ריינג’ רובר וולאר – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לריינג' רובר וולאר - רכב הפנאי שטח המכוון לאלפיון העליון, עם שפע יוקרה ואבזור ועם תג מחיר לא קטן

תמונות: גלעד טופז
ריינג' רובר וולאר 2.4 ליטר דיזל

טְרֵקּ-לין עסקים

הכניסה לסוכנות לנד-רובר-יגואר בהרצליה פיתוח, מלווה מהשניה הראשונה בתחושה יוקרתית. אני מביט על כלי הרכב המפוארים של המותג חונים זה לצד זה, ונציגת הסוכנות מציעה לי קפה איכותי ושתיה קרה מבר המשקאות. וכך, אני יושב בלאונג’ עם ספות עור ומגזיני עסקים המונחים על השולחן, תוך כדי לגימת אספרסו וסודה מוגזת עדין. אין ספק כי יגואר יודעים מי הלקוחות שלכם ואיך לשמר אותם.

ריינג’ רובר נחשב ליהלום של המותג לנד-רובר. הוולאר הינו דגם פרימיום המתמקם בין הריינג’ רובר ספורט, לאיווק הצנוע יותר. על עיצוב הרכב עבדו מלבד המעצב הראשי, גארי מק’גוברן, מספר מעצבים לא מועט בינהם מעצבי פנים, מעצבי חומרים, מעצבי סאונד ועוד. היחודיות בעיצוב מתבטאת ממבט ראשון עם עיצוב מוחצן ומרשים, אשר יגרום ללא מעט אנשים ברחוב לסובב את הראש או לפנות אליכם עם שאלות לגביו. מדובר לדעתי ברכב היפה ביותר של המותג.

הוולאר חולק יחד עם אחיו מבית JLR, היגואר F-PACE, את אותה שלדת אלומיניום, אם כי לטעמי, העיצוב של הרינג’ עולה עליו בעשרות מונים; זה מתחיל מהידיות המתכנסות לגוף הרכב בזמן נסיעה, ונמשך דרך העיצוב המוחצן עם הישבן המוארך והסקסי, אשר בזכות העיצוב היחודי הזה גורמים למקדם גרר נמוך במיוחד, הנמוך ביותר בין רכבי הקטגוריה, ובכך לשיפור בצריכת הדלק והתנהגות דינמית טובה יותר.

טרקלין עסקים. תא נהג ריינג'רובר וולאר
חוסר חשק עז לצאת מהרכב

הכניסה לוולאר מרגישה כאילו נכנסת לטרקלין עסקי יוקרתי או מועדון סגור של יודעי דבר. זה מתחיל בידית הדלת הנשלפת מגוף הרכב ע”י מנגנון חשמלי, תא נוסעים מעוטר בדיפוני עור לבנים בעלי תפירת עלית, שני מסכי תצוגה גדולים, בגדלי 12.3″ ו-10″, הגה מחופה עור, וחומרים איכותיים ביותר, המשדרים אווירת יוקרה שגרמו לי לחוסר רצון עז לצאת מהרכב.

היוקרה ממשיכה “לצעוק” מכל כיוון – מעלי גג זכוכית פנורמי שנפרש לאורך שני שליש מהגג, עם אפשרות לפתיחה חשמלית, תאורת פנים רכב LED הנדלקת בטאצ’, משענות יד נפרדות מתכווננות מחופות עור לבן, לוח שעונים דיגיטאלי מלא (בדגם הנבחן), שמשות כהות מאחור, תאורה מיוחדת של סמל המותג שמוקרן לריצפה בעת פתיחת הדלת בחושך, מושבים חשמליים קידמיים ואחוריים ועוד ועוד. אין הרבה פרטים קטנים גדולים.

גג פנוראמי לאורך 2/3 מגג הרכב. ריינג' רובר וולאר

ריינג’רובר וולאר מגיע עם מגוון מנועים וגימורים. ניתן לבחור בין שלושה מנועי בנזין – שני מנועי בנזין 2 ליטר מוגדשי טורבו, בעלי הספק של כ”ס 250 כ”ס ו-300 כ”ס ומנוע בנזין נוסף 3 ליטר V6 בעל הספק של 380 כ”ס.

