת את נסיעת הרכב לצורכי בטיחות, עם יכולת שמירה אוטומטית של הסרטון זמן לפני ואחרי מקרה מוגדר או תאונה, אך גם לאפשר לנוסעי הרכב בלחיצת מתג, לצלם את הנקרה בדרכם ובאמצעות אפליקציה ייעודית, לשתף את החוויות מהנסיעה.

5 שנות אחריות

מחירים
סיטרואן C3 1.2 טורבו אוט’ Shine: מחירון 94,900 שקל
מבצע מיוחד לימי ההשקה 89,900 ש”ח וטרייד אין במחיר מחירון.

סיטרואן C3 1.2 טורבו אוט’ Shine Pack: מחירון 99,900 שקל.
מבצע מיוחד לימי ההשקה 95,900 ש”ח וטרייד אין במחיר מחירון.

סיטרואן C3 החדשה מגיעה עם אחריות ל-5 שנים או 120,000 ק”מ (המוקדם מביניהם).

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “קצת צבע בקטגוריית הסופרמיני – סיטרואן C3 החדשה פה עם 5 שנות אחריות”

  1. שלום ענת

    אני מתלבטת בין סיטרואן C3 1.2 טורבו אוט’ Shine Pack, לבין יונדאי i20 , או יונדאי i20cross

    מה דעתך?

  2. היי שרון, כששמים את השתיים האלה אחת מול אחת, הן דומות מאד בהרבה פרמטרים, גם המחיר זהה, לרמות האבזור המקבילות: FEEL בסיטרואן מול רמת הגימור פרסטיג’ ביונדאי.

    היתרונות של הסיטרואן על פני היונדאי, באה לידי ביטוי בשנת השקת הדגם (2016 מול 2014), מה שאומר הסיטרואן יותר מודרנית ומתקדמת.
    המנוע של הסיטרואן שחור על גבי לבן יותר דינאמי ונמרץ, ויש אבזור כמו בקרת אקלים ובקרת שיוט, שאין ביונדאי.

    ליונדאי יש מצלמת רוורס וחיישני רוורס, והמידות של הרכב מרווחות בס”מ בודדים.

    מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות וציוני ריסוק הן דיי זהות.

    אני ממליצה קודם כל לבחון אופציות נוספות, כמו הסיאט איביזה, פיג’ו 208 (עוד מעט מגיעה חדשה), ואת הרנו קליאו החדשה

    וכמובן, לקבוע נסיעות מבחן לשתי המתמודדות הסופיות, כדי להרגיש את הרכב ולהתרשם ממנו פיזית.

    אפשר להמשיך את ההתכתבות גם במייל – [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + twenty =