שברולט אימפלה מבחן דרכים – אמריקה זה כאן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שברולט אימפלה, מכונית הסאלון הגדולה של שברולט במבחן דרכים מלא - התנהגות אמריקאית ומרווח פנים עשיר

זן נכחד. שברולט אימפה

צילום: אביחי דמארי

שברולט אימפלה במבחן, This is America

שברולט אימפלה מציגה דור 10 למכונית הסאלון הגדולה של שברולט. 6 צילינדרים, 3.5 ליטרים, 305 כ”ס 36.4 קג”מ, צליל משכר, התנהגות אמריקאית טיפוסית והמון מרחב. יצאנו לסופ”ש שלם של חיים בין תאוצה לתאוצה.

זן נכחד, שברולט אימפלה

שברולט אימפלה התחילה דרכה בשנות ה- 60′ כגרסה ספורטיבית לשברולט בל אייר, כמפלצת סנפירים מרהיבה וחזקה, הפכה לאייקון בזכות עצמה וקיבלה קו דגמים משלה, עם השנים התגייסה לשירות המדינה, קיבלה גרסאות קבריו מרהיבות, היצע מנועים עתיר צילינדרים ורווי סמ”קים, ואפילו הגיחה והפתיעה במרוצי נאסקאר. האימפלה האגדית קיבלה במשך השנים אינספור מחמאות ופרסים והציגה נתוני מכירות מרקיעי שחקים וכיכבה בהוליווד לא מעט ותיזכר לטובה בסדרה ‘על-טבעי’ עם האחים ווינצ’סטר. שברולט אימפלה, אחת ממכוניות ה- Full size האמיתיות האחרונות ששרדו, ב- 2013 חזרה לישראל לאחר היעדרות ממושכת, יצאנו למבחן מאוחר, וחזרנו שיכורי כוח.

מנוע V6, עם 305 כ"ס ו- 36.4 קג"מ, כוח לא חסר

פגישה ראשונה

מכונית סדאן, אמיתית, גודל מלא בעגה המקצועית, המראה, קצת קמארו קצת מאליבו ויש גם קצת מהקרוז החדשה, האופי? הוא לגמרי אימפלה, עליו נרחיב בהמשך. הישיבה נמוכה הירכתיים גבוהים די צועקים לשברולט להחזיר אותה לימי ההנעה האחורית, מבאמפר לבאמפר, 5 מטרים, הרוחב קרוב ל- 2 מטרים הרצפה היא אותה רצפה של ביואיק לה-קרוס וכך גם חלק מהמכלולים. האימפלה החדשה נאה ואפילו יותר מזה, אביחי ‘פארוק סגור תתריס’ דמארי נותן עבודה כהרגלו, קחו שנייה או שתיים.

המושבים אמריקאיים, גדולים, עטויי עור, חשמליים עם זיכרונות כך גם ההגה ומראות הצד. קיים גם מצב ‘יציאה’, בו המושבים וההגה מתרחקים זה מזה ומאפשרים כניסה ויציאה נוחה יותר. המושבים עצמם דורשים קצת יותר תשומת לב עד לתנוחה נוחה, ומראות הצד קצת קטנות לגודל של הספינה הזו והראייה לאחור מוגבלת ללא המצלמה, המרחב האחורי מרווח מאוד ותא המטען עצום.

איכות ההרכבה טובה וחומרי הדיפון איכותיים, בנהיגה רגועה רעשי המנוע נשארים מתחת לחרטום הגדול ובשיוט רעשי כביש חודרים מדי פעם אל תא הנוסעים. ומה לגבי בטיחות? בדגם ה’פרימייר’ אותו קיבלנו למבחן והוא הדגם הבכיר מבין השניים, ישנה מערכת התראות מובנית, עם התראה סטייה מנתיב והתראה התנגשות מלפנים. בטיחות אקטיבית מודרנית עדיין אין, וחבל.