מהיצע מנועי הדיזל ניתן לבחור גם כאן בין שלושה מנועים – מנוע 2.4 ליטר בהספק של 180 כ”ס ו-240 כ”ס, עם מומנט של לא פחות מ-50 קג”מ (גרסת רכב המבחן), ומנוע דיזל נוסף, 3 ליטר V6 בהספק של 300 כ”ס. כל המנועים משודכים באופן נפלא ושקט לאותה תיבת הילוכים אוטומטית בעלת לא פחות מ-8 הילוכים.

הוולאר הנבחן הגיע עם חבילת R – DYNAMIC, הכוללת תוספות אבזור כדוגמת, ידיות העברת הילוכים בצבע כרום מאחורי ההגה, ספי אלומיניום עם הכיתוב R-DYNAMIC, תקרה בריפוד שחור, וחישוקי  סגסוגת 20″ מושחרים. חבילה בעלות בתוספת תשלום של 28,000 ש”ח למחיר הרכב. כשכל הטוב הזה מלווה בשקט מופתי, בזכות סגירה הרמטית של דלתות הרכב.

מטוס מנהלים

יצאנו לדרך. ההנעה מתבצעת באמצעות לחצן הנעה KEYLESS, ולמרות שמדובר במנוע דיזל בנפח 2.4 ליטר, השקט נשמר בתא הנוסעים ורעשי המנוע כמעט ולא נשמעים. לוח התצוגה הדיגיטאלי נדלק ומאפשר מידע רב, באמצעות דפדוף ע”י לחצנים בהגה. כאן התגלה חסרון קל בתפקוד לא נוח, שגרם לי לא פעם להיכנס וללחוץ על תפריטים לא רצויים.

בורר ההילוכים העגול עולה מגוף הקונסולה בהנעה ושני מסכי הענק נדלקים. מדובר במסכי טאצ’ אשר המסך העליון משמש למידע ומולטימדיה, והמסך התחתון שלאורכה של הקונסולה, לתפעול הרכב ומצבי הנהיגה.

המסך העליון נשלף בנטיה, לטובת זווית צפיה נוחה מתוך הקונסולה המרכזית מחופת העור, ומציג מלבד מידע על הרכב והגדרות, גם מערכת ניווט מובנת מקורית, בשלב זה באנגלית בלבד עם מפות עולמיות, כיוון למערכת Terrain Response השולטת במכלולי הרכב לנסיעת שטח ובחירת הגדרות למערכת השמע ברכב.

אני רוצה להתעכב רגע על מערכת השמע – מדובר במערכת של חברת Meridian המאפשרת בחירה בין שלל אפשרויות סאונד שונות הבוקעות מתוך לא פחות מ-16 רמקולים וסאבוופר המפוזרים ברכב. הסאונד הבוקע מהם הוא לא פחות ממושלם. זו התוצאה כאשר צוות שלם של אנשים מקצועיים מעצב את הסאונד לרכב עוד במהלך היצור.

המסך התחתון הוא לב הרכב, ומאפשר בחירה בין מצבי נהיגה שונים: DYNAMIC, ECO, בוץ, שלג, חול ו”שטח”. בנוסף ניתן להגביה או להנמיך את הרכב בלחיצת כפתור על המסך, ובכך להגדיל את המרווח מהקרקע בכ-25.1 ס”מ באמצעות מתלי אוויר עם בולמים אדפטיביים הנשלטים אלקטרונית כאמור מהמסך. מערכת Terrain Response פשוטה וקלה לתפעול.

מסכי טאץ', מערכת מולטימדיה איכותית, ולא פחות מ-16 רמקולים

אני עולה לכביש המהיר ולוחץ על הדוושה, הרכב מזנק ומתנהג כמו חתול פרא. במצב “דינאמיק” הרכב נמוך יותר והתחושות הן יותר של רכב ספורט מאשר רכב פנאי. הכל הדוק ומדוייק. זינוק מ-0 ל-100 קמ”ש מהמקום עומד על 7.8 שניות, קצת יותר מהנתון הרישמי, ועדיין נתון מטורף לרכב די גדול, באורך 480 ס”מ, רוחב של 200 ס”מ ומשקל גבוה מ-1800 ק”ג. אגב, למרות שיש מקום להוסיף עוד 2 מקומות ישיבה, לנדרובר הסתפקו בחמישה מקומות ישיבה בוולאר.

