3 קרוסאוברים משומשים עד 80,000 ₪ שאולי לא חשבתם עליהם

3 קרוסאוברים משומשים עד 80,000 ₪. ניסאן קשקאי
3 קרוסאוברים משומשים עד 80,000 ₪ שאולי לא חשבתם עליהם – מה השנתון המומלץ בכל דגם, רמת הגימור, ומהם היתרונות וחסרונות של כל אחד:
המגמה העולמית, והישראלית כמובן, מכוונת לדגמי פנאי (SUV) יותר מאשר למשפחתיות סדאן/האצ'בק/סטיישן כמו שהכרנו בעבר. כמעט לכל יצרן יש שחקן משלו בקטגוריית ה-C-SUV התחרותית מאוד, אך לא כל משפחה יכולה להרשות לעצמה לרכוש רכב כזה. המגמה העולמית היא גם עליית מחירים דרסטית בענפים שונים במשק, וענף הרכב אינו נבדל – עלויות הייצור, השילוח והמיסוי, עלו משמעותית, וההחלטה של נשיא ארה"ב המכהן, דונאלד טראמפ, למכס על מוצרים מיובאים מחוץ לארה"ב, רק תחמיר את המצב.
אז מה יכולה לעשות משפחה שרוצה להצטרף ל"מסיבה" אך ידה אינה משגת? בתקציב של כ-80,000 ₪ אפשר להשיג דגמי פנאי מצוינים, ובסקירה זו נציג לכם 3 דגמים שאולי לא חשבתם עליהם – יצאנו קצת מהקופסא, אז הפעם לא תמצאו ברשימה את המאזדה CX5, טויוטה ראב 4, יונדאי טוסון, מיצובישי אאוטלנדר או קיה ספורטאז' שנפוצות מאד, וגם שגורות בפינו בדרך כלל.

פיג'ו 3008 (2017-2024)
פיג'ו 3008 (2017-2024)
בתחילת העשור הקודם השיקה פיג'ו דגם מאוד שנוי במחלוקת, היה זה דורו הראשון של פיג'ו 3008 והוא לא זכה לאהדה בשל יחידת הנעה לא מצטיינת (1.6 טורבו "פרינס" עם 156 כ"ס, בחו"ל שווקו גם דיזלים די מוצלחים) ועיצוב שקשה לבלוע. הדור השני, אליו נתייחס, הוא שחקן ראוי משמעותית.
העיצוב המשמים הוחלף במרכב מפוסל וקווים כמעט ספורטיביים, תא הנוסעים האיכותי נראה כאילו נלקח היישר מבואינג 737, ויחידות ההנעה ששווקו היו אטרקטיביות מאוד, עם היצע מגוון של 2 מנועי בנזין (1.2 טורבו עם 130 כ"ס ו-1.6 טורבו עם 165 או 180 כ"ס), 3 מנועי דיזל (1.6 טורבו דיזל עם 120 כ"ס, 1.5 טורבו דיזל עם 130 כ"ס ו2.0 טורבו דיזל עם 177 כ"ס), ו-2 רמות הספק לגרסאות פלאג אין הייבריד (1.6 טורבו, 225 או 300 כ"ס).
כל הגרסאות שודכו לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית מתוצרת אייסין היפנית (בהתחלה עם 6 הילוכים, ולאחר מכן עם 8). פיג'ו 3008 שווקה במספר רמות אבזור, ביניהן אקטיב ואקטיב פאק הבסיסיות, פרמיום ופרמיום SE האמצעיות ו-GT הבכירה.
יתרונות: נוחות נסיעה, התנהגות כביש, איכות תא נוסעים, צריכת דלק בדיזל ובפלאג אין.
רגישויות: מנוע ה1.2 הוא בעלת רצועת טיימינג טבולה בשמן, שבטיפול שאינו תואם להוראות היצרן עלולה להתפורר לתוך מעברי השמן ולגרום לנזק בלתי הפיך במנוע, עד לרמת הצורך באוברול. כדאי לקצר את מרווחי החלפת הרצועה כדי להימנע מנזקים. שרשרת הטיימינג במנוע ה1.5 טורבו דיזל עלולה להימתח או להיקרע, ולכן כדאי לבצע החלפה יזומה של השרשרת לאחת רחבה יותר שקיימת במוסכי היבואן, בכך למנוע את התקלה עוד לפני שקרתה.
גרסה מומלצת: פרמיום 1.6 טורבו, 180 כ"ס, המנוע הכי אמין והימצאותן של מערכות בטיחות אקטיביות, שבאקטיב הרגילה פשוט לא היו.

ניסאן קשקאי (2019-2021)
ניסאן קשקאי (2019-2021)
בשנת 2017 החל שיווקה של מתיחת הפנים לדור השני של ניסאן קשקאי, אך ב-2019 הוחלפו יחידות ההנעה המשווקות, וכמה שזה היה נחוץ. גרסת המנוע 1.2 טורבו עם 115 כ"ס בעלת הגיר הרציף ששווקה לפני כן נגנזה (וטוב שכך, כי היא סבלה מבעיות אמינות קריטיות), ובמקומה הגיעה גרסת הנעה עם מנוע 1.33 טורבו בנזין עם 160 כ"ס (מנוע שפותח בשת"פ עם מרצדס), כעת עם גיר רובוטי כפול מצמדים (עם מצמדים טבולים בשמן, שזה חריג לטובה בהתחשב בסגמנט).
אותו מנוע 1.33 היה זמין גם עם תיבה ידנית והספק של 140 כ"ס, אך זה כבר די נדיר. בנוסף, גרסת ה-1.6 טורבו דיזל עם התיבה הרציפה הוחלפה בגרסת 1.5 טורבו דיזל עם 115 כ"ס. תא הנוסעים שודרג באיכותו וגם הטכנולוגיה מעט יותר מודרנית מקודמו. רמות האבזור נעות בין האסנטה הבסיסית, האסנטה טק האמצעית, והטקנה הבכירה.
יתרונות: צריכת דלק, אבזור, שילוב מנוע גיר בשתי הגרסאות.
רגישויות: מנוע ה1.33 סובל מרגישות בבית הטרמוסטט, שעלול להיסדק ולגרום לדליפה של נוזל הקירור. בעת דליפה כזו, הרכב יתריע על התחממות המנוע, ואז יש לעצור בשולי הדרך, לכבות את המנוע במיידית, ולחכות לגרר. כדי למנוע את המקרה, ניתן להחליף את בית הטרמוסטט באופן יזום מראש.
גרסה מומלצת: 1.33 טורבו בנזין, אסנטה טק, למרות הרגישות בבית הטרמוסטט. אופי הפעולה של יחידת ההנעה הזו בשילוב האבזור הנדיב פשוט שווים את זה.

שברולט אקווינוקס (2017-2021)
שברולט אקווינוקס (2017-2021)
בסוף 2017 החלה UMI בשיווקה של המחליפה לשברולט אקווינוקס הוותיקה, שהחליפה את שברולט קפטיבה העוד יותר וותיקה. שברולט אקווינוקס שווק עם יחידת הנעה אחת בלבד – 1.5 טורבו בנזין עם הספק של 170 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 יחסי העברה. למרות מימדיו הגדולים ביחס לסגמנט ומרווח הפנים הנדיב, האקווינוקס תומחר בלב הסגמנט והציע 4 רמות אבזור: LS הבסיסית, LT וLT+ האמצעיות, וLTZ הבכירה.
תא הנוסעים מודרני אך בעל איכות בינונית, אבל זה לא באמת משנה כשהספסל האחורי כה מרווח, ומתאים מאוד להסעת 3 ילדים מאחור, גם אם הם צריכים לשבת בכיסאות בטיחות. גם תא המטען עצום, כיאה למותג אמריקאי. זו בהחלט אופציה מומלצת למשפחה המטיילת בהשוואה לאחרות.
יתרונות: מרווח פנים, אבזור, תא מטען, יחידת הנעה.
רגישויות: באמת שחיפשנו משהו חריג ופשוט לא מצאנו, אז נמליץ, כמו בכל רכב, לטפל בו בהתאם להוראות היצרן בלבד ללא קיצורי דרך.
גרסה מומלצת: LT או LT+.