תא נהג שברולט אימפלה
אבזור תא נהג. שברולט אימפלה
אייקון מוטורי, מרמת גימור לדגם עצמאי. אימפלה

החיים במצערת מלאה

אז למה שברולט אימפלה ולמה עכשיו? כי סדאן זהו גזע נכחד, מנוע V6 אטמוספרי גם הוא גזע נכחד, צלילי צרורות המאג הבוקע מהאגזוזים פולטי האדים לא יישארו עימנו עוד זמן רב ויש דברים שאסור לוותר עליהם.

התנעה ראשונית, כמקובל בדור החדש של שברולט, המפתח החכם מתניע כבר מרחוק, צליל עגול ומיוחד מסגירים את מיקומה של האימפלה מבין שורת רכבי המבחן, הגודל גם עוזר אבל עדיין, הצליל הזה משכר. בני, איש נסיעות המבחן של UMI מסביר מספר דברים על מערכת המולטימדיה משהו על MY LINK, 10 רמקולים של BOSE עם סאב וופר מובנה, מסך 8 אינצ’ העולה ויורד בלחיצת כפתור וחושף חלל אחסון גדול, עם אופציית כספת לנעילה במקרה הצורך.

בכל מקרה מה ששמעתי זה את המנוע קורא לי להרים את מחוג הסל”ד מעלה מעלה, בני חייך, ‘יאללה תן לו בראש’, יוצאים לסיבוב קטן, הדבקת דוושה, פיצוצי מפלט, שעתוק ריאות לגב, ‘רק בשביל זה, הגעתי עד לכאן’ ‘סיבה טובה, תהנה לך בסופ”ש הקרוב ותן דעתך ביום ראשון’, ‘סגור’, ‘הרבה היסטוריה יש למותג הזה, וככה הוא מרגיש, אמריקן קומפורט, סע בזהירות’. מספר דקות לאחר מכן ואני על כביש 6 צפון מדביק דוושות לרצפה, הקרוזרית העצומה הזו נועדה לגמוע מרחקים במהירות בנוחות ולסובב מבטים מכל עבר, לא כל יום רואים מונומנט מיוחד כזה על הכביש.

ניסורי הבי מטאל בניחוח אדי בנזין. שברולט אימפלה במבחן דרכים

האימפלה אמריקאית, גדולה, עוצמתית ומכוילת על הצד רך, אולי רך מדי, האופי הטבוע בד.נ.א שלה מזכיר מפלצות אמריקאיות של פעם, ספינתיות האימפלה מורגשת תחת עומס אך בשיוט נינוח ניעות המרכב מרוסנות יותר. המתלים העצמאיים מאחור מחדדים את תגובות השלדה להתנהגות נאותה ואחיזה איתנה, החיסרון, אופי אמריקאי ספינתי, וזוהי אימפלה האמיתית, קרוזרית נינוחה למרחקים ארוכים. בעוד שכאן האימפלה נחשבת לרכב יוקרתי, במגרש הביתי שלה, היא פשוט משפחתית גדולה בעלת מוניטין שהולך לפניה, ובצדק.

מאז ועד היום, 10 דורות שכוללים סנפירים, גג פתוח, המון בנזין ומעמד של סלב בסצנה ההוליוודית. מיליוני יחידות, עשרות דגמים, היצע מנועים עצום, גרסאות SS (סופר-ספורט), קופה, קבריו, 2 ו- 4 דלתות, השהייה ארוכת שנים וחזרה לארסנל, משברים ותהפוכות, שברולט אימפלה עשתה ועברה את הכול, היא כאן כבר מעל לחצי מאה וככל הנראה גם תישאר, אני לא מכיר הרבה מותגים ששומרים על שם של דגם (לא ספורטיבי) כל כך הרבה שנים. ובדיוק בגלל זה ביקשתי להרגיש חלק מהחוויה, מאוחר או לא, זה פחות מעניין.

