שמרנית ואמינה: יונדאי אלנטרה החדשה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

כוכבת הליסינג והמכירות בסגמנט המשפחתיות יונדאי אלנטרה הגיעה אליי למבחן דרכים, למרות שאני והיא מכירים לא רע בכלל בשנתיים האחרונות

יונדאי אלנטרה מבחן דרכים

אז אתחיל בגילוי נאות, אני נוהג באלנטרה החדשה מזה כשנתיים, המשמש כרכב ליסינג ממקום העבודה. והאמת היא, שבחרתי באלנטרה בשיטת האלימינציה, היא פשוט הייתה יותר טובה מול רכבים פחות טובים. כך, מצאתי את עצמי יום יום מתנייד ברכב קוריאני. כשענת פנתה אליי לאסוף אלנטרה למבחן הרמתי גבה. זה היה קל, יש לי רק גבה אחת. הצעתי שאולי כתב אחר יבחן, בכל זאת, מה כבר יכול להיות חדש ברכב שאני נוהג בו שנתיים?. והנה, כמו כל גבר טיפוסי, אנחנו טועים והנשים צודקות. ענת האירה וצדקה. יש דברים שלא תמיד שמים לב אליהם ביום יום ובאמת, יצאתי ממבחן הדרכים הזה עם לא מעט תובנות.

שיכון ותיקים

יונדאי אלנטרה החדשה היא הדור השישי של האלנטרה בכלל, והדור החמישי שהגיע לארץ. היא הוצגה בסוף 2015 בלוס אנג’לס, כשהיא קורצת במידותיה לשוק האמריקאי. אם בדור הקודם היא נקראה I35, בדור הנוכחי זו חזרה לשמה המקורי. יונדאי אלנטרה הינה המשפחתית סדאן הקומפקטית של יונדאי מזה כמעט שלושה עשורים, ורק על זה מגיע לה ריספקט!. האלנטרה החדשה בעלת עיצוב קצת יותר שמרני מה-I35 היוצאת, חיצונית ופנימית. אם הדגם הקודם היה נראה כמו עוף מוזר מול שאר דגמי יונדאי, הדגם הנוכחי מיישר קו עיצובי הזהה לשאר הדגמים, עגול, דינאמי, ומאופק יותר. ביונדאי טוענים שאיכות החומרים טובה יותר לעומת הדור הקודם, ובשל כך גם בידוד הרעשים טוב יותר. מאחר ולא מדובר במבחן השוואתי מול הדגם היוצא, נסתמך על דבריהם.

היי, יש פה חלון

אני מגיע לאולם התצוגה החדש והיפיפיה של כלמוביל בתל-אביב, ומקבל לידי את היונדאי אלנטרה החדשה. בחזית פנסי LED בעלי “הבעה” כעוסה. הגריל בחזית גדול, בצורת טרפז, תחום במסגרת כסופה, ובתי מנורות הערפל בצורת L, הפוכים וגדולים. מאחור האלנטרה נראית די ‘סתמית’, ועדיין, יש משהו חינני בישבן פשוט וסטנדרטי כמו זה. ניפוחים קלים פה ושם והאלנטרה נראית מהצד גדולה ומרשימה. גם בזכות האורך שלה – 4,570 מ”מ מכובדים. מראות הצד מעוצבות, משולבות איתות ומתקפלות חשמלית בעת נעילת הרכב. וישנם גם חישוקי סגסוגת 17″ (בדגם Supreme  הנבחן), המשווים לה מראה יוקרתי יותר.

היי, מישהו תקע פה חלון שמש בגג!, זיהיתי סאנרוף שלא ראיתי בדגם הזה. “הוספנו חלון שמש על מנת להיות יותר אטרקטיבים בשוק” מסביר לי הנציג לאחר בירור קצר. ביונדאי יודעים בדיוק לאן לכוון, בשביל לפגוע, או לגעת אם תרצו, לישראלים בלב. חלון שמש או גג זכוכית פנוראמי הפך לאקססוריז חובה לרכב בשוק הישראלי. אני, מה אני מבין? שיהיה.