לחובבי מערכות בטיחות אדפטיביות, נכונה לכם אכזבה קטנה – מערכת הסטיה מנתיב מתריעה בלבד על סטיה מהנתיב ומשדרת רעד חזק בהגה, אך לא מתקנת לכם את הסטיה. בקרת השיוט גם היא, אקטיבית בלבד ולא אדפטיבית (כאשר מהירות השיוט המשתנה בהתאם למהירות הרכב הנוסע מקדימה). בנוסף, ישנה מערכת לניטור כלי רכב ב’שטח מת’ במראות הרכב, ומצלמת רוורס.

כלי רכב בעלי תג מחיר של חמישית ממחיר הוולאר מגיעים היום עם שלל מערכות אדפטיביות עם אפשרות להפעלה או נטרול, ולכן היה ראוי שהוולאר יגיע גם עם מערכות כאלה, כבר בגרסת הבסיס ולא כאופציה בתשלום נוסף לחלקם. זאת ועוד, שהרכב הנבחן הגיע עם התקנה מקומית של מובילאיי.

רגע, מה עם טיפהל’ה שטח?

ביקשו ממני לשמור על רכב המבחן מפני תוואי שטח מאתגר אז לקחתי אותו לשבילים קלים ביער ראש העין. זה לא באמת שטח. בחרתי על גבי מסך הטאצ’ את מצב השטח, ובנוסף הגבהתי את הריינגרובר וולאר למצבו הגבוה ביותר. במצב מוגבה של הרכב הרגשתי את המתלים במצבם הנוקשה ביותר.

בעזרת ה”Terrain Response” העזתי לעלות גם בשבילים עם זויות חדות יותר. שעון המד זוית הדיגיטאלי במסך הראה שהצלחתי לטפס במדרון די תלול. גם שיפועי צד לא פשוטים הוולאר ידע להתמודד בגבורה. אז כן, כשרוצים, יש לו לריינג’ המעוצב והיוקרתי יכולות שטח די טובות.

רכב פנאי מעוצב ומפנק

לסיכום

לנדרובר הצליחו ליצור בוולאר הכלאה בין רכב ספורט ושטח. אמנם אין בו את תחושת החיספוס המוכרת ברכבים מבית לנדרובר, אך מצד שני, לפנינו רכב מעוצב עם תאוצות מהירות והתנהגות כביש ספורטיבית לצד יכולת לשטח אמיתי. אם כי, יש לי תחושה שנראה אותו בעיקר בדיונות של כיכר המדינה.

אלמלא החוסר במערכות אדפטיביות הציון לריינג’רובר וולאר היה לא פחות ממושלם. מתחרים עם יכולות שטח כאלנ לא באמת קיימים. אולי הגראנד צ’ירוקי טרייל הוק, הזול בכ-150 אלף ש”ח מגרסת הבסיס של הוולאר. לכן, אם נשים בצד את יכולות השטח, התחרות לוולאר תבוא מכיוון רכבי הפנאי יוקרה, כגון: ב.מ.וו X5, אודי Q7, או מזראטי לבנטה וכדומה.

צריכת הדלק לפי מחשב הרכב עמדה על 8.8 ק”מ לליטר, בנסיעה משולבת, די רחוק מהמוצהר על הנייר, ועדיין, לא רע בשביל מטוס סילון פרטי בסדר גודל שכזה. לצריכת הדלק הנ”ל עזרה גם מערכת הSTART-STOP ברכב (הניתנת לנטרול).

מחיר גרסת הרכב הנבחן הוא 730,000 ש”ח לפני תוספות, או חבילת R-Dynamic. במחיר הזה ראוי שפיצ’רים כמו חימום בכסאות או כורסאות עיסוי, יגיעו ללא תוספות תשלום.

קהל היעד של הוולאר הם אנשי ונשות עסקים שהצליחו בדבר או שניים בחייהם, בעלי כיסים עמוקים וטעם עיצובי משובח, שמחפשים לעצמם רכב פנאי איכותי ומפנק.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × five =