ראיון עם אלופה: נחמה בוגין המנצחת הגדולה של ליגת פיג’ו

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בנובמבר האחרון בתום שנה שנייה של ליגת פיג’ו, ליגת מירוצי מכוניות, ירד האסימון, יש ספורט מוטורי בישראל. אחת ההפתעות בליגה, מלבד עצם קיומה בכלל, היא אשת הנדל”ן והמשפטנית נחמה בוגין, שברגע אחד שזכור לה כרגע של אי שפיות זמנית, החליטה שהיא כובשת עוד תחום – מירוצי המכוניות. לפני שנה הצטרפה לאליפות הטורינג, האליפות הפתוחה לכל סוגי מכוניות המירוץ, כשבחודש שעבר, הוכתרה רשמית כאלופה, כשלקחה את המקום הראשון בקטגוריה 2X

 

ראיון עם אלופה: נחמה בוגין המנצחת הגדולה באליפות הפתוחה של ליגת פיג’ו

 

צילום: אורן גולקרוב

 

זו השנה השנייה שפיג’ו וקבוצת לובינסקי בשיתוף עם חברת פרודרייב, מפיקת המרוצים והליגות, תומכות בספורט המוטורי בישראל בליגות השונות. יש את ליגת פיג’ו 208 רייסינג, בה כל כלי הרכב זהים, ולנהגים אסור לשפר מנוע, צמיגים, או חלקים אחרים ברכב, אלא רק להתמודד בתנאים שווים ברכבי הפיג’ו 208 RACING CUP – רכבי מרוץ ייעודיים שנבנו בפג’ו ספורט בצרפת – 10 רכבים סה”כ המשתתפים באליפות. (בליגה הזו סופי גולן משתתפת). 

ויש את אליפות הטורינג הפתוחה, ליגה הפתוחה לכל נהג אשר מגיע עם רכב מרוצים ייעודי, בה הנהגים מתחלקים לשתי קטגוריות:

קטגוריות GROUP N המורכבת מרכבי סובארו הבנויים מראש למרוצי ראלי, אך עברו הסבה למרוצי אספלט במסלול.
וקטגורית הנעה קדמית, המורכבת מכלים תחרותיים חדשים ועוד רכבי מרוץ מהעשורים האחרונים.

השנה – 2019, בפעם הראשונה, נפתחה אפשרות למשתתפים במירוץ המעוניינים לרכוש את מכוניות ה-208 CUP (כמשומשות, החל מ-150,000 שקל או חדשות לגמרי במחיר של 195,000 שקל) ולשדרג אותן. מכוניות המירוץ מסדרת ה-208 RACING CUP הרשמיות של פיג’ו, נבנו בסדנת הספורט המוטורי של היצרן בצרפת. מכוניות הנשענות על שלדת ומרכב ה-208 הפופולארית בישראל, ומצוידות בכל אבזור הבטיחות המתקדם והמקובל במירוצי מכוניות: כמו כלוב בטיחות, מערכות כיבוי, מתלים מתוחכמים, בלמים ספורטיביים וחזקים במיוחד. מכוניות שמשמשות את פיג’ו העולמית במגוון מירוצי ליגות CUP באירופה.

 

“היעד מהר מאד התחלף מלסיים מירוץ בשלום להגיע עד לגמר”

 

סה”כ התקיימו השנה 5 סופי שבוע של מירוצים כפולים – 10 מירוצים באליפות, בשתי הקטגוריות הללו – מירוצים שהתקיימו במסלול המירוצים בערד, ובמסלול המוטורסיטי בבאר שבע. בליגות לקחו חלק 110 משתתפים, 350 אנשי צוות, ו-2 נשים שעמדו על הפודיום מדי סופשבוע, שוות בין שווים, בספורט מוטורי נוטף טסטוסטרון.

את נחמה בוגין אני מכירה כבר שנים מרחבי הפייסבוק, הצצתי על העשייה המרשימה שלה בתחום הנדל”ן, מהצד. ולא מזמן נפגשנו באולפני רשת 13, בתכנית סוגר עניין עם שי גולדן, וזכיתי לראות כמה האישה הזו חכמה וטובה במה שהיא עושה. עקבתי גם אחרי הניצחונות הרבים שלה בליגת פיג’ו. אם לרגע תמהתי על השתתפותה במירוצים, הרי שהתמיהה התחלפה באהדה והערצה, עם שלל הזכיות שלה מדי סופשבוע של מירוצים, ואחרי שקטפה את המקום הראשון בליגה, בכלל התרגשתי.

