10 רכבים מעניינים שיגיעו בחודשים הקרובים לישראל

זיקר 7X
10 רכבים מעניינים שיגיעו בחודשים הקרובים לישראל 2025
10 רכבים מעניינים 2025 – השנה הנוכחית הגיעה כמעט למחציתה, ובאופק הקרוב והרחוק שורת השקות רכב מעניינות – ליקטנו דגמים בולטים
- יאנגוואנג U7 – הידעתם ש-BYD שכה מצליחה בארץ הקודש, מחזיקה בסין גם בחטיבת יוקרה (ממש כמו טויוטה ולקסוס)? חטיבה זו נקראת יאנגוואנג, ודגם ה U7 בדרך לישראל. למעשה מדובר במכונית פאר במרכב סדאן, והיא נועדה להתחרות ברכבים כמו ניו ET7מרצדס EQS וב.מ.וו I7. החידוש הגדול פה הוא שיש מנוע חשמלי על כל גלגל(!), מה שיוצר הנעה כפולה, ותפוקה משולבת של 1,300 כ"ס פסיכיים. הטווח המוצהר אגב, הוא 550 ק"מ על פי התקן האירופאי.
- זיקר 7X – עוד יום, עוד רכב פנאי חשמלי, והפעם ממותג שפתח ביריית פתיחה מרשימה בישראל. זיקר הוא מותג יוקרתי מבית ג'ילי, וזה ניכר באיכות הביצוע של המוצרים שלו. ה X7הוא רכב פנאי גדול יחסית, ויוצע בשתי גרסאות הנעה- הראשונה, עם מנוע אחד והנעה אחורית, עם הספק של 421 כ"ס, והשנייה, עם שני מנועים והנעה כפולה, והספק של 646 כ"ס. הטווח המוצהר אמור להיות באזור ה700 ק"מ לפי התקן הסיני, כך שבפועל, צפו להרבה פחות מזה.

BYD סיגל
- BYD סיגל – רוב החשמליות שמגיעות אלינו הן רכבי פנאי משפחתיים, עם תמחור שבדרך כלל חוצה את רף ה200,000 ₪, אך לא כאן, סופסוף נקבל מכונית עירונית קטנה, ממותג מוכר ומצליח. הסיגל למעשה היא מכונית מיני חשמלית לחלוטין, עם הספק צנוע של 75 כ"ס בלבד, וטווח מוצהר של בין 300 ל400 ק"מ בתקן הסיני (אז צפו לפחות מזה), בכפוף לשני גדלי הסוללה הזמינים (30 או 38 קוט"ש בהתאמה).

לינק אנד קו 08
- לינק אנד קו 08 – הראשונה ברשימה עם הנעה שאינה חשמלית מלאה- אלא היברידית נטענת, משהו שהישראלים מאוד אוהבים לאחרונה. למעשה ה08 מבוססת על ה01 (שפחות הצליחה בארץ), אך עם מימדים נדיבים יותר, ויחידת הנעה שונה לגמרי, וממש מפלצתית. מנוע 1.5 טורבו, פלוס שני מנועים חשמליים, ותפוקה משולבת של 585 כ"ס עוצמתיים. הטווח המוצהר המשולב עומד על אזור ה-1,100 ק"מ.

IM מותג רכב חדש
- מותג IM ודגם חדש IM5 – גם למותג MG, שחבר בקבוצת "סאיק", יש אחות יוקרתית יותר, בדמות מותג IM. מדובר בשיתוף פעולה בין סאיק, למספר חברות טכנולוגיה ו…חברת אליבאבא, שהיא הבעלים של אתר אליאקספרס (סטיגמות, התחלנו). ה-IM5 תהיה הסנונית הראשונה שתגיע, והיא תציע 3 גרסאות הנעה. הראשונה, בעלת 290 כ"ס וטווח מוצהר של עד 490 ק"מ, השנייה עם 402 כ"ס וטווח מוצהר של למעלה מ700 ק"מ. ההנעה בשתיהן-אחורית. לגרסת הביצועים כבר תהיה הנעה כפולה, והיא תצטרך את זה, כיוון ש776 כ"ס לא באים ברגל. הטווח הרשמי כרגע עוד לא פורסם, אבל נתון של פחות מ-3 שניות מ0 ל100 קמ"ש, קצת יותר מעניין אותנו.
- BYD Atto 2 – כבר הבנו לאורך הזמן שBYD מציעה היצע דגמים מאוד מבטיח, אך עכשיו, יש להם שחקן חזק יותר ממה שהכרנו. הכירו את האטו 2, אחיו הקטן של האטו 3 שהיה לרכב החשמלי הנמכר בישראל בשנה החולפת. האטו 2 ממוצב בקטגוריה מתחת לאטו 3, כך שהוא מתחרה בכלים במידות של סיאט ארונה וטויוטה יאריס קרוס למשל, אם כי קצת ארוך מהם. עם 170 כ"ס וטווח מוצהר של עד 312 ק"מ, זה כבר לא נראה כל כך מבטיח, אך הסינים עובדים על אטו 2 עם אותה סוללה מהאטו 3, מה שייתן עוד לפחות 100 קילומטרים מוצהרים של טווח. התמחור צפוי להיות ישר בלב הקטגוריה.

טויוטה אורבן קרוזר
- טויוטה אורבן קרוזר – בשורה חשמלית חדשה מהמותג האהוב מאוד בישראל? אחרי ה BZ4X שדי כשל בארץ ובעולם (ובצדק), טויוטה עבדו על חשמלית קומפקטית וזולה יותר, שתפנה לקהלים רחבים יותר, כשהמיצוב המיתוגי הוא בין יאריס קרוס לCHR. האורבן קרוזר הוא למעשה שת"פ עם סוזוקי (ויטארה E), והוא מציע שני גדלי סוללה (49 קוט"ש ו61 קוט"ש). ההספקים עומדים על בין 105 ל135 כ"ס, וההנעה היא קדמית או כפולה. הטווח המוצהר עוד לא פורסם בשלב זה.
- MG HS – הדור הקודם של ה-HS שווק אצלנו בשנים האחרונות וזכה להצלחה פושרת יחסית, בשל יחידת הנעה היברידית נטענת שאז לפחות הייתה מאוד נדירה. כעת הוא מושק בדור חדש שמבטיח לשפר את כל מגרעות קודמו, אך השוק השתדרג במקביל והוא נכנס לזירה עמוסה מאוד. מנוע הבנזין הוא 1.5 טורבו, והוא פועל בעיקר כגנרטור למנוע החשמלי. ביחד התפוקה עומדת על 272 כ"ס, והטווח המשולב המוצהר עומד על למעלה מ-1000 ק"מ. נקווה שהתמחור יהיה בלב הקטגוריה, וסביב ה-200,000 ₪.

ג'ילי EX5
- ג'ילי EX5 – הייתם מאמינים שלאחד היצרנים הכי מוכרים בארץ, גם בשוק הפרטי וגם בציי הרכב, יש רק דגם אחד בהיצע? לא לעוד הרבה זמן, כיוון שה EX5 בדרך אלינו. מימדיו ממצבים אותו בין קטגוריות SUV-C לSUV-D, והוא ממוצב מעל הג'אומטרי C המוכרת. בניגוד אליה, הוא מבוסס על פלטפורמה שמותאמת באופן מלא לרכב חשמלי (ולא מוסבת כמו הג'אומטרי C). המנוע החשמלי צפוי להפיק 218 כ"ס והטווח המוצהר יעמוד על 440 ק"מ (שזה פחות מאחותו הקטנה, אך אנחנו יודעים שג'ילי מאוד אמינים בהיצמדות לטווח המוצהר שלהם). התמחור צפוי להיות מעל הג'אומטרי C אך כנראה מתחת לרף ה-200,000 ₪.
- ג'אקו J8 – האח הגדול של רכב הפנאי J7, מציג ממדים גדולים יותר בתצורה זהה. אורכו עומד על 4.8 מטרים, מה שמאפשר לו להסיע שישה נוסעים בשלוש שורות נפרדות. הרכב מוצע בשתי גרסאות הנעה היברידיות-נטענות, כאשר הגרסה הבכירה מציעה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר. לצד זוג מנועים חשמליים, אחד מלפנים והשני מאחור, אשר מספקים יחד הנעה כפולה בעוצמה מרשימה של 590 כ"ס. הסוללה מספקת טווח נסיעה על חשמל בלבד של כ-160 ק"מ.
10 המכוניות הטובות של השנה: מלכת הכביש 2024-25
האם אתה יודע מתי בקיה סורנטו החדשה 2025 היברידית מגיע בדיוק לארץ? תודה על תגובתך