שבי ואני – מבחן דרכים שברולט קרוז

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


מלכת הכביש דווקא כן אהבה את השברולט קרוז…


ענת דניאל

יש לי מנהג מגונה לקשקש עם אנשים וחברים על הרכב שאני עתידה לקחת לנסיעת מבחן. זה מגונה כי אנשים אוהבים לדבר בסטיגמות, חוזרים על מנטרות שהם שמעו מהחבר של הגיס של אחות שלהם ואין לזה סוף. כמו לפני הנסיעה על השברולט קרוז, ‘הזהירו’ אותי שיש חוסר התאמה בין המנוע לגיר שלה. “הגיר מיושן ולא מתאים, הרכב לא סוחב, עגלה, חרא אוטו..” אותו תקליט חוזר וצורם על כל כך הרבה מכוניות בשוק הרכב, שיש לי חשק לצעוק: “תגידו, לא נמאס לכם ‘לאכול’ את כל הלוקשים שאתם שומעים”? מתי הפכנו להיות עדר זומבים? שומעים, מפנימים ואין עם מי לדבר.
היתקעות ומשיכת סל”דים זו מחלה כרונית שמאפיינת כמעט כל רכב עם גיר אוטומט/טיפטרוניק עד שנתון 2009/10, ויש יוצאים מן הכלל, יש מכוניות שפשוט מעפילות על הרעה החולה הזו עם פרמטרים טובים אחרים ואז שופטים אותן פחות בחומרה, גם אם הגיר שלהן לא להיט.

 אני אניח לרגע קט לגיר של הקרוז, ואתרכז במדד ה”פוזה” – כי זהו פרמטר לא פחות חשוב בעיני. לא הייתה שמחה ממני כשבאותו היום שהגעתי לסניף לאסוף רכב למבחן לא נותרו אקסנטים, (המבחן הבא הוא אקסנט..) היא מרשימה מהם בכמה רמות. כמו גם מה- פוקוס המפנקת אך מרובעת, וה-מאזדה המעט צפויה. על השברולט הרגשתי כמו נסיכה על הסוס הכי שווה באסם הליסינג.

my cup of tea

איזה יום יפה, לפניי ניצבת שברולט קרוז 2009 מנוע 1.6, צבע כסף (לא הבחירה הראשונה שלי, אבל אין תלונות). מבחוץ, היא מאסיבית ואלגנטית, ומבפנים, ממשיכה עם הקו מעוצב ומרשים. 
היושב/ת על כס הנהג יהנה ממערכת שלמה של כפתורים וכוונונים. בהתחלה נרשמה התלהבות משפע הטכנולוגיה, אך צריך להקדיש זמן מה כדי לפצח מה כל כפתור עושה.


מאובזרת בתא הנהג

נתקלתי כבר במערכות שמע טובות וחזקות יותר, וגם כיוון תחנות הרדיו שמור לבעלי ציון פסיכומטרי 703 ומעלה, אבל נניח לזה. מלבד פאר (יחסי) בתא הנהג, מיזוג סביר פלוס, ושליטה על מערכת השמע מההגה, יש גם תא ייחודי עם מקום לשתי כוסות כולל מחזיק כוסות מהודק, תא כפפות מכובד, תא אחסון להטמנת כסף וקשקושים וגם משמש כמקום ראוי להנחת הזרוע בעת הנהיגה (בתוך תא זה תמצאו גם חיבור AUX לגאדג’טים למיניהם). תא חביב נוסף תמצאו מעל לוח המכוונים, מתאים לאחסון אייפון או משקפי שמש, לכל היותר.

איזה תא שתרצו
 מעמד יציב ל2 כוסות

ואחד בונוס

כמו במושב הקדמי, גם המושב האחורי רחב דיו, אך לא מרווח יותר מכל משפחתית סטנדרטית. יכנסו באהבה שני כיסאות לפעוטות וילד קט (ורזה..) באמצע. 

משפחה של ארבע נפשות תוכל ליהנות ממיני שולחן באמצע מושב הנוסעים, שישמש ילדים למשחק, כמקום להנחת קשקושים או להניח מידניות (המימיות של פעם) וכוסות בביטחה.

השברולט קרוז מאסיבית למדיי –  1324 ק”ג על מנוע 1.6 ו – 112 כוחות סוס ושפע אלגנטיות.
עם גיר טיפטרוניק נוח, ותאוצה של 11.5 שניות, מ0 עד 100. אמנם לא הכי זריזה בקטגוריה, אך זריזה מספיק ובפיסות כביש ‘מועדות’, אתם אף עלולים לגלוש לקמ”ש גבוה.
בכבישים ארוכים ורציפים תוכלו לנסות את אופציית בקרת ה’שיוט’ (כסטנדרט!) בין 110 ל- 120 קמ”ש. שימו יד על ההגה, ותיהנו מנהיגה חלקה ויציבה. הקרוז, כשמה כן היא, מתאימה לנהגים
 שנהנים לשייט בשלווה בנסיעות בינעירוניות ארוכות. 

‘יד בוטחת’ על ההגה

תא המטען רחב ונמוך, הכי קרוב לכמות התכולה שלל הרנו מגאן עד כה – סך הכל 450 ליטר. הקרוז ראויה להיות רכב מנהלים, אך כדאי לשקול רכישה שלה גם כרכב משפחתי, בכל הקשור לגודל תא המטען (עגלות וקניות), מרווח פנימי ופרקטיות

יש מקום 


באשר לצריכת הדלק, נסעתי 250 ק”מ בכבישים בינעירוניים לא סימפטיים (שופעים ברמזורים, עליות ועיקולים), ומעל 70 ק”מ בתוך העיר. סה”כ 9.2 ק”מ לליטר, כשבמשך הנסיעה לא ‘נזהרתי על הגז’, ובטוחני שמי שירצה וינסה לחסוך בדלק יצליח להגיע ל-10 ק”מ לליטר ואף יותר.

דווקא משתלב טוב


אז לסיכום, Like גדול לקרוז, יש בה 
המון פוטנציאל , נוחות נסיעה מרבית (גם לנוסעת נמוכת קומה שישבה לצידי, שטענה שבדרך כלל היא “מתפתלת” מאי נוחות בנסיעות ארוכות).
כיפית בנסיעה, מתמסרת בעקיפות והגיר לא הראה תקיעות או אי התאמה בינו לבין המנוע (1.6) בעת הנסיעה. ואם נותרתם ספקנים, בדגמים החדשים ההספק עלה מ-112 כ”ס ל-124 כ”ס + תיבת הילוכים חדשה (6 הילוכים), מה שמשפר עוד יותר את הביצועים. 
אגב, בכבישים עירוניים – בתוך נבכי העיר הצפופה תל אביב, גבעתיים ורמת גן הרגשתי, מיימדי הקרוז ניכרים. מכסה המנוע המוארך שלה דורש הסתגלות מבחינת הפרספקטיבה (שמירת מרחק מכלי הרכב לפניך וחניות). בסוף היום, בחיפושיי אחר חניה, לא מצאתי דיי מקום ‘בשבילה’, נשברתי ונחתתי בחניון הקרוב.

מיני בוס
יתרונות – מאובזרת, נוחה, ויציבה מאד.
חסרונות – פחות זריזה מהמתחרות.
למי כן V למתפנקים ומתפנקות, וכל מי שמציעים לו רכב מהעבודה.
למי לא 
נהגים לא רגועים, ששיוט ברכב לא מקנה להם שום הנאה, ועירוניים בלי חניה מסודרת.






follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “שבי ואני – מבחן דרכים שברולט קרוז”

  1. היי נויה,
    שברולט קרוז חדשה עולה 120 אלף שקלים.
    אם את מחפשת שברולט מיד שנייה, הורידי בערך 15 אלף שח בשנה.

    מוזמנת לפנות אלי בכל שאלה
    ענת

  2. כתבה סובייקטיבית, לא מקצועית, ונכונה בחלקה. מנוע ה – 1.6 ליטרים אינו חזק דיו כפי שתיארת ועוד. לא ממליץ.

  3. אנונימי, אני נוטה להסכים איתך, חלקית.
    הכתבה סובייקטיבית מאד, ונכון לאוקטובר 2011 מבטאה בדיוק את מה שהרגשתי וחשבתי על הרכב, גם ביחס למכוניות משפחתיות אחרות.
    נכון להיום, יש לציין, המנוע של הקרוז במודל המדובר אינו חזק דיו. ב2014 שברולט השיקה שברולט טורבו עם מספר שיפורים, היא מומלצת יותר.

    תודה לך על התגובה
    ענת

  4. יש לנו את הקרוז המדוברת.11.5 שניות? כולם יודעים וגם היצרן יודע שהיא עושה 13.5 שניות.לא מרוצים מהאוטו.הגיר הלך ב 60 אלף קילומטר עשו לנו שיפוץ.מנסים להעיף תחרא הזה אבל חרא של אוטו עם ירידת ערך מפחידה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − five =