רנו גרנד קופה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

המחליפה של הרנו פלואנס הגיעה אלינו עם שם אחר ועיצוב אחר - יצאנו לבדוק מה יש לרנו גרנד קופה להציע

למנהלים או למשפחה? רנו גרנד קופה

לאן נעלם המגאן?

רנו (מגאן) גרנד קופה היא הדור הרביעי של המגאן בעולם, ואצלנו, ובחלק מהמדינות ביבשת אפריקה ואירופה, היא המחליפה של הרנו פלואנס. בארץ, השם “מגאן” נשמט כחלק מאסטרטגיה שיווקית, רנו ישראל רוצה להתחיל דף חדש, ללא קשר למגאן ההיא, והיא צודקת – אין קשר בין השתיים.

רנו מגדירה את הגרנד קופה מכונית “חוצת קטגוריות”, כזו שמנופפת בדגל המשפחתיות, אך יכולה לשמש גם כרכב מנהלים. ואולי זה רמז לייעוד שלה בשוק הליסינג. אם שאלתם, ה(מגאן) גרנד קופה לא מזכירה את הרנו מגאן ההיא בשום אספקט – לא בצורה החיצונית, לא בתא הנהג, לא בביצועים ולא בהתנהגות.

זוויות ספורטיביות. רנו גרנד קופה

הגעתי לסוכנות רנו ברחוב ריב”ל בתל אביב, לאסוף את רכב המבחן והופתעתי לטובה ממה שראו עיני – הגרנד קופה, שם שלי אישית מזכיר דגם של ב.מ.וו (גראן קופה…), רכב סדאן גדול, עם הרבה נוכחות, וזוויות ספורטיביות פוטוגניות מכל צד שלא תסתכלו. הרושם הראשוני הוא טוב, מדובר במכונית משפחתית גדולה, מעוצבת ומתקדמת.

הרנו גרנד קופה קיבלה את קו העיצוב החדש שלנו רנו, שהחל בשנים האחרונות, ולפיו כל רכבי רנו החדשים מעוצבים. עיצוב שמעניק תחושה יוקרתית ואלגנטית יותר, וחדשנית מבפנים ומבחוץ, דוגמת מערכת המולטימדיה בצורת אייפד.

תא הנהג מרגיש ונראה אלגנטי. נקי פה. הוציאו כפתורים ומתגים, וריכזו את כל האפשריות לתוך מערכת המולטימדיה, ממנה ניתן לכוון את בקרת האקלים, מערכת השמע, הגדרות שונות בביצועי הרכב, מדדים, ועוד. איכות החומרים טובה, אך יכולה להיות טובה יותר, ובסך הכל, נראה שרנו הדביקה את הפער יפה, מהפלואנס ההיא לגרנד קופה.

רמת האבזור intense ברכב המבחן, כוללת:
מערכת מולטימדיה R-LINK2, הגדולה בקטגוריה, שזהה במראה לאייפד, בגודל 8.7 אינץ’, מערכת מקורית עם ממשק מלא בעברית,
שכוללת שליטה על כלל מערכות הרכב, מערכת Multisense החדשנית של רנו המאפשרת לאפיין
ולהתאים מצבי נהיגה שונים – מכוונון רכות המתלים, אורות אווירה, מראה לוח השעונים (גוונים וצורות שונים), ועד כיוון סאונד המנוע.

ישנה מערכת בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה ייחודית בכל הרכב, ריפודים משולבים עור ובד, תאורת LED מלאה מלפנים, גלגלי סגסוגת 17″, פתיחת תא המטען ללא מגע יד, מצלמה אחורית, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מערכת התנעה באמצעות כפתור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, ומערכת שמע טובה הכוללת 8 רמקולים.

יאללה יצאנו
לגרנד קופה גרסת רכב המבחן – מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין המספק 132 כ”ס, מומנט מרבי של 20.9 ב-2000 סל”ד ומשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים – EDC. 
ויש גרסת דיזל – מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל עם 110 כ”ס, מומנט מרבי של 25.5 ב-1750 סל”ד, המשודך לתיבת 6 הילוכים EDC כפולת מצמדים.

הביצועים של מנוע ה-1.2 ליטר מפתיעים לטובה. זה תמיד מפתיע כשמנוע טורבו קטן מניע מכוניות משפחתיות גדולות. אך זו התקופה, ולשם העולם הולך – מנועים קטנים, מוגדשים, “ירוקים” (דירוג זיהום 4 מתוך 15), מוכוונים לחיסכון בדלק ופחות זיהום. הרכב יוצא מהמקום בזריזות, בשקט ובצורה חלקה. לא מורגש מאמץ בתאוצות ביניים. הגרנד קופה נראית גדולה ומאסיבית, אך משקל הרכב הוא 1,390 ק”ג. משקל סביר, שמסביר גם את צריכת הדלק המעודדת (14.5 ק”מ לליטר).

גם מכיוון האספלט יש חדשות טובות, המתלים של הגרנד קופה כוונו לנסיעה רכה (לנהג יש אפשרות כיוון מתלים – ספורט או נורמל), ואלה “מרככים” היטב את האספלט ומאפשרים נסיעה ארוכה ונעימה מחוץ לעיר, או נסיעה חלקה, שקטה וללא טלטולים בתוך העיר. בהרגשה שלי כנהגת, ועל הנייר, לא צריך יותר מזה במכונית משפחתית ליום יום.

הרנו גרנד קופה היא מכונית משפחתית מרווחת מאד, עם מרחב פנים המספק מקום ל-3 מבוגרים, או 3 מושבי בטיחות, ויהיה מספיק מקום לברכיים של הגדולים, או הרגליים הקטנות של הזאטוטים. ואפרופו זאטוטים, המושבים עמדו במבחן הלכלוך של בני בן השנתיים. הצלחתי להתגבר על טיפות של מיץ או חלב בעזרת מגבון פשוט. חשוב.

תא המטען בנפח 503 ליטר, יכול להכיל כל מה שמשפחה בת 4-5 נפשות צריכה להטעין בתא המטען ברכב, עגלה, תיקים, קניות. ואם הילדים לא במושב מאחור, ניתן לקפל את המושב ולקבל נפח הטענה של 987 ליטר.

בטיחות
רנו גרנד קופה קיבלה ציון מרבי של 5 כוכבים במבחני ריסוק רשמיים של ה-EURONCAP, ויש בה 6 כריות אוויר. בכלל, רנו עשתה עבודה טובה בכל הקשור למיתוג שלה – מילה נרדפת לרנו היא בטיחות, אבל היכן מערכות הבטיחות המתקדמות? יש מערכת להתראת עייפות, וניטור לחץ בצמיגים, ומערכת המובילאיי שהותקנה ברכב, תתריע אם יהיה רכב קרוב מלפנים או הולכי רכב, אם תסטו מהנתיב, תזהה תמרורים, ועוד.

אז, למי מתאימה הגרנד קופה, כנראה שלאוהבי המותג, ולשוק הליסינג, ורק בגלל המחיר, הוא חייב להיות תחרותי יותר. עד שהגיעה הגרנד קופה, נכנסו לשוק המון מכוניות משפחתיות שמציעות הרבה, ובמחיר דומה או נמוך יותר, והתחרות גדולה.
כך או כך, הצרפתייה החדשה בשוק תצטרך להפשיל שרוולים ולצאת להיאבק על מקומה.

מחירים:
131,990 ש”ח ₪ לגרסת ה- 1.2 ליטר טורבו בנזין .
133,990 ש”ח ₪ לגרסת ה 1.5 ליטר טורבו דיזל.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × one =