תא נהג יונדאי אלנטרה

התיישבתי ברכב, כיוונתי את המושב כפי שאני רגיל באלנטרה היומיומית ומיד הרגשתי את ההבדל. הגג פשוט ‘ישב’ לי על הראש. חלון השמש החשמלי גורם לגג להיות נמוך יותר, ומאלץ אותי להנמיך מעט את המושב. מה לא עושים בשביל קצת שמש. ממולי, לוח השעונים גדול וברור, בעל שני מחוגים אנלוגיים – של סל”ד ומד מהירות, שבמרכזם צג מידע דיגיטלי, שהדפדוף בו נעשה דרך לחצן בהגה. בנוסף ניתן למצוא בהגה לחצני בקרת שיוט (אם שאלתם, לא אדפטיבית), לחצני שליטה על מערכת המולטימדיה והטלפון, וזהו.

הדשבורד עשוי משילוב של חומרים איכותיים, ולא מעביר תחושה של פלסטיקה זולה. יחד עם זאת, העיצוב פה בפנים שמרני מידי לטעמי, ובעל קווים ישרים, שלא לומר מרובעים. כדי להוסיף קצת עניין ותחושה של יוקרה, חצו את הדשבורד עם פלסטיק כסוף דמוי כרום, ונגיעות כסופות פה ושם. המזגן מפוצל בעל בקרת אקלים דיגיטאלית ומאפשרת כיוון מיזוג נפרד בין הנהג לנוסע לצידו. בנוסף, ישנו פתח מיזוג לנוסעים מאחור שמוקם מאחורי משענת היד, בין המושבים הקדמיים.

יונדאי אלנטרה מוכיחה שלא רק האירופאים יודעים לעשות מזגן מעולה לרכב. כאן, המזגן מקרר מצויין. חזרה לקונסולה המרכזית, המכילה מסך מולטימדיה 8″, ומערכת מולטימדיה מוכרת לטובה של כלמוביל. מדובר במערכת LTE-4G בעלת מסך טאצ’ עם מגוון אפליקציות שונות להנעמת הנסיעה ברכב, לרבות אפליקציות מוזיקה מעולות, רדיו עולמי ואפליקציות חניה. גם וויז ו-HOT SPOT תמצאו כאן. חבל רק שהסאונד הבוקע מהרמקולים טיפה שטוח, ותאלצו לשחק עם האקולייזר על מנת לנסות ולקבל סאונד איכותי יותר.

בתחתית הקונסולה נמצאת ידית הילוכים המחוברת לתיבת הילוכים טיפטרוניק, בעלת שישה הילוכים, המשודכת למנוע ה-Gamma 1.6 MPI, בעל הספק של של 127 כ”ס ב-6300 סל”ד ומומנט של 15.8 קג”מ ב-4850 סל”ד. לאור הנתונים הללו, ברור שיש משפחתיות חזקות יותר בשוק, ועדיין, נתונים לא רעים.

מושבי הרכב נוחים ונעימים למגע, ומצליחים לאחוז טוב גם את גבם הרחב של נהגים בריאים. האלנטרה בעלת מרחב פנימי לא רע בכלל, רבות בזכות מרווח סרנים העומד על 2700 מ”מ. התחושה המרווחת ממשיכה גם במושב האחורי, ותורמת לכך גם רצפה שטוחה מאחור. בזכות מרווח מותניים של 1,356 מ”מ, בוסטר ושני מושבי בטיחות טעונים אצלי באופן יום יומי מאחור, אם כי נדרש לא מעט לוליינות על מנת לחבר את המושבים, בשל בתי חגורה השקועים במושב. 3 נוסעים בוגרים יסעו בנוחות מאחור, ובלבד שאינם גבוהים מ-1.80 מ’.

תא המטען בנפח 458 ליטר, מרווח מספיק למזוודה גדולה, מזוודה קטנה, עגלת תינוק ותיק גב. בדוק. חיסרון קטן אך בולט בתא המטען הוא שהחיבור שלו לרכב בשתי קשתות במקום מנגנון בוכנה, מה שדורש ממך להנדס את הבלאגן בתא המטען בעת סגירת התא. כנראה שהקוריאנים לא מבקרים את חמותם יותר מדי.

