תאונות דרכים גם ביום כיפור – מד”א מסכמים את כיפור 2020

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
תאונות דרכים גם ביום כיפור – מד”א מסכמים את כיפור 2020

2,360 בני אדם טופלו ע”י צוותי מגן דוד אדום ביום כיפור – מד”א מסכמים את פעילותם בכיפור 2020

לצד הסגר הנרחב ומגבלות הקורונה, צוותי מד”א נקראו גם בשנה זו לאלפי בני אדם במהלך צום יום הכיפורים. החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל-2,360 בני אדם ברחבי הארץ, מהם 1,818 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים, זאת בהשוואה ל-2,491 חולים ופצועים שטופלו על ידי מד”א אשתקד, כאשר 1,852 מהם פונו לבתי החולים.

צוותי מד”א טיפלו במהלך הצום ב- 305 בני אדם שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע (עליה של 15% בהשוואה לשנה שעברה). עשרות מבין אלפי המטופלים היו מתפללים בבתי הכנסת, אשר קיבלו טיפול רפואי, וחלקם אף פונו להמשך טיפול בבית חולים. צוותי מד”א הוזעקו לפינוי 136 יולדות לבתי החולים, בהן 2 נשים אשר כרעו ללדת, ויולדו על ידי החובשים והפראמדיקים של מד”א באמבולנס בדרכן לבית החולים, בערים ירושלים ובית שמש.

גם השנה, למרות הסגר והגבלות ההתקהלות, היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 129 בני אדם נפצעו, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ (ירידה של 50% בהשוואה לשנה שעברה),  מהם  5 בינוני, נערה בת 13 שהתנגשה עם האופניים בעץ בתל אביב ופונתה לבי”ח איכילוב עם חבלת ראש ו-גבר בן 35 שנפל מאופנים חשמליים במהלך רכיבה ברחוב א.ד. גורדון בפתח תקווה ופונה לבי”ח בלינסון כשהוא סובל מחבלה בראשו ו-3 נערים כבני 10 ו-12 שנפצעו בבטנם ובגפיים מכידון האופניים בחולון, ירושלים וטבריה.

בתאונה קטלנית בכפר חילף נהרגה הולכת רגל בת 54 שנפגעה מרכב ו- 16 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בתאונות דרכים ברחבי הארץ. 18 בני אדם נפצעו באירועי אלימות ברחבי הארץ, בהם גבר בן 25 שנדקר בקטטה בחולון ופונה במצב בינוני וולפסון.

השנה, גם נרשמו 2 תקריות של יידוי אבנים והפרעה לאמבולנס של מד”א בחדרה.

אירועים חריגים:

  • אתמול (27.9) בשעה 20:44 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב כרמל על הולכת רגל שנפגעה מרכב בכפר חילף. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח רמב”ם אישה בת 54 במצב אנוש עם חבלת ראש תוך כדי פעולות החייאה, בבית החולים נקבע מותה.

חובש בכיר במד”א רונן שלום סיפר: “הפצועה שנפגעה מהרכב שכבה בשולי הכביש מעבר לגדר ההפרדה כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מחבלת ראש קשה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים ומתן תרופות שם הרופאים המשיכו להיאבק על חייה אבל לבסוף נאלצו לקבוע את מותה.”

  • היום (28.9) בשעה 08:33 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב ירדן על פועל שנפל מגובה באתר בניה במסעדה. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד”א לבי”ח רמב”ם גבר בן 48 במצב בינוני עם חבלת ראש שנפל מגובה של כ- 4 מטר.
  • היום (28.9) בשעה 10:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב לכיש על פעוטה שנכוותה מכוס מים רותחים בבית בקרית מלאכי. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח אסותא באשדוד כשהיא סובלת מכוויות בפלג גופה העליון.
  • הים (28.9) בשעה 15:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב ירקון על ילד שככל הנראה נפל מגובה של 3 מטר והובא למרפאה מקומית בטייבה. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח בלינסון ילד כבן 10 במצב בינוני עם חבלת ראש.

    מנכ”ל מד”א, אלי בין: “גם השנה, על אף הריחוק החברתי והסגר המחמיר, נדרש הארגון להעניק שירותי חירום לאלפי מקרים ברחבי הארץ, נוכח תאונות דרכים, תאונות אופניים, התייבשות, עילפון ועוד. לצד המאבק בנגיף הקורונה, אותו המשיך להוביל הארגון גם בשעות הצום. כולנו תקווה כי יחד, תוך אחריות אישית והקפדה על הנחיות משרד הבריאות, נצליח להתגבר על הגל השני ולקטוע את שרשרת ההדבקה. כולנו תקווה כי אנו בדרך לימים טובים יותר. אני מאחל לעם ישראל חג סוכות שמח ורק בריאות. גמר חתימה טובה”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − eleven =