אז מה סוד הקסם של נחמה בוגין? אשת נדל”ן, קרייריסטית, מודל לחיקוי והערצה, ו… נהגת מירוצים – ראיון עם אלופה.

 

נחמה בוגין. ליגת פיג’ו, מירוצי מכוניות

 

נחמה, ספרי לי מי את, במשפט

“שמאית מקרקעין ומשפטנית, בעלת אחד ממשרדי השמאים המובילים בישראל. בזוגיות + 2”.

 

איך נוצר החיבור עם ליגת פיג’ו ופרודרייב? 

“תמיד אהבתי לנהוג, אבל לא עלה בדעתי שאהיה פעם נהגת מרוצים. החיבור נוצר במקרה, כמו כל הדברים הטובים בחיים. לפני מספר שנים עשיתי קורס נהיגת מרוצים בקפריסין ונדלקתי. בשנה שעברה, כאשר נפתחו בישראל לראשונה מסלולי מרוצים חוקיים, בישר לי ראם סמואל מבעלי פרודרייב, שנפתחת אליפות ישראל במרוצים, הגבתי מייד “אני בפנים!”. רגע שאני מגדירה כרגע כ”אי שפיות זמנית”.

 

ספרי לי על רכב המירוצים שלך

“הספונסרית של האליפות היא חברת לובינסקי, שסיפקה את מכוניות המירוץ, שיוצרו במיוחד למטרה הזו – ליגת 208 פג’ו רייסינג (פירוט בפתיח הכתבה). גיליתי רכב מדהים ומרגש עם יכולות נפלאות, למרות המראה הצנוע שלו. בתום העונה שעברה (הראשונה שלי והראשונה בישראל) רכשתי את הרכב הזה מלובינסקי, ושידרגתי אותו, עד לחווית נהיגה פשוט מושלמת”.

 

תתארי לי, איך נראה סופשבוע של מרוצים

“יומיים של תענוג וריחוף… מגיעים בשישי להתארגנות ואימון. האוירה חברית וכייפית. בשבת בבוקר מתחילה הפעילות התחרותית. לאחר תדריך ובדיקות טכניות אחרונות, יוצאים למקצה מדידת זמנים (“קווליפיינג”), בסופו, לפי הזמנים, נקבע סדר הזינוק למרוץ הראשון. מייצבת דופק, אני ב-200% מיקוד, שמה קסדה וכפפות ויוצאת למרוץ ראשון. בגוף זורם ים של אדרנלין. מסיימים מירוץ ראשון, ולאחר מנוחה קצרה, יוצאים למרוץ שני. המרוץ הזה הרבה יותר מאתגר, כי הזינוק בו בסדר הפוך! – אם ניצחתי במרוץ הראשון אזנק בשני אחרונה, וכדי לנצח גם בו, עלי לעקוף את כל המתחרים שלי. אחרי שנתתי את כל מה שיש לי לתת, בסיום, טקס הענקת גביעים, טקס מרגש כל פעם מחדש. יש המון המון פירגון וחברות. נכון שעל המסלול נלחמים, אך מחוצה לו מפרגנים.

 

“המירוצים זה הריסטרט שלי, ניקוי ראש”

נדרשת לשגרה אחרת בתור נהגת מירוצים? תזונה, כושר, לייף סטייל אחר. הימנעות מדברים מסויימים

“כן, שגרה אחרת לגמרי, הכוללת תזונה נכונה, כושר גופני תכוף, והכנה מנטאלית חשובה מאד”.

 

היו כאלה שפרשו באמצע?

“לצערי כן, מכל מיני סיבות. חלק בשל האכזבה מהביצועים שלהם במסלול, וחלק מסיבות אישיות וחוסר יכולת להתמיד במירוצים במשך עונה שלמה”.

 

איך נהיים טובים יותר, איך הופכים למנצחים?

“קודם כל צריך גישה לתחום, וכשרון בסיסי. אבל זה ממש לא הכל, ואפילו לא הרוב. בעיקר צריך המון נחישות, אופטימיות, התמדה ויכולת מנטלית גבוהה מאד. מה שמרתק אותי בתחום הזה, הוא החוכמה שבו, והשילוב בין טכני למנטלי. כדי לנצח צריך להתחלק לכמה “חזיתות”. קודם כל הנהיגה שלי – צריכה להיות מדויקת, ממוקדת, אני חייבת להיות במיטבי, הכי מהירה שאפשר ובלי פאשלות. החזית השניה – הנהג מאחורי, הוא יושב לי על הזנב, וכל מטרתו להלחיץ אותי, לחכות לטעות שלי ולעקוף אותי. אותו דבר אני עושה לנהג שלפני – “יושבת עליו”, מלחיצה, מחכה להזדמנות לעקוף. בכלל, הבניה של אסטרטגיית המרוץ, ניהול נכון של הנהיגה שלי, בחירת ה”קווים”, בחירת עיתוי נכון לבלימה והאצה, ועוד ועוד – התחום הזה מרתק”.

