רנו קפצ’ור החדש (1.33 ל’ רמת גימור Edition-1) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
רנו קפצ'ור החדש מבחן דרכים
רנו קפצ’ור החדש (1.33 ל’ רמת גימור Edition-1) – מבחן דרכים

 

רנו קפצ’ור החדש, הגיע לארץ בדצמבר האחרון (2020), עם הבטחה גדולה לרכב אחר בתכלית, דור חדש מאפס, שמתקדם בכל פרמטר מהדור היוצא. רנו קפצ’ור, אגב, היה שחקן משמעותי בקטגוריה שלו, עוד משנת השקתו, 2013, עם 1.5 מיליון יחידות שנמכרו ביותר מ-90 מדינות, ויש לומר שעודנו מתחרה לא קטן בין רכבי הקרוסאובר העירוניים בארץ, ובעולם. אבל התחרות הפכה להיות קשה הרבה יותר ב-9-10 שנים האחרונות, עם פריחת קטגוריות הפנאי, ורנו היו חייבים לייצר מוצר הרבה יותר טוב ממה שהיה להם להציע עד כה. על דגם כמו הקפצ’ור לא מוותרים, פשוט נלחמים להפוך אותו להכי טוב שאפשר.

הבשורות הגדולות ברנו קפצ’ור החדש, הן יחידות ההנעה, החזקות ומשופרות, המימדים שגדלו מכל צד, (כולל נפח תא המטען שגדל ליותר מ-536 ליטר, בנוסף ל-27 ליטרים של אחסון בתוך הרכב), הטכנולוגיות החדשות – אבזור נוחות מתקדם מרמת האבזור הפותחת, ומערכות בטיחות מתקדמות.

כשראיתי לראשונה את הרנו קפצ’ור החדשה בהשקה החגיגית באולם התצוגה החדש בשורק, ראשון לציון, הבחנתי מיד בשינויים העיצוביים שהרכב עבר, גם אם הם נראים לרגע לא גדולים, והרכב “בגדול” דומה לעצמו… כשבוחנים כל חלק בנפרד רואים שהשינויים מהותיים, בעיקר הפנסים החדשים ומעוצבים באופן ייחודי למותג, ובולטים למרחוק, גם מקדימה ובעיקר מאחור, נותנים לרכב הזה מראה אחר. הפנסים הראשיים של הקפצ’ור החדש מגיעים עם טכנולוגיית FULL LED החל מרמת הגימור הבסיסית. הם “שומרים” על חתימת האור בצורת האות C שמבדלת את דגמי רנו.

החזית של רנו קפצ’ור החדשה מזמינה יותר, רחבה, ומודרנית. קו הגימור הכסוף מתחת לשבכה רחב ארוך, מוסיף המון. או איך רנו הסבירו את זה – “הוספת לוחות החלקה מלפנים ומאחור, פסי הגנה שנמשכים לכל אורך החלק התחתון של המרכב וקשתות הגלגלים, ומסילות הגגון מאלומיניום”, משווים לקפצ’ור מראה של SUV אמיתי. ויש גם את כונסי האוויר, שחשבתי שהם רק גימיק עיצובי, לטובת המראה הכללי, אך הם אמיתיים, ומסייעים בשיפור הביצועים האווירודינמיים של הרכב, ובכך בהפחתת צריכת הדלק.

 

תראו את ההבדלים בתמונות

 

רנו קפצ'ור חוות דעת
רנו קפצ’ור החדש 2020 חזית מעוצבת, ופנסים שעושים את ההבדל

 

רנו קפצ'ור ישן מול חדש
רנו קפצ’ור הקודם, בדור הישן

 

תא הנהג של הרנו קפצ’ור החדש, ה“Smart Cockpit” כולל במרכזו מסך מולטימדיה מכובד בגודל 9.3 אינץ’ בעל צורה ומודרנית, שמעניקה מראה נפלא ושונה לתא הנהג. המסך מוטה לכיוון הנהג, ומצויד במערכת המולטימדיה המקוונת החדשה EASY LINK של רנו, שמעניקה גישה נוחה לכל שירותי המולטימדיה, הניווט והמידע של ועל הרכב, כמו גם להגדרות MULTI-SENSE ולפרמטרים של עזרי הנהיגה. ואכן, הדבר הראשון שעשיתי כשנכנסתי לרכב היה להתלהב מהמולטימדיה, ושנית, לגעת ולהתעסק בה. אז שאפו, רנו. זה לא קורה בימינו, עם שלל המולטימדיות המתקדמות. אגב, זה גם קרה עם הקליאו החדשה, כשהגיעה בתחילת 2020.

מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי חדש וצבעוני, בגודל 10.2 אינץ’, וניתן להתאמה והגדרה אישית. לוח השעונים כולל תצוגה של מערכת הניווט – GPS. זה פיצ’ר שהרבה אנשים יעריכו ויאהבו.

ועכשיו… בואו נדבר על “הפיל שבאוטו”, או נכון יותר הקונסולה המרכזית החדשה, שבקפצ’ור החדש הוגבהה לטובת שיפור הנדסת האנוש של תנוחת הנהיגה וכדי להקל על תפעול ידית ההילוכים. רנו מכנים אותה קונסולה מרחפת שמטרתה להעניק מראה חלק וזורם יותר. הקונסולה המרחפת משולבת עם ידית בורר הילוכים עתידני מסוג e-shifter של תיבת ההילוכים EDC, והיא מודגשת באמצעות תאורת סביבה LED.

 

קונסולה מרחפת. תא נהג רנו קפצ’ור החדש

 

אני חייבת להודות שלקח לי זמן להבין מה אני מרגישה בתוך תא הנהג, אם עמוס לי, צבעוני ומעניין, ייחודי אולי? בהתחלה הבנתי את הקונסולה המרחפת, כי היא משאירה מקום תחתיה, ובאמצע שלה יש מקום לטעינת הנייד, רק שהגישה אליו לא נוחה, ודוחפים את היד כמה פעמים למטה, עד שמבינים איפה מניחים את הטלפון, אחר צריך להוציא את הנייד, באותה הדרך, קיפול מוזר של היד. במרכז הקונסולה, מקום אחסון נחמד מאד ומעוצב שאהבתי. סוף סוף יש מקום נורמלי פשוט להניח בו דברים, נייד מפתחות, שטויות, בלי צורך להנדס אותם בכל מיני פתחים ובמקום לכוסות.

בשורה התחתונה, גם אם התרגלתי לקונסולה המרחפת, אפשר היה להסתדר בלעדיה, ויש לי תחושה שנהגים גברים עוד פחות יחבבו אותה, כי היא מגבילה את התנועה פיזית. יש פחות מקום לתזוזת הרגליים-ירכיים. לי לא, אגב, אבל אני אישה, “במימדים מאד נוחים”, למעצבי תאי נהג ונוסעים…

 

רנו קפצ'ור השקה בארץ
מתוך ההשקה של הקפצ’ור החדש

 

וזה מביא אותי למסקנה הבאה, הרכב הזה פשוט “תפור” למין הנשי, אין לי ספק שנשים תתאהבנה ברנו קפצ’ור החדש, הוא מעוצב באופן מיוחד וייחודי, הוא צבעוני, הוא תופס את העין, הוא מאד מזמין ונגיש כשנכנסים אליו לתא הנהג והנוסעים. יש סאנרוף (ברמת הגימור הגבוהה), פד טעינה, מלא מקומות אחסון מגניבים ורחבים, כולל בדלתות, שם הצלחתי להכניס את תיק הצד הקטן שלי, תנוחה הישיבה במושב גבוהה וכיפית, ומוסיפה הרבה לתחושה הכללית הטובה – שדה ראייה רחב ופתוח, ותחושה טובה של שליטה וביטחון. זאת בנוסף, למערכת המולטימדיה של הקפצ’ור, שמזכה את הרכב הזה בהרבה נקודות זכות, בעיני נשים וגברים כאחד, כי היא באמת “משהו אחר” שלא רואים במותגים אחרים. צעירה, מגניבה, דיי אינטואיטיבית ומאד שונה.

כן, רנו יצטרכו להתגבר על הסטיגמות של “בעיות החשמל” שנוצרו סביב הרכב הזה והרנו קדג’אר. על פניו נראה שיש שיפור גדול במראה בתחושה בתא הנהג והנוסעים, וגם באיכות של רוב חלקי התא. אם כי, המתגים – לחצנים סביב הקונסולה מרגישים קצת עדינים מדי בלחיצה, ורצוי שינהגו בהן בעדינות.

 

קפצ’ור החדש 2020

 

רנו קפצ'ור 2017
מול הדור הקודם… נו מה אתם אומרים?

