“שוק הרכבים החשמליים יהיה צרכן חומרי הגלם הפלסטיים הגדול בעולם”

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רענן עמיר, דירקטור רכש גלובאלי “נטפים”: “פולימרים להשקיה מדייקת? שוק הרכבים החשמליים עומד להיות צרכן חומרי הגלם הפלסטיים הגדול בעולם. מי שמחפש חומרים פולימרים, יגלה שהם מנותבים לתעשיית הרכב החשמלי –  שהיא גם רווחית וגם עתירת ביקוש פר יחידת מכר”.

את הדברים אמר רענן עמיר, דירקטור רכש גלובאלי ב”נטפים”, במסגרת כנס בכירי הרכש השנתי בהשתתפות מאות בכירי רכש מהארגונים המובילים במשק ובהם התעשייה האווירית, משטרת ישראל, חברת החשמל, אמדוקס, ICL ועוד. את כנס בכירי הרכש, בו שימש עמיר כיו”ר, מובילות מידי שנה חברת הייעוץ הבינלאומית “משיק” בשיתוף “הפורום הישראלי לתפעול ולניהול שרשרת האספקה”.

 

משבר חומרי הגלם בעולם ובתחום הרכב

 

השנה עסק הכנס בחדשנות ברכש כערך עסקי, ודן בהתמודדות מחלקות הרכש עם אתגר שרשראות האספקה ומצוקת חומרי הגלם הגלובלית. “כחברת ההשקיה המדייקת הגדולה בעולם, נטפים היא צרכן גדול של פולימרים מסוגים שונים. תהליך רכישת הפולימרים הנו מורכב, וכולל מעקב, ניתוח ודיון מתמשך מול היצרנים. במסגרת התהליך, מחויב הרכש להיות מחובר למאגרי המידע הגדולים בעולם על מנת להיות מעודכן בזמן אמת בשינויים והתמורות בענפים השונים, זאת משום שתהליך קביעת המחיר החודשי הוא נגזרת של מדדים בינלאומיים, שנקבעים בעצמם על ידי עבודה של ניתוח היצע וביקוש, עבודת אנליסטים ועוד.

החכמה בהקשר זה היא לנהל בחינה אזורית של הספקים השונים וליצור אופטימיזציית אספקות גלובלית”, אמר עמיר. “במסגרת מגמת הקיימות שכבר מזמן אינה “באז וורד” ובעיקר בעולם הפולימרים, אנו עדים לנהירה רבה מאוד של גורמים בעולם אחר היצע של חומרים ממוחזרים, הן כחומר זינה והן כמוצר סופי. זאת ועוד, מחירי החומרים הממוחזרים לא פעם עולים באופן משמעותי מעל חומרי הפריים הבתוליים, תודות להיצע וביקוש ובזכות הדרבון שמייצרת הרגולציה למעבר לשימוש בחומרים הממוחזרים. כתוצאה מכך, מתקיימת תחרות מורכבת וסיזיפית בין הלקוחות והספקים על אותם המקורות. בהסתכלות לטווח ארוך בהיבטי הרכש, יש טרנדים ברורים כמו שימוש בחומרים ממוחזרים באריזות.

 

איך משפרים תפוקות מבלי להגביר זיהום אוויר?

 

בהקשר זה, בימים אלו נולד טרנד חדש שעשוי לעקוף את עולם האריזות בהיקפי השימוש בחומרים ממוחזרים – תעשיית הרכב. חדירת הרכבים החשמליים היא עובדה מוגמרת וזו קטגוריה צומחת גלובאלית. המנועים החשמליים עוברים שיפורים וכך גם יחידות אספקת האנרגיה שלהם. טרנד הקיימות שאינו פוסח על התחום, הביא את יצרניות הרכבים לחפש איך לשפר את ביצועי הרכבים דרך שיפור תפוקות המנועים, מבלי להגדיל את תביעת הרגל הפחמנית. למעשה, מגמת הקיימות הולידה מגמה חדשה כאשר את הברזל המסורתי מחליפים אלומיניום וסגסוגות שתכליתן הפחתת משקל הרכב וכנגזרת גם שיפור ביצועיו.

ברכבים חשמליים, בשונה ממנועי בעירה פנימית, חום המנוע אינו אמור לעלות על 90 מעלות, מה שמאפשר הכנסת חומרים פולימריים. לסיכומו של דבר, מי שמחפש חומרים פולימרים ולא ישים את ידיו עליהם בחוזי רכש עתידיים, יגלה כי רבים מהחומרים מנותבים לתעשיית הרכב החשמלי – שהיא גם רווחית וגם עתירת ביקוש פר יחידת מכר”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + 3 =