צילומים, ניסורים ומעריץ חדש

עוצם ידה, עליות הקסטל, חיבור דוושה ושטיח, דבוקת רכבים מתאמצים נעלמו מהמראה המרכזית והאימפלה רצה קדימה, עם צליל מיוחד ששייך רק לה החיים איתה יכולים להיות אחד משני מצבים, נונשלנטיות בקצב מהיר, ופרובוקטיביות בקצב מסחרר. זווית פתיחת המצערת, היא זו שקובעת. כמה כיף לחיות איתה מתאוצה מתפרצת לזו שבאה אחריה. וצריכת הדלק? אההמ… ליטר לכל 4 ק”מ בתחתית הסולם ועד לליטר לכל 9 ק”מ בנהיגה מנהלתית רגועה. זווית המצערת, כבר אמרנו. והביצועים? 6.8 שניות מעמידה ל- 100 קמ”ש, המהירות המרבית? 120 קמ”ש. (אולי קצת יותר, לא בדקנו ☺).

לא ספורטיבית אבל קרובה

ענייני אחיזה, ואיך היא בפניות? אוחזת כהוגן, תת היגוי קיים אי שם במדרונות האי שפיות כך שלא חווינו הרבה ממנו, ההגה מרגיש מנותק לעיתים אך לטובתה נאמר כי כיול השלדה המתלים ומערכת ההיגוי מעניקים לה רדיוס סיבוב מרשים, זוהי ספינה גדולה במשקל של 1,760 ק”ג, מרכז כובד נמוך יחסית אך עם המון אינרציה בכניסה לפנייה, אז שיקול דעת נכון יכול רק לעזור. האימפלה יודעת לשמור על עצמה והאחיזה איתנה וכל עוד לא דוחפים אותה למקומות לא רצויים, מערכות הבקרה לא יתערבו.

מה במבחן הגן?

היורש הבכור מאשר ואוהב, זהו ‘רכב ממש מגניב’ (למרות שאין לו יכולות שטח) צליל המנוע, השעיטה קדימה והאבזור השופע שלא יבייש אירופאית מצודדת, עשו את שלהם. הגג הפנוראמי ההתנעה מרחוק, מסך המולטימדיה שהופך לתא אחסון בנגיעת כפתור, שקע 230V מאחור והחבילה הנוסטלגית ששברולט אימפלה מציעה, מגיעה בחבילה אטרקטיבית למדי, החל מ- 233,327 ₪ ועד 263,327 ₪.

שברולט אימפלה במחיר החל מ-233,327 שקלים

אז איך אסכם את האימפלה? זהו רכב חזק ומפואר, אך לא חף מחסרונות. רעשי הכביש נוכחים תחת עומס, חוסר עידון ופידבק אמיתי מההגה קל המשקל, ונתון צריכת דלק לא סימפטי במיוחד, ומה כן אהבתי? הוא מאוד מהנה לנהיגה, עם צליל משכר ונוכחות אגרסיבית בכל מקום בו הוא נמצא, שברולט אימפלה הוא מתמודד ראוי בקטגוריה עם מראה אמריקאי עוצמתי ומושך, יחידת הנעה חזקה מאוד ומרווח פנים ללא תחרות. 

ולמרות כל אלו, שברולט אימפלה הכוחנית והמצודדת, מתמודדת מול יריבות ראויות, סקודה סופרב המפתיעה וניסאן מקסימה המרהיבה, ובסופו של יום תפרוט ככל הנראה על מיתרי הלב של אוהבי המותג, ואני? אני חבר חדש במועדון הזה.

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “שברולט אימפלה מבחן דרכים – אמריקה זה כאן”

  1. צודק ידידי, טעות הקלדה, משקל אימפלה LT הוא 1,707 ק”ג, ומשקל אימפלה פרימייר, רכב המבחן 1,760 ק”ג

  2. אימפלה רכב נכה צה”ל שלישי שלי ….. לא מצליח להתנתק ממנו
    רכב מעולה תענוג של נהיגה וישיבה על הכביש .

    שנת 2019 היא שנת הייצור האחרונה שלו !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + four =