ריינג’ רובר החדש 2022-23 (מנוע 3 ל’) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ריינג'רובר
ריינג’ רובר החדש 2022

 

הדור החמישי החדש של הריינג’רובר הושק קצת לפני 2022 והגיע אלינו כמעט בסמיכות להשקה הבינלאומית, וקובע, ללא ספק, סטנדרט חדש וגבוה מאד בקטגוריית רכבי השטח היוקרתיים. היוקרה הפכה לפאר ברמות גימור ואבזור הגבוהות, עם שלל טכנולוגיות, ומערכות ייחודיות שלנדרובר רשמה עליהם פטנט. מעל 100 פטנטים רשומים מוטעמים בריינג’ הזה. ממערכת התאורה בפנסים הקדמיים, המסוגלת להאיר באופן כזה שאף משתמש בדרך לא יסונוור ממך, חלקיקי האור הקטנים מעירים רק את מה שצריך להאיר, ואיפה שיש מכונית נוסעת, האור בכיוון שלה יוחשך. כן, סך הכל מערכת סטנדרטית.

הדור החדש הזה כולל בין היתר מערכת מתלים ייחודית, מתלי אוויר אלקטרוניים, שתוכננה עבור הריינג’ רובר של 2022, שעושה עבודת שיכוך מצוינת, במצבי נהיגה שונים, על האספלט, וגם בשבילים שהעזתי להכניס את היצירה הזו אליהם. כן, אני יודעת, אלה כלי רכב שמסוגלים לשטח, בעיקר ועל אחת כמה וכמה הריינג’רובר, לו יש ארבעה דורות ועשרות שנים של יכולות מוכחות בצליחת שטח ושטח קשה, ומגיע עם ד.נ.א רווי מערכות סיוע בנהיגה בשטח, ואף אחד לא מעז לפקפק בו. אבל בינינו, מי מעז להכניס יצירת פאר שכזו, בשווי של בין 1.1-1.6 מיליון שקלים לשטח?

 

ריינג'רובר מחירון
שטח יוקרה במיליון וחצי שקלים. ריינג’רובר

 

הספינה המפוארת הזו הגיעה אלי למבחן דרכים, והיה לי ברור שאני הולכת להתנהג אליה יפה. אני והיא מתאימות מאד האחת לשנייה: אני דאגתי שהיא תשייט בנינוחות, ולעיתים במהירות, על אספלט, ואשמור עליה מסלעים ומפגעים נוספים, והיא תנעים את זמני עם מערכות הנוחות, השמע (מערכת שמע היקפית “סראונד” של מרידיאן), בידוד ושיכוך, ותעטוף אותי במצלמות ומערכות בטיחות מקיפות. דיל מצוין מבחינתי.

אמנה ברשותכם רק חלק מאבזור הנוחות, מהמושבים החשמליים, בעלי אפשרויות העיסוי, אוורור וחימום, מערכת סינון וטיהור אוויר שעובדת שמפעילה בקרה קבועה בתא הנהג והנוסעים, יש מקרר, כן, תא קירור לשתייה או ארטיקים בין שני המושבים הקדמיים, מתחת למשענת היד, וזה עובד, ומקרר, כמו מקרר…יש סאן רוף פאנורמי, ודלתות שנסגרות ב”קלאס”, בפעולת שאיבה, ואקום שקט ששולקת את הדלתות פנימה למקום.

הייתי מוותרת על ריפודי העור כאן, בכל מקום, עור “איכותי”, סלחו לי על המרכאות. וטוב שיש אופציה לריפודים איכותיים לא מן החי. זה יפה ונעים לא פחות. הרכב מואר מאד מבפנים, אבל תמיד תוכלו להרים את ה”צלונים” מאחור, וילונות חשמליים. בקרת האקלים מפוצלת לשלושה/ארבעה אזורים ברכב, לוח מחוונים חדש יפה, הנחבא אל הכלים מאחורי ההגה הגדול, ועל רוב המערכות תוכלו לשלוט ממסך המולטימדיה הראשי במרכז תא הנהג. מסך אחד גדול שמחליף את שני המסכים המלבניים מהדור הקודם. תפעול מערכת המולטימדיה לא היה מובן בהתחלה, כמו גם תפעול מערכת בקרת האקלים, והגלגלת המרכזית השולטת גם על עוצמת המיזוג, וגם על הטמפרטורה, מה שדרש להזכר מתי לוחצים פנימה, מתי החוצה, ומתי מסובבים.

 

ריינג'רובר מחירון
הבטחתי לה שאקח אותה רק לשבילים
לנדרובר
מאסיבית ומלוטשת. ריינג’ רובר

 

עיצוב

בואו נחזור אחורה מעט ונצא החוצה להתרשם מעיצוב הרכב. מי שמכיר את הדור הקודם של הריינג’רובר ככה בשלום שלום, לא יבחין במבט ראשון שמדובר בדור חדש. לעין לוקח זמן לבחון את כל הפרטים הקטנים, ואז מבינים שאכן הצורה יותר מודרנית, עגולה, חלקלקה ומלוטשת. מראה מרשים מאד. התאורה מאחור מרשימה לא פחות, עם פנסי לד כהים אורכיים המאירים אור בצבע אדום, ופנסים רוחביים קטנים, המאירה אור צהבהב, משם בוקעת תאורת המאותתים. התאורה כמובן לא נראית כמו תאורה של רכב שטח סטנדרטי, היא גם מאירה בצורה אחרת, בסטייל, עם ניחוחות יוקרה.

כל חלק ברכב הזה מאסיבי ולא רגיל, הדלתות, דלתות גדולות עם סגירת ואקום מרשימה, המושבים גדולים, ועד ידיות הדלתות הכסופות והגדולות. במושב מאחור מרווח פנים מכובד לשלושה מבוגרים, וילד שישב שם ירגיש בלונה פארק, אחרי שיצליח לטפס פנימה. גם תא המטען לא נפתח כמו תא מטען רגיל, יעידו 500 אלף זוגות העיניים שראו את הסרטון הקצר שהעליתי במדיות החברתיות שלי, בו התא נפתח בשני חלקים, כמו חיה שפוערת את פיה. עם פתיחת התא מתגלים מספר פיצ’רים, ביניהם קיפול מושבים חשמלי בשני חלקים. אם אתם צריכים להטעין גלשן, קיאק, או מגלשיים, או משהו כזה.

 

ריינג' רובר יד 2
מטפסים

 

לנדרובר מחירון
גרסת 4/5 או 7 מושבים. ריינגרובר

 

ריינג'רובר פלאג אין
איכות בפרטים הקטנים והגדולים

 

ריינג'רובר 2023
תא נהג רייג’רובר

 

ריינג'רובר חשמלי
3 רמות גימור, החל מ-1.1 מיליון שקלים

 

הדור החדש של הריינג’ רובר מגיע עם פלטפורמה חדשה שמאפשרת לבנות עליה מספר דגמים, גרסה ארוכה או קצרה, גרסת 4, 5, או 7 מושבים. ולהן גם מספר רמות גימור לבחירה, שמשוות לרכב עיצוב וצבעים מעט שונים, מבחוץ ומבפנים.

הופתעתי מיכולת התמרון הטובה של הרכב הזה, במימדים האלה, בתוך רחובות העיר בה אני גרה. כבישים עמוסים בעורקים המרכזיים, ורחובות צפופים בדרך הביתה. ההיגוי המצוין הקל עלי (יש היגוי לכל הגלגלים). כל עוד ממתינה לכם בסוף הדרך חניה גדולה ומרווחת, ורצוי מקורה ונעולה, אין חשש אמיתי מלהתפנק ברכב שטח יוקרה ענקי, גם לעירוניים עם הכיסים הנכונים.

 

 

מנוע

בקרביים של היפיוף הזה, מנוע בנפח 3 ליטר, דיזל, עם שישה צילינדרים, הספק של 350 כ”ס, מומנט מירבי של 71.4 קג”מ, נתון האצה מ-0-100 קמ”ש, ב-6.1 שניות (מרכב רגיל), ומהירות מירבית שמגיעה ל-234 קמ”ש (לא נבדקה). צריכת דלק במבחן: 11 ק”מ לליטר.

את רעשי מנוע הדיזל, רעשים שבדרך כלל, בדגמים פחות יוקרתיים נשמע בתא הנהג והנוסעים, לא מרבים לשמוע כמעט בכלל. הבידוד ברכב הריינג’ הזה יוצא מהרגיל, ומקיף את כל יושבי הרכב. אטימה כמעט מוחלטת של הבחוץ הרועש או המאובק, מהבפנים הנינוח, בו בדרך כלל עוטפת את היושבים צלילי מוזיקה, או מיזוג מהמושבים. בריינג’ רובר החדש הוטמעה טכנולוגיית ביטול רעשים אקטיבית שפותחה בישראל על ידי חב’ סילנטיום. באמצעות מיקרופונים בחלקו החיצוני של הרכב ורמקולים במשענת הראש מבפנים, נוצרים אזורי שקט אישיים ליושבי התא – בדומה לפעולה של אוזניות מבטלות רעשים.

 

ריינג'רובר חשמלי
לוח המחוונים החדש

 

איך זה מרגיש, הבועה הזו? מצוין. איטום ובידוד רעשים, הם אחד מהפרמטרים הבולטים להערכת איכות, וכאן היא גבוהה במיוחד, ובלתי מתפשרת. למי שהפרוטה בכיסו/ה, ורוצה לשלב פנאי עם שטח, יציאה לסידורים בסטייל, עם קפיצה בסופשבוע לנסיעה בשבילי כורכר או טיפוס קל בשטח – נמצאה התשובה המפוארת, החזקה, המאובזרת והיקרה לסגנון החיים הזה.

 

RANGE ROVER 2023

אבזור

אבזור מרמת בסיס ברכב: כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים; חימום וכיוון חשמלי למשענת המושבים האחוריים; גג פנורמי נפתח; חישוקים 21″; מצלמות היקפיות; סגירת דלתות חשמלית; תא מטען נפתח חשמלית באמצעות מחווה; מראה מרכזית חכמה מבוססת מצלמה, תאורת Pixel LED, ועוד. גרסאות ה-350 כ”ס (הנבחנת) וה-400 כ”ס כוללות גם קירור ועיסוי למושבים הקדמיים; אוורור למושבים האחוריים; חניה אוטומטית; תאורת Digital LED; תצוגה עילית, ועוד. החל מ-1,299,000 ₪.

נמכרו בערך 18-20 יחידות במחיר ממוצע של 1.3 מיליון שקלים. לשמחת אוהדי הדגם והמותג, לקראת סוף שנת 2022 צפויה להגיע לישראל גם גרסת פלאג-אין ובשנת 2024 – לראשונה דגם חשמלי.

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 2 =