מחירה של היונדאי אלנטרה כמו משפחתית סטנדרטית 133,500 ש"ח

השמרני הטוב

הנסיעה ביונדאי אלנטרה שקטה, ורעשי הדרך כמעט שאינם מורגשים. המנוע אמנם איבד חמישה כוחות סוס בהספק, אי שם בקו הייצור לעומת הדגם היוצא, אך הדבר לא מורגש, והמכונית עושה את העבודה ומגיבה יפה בכל לחיצה על דוושת הגז. לא יכולתי שלא להרגיש הבדל בין האלנטרה בה אני מתנייד מזה כשנתיים לאלנטרה הדנדשה למדי שקיבלתי. היא הרגישה פחות דינאמית לעומת גרסת הליסינג שלי. כנראה שהמנוע צריך זמן, להריץ עוד קצת פיח ושמן כדי ‘להיפתח’. התחושה הייתה של נהיגה במצב ECO בכל מהלך המבחן, ולכן את שארית המבחן עברתי במצב SPORT, באמצעות לחצן ליד תיבת ההילוכים, שהביא לתגובות דינאמיות יותר, עד כמה שמכונית עם האצה של 12 שניות מ0-100 יכולה להיות דינאמית.

בטיחות

מבחינת בטיחות הרכב, יונדאי אלנטרה קצת תקועה באמצע העשור הנוכחי. מצד אחד, יש לה ציון בטיחות ישראלי  6, בזכות 7 כריות אוויר, מצלמת רוורס ומובילאיי 360 בהתקנה מקומית. מצד שני, היא ללא כל מערכת בטיחות אקטיבית או אדפטיבית.

יונדאי אלנטרה הרגישה טוב גם במהלך נסיעה מאומצת, וידעה לטפס במעלה הקמ”ש והסל”ד ללא כל תחושת מחנק או מאמץ. אולי בליווי מעט רעש. ההגה, ‘מוגבר כח חשמלי’, מה שאומר שהוא מרגיש קל מדי, ועדיין מתקשר בצורה סבירה, ולבסוף אפילו מתרגלים אליו. גם תחושת המתלים טובה וגורמת לאלנטרה למרות קשיחותם להרגיש נעימה ויציבה, במיוחד בכבישים מהירים. בסיום המבחן עמדה צריכת הדלק המשולבת של היונדאי על 10.5 ק”מ לליטר. צריכת הדלק בנסיעות עירוניות היא קצת יותר גבוהה ועומדת בממוצע על 9 ק”מ לליטר. לא הכי חסכונית.

שמרנית וטובה. יונדאי אלנטרה עושה את מה שהיא צריכה לעשות

מעורב קוריאני

יונדאי אלנטרה החדשה, כמו גדוד לוחם מעורב. זה לא פה ולא שם. היא חסרת מעוף וייחודיות, לא מספיק חדה או חזקה, ומצד שני עושה את העבודה, פשוט כך, אמינה ומגיבה טוב כשצריך. לרכב בשנתון שלה חסרות מערכות בטיחות אקטיביות או אדפטיביות. מובילאיי זה כל כך 2015.

מי שמחפש רכב משפחתי מרווח, עם ביצועים נאותים, ואמינות וסחירות טובה כרכב יד שניה, יקבל את מבוקשו ביונדאי אלנטרה החדשה. המחיר שלה לצרכן הישראלי –  133,500 ש”ח, לרמת הגימור Supreme, הדגם הנבחן.

קשה לנחש עד כמה חלון שמש חשמלי יעזור ליונדאי בגרף המכירות של המשפחתית סדאן הזאת, בעיקר בשוק הליסינג, שגם הוא נוטה כבר לכיוון הג’יפונים. נו, אבל לא כולם צריכים או רוצים ג’יפון, ולא כולם הולכים אחרי האופנה. יש בינינו אנשים שמרנים, בדיוק כמו היונדאי אלנטרה.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “שמרנית ואמינה: יונדאי אלנטרה החדשה מבחן דרכים”

  1. הכל נכון ומדוייק. יש לה מחלה של חישן לחץ אוויר בצמיגים שמזיייף ,ולטעמי יותר מידי רעש צמיגים בנסיעה מהירה ..חוץ מזה רכב מעולה.

  2. היה לי את הרכב תרופה לא קצרה בשכירות הוא טוב אבל לא מעבר
    אבל דבר אחד יש לציין אמינות הכי גבוהה שהכרתי
    ונהגתי באופן הכי לא מיתחשב שיכול להיות אחזריות מילה עדינה
    ואפס תקלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 13 =