30 שנות פעילות ליונדאי בישראל: כמה עובדות מעניינות על המותג

 

יונדאי אקסנט

לא התגעגענו… יונדאי אקסנט

 

30 שנות פעילות ליונדאי בישראל: כמה עובדות מעניינות על המותג הקוריאני שמוביל את ראש רשימת מסירות הרכב בארץ

 

כלמוביל, יבואנית יונדאי, מציינת 30 שנות פעילות למותג בישראל מאז תחילת השיווק הרשמי בשנת 1994.

לפני שלושה עשורים בלבד, בשנת 1994, יונדאי – אז מותג כמעט לא מוכר – עשתה את צעדיה הראשונים בישראל, עם יותר מ-753,000 רכבים שנמסרו בישראל לאורך השנים. יונדאי היא מהמובילות את שוק הרכב הישראלי (עם התקוטטות קבועה בראש הרשימה, בין טויוטה קיה ויונדאי).

 

יונדאי i30 יד 2

יונדאי i30 דור קודם

יונדאי i10 יד 2

יונדאי i10 דור קודם

 

המספרים

 

הצמיחה הייתה הדרגתית אך עקבית: מכירה של כ-5,800 רכבים בשנת ההשקה, קפיצה ל-10,000 רכבים בשנה עד 2003, ולאחר מכן עליה מתמשכת ל-20,000 רכבים בשנה. ב-2010 נמסרו כבר כ-30,000 רכבים, ובשנת 2011 נרשמה נקודת מפנה – 32,700 מסירות, שהציבו את יונדאי בראש טבלת המכירות בישראל, לראשונה בתולדותיה.

שיא חדש נקבע בשנת 2021: למעלה מ-43,000 רכבים – שיא שנתי לדגם אחד, ולמותג רכב כללי – שלא נשבר עד היום.

 

הדגמים המובילים

 

34 דגמים שונים של יונדאי שווקו בישראל במהלך השנים, אבל חלקם הפכו לאייקוניים:

יונדאי אקסנט – הדגם הראשון והנפוץ ביותר, הגיע ל-120,000 מסירות.

יונדאי טוסון – עם 88,000 מסירות

יונדאי אלנטרה – עם 86,000 מסירות, ה- i10 עם  74,500 מסירות, ה- i20 עם 74,250 מסירות וה- i30 עם 59,000 מסירות.

 

 

יונדאי טוסון יד 2

היה בזמן הנכון במקום הנכון. יונדאי טוסון וצמיחת הקרוסאוברים

 

יונדאי טוסון וצמיחת קטגוריית ה-SUV בישראל

 

בשנת 2006, כשהשוק הישראלי התבסס בעיקר על רכבי סדאן משפחתיים, השיקה יונדאי את דגם הטוסון – מהדגמים הראשונים שהציעו ללקוחות בישראל רכב פנאי שטח קומפקטי במחיר נגיש יחסית, בזמנו. ההשקה סימנה את תחילתה של מגמה רחבה בשוק הרכב המקומי, שהובילה לצמיחה מתמשכת בקטגוריית רכבי SUV.

מאז הושק, נמסרו כאמור בישראל כ-88,000 רכבי טוסון – נתון שמציב אותו בין הדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי בארץ. בנוסף להיותו רכיב משמעותי בפעילות המקומית של המותג, יונדאי טוסון הוא גם מהדגמים המזוהים ביותר עם המעבר של הצרכן הישראלי לרכבי פנאי רב-שימושיים.

ב-2018 הגיעה גם מהפכה טכנולוגית – ההשקה של יונדאי איוניק ההיברידית, שהפכה לא רק לרכב הנמכר ביותר בשנה ההיא (10,181 מסירות), אלא גם פתחה את הדלת לעידן ההנעה האלטרנטיבית.

ב-2021 יונדאי איוניק שברה את שיא המכירות השנתי לדגם בודד עם כ-12,000 רכבים. האיוניק ההיברידית מדורגת במקום השביעי ברשימת הרכבים הנמכרים ביותר של היצרן.

 

איוניק 6

מכונית לא מוערכת מספיק. יונדאי איוניק 6

 

מטעינה לחשמל: הכניסה לעולם החדש

 

כניסתה של יונדאי לעולם החשמלי התרחשה ב-2022 עם יונדאי איוניק 5 – דגם שקיבל במהרה הכרה בינלאומית וזכה בפרסים רבים כולל בפרס "מכונית השנה בעולם" (World Car of the Year).

שנה לאחר מכן, יונדאי איוניק 6 גרפה שלושה פרסים יוקרתיים בטקס פרסי הרכב העולמיים: מכונית השנה, רכב החשמל של השנה ועיצוב השנה.

 

5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים

 

 

N5 SPORTS CAR

גם אצלנו הוא זכה בפרס – N5 המכוניות הטובות של 2024-25

 

יונדאי N5 – ספורטיבית חשמלית

 

ב-2024 הצטרפה לגרסת החשמל גם האיוניק 5N  הספורטיבית, שסומנה כאחת מההשקות הבולטות באירופה ואת כוונות היצרן. הדגם קצר שבחים וזכה בפרסים כגון World Performance Car award לשנת 2024, פרס "Car of the Year" על ידי TopGear.com, ה-EV Hot Hatch הטובה ביותר בטקס פרסי TopGear.com Electric לשנת 2024 ואת זמן ההקפה המהיר ביותר של רכב שטח חשמלי ב-Nