תחנת דלק בדרום נקנסה ב-15,000 שקלים על הטעיית צרכנים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

תחנת דלק בדרך לאילת
הטעיית צרכנים בתחנת דלק

 

בעקבות חקירה של מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: קנס של 15 אלף ש”ח וקנס על תנאי בגובה של 30 אלף ₪ במקרה של ביצוע עבירה דומה לתחנת התדלוק “דלק תל שוקת” (מספר תחנה 1956), בשל הטעיית צרכני הדלק במכירת דלקים

בעקבות חקירה של משרד האנרגיה: בית משפט השלום בבאר שבע אישר הסדר טיעון מול תחנת התדלוק “דלק תל שוקת” (מספר תחנה 2906) בצומת תל שוקת, שהואשמה בשני סעיפים: הצבת שלט חיצוני המציג מחיר דלק הנמוך מהמחיר הנגבה בפועל ואי הצבת שילוט פנימי של מחירים בתוך התחנה.

התחנה מכרה בנזין במחיר העולה ב-9 אגורות על המחיר שהוצג בשלט מחוץ לתחנה, שעמד על 6.04 ₪ לליטר בנזין. כמו כן, על גבי השלט מחוץ לתחנה פורסם כי מחיר הסולר הוא 6.93 ₪ לליטר סולר, כשבפועל נגבה סכום גבוה יותר ב-18 אגורות. נציג תחנת הדלק הודה בפני בית המשפט באשמה המיוחסת לבעלי התחנה, שנקנס, כאמור, ב-15 אלף ₪. כמו כן, הטיל בית המשפט על התחנה קנס על תנאי בגובה של 30 אלף ₪ במקרה של ביצוע עבירה דומה בשנתיים הקרובות.

את המקרה גילו מפקחים של מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה במסגרת פעילות שוטפת בשנת 2021 ולאור הממצאים, נפתחה חקירה והוגש כתב אישום נגד התחנה ובעליה.

מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה ממשיך בכל העת לערוך ביקורות בשטח, הן לאיכות מוצרי הדלק בתחנה והן למחיר המרבי המותר לגבייה, לטובת ציבור הנהגים במדינת ישראל. במשרד מזכירים לציבור הנהגים להשוות מחירים ולבחון את המחיר הנגבה בתחנה אל מול המחיר המרבי המותר בפיקוח המפורסם בכל חודש לציבור.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: ” מנהל הדלק והגז במשרד ימשיך לדאוג לציבור ולבצע פעולות אכיפה לשמירת החוק. ראיתם תחנה המוכרת במחיר גבוה מהמחיר המרבי או תחנה בה לא קיים שילוט המציג את המחירים – פנו לתלונות הציבור באתר המשרד והעניין יטופל”.

עו”ד אילן עבאס, מהלשכה המשפטית במשרד האנרגיה: “הפעילות המשולבת של אנשי מינהל הדלק והגז והעבודה המשפטית של התביעה בלשכה המשפטית במשרד האנרגיה, מובילה לתוצאות. אנחנו במשרד פועלים לטובת הצרכנים, ולצד אכיפה ממוקדת, שומרים על זכויותיהם של ציבור הנהגות והנהגים בישראל. אנו רואים חשיבות גדולה באכיפת עבירות הפוגעות בצרכנים”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × two =