רכב ספורט ליום יום: יונדאי i30N – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירה וחוות דעת על רכב הספורט החדש - יונדאי i30N כחלק מאירוע נהיגה

סקירה על יונדאי i30N

היום השתתפתי ביום נהיגה ספורטיבי במיוחד, עם יונדאי i30N רכב הספורט החדש והחייתי של יונדאי. למי שתוהה מה הקשר בין יונדאי לספורט – אז יונדאי משיקה בדיוק בזמן רכב ספורט שמציג את יכולות העיצוב והביצועים שלה ומדובר ביכולות מרשימות. זו מכונית שנועדה, לחובבי רכב, מביני עניין, כמו  שנאמר. כאלה שיעריכו את תהליך הפיתוח של היונדאי N, ואיך שכל חלק בה עובד. כשתיכנסו לרכב לא יהיה לכם ספק שמדובר ביונדאי, הם לא איבדו את עצמם או את זהותם בפיתוח ה-N. ה-DNA של היצרן הקוריאני קיים, עם תוספות של עומק גרמני.

ה-I30N נראית טוב מאד, הצלילים שלה משכרים. המנוע, המתלים, ה-FEEL  של הרכב, הכל עשוי טוב, ומרגיש טוב. אפילו המתלים, לא ישברו לכם את הגב, ההיפך. הרכב הזה יכול לספק לכם פאן ספורטיבי מזוקק, ושעה אחרי להסיע אתכם הביתה בנוחות. זה היתרון שלה הענק שלה מול המתחרה הבולטת מצרפת.

נפרדנו כך. יונדאי i30N אירוע נהיגה

היא פותחה בקוריאה ובגרמניה, שם לקחו את הרכב למסלול הנורבורגרינג (למי שתוהה למה יונדאי N), נהגו בו שוב ושוב, ועשו בו את ההתאמות הנדרשות, עד שקיבלו את המכונית שלפניכם.

המנוע בנפח 2 ליטר טורבו עם 275 כ”ס. היונדאי N מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-6.1 שניות. התיבה, תיבה ידנית עם 6 הילוכים, תיבה שעובדת נהדר, וגם העברת ההילוכים בה חלקה ונוחה, וכמה זה חשוב.

אבל אלה הם נתונים יבשים מדי מכדי לתאר את התחושה הטובה שהמכונית הזו מספקת לנהג בנהיגה. יש בה אפשרות לבחירת מצבי נהיגה, אם בא לכם על מצב ספורט או ספורט פלוס לכל אחד מחלקי הרכב, והנהג יכול לבחור לעצמו אם הוא רוצה את ההגה, או המתלים קשיחים יותר או פחות, או את המנוע חייתי או חייתי מאד.

היא שקטה מאד, כלומר, שומעים בדיוק את מה שצריך, את נהימות המנוע, ואת הבק פיירס הבוקעים מהאגזוז, כשלוחצים חזק את הגז.

נגיעות של אבזור ספורטיבי. יונדאי N
שלא תתבלבלו. רואים את ה-N שם למטה בהגה? יונדאי i30N

בתוך הרכב יש נגיעות ספורטיביות, דוושות אלומיניום, וכל מיני חתימות ולוגואים ברחבי הרכב שיזכירו לכם שמדובר בגרסה הנשכנית של היונדאי i30. יש גם ריפודי עור, חלונות מושחרים מאחור, סאן רוף, ומערכת מולטימדיה, זו המוכרת בכל רכבי כלמוביל בארץ, רק עם תוספת הגדרות כיול והתאמת המנוע, מתלים, היגוי ועוד, לבחירת הנהג. אפשר להתאים את כל אחד מאלה למצב רגיל, ספורט או ספורט פלוס, ואפשר גם לראות נתונים ואינפורמציות שונות על תהליכים, נתוני האצה ועוד שהרכב עובר בכל רגע נתון.

היה לי זמן קצר מאד עם היונדאי I30N ולכן לא אכביר במילים. כן חשוב, אפילו חובה, לקחת את הרכב הזה למסלול, ולבחון אותו בצורה מקיפה ואופטימלית. ברור לי שבכבישים ציבוריים, גם נטושים, קשה מאד להבין לעומק מה הרכב הזה שווה, ומה הוא יכול לתת לנהג.

כן שמחתי לראות, שאפילו שהוא רכב ספורט מושחז במיוחד, הוא לחלוטין יכול לשמש כרכב ליום יום. את כל החלקים בו אפשר להשאיר במצב נורמל/סטנדרט, לנוחות מירבית, וליהנות מנסיעה “נורמלית” בדרך לעבודה או הביתה. כמובן שלרגע לא תוכלו לשכוח שמדובר ברכב ספורטיבי, כי המנוע והצלילים לא יתנו לכם לשכוח.

איך היונדאי N מול המתחרות?
זהו רכב נוח ופרקטי, גם בתחושה וגם בתפעול שלו, יותר מהפיג’ו 308GTI, ועל אף די.אן.איי שונה לחלוטין מהגולף GTI, שניהם באופיים מתאימים ליחידים או משפחות המחפשות רכב ספורטיבי ליום יום ורכב לתת איתו גז בהדרכות מסלול בשבת. כאשר היונדאי N מרגישה קצת יותר פראית מושחזת ומותאמת למסלול מהגולף GTI.

לסיכום, אני חייבת לתאם מבחן דרכים מקיף לרכב הזה. ובשורה אחת – שווה נסיעת מבחן.

מחיר – 239,900 ₪

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + ten =