שברולט מאליבו החדשה – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
שינתה את פניה. שברולט מאליבו החדשה

מאת: ענת דניאל אלסיבוני
מתוך מדור הרכב מלכת הכביש בידיעות תקשורת

 
מכונית מנהלים אמריקאית חנתה אצלי בחניה השבוע. מכונית גדולה, נוחה, ומהנה לנהיגה, שהושקה השנה עם מנוע חדש ומידות שונות, וקיבלה צורה חדה ומושכת מבטים, גם את אלה של השכנים שלי, שעדיין תוהים במה אני עוסקת למחייתי, ועל שום מה ומאיפה כל כלי הרכב שאני מחנה מול עיניהן המשתאות מדי שבוע.
שברולט מאליבו זו הכלה, הדור החדש. יש לה בסיס גלגלים רחב יותר לטובת מרחב פנים גדול יותר, 10 סמ יותר לאורך, ומינוס 250 קילוגרם. זה נתון חשוב, אך לא פחות חשוב, הוא המנוע החדש שהוטמע בה בנפח 1500 סמק טורבו, והחליף מנוע גדול וחזק בנפח 2000 סמק, ושימש את המליבו בין 2012-2015. החדש הנוכחי מפיק (רק) 160 כס, עם מומנט של 25.5 קגמ ב-2000 סלד, ותאוצה מאפס למאה קמש ב-9.3 שניות. הנתונים האלה מעידים שלא רק נפח המנוע נחתךב-500 סמ”ק, אלא גם הספקו וביצועיו. מה כן הרווחנו מהשינוי הזה? צריכת דלק שפויה בהרבה, ופליטת מזהמים נמוכה. ברוכים הבאים לקידמה.
יפה יותר, ירוקה יותר, וחסכונית
בשברולט חוגגים, לא פחות, את הדור התשיעי הנוכחי ומכתירים אותו כטוב מאי פעם. הם צודקים אם הם מתכוונים לעיצוב האירודינאמי והספורטיבי שהצליחו לשוות לה. אמריקאית עם לוק אירופאי. חלקים בה יזכירו לכם מרצדס, אחרים קצת פולקסווגן, ואיך לא, החזית מרמזת על אחותה השרירית, הקאמרו. הכי רחוקה מלהיות המאליבו המגושמת ההיא.
מבט מבפנים מדגיש את העובדה שמדובר במכונית בקטגוריית מנהלים: מרווחת ונוחה לכל הנוסעים הישובים בה, בין אם הם גבוהים, גדולים פיזית, או הורים לפעוטות שצריכים מספיק מקום ל-3 מושבי בטיחות. יש כפתור התנעה מרחוק במפתח הרכב, מחשב דרך בתצוגה צבעונית מול עיני הנהג בלוח השעונים, כיוון חשמלי למושב (רק לנהג ברמת אבזור LT), במרכז הרכב, מערכת מולטימדיה אפל קאר פליי“, המתממשקת עם מכשירי אייפון 5 ומעלה של חברת אפל וזו מציגה את אפליקציות הטלפון, הודעות, מוזיקה ומפות מהנייד שלכם על גבי המסך. למערכת מסך צבעוני בגודל 8 אינץ‘, 6 רמקולים איכותיים, חיבור בלוטות‘, USB ו-AUX, ולחצני שליטה על גבי ההגה וגם בצדדיו. מאד שימושיים ונוחים בזמן נהיגה.
אפל קאר פליי, אפשר גם עם אנדרואיד
בטיחות: 10 כריות אוויר, מצלמת רוורס, זיהוי רכבים חוצים בעת יציאה מחניה ברוורס. מערכת חיצונית מובילאיי” – הכוללת התראה לשמירת מרחק מהרכב מלפנים, שמירה על נתיב. ומערכת שנקראית Teen Driver המנטרת ומדווחת להורים על אופי הנהיגה של הנהגים הצעירים הרכב.
דירוג זיהום אוויר: 5 מתוך 15 (מעודד!)
צריכת דלק: 11 קילומטר לליטר
מחיר: 165,900 שח לרמת אבזור גבוהה, 159,900 שח לבסיסית
כן/לא
שברולט מאליבו זו מכונית מנהלים מצוינת למשפחות שרוצות קצת יותר. מרחב, נוחות, פינוק, וחיסכון בדלק, על אף מיימדים לא מבוטלים. היא יפה פי כמה מבעבר, והביצועים שלה עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש ישביעו את רצונכם. נכון שאם תרצו להאיץ מהר ממצב עמידה, תצטרכו קצת ללחוץ את דוושת הגז. אך לטובתה יאמר, שתזכו להאצה שייחלתם במינימום רחשים או רעשים. המנוע הירוקוהרזה עושה את עבודתו בשלווה ומוכיח את יכולותיו בכבישים המהירים. המגמה הזו של מנועים קטנים שמזיזים מכוניות גדולות לאט לאט מוכיחה את עצמה כיעילה ונכונה לזמנינו. ועדיין, לא הייתי מתנגדת לעוד כמה וכמה כוחות סוס.



מה קורה באינסטוש של מלכת הכביש?
A photo posted by Anat Daniel ענת דניאל (@queen.of.the.road) on

 

שאלה תשובה:

שלום, אני מחפש רכב שני למשפחה של 6 נפשות, אמין, וזול לאחזקה. ההתלבטות היא בין טויוטה יאריס ליונדאי i25. מדובר בנסיעה יומיומית מאזור ירושלים לתל אביב, בה נוסעים3 ילדים, והתקציב הוא 80,000 שח.
על גבי העיתון אנסה לתת לך הכוונה כללית יותר. במייל תשובה אכתוב לך דגמים ספציפיים. ציינת שאתה מחפש רכב אמין וזול לאחזקה. יש רבים וטובים כאלה, ולכן, לדעתי, החיפוש שלך צריך להתחיל דווקא בחיפוש אחר רכב עם מרווח פנים מתאים לנוסעים ונוחות. אם יש ילדים גדולים או מושבי בטיחות לפעוטות שצריך להתקין, כדאי להתמקד בקטגוריה המשפחתיות, ולא רכבי סופרמיני, שלא יענו על צורכיכם. 80 אלף שקלים למכונית משפחתית מובילה אותנו לשנתונים 2011-2014. ועלויות אחזקה שפויות של מכונית בת כמה שנים, תהינה רק עם מכונית אסייתית. לפיכך, הבחירות שלך כמעט מדויקות, פשוט תעלה קטגוריה אחת למעלה.

השקות:

מותג דאציה בישראל, חוגג השקה נוספת דאציה ומרחיב את מגוון הדגמים עם דאציה הלוגאן“. מכונית משפחתית פונקציונאלית וחסכונית, המוצעת בשתי גרסאות: סדאן ו-MCV
עם מנועי 900 ליטר בנזין, ו1.5 ליטר דיזל. המחיר – 74,990 ₪ לדגם הידני ו-79,990 ₪ לדגם האוטומטי רובוטי.
מאירחברה למכוניות, יבואנית וולוו בישראל מודיעה על הגעתה לארץ של מכונית הפרימיום המפוארת ביותר של המותג – וולוו XC90 Excellence. הלב והביצועים דומים ל-XC90, ולזה מתווספת רשימת אבזור עשירה מאד. כמו מושבים האחוריים תכנון ארגונומי מוקפד בדומה למחלקות העילית של חברות התעופה המובילות. הכוללים כיוון בהתאמה אישית נרחבת, עיסוי, קירור וחימום. ועל חלקן האחורי של משענות הראש הקדמיות מותקנים מעמדים לאייפד. בין היתר, מותקן אמצעי ייחודי ללכידת חלקיקי עשן/אבק לשם טיהור תא הנוסעים. והמחיר – 689,000 ₪ מציב אותה בין מכוניות לא רעות בכלל בקטגוריה, דוגמת פורשה קאיין, וקרוסאוברים מתוצרת בנטלי, למבורגיני ומזרטי.

מפת הדרכים:

מצבר: המצבר ברכב אחראי לתפעול כל מערכות החשמל של הרכב, וככזה, ללא מצבר תקין אי אפשר להתניע ולנסוע. מצבר הוא חלק חשוב ועיקרי במערכת, ולכן יש להחליפו אחת לשלוש – חמש שנים (לכאלה שממש ממעיטים לנסוע). ישנם סוגים שונים, ממותגים שונים ובעלי מתח שונה. לדוגמא, מכוניות גדולות זקוקות למתח חשמל גבוה יותר מזה של רכב פרטי או קטנוע. עם המצברים של היום לא נדרשת תחזוקה שוטפת, כמו פעם. מצבר איכותי וטוב צריך בעיקר לדעת להתקין בצורה נכונה. איך יודעים שהמצבר הולך להגמר? ההנעה אורכת זמן ממושך, או הרכב אינו מניע כלל, צלילי תיקתוק מכיוון הסטרטר בניסיון להניע, אורות לוח מחוונים מעומעמים, והקודן נכבה או תקול.
 
 
 

 

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “שברולט מאליבו החדשה – מבחן דרכים”

  1. דבר ראשון אני חושב שאת צריכה להכיר לשכנים שלך את האתר ושאר הפעילות בשביל שיהיו רגועים לגבי
    מה שאת עוסקת בחיים 🙂

    לגבי הרכב אני נורא רוצה ללכת כמה שנים קדימה רק בשביל לראות מה קורה מבחינת אמינות עם כל מנועי הטורבו
    האלה שיש במכוניות הגדולות האלה עם המנועים הקטנים.

    תודה על המבחן.

    אילן.

  2. למה, אני נהנית לראות את ההבעות שלהם כל פעם מחדש 😀

    בקשר למנועי הטורבו, זו אכן אניגמה. אבל יש לנו מנועי טורבו בשוק כבר מעל 5 שנים, אני נוטה להאמין שהם אמינים דיו.

    סופ"ש נעים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 2 =