תחבורת העתיד: נסיעת מבחן מאויישת ראשונה לרכב הייפרלופ (קרון חשמלי)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

היסטוריה בעולם התחבורה: Virgin Hyperloop השלימה נסיעת מבחן מאויישת ראשונה בעולם בטכנולוגיית ההיפרלופ

 

 

היסטוריה בעולם התחבורה נרשמה אתמול במדבר נאבדה שם בחנה Virgin Hyperloop לראשונה נסיעה מאויישת בקרון ההייפרלופ. הניסוי נערך באתר הניסויים של החברה בלאס וגאס כאשר שני הנוסעים הראשונים באמצעי התחבורה החדשני היו ג’וש גיגל, מייסד ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה, ושרה לוצ’יאן, מנהלת חווית הנוסעים של Virgin Hyperloop. 

הנסיעה המאוישת הראשונה התקיימה באתר הניסויים DevLoop של Virgin Hyperloop, בלאס וגאס. יצויין כי זהו הניסוי המאוייש הראשון לאחר שהחברה כבר ביצעה בעבר למעלה מ-400 מבחנים שאינם מאוישים.

 

הייפר מה? 

הייפרלופ (Hyperloop) – מערכת הסעת המונים על קולית שהציע היזם אילון מאסק, המבוססת על הרעיון התאורטי לשנע נוסעים באמצעות שפופרת אוויר באמצע המאה ה-19. השבוע יצאה נסיעת מבחן ראשונה מאויישת, במהירות 174 קמ”ש. הקרון, המונע על ידי מנוע חשמלי, ונוסע בעזרת אנרגיה אלקטרומגנטית, מסוגל נכון למבחנים היום לנסוע עד 400 קמ”ש. 

 

 

מסילות תת קרקעיות או מרחפות. הייפרלופ

 

 

הנעה חשמלית וריחוף אלקטרומגנטי

 

Virgin Hyperloop היא החברה היחידה בעולם שבדקה בהצלחה את טכנולוגיית ההיפרלופ בקנה מידה גדול והשיקה את אמצעי התחבורה ההמוני החדש הראשון מזה למעלה מ -100 שנה. החברה הפעילה בהצלחה רכב היפרלופ מלא באמצעות הנעה חשמלית וריחוף אלקטרומגנטי בתנאי “כמעט ואקום” –  דרך חדשנית לפיתוח תחבורה חדשה מהירה יותר, בטוחה יותר, זולה ובת קיימא. החברה עובדת כעת עם ממשלות, שותפים ומשקיעים ברחבי העולם בכדי להפוך את היפרלופ למציאות בתוך מספר שנים. DP WORLD מדובאי, השותפה בפרוייקט מתמודדת בימים אלה על המכרז להפרטת נמל חיפה יחד עם תעשיות מספנות ישראל.

הנוסעים עברו את מסע הבכורה שלהם ברכב ה- XP-2 שנחשף לאחרונה, שתוכנן על ידי BIG – Bjarke Ingels Group ו- Kilo Design, שנבנה עם דגש על בטיחות ונוחות הנוסעים. בעוד שרכב הנוסעים המתכונן להסעת המונים יהיה גדול יותר ויאפשר קיבולת של עד 28 נוסעים, רכב XP-2 הינו דו מושבי ונבנה לצורך הניסוי ולצורך ההוכחה כי נוסעים יכולים לנסוע בבטחה ברכב ההיפרלופ.

 

הייפרלופ – תחבורת המונים על ידי קרונות חשמליים מרחפים

 

 

 

באירוע ההיסטורי נכח פרופסור שי אפרתי, מהמובילים בישראל ומומחה בעל שם עולמי לרפואה היפרבארית (טיפול באמצעות תאי לחץ) מנהל מרכז סגול לרפואה היפרבארית ומחקר בבית חולים אסף הרופא. פרופסור אפרתי נכח בניסוי במטרה לבחון את ההשפעות הפיזיולוגיות על הנוסעים. “מבחינה טכנית ומנקודת מבט של הביולוגיה האנושית, אמצעי תחבורה זה בטוח יותר ממטוס מ -2 סיבות: לתאוצה ולהאטה של ​​מטוס במהירות במהלך ההמראה והנחיתה  יש השפעה על הגוף האנושי. בנוסף, ישנה השפעה גם כתוצאה מהלחץ בתוך רכב הנוסעים ומכמות החמצן הנמוכה מהסביבה האנושית הסטנדרטית.  לעומת זאת, בתוך רכב ההיפרלופ  הנוסע אינו נחשף לחוויה כזו. לכן, אנו יכולים “לעוף בבטחה” ללא כל השפעה מזיקה פוטנציאלית על הגוף.”

בחברה אומרים כי להצלחת הניסוי  צפויה השפעה לקידום הפרויקט, לפריסת ההיפר לופ בארה”ב ובכלל זה זכאות למימון פדרלי לפרויקטים.  בחברה מעריכים כי המומנטום של קידום הפרויקט בארה”ב, יחד עם הוכחת הבטיחות ההיסטורית שהושגה במבחן זה, יסללו את הדרך לקידום מערכות hyperloop ברחבי העולם. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen + 6 =