שברולט מאליבו – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אני בשברולט מאליבו, גולשת בכביש ברכות ובשקט בין המתחרות שלה מבית פורד, סובארו, סקודה, כולן עצומות, ארוכות ומשדרות נוכחות קצת אחרת.
המאליבו היא צאצא לקטגוריה המנהלים ההולכת ומצטמצמת. עם מנוע יחסית גדול (2.0 טורבו בנזין), אבל לא עצום (בל נשכח שמדובר ברכב אמריקאי. בארה”ב הוא מצויד במנוע 2.5
 ליטר). 259 כוחות סוס שמאיצים את הספינה הזו יותר מהר מהרבה מכוניות ספורטיביות וקלילות – 6.3 שניות מאפס למאה קמ”ש. למתעניינים, המומנט המירבי של המנוע מגיע ב-3000 סל”ד, עם 40.8 קג”מ, זה מרשים. כל הכוח הזה מתחלק היטב בין ששת ההילוכים של התיבה האוטומטית, כך שמההילוך הראשון שדוחף את הרכב קדימה בזריזות מהמקום, זה נעשה באצילות ובשקט. 
לתיבה האוטומטית, מצב נהיגה ידני. ניסיתי לנהוג בו לזמן מה. היה נחמד, לא ממש נוח או יעיל וחסכוני יותר מנסיעה במצב האוטומטי. משם כבר לא מצאתי סיבה להשתמש באופציה הזו.



חייבים לדבר על צריכת הדלק. הרכב לא מתאמץ ולא נשמע במאמץ בנסיעה, הסל”ד נשאר נמוך, בין 1500-2500 בכל מצב בנסיעה, ועדיין המד הדיגיטלי שמודד את הצריכה לא זז מהספרות האלה – 12.5 ליטר ל-100 קילומטר (7.5 קילומטר לליטר), בנסיעה משולבת עירונית ובינעירונית, לאורך כל מבחן הדרכים. זה מעל הממוצע של מכונית משפחתית, כי במכונית מנהלים מסיבית עסקינן. היא נוחה, היא בטיחותית, והיא שוקלת טון ו-685 קילוגרם. דור הנפילים כאן, ועל אף פרט המידע הזה, מי שמחפש את הנוחות, והשקט שהמאליבו מעניק לנהג, ייקח בחשבון את ההוצאות הנלוות, וגם לא ירתע מהן.בארה”ב המנוע בגרסה שעשתה עליה נחשב אמריקאי לייט, שם נמכרת גרסת ה-2.5, ונחשבת חסכונית יותר, בזכות הזרקת דלק ישירה, מערכת סטארט אנד סטופ שמדוממת מנוע בעצירות, וצמיגים בעלי התנגדות נמוכה לאספלט. יופי להם.

המתלים, אילו מתלים!
אני אגלה לכם סוד קטן. לפני נסיעת המבחן הזו הייתי נחושה לבחור רכב עם מתלים טובים, לא בערך, לא חצי, מתלים שירפדו וירככו כל שטות בדרך. אחרי כמה נסיעות מבחן עם מכוניות סופר מיני ומכוניות ספורט שגרמו לי להרגיש כאילו הגב והבטן ההריונית שלי נועדה לשכך את הזעזועים ולא גלגלי הרכב. אי לכך, זו הקטגוריה שנבחרה לנסיעת המבחן. נסיעה רגועה, חלקה ומשככת. מיליון באמפרים בעיר לא איימו עלי. תיפסתי עליהם באהבה.
  
ההגה, הגה כוח חשמלי, מרגיש “מדויק”. מה זה אומר? הוא משתף פעולה עם תנועת הנהג, לא זז לצדדים מדי (מה שמשרה חוסר ביטחון בפניות או מחלפים), ולא זז מעט מדי, מה שמשרה חוסר תקשורת בין הנהג לתנועת הרכב. הגה -חלק “קטן” וכה חשוב. מה שמביא אותי באופן טבעי ליציבות ותחושת הביטחון שהמאליבו השרה עלי כנהגת. משקלו הגבוה הוא חלק מהעניין. אבל לא כל רכב כבד משרה בטיחות, המשקל בשברולט מאליבו מחולק בצורה נכונה, בטיחותית ומשרה ביטחון, אם לא זו אז מי?


כמה אבזור שתרצו


מראה חיצוני
קיבלתי רכב מבחן בצבע כסף. כסף? למה לא שחור? למרות שאילו היו מציעים לי מאליבו כסופה מתנה לא הייתי אומרת לא. היא עברה מתיחת פנים לפני שנתיים, והיא נראית הרבה יותר טוב, ופחות “אמריקאית זקנה” וקודמתה. היא נותרה מרשימה, כלפי חוץ, והמיימדים שלה נשארו גדולים, מבחוץ ובישיבה בפנים. מודה שלקחתי את הזמן כדי להבין אותה ואת הרוחב שלה ברחובות הצרים בין המכוניות ואת אורכה בחניות והשתחלויות בדרך.