 

שנעבור לחלק הכיפי? ההנעה

 

רנו קפצ’ור החדש מגיע עם המנוע החדש – מוכר של רנו, שראינו כבר איך הוא חולש על כל הדגמים של רנו- ניסאן- ואף מרצדס, כן, המנוע הוא בפיתוח משותף עם מרצדס. המנוע הזה מוכר, ודינאמי ומוצלח מאד. הוא בעל 4 צילנדרים, ושני הספקים – 131 כ”ס עם מומנט של 24.4 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד, וגרסת 154 כ”ס, עם מומנט של 27.5 קג”מ, החל מ-1,800 סל”ד. אני עם הגרסה החזקה יותר, אולי חזקה מדי בשביל הגוף הזה והרכב הזה. רנו קפצ’ור החדש מרגיש דינאמי מאד, רק מה, דוושת הגז שלו היא – ON –OFF, מאד לא לינארית. כל נגיעה בדוושה מאיצה את הרכב באופן שקשה מאד לשלוט או להתרגל אליה. אין ויסות, אין אמצע.

זה לא אומר שלא כיף לתת גז ברכב הזה, כיף מאד. הדינאמיות הזו מפתיעה כל פעם מחדש. אני רק אומרת, אולי זו הדוושה, ואולי שווה לבדוק את גרסת ה-131 כ”ס קודם, ולראות אם מתאימה לכם, ומספיק דינאמית עבורכם. בקרוב אגב, כך מספרים, תתחיל להגיע גרסת מנוע חדשה – 1.33 ליטר עם 140 כ”ס, בעלת טכנולוגיית מילד הייבריד, וגרסאות המנוע הנוכחיות, המשווקות עכשיו יימכרו לא לעוד הרבה זמן. אתם יודעים הרי מה קורה בעולם ובעיקר באירופה, מכוניות חייבות לעמוד בתקני זיהום מחמירים, וציון זיהום של 8-9 מתוך 15, לא “עובר בגרון” של אף אחד יותר, גם אם מדובר ברכב אהוב או פופלרי מאד. וכך או כך, הייצור של המנועים הדיי מזהמים הללו פסק בחו”ל. ויש גרסת פלאג אין הייבריד, עם אפשרות טעינה חשמלית, עם הספק של 160 כ”ס, וטווח נסיעה על חשמל של 48 ק”מ.

הקפצ’ור החדש חולק פלטפורמה חדשה, פלטפורמת CMF-B שמשרתת את דגמי רנו – ניסאן. כמו גם ההיגוי, מתלים, שפותחו בשיתוף רנו-ניסאן. שותפות שרק עושה טוב לרנו, כי מה שאני הרגשתי זה רכב אוחז מאד, משרה המון ביטחון, הגה טוב פי כמה מהדור האחרון, שמרגיש מצוין בנסיעה עירונית, וגם בנסיעה בינעירונית, עד שמנסים לאתגר אותו בפניות חדות ומהירות, שם הרגשתי שהוא לא איתי ב-100%, מצד שני, מי ינהג ככה בנו קפצ’ור? המתלים מעט קופצניים, אבל גם שם ניכר שיפור אדיר, כמו גם באיטום הרעשים. אז בשורה התחתונה – רנו קפצ’ור החדש, נראה ומרגיש עולם אחר.

מה בבטיחות? חלק מהבשורה הגדולה של הרכב הזה, הם מערכות הבטיחות המתקדמות, כשברמת הגימור הגבוהה Edition-1 חבילת הבטיחות מלאה ומרשימה, עם בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, שעובדת טוב, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי כלי רכב ב”שטח מת” – בימינו, באמת שזה כבר חובה בכל רכב, לדעתי, מערכת בטיחות שתחסוך מאיתנו הכי הרבה תאונות צד “טפשיות”, שיכולות להמנע, עם קצת יותר תשומת לב בנהיגה, ושדה ראייה כמובן. סליחה על החפירה, אבל רק המערכת הזו בלבד שווה את התוספת בתשלום, והקפיצה לרמת הגימור הגבוהה. ויש בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת היטב, זיהוי הולכי רגל, דו גלגלי ותמרורים, בלימה אוטונומית במצבי חירום ועוד. מרשים, לא?

 

1.33 ל׳ בנזין אוטומטי Intense במחיר  124,990ש״ח

1.33 ל׳ בנזין אוטומטי Executive במחיר  132,990ש״ח

1.33 ל׳ בנזין אוטומטיEdition-1  במחיר 139,990 ש״ח

רמת בטיחות ישראלית7 מתוך 8 מירביים
5 כוכבים במבחני הריסוק הרשמיים של EURO N CAP.
דירוג זיהום8-9 מתוך 15 מירביים

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 5 =