 

בנהג מירוצים טוב יש שילוב בין יכולות טכניות למנטליות טובות

 

מי היה לצידך, מי עזר לך בהכנות האלה?
“גידי קרונין, המאמן האישי שלי. זה המקום להגיד לו תודה ענקית!. גידי הוא נהג עילוי ובנאדם מדהים, ויחד הגענו להישגים שנראו דמיוניים בהתחלה”.


איך התגובות? איזה פידבקים את בתוך התחום ומחוצה לו?

“התגובות נפלאות! מכל הכיוונים. בבית, המשפחה, חברים, לקוחות. מכולם אני מקבלת פירגון עצום. עולם הנדל”ן כולו יודע שאני נהגת מרוצים. מרגש אותי במיוחד הפירגון של המתחרים שלי במסלול. אני בטוחה שלא היה קל לעכל את השתתפותי, אישה בת 55 שפתאום מופיעה במסלול. מילא מופיעה, אבל פתאום מתחילה להיות מהירה, עוקפת, ואפילו עולה למקום ה-1 על הפודיום. בעונה שעברה, כשרק הגעתי למסלול, מדדתי זמנים באימונים הראשונים, לא היה לי מושג אם הזמנים שלי טובים. היעד שלי בהתחלה היה להצליח לסיים את המרוץ “בשלום” ולא לפשל. מהר מאד לחש לי מישהו באוזן “את עושה זמנים של פודיום”. וכך, באותו הרגע היעד שלי השתנה, והפך להיות ברור וחד – להגיע לגמר”.

ואכן, הגעתי לגמר, הייתי במרחק 3 מאיות השניה מהמוביל באליפות. השנה השתתפתי באליפות מאתגרת יותר – האליפות הפתוחה, בה זכיתי במקום הראשון אני… אלופת העונה…? צובטת את עצמי ולא מאמינה”.

 

מקום ראשון באליפות הטורינג 4X2 – אליפות הפתוחה לכל סוגי מכוניות

 

מה השתנה בך בעקבות הכניסה לתחום המירוצים?

“גיליתי עולם, תחום קסום ומופלא, שממלא אותי בים אדרנלין. המסלול הוא ה”ריסטרט” שלי,

הראש מתרוקן, כל כולי במרוץ, אני יורדת מהמסלול “חדשה”. ברמה האישית, הגעתי למסלול המרוצים באמצע החיים, עם קריירה עשירה מאחורי, עשרות תארים ותעודות, ובכלל, אני “מצטיינת סדרתית”. גאה בעצמי שהעזתי לשים את עצמי במקום שבו אני הכי “אנדרדוג”, בלי שום יתרון או סיכוי לנצח, ובכל זאת, הצלחתי”.

 

מה הלאה? יש עוד חלומות מוטוריים?  ובכלל…

“אני ממשיכה במירוצים, כמובן. בכל הכוח!. ב-2020 אשתתף בשני טורנירים, האליפות הפתוחה, וגם אליפות מרוצי הסיבולת. אלה מרוצים קבוצתיים באורך של 3 שעות. מטורף.

בשנה שעברה השתתפתי במירוץ בצרפת. ייתכן שאגיח מידי פעם למרוצים בודדים בחו”ל. אבל הלקוחות שלי יכולים להירגע, אני אוהבת את העבודה שלי בתחום הנדל”ן, ולא מתכננת להחליף קריירה. עיקר הפעילות המוטורית שלי תהיה בארץ, בסופי שבוע”.

 

 

עוד באותו נושא:

208 RACING: אליפות מירוצי המכוניות של פיג'ו ופרודרייב

עונה שנייה לליגת המירוצים פיג'ו 208 CUP יוצאת לדרך

ספורט מוטורי: עונת מירוצי ליגת פיג'ו - מה צפוי לנו ב-2019?

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ראיון עם אלופה: נחמה בוגין המנצחת הגדולה של ליגת פיג’ו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + 18 =