תערוכת CES: הסוף לרעשי דרך ברכב ורכב קונספט סיני

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

BOSE ממציאה טכנולוגיית ביטול רעשי דרך לרכב ובייטון הסינית משוויצה בכמות צגי המגע שהצליחה לדחוף לרכב הקונספט שלה - M Byte SUV - תערוכת CES

טכנולוגיית לביטול רעשי דרך. BOSE

כשאני במבחן דרכים ברכב בו איטום הרעשים לוקה בחסר, אני פשוט מתחברת לבלוטות’ ומגבירה את הווליום כמה שצריך. חברת BOSE הידועה בייצור מערכות אודיו ורמקולים איכותיים, משקיעה את זמנה ומרצה בשנים האחרונות בכמה פרויקטים בתחום הרכב, אחד מהם
הוא QuietComfort system טכנולוגייה לביטול רעשי דרך בזמן הנסיעה:

אז איך זה עובד?
יש סנסורים הממוקמים ברחבי הרכב שמודדים את הויברציות ורעשי דרך בתוך הרכב.
כשהסנסורים חשים ברעשים, הם מפעילים את הרמקולים של BOSE כמובן, ומשמיעים דרכם אות, צליל אקוסטי קבוע שמבטל, מתנגש, סופג, את רעשי הדרך הנכנסים לרכב, ובו בעת מנטר שהאות האקוסטית היא ברמה הרצויה ונעימה לאוזן. זו מערכת שעובדת כל הנסיעה ושולחת את האותות הללו ברגעים שהרעשי דרך נכנסים לרכב.

המטרה היא כמובן להשרות על הנהג הנוסעים נסיעה שקטה, בה יוכלו לשוחח בדיבורית בשקט, לשמוע מוזיקה, ועוד.

הטכנולוגיה הזו תהיה זמינה בכלי רכב שונים ב-2021

מסך 48 אינץ' ועוד 4 צגי מגע "קטנים". הקרוסאובר החשמלי הסיני של בייטון BYTON

חברת הסטראט אפ הסינית בייטון, הציגה את המכונית החשמלית שלה לראשונה בתערוכת Consumer Electronics Show בשנה שעברה, וכעת, שנה אחרי, היא חושפת בתערוכה מה התחדש בתא הנהג של רכב הקרוסאובר שלה – M-Byte SUV. קודם כל, המסך בגודל 48 אינץ’ החולש לאורך כל הדשבורד בתא הנהג נשאר, כמו גם צג המגע שנמצא במרכז ההגה, שזה קצת עתידני ומצועצע מדי.
מצד שני, בעתיד המסכים האלה יהיו בכלי רכב חשמליים אוטונומיים, ואולי זה דווקא רעיון לא רע להעסיק את עצמך בדרך.

אז מה חדש!?
נוסף צג מגע 8 אינץ’ בין הנהג לנוסע מקדימה – כמו טאבלט שוכב, ושני צגי מגע ליושבים מאחור. סהכ 5 צגי מגע מטורפים ברכב החשמלי הזה. כל היושבים ברכב יוכלו לחבר בין המכשירים החכמים למערכות המולטימדיה, על ידי זיהוי קולי, וליהנות במהלך הנסיעה מעולם המשתמש שלהם, המוזיקה שלהם, וחיבור לענן.

רכב הקונספט, הקרוסאובר הסיני חשמלי של BYTON, יהיה סמי אוטונומי, דרגה 2 מתוך 5, (לא נוסע בעצמו), עם טווח נסיעה על חשמלי של 325 ק”מ, ועתיד לעבור עוד שינויים ועיצובים שונים, גם מבחוץ. ואנחנו פה נחכה ונראה עוד כמה מסכים הם יצליחו לדחוף לתוך הרכב. אנחנו אופטימים.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − twelve =