אבזור
איזה מפרט אבזור?! כולל התנעה מרחוק, בלחיצת כפתור משלט הרכב, ולחצן מצוקה. מה שלא תרצו, באמת יש. רק גג השמש/סאן רוף ובלוטוס בהתקנה מקומית. ואולי חלקכם תרגישו שאמנם תא הנהג אלגנטי ואיכותי, אך הוא עמוס מאד בכפתורים והתעסקויות שלמדנו לחיות בלעדיהם, או התרגלנו למסכי מגע בהם קיימת שליטה על כל הנ”ל. טוב, נזרוק פה כמה טעימות: מסך מגע 7 אינץ’, יש, מערכת שמע MP3, עם 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, בקרת לחץ בגלגלים, USB, AUX, שני שקעי 12V, מושב נהג נתכוון ל8 מצבים, תמיכת גב תחתון חשמלית, איתות במראות צד, מחשב דרך כמובן. וכמו ברוב רכבי המבחן של שברולט, הותקנה מערכת בטיחות מובילאיי, אותה בחנתי במבחן נפרד ומעמיק, לעיונכם.

פינוק לנוהג. שברולט מאליבו 

מחיר, ומתחרות
שנה שעברה גרף מכירות המאליבו היה טוב, רק המלאי שהגיע לארץ הצטמצם. ובתחילת 2014 כבר לא היו כלי רכב זמינים למכירה. מחירה של השברולט מאליבו – 179,000 ש”ח. המתחרות, דוגמת פורד מונדיאו, מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו גם כן, רק עם פחות כוח, ומחיר נמוך יותר – 166,000 ש”ח. מתחרה בולטת נוספת, המאזדה 6 החדשה, מגיעה עם כמה גרסאות, הבסיסית עם מנוע 2.0 ליטר ו155 כ”ס, ומחיר נוח יחסית – 167 אש”ח, כשהגרסאות החזקות יותר עם מנועי 2.5 ליטר, אך עדיין חלשות יותר בהספק (188 כ”ס, 25.48 קג”מ) מול המאליבו, מטפסות במחיר עד לכמעט 200,000 ש”ח.  

כמה רומנטי. שקיעה עם שברולט מאליבו 

לא, לא אכלתי יותר מדי…


למי מתאימה המאליבו?
אני רואה את התמונה הזו ברורה בראש, אתה על גיל 50, שבע, נינוח על הכביש ובחיים, יוצא מהחניה הצמודה לבית, בדרך לעיסוקיך, כשכל העולם מסביב פחות מעניין אותך. בינינו, הגב שלך כבר לא מה שהיה פעם והתמיכה, המרווח והמתלים בספינה הזו “באים לך טוב”. מה עם הפרוטה? גם אם לא הספקת להתמנות למנכ”ל בחייך, כבר נמצאת בכיסך. 

במחשבה שנייה, ופחות צרה. למה ששברולט מאליבו לא תחשב כמכונית משפחתית? הבטיחות (10 כריות אוויר!), המנוע החזק, מרווח הפנים, השקט, והמחיר שלא רחוק ממכוניות משפחתיות בשוק… זו לא תהיה קביעה מנותקת מהמציאות להגיד שהיא מתאימה למנהלים ומשפחות. רק משפחות עם התקציב המתאים, בעלות חניה צמודה.

ומילה מצוות השופטים המצומצם שנסע ברכב
אחיין, בן 9 – “וואו, זה רכב טוב! לא שומעים כלום”. צודק, למאליבו מעט מאד רעשי מנוע, רוח, או רעשי כביש.
אמא – התלוננה על הנעילה האוטומטית. או במשפט “דיי כבר עם זה”.


מחיר: 179,000 ש”ח
דרגת זיהום: 10
צריכת דלק: 7.5 קילומטר לליטר
בטיחות: 10 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחני ריסוק EuroNcap מ-2011 

ציון: 8.0

מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “שברולט מאליבו – מבחן דרכים”

  1. הרכב עצמו נראה דיי טוב ולפי ההתרשמות שלך גם מרגיש כך, אבל באמת כל הקטגוריה הזו של מכוניות מנהלים מרגישה
    מיושנת כזאת, תוך שלוש שנים הרכב הזה יהיה יחסית זול מאד לקנייה בתור יד שניה. לא מזמן חבר קנה פורד מונדאו 2010 שיא הפאר והנוחיות במחיר שפשוט מצחיק לשלם על רכב כזה.
    באמת רכב כזה בצבע שחור יש לו לוק טוב אבל עדיין של פנסיונר שנוסע לשבת בג'קוזי בקאנטרי 🙂

    תודה על הסקירה המעניינת ענת וטוב שלקחת הפעם לסקירה רכב עם מתלים טובים 😉

    שבוע טוב
    אילן.

  2. היי חברים, אז אני גר בקנדה ואני עובד כאיש מכירות אצל היצרן (gm) אני בעלים גאה של מאליבו 2015 דגם ltz, לצעאי הדגם ה״מאובזר״ באמת של הרכב הזה לא הגיע לישראל ומה שהגיע אכן הוא הדגם אחד מעל לבסיס 5 רמות בסך הכל, הרכב הזה זוכה לשבחים ברכבי העולם והוא אחד הרכבים הכי נמכרים של היצרן בצפון אמריקה, נוח, גדול, בטיחותי ומרשים, ממליץ בחום לפחות לנסות לפני ששוללים, ושוב חבל שהיבואן בישראל לוקח שוב דגמי בסיס ומשווק אותם כרכבי פאר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

10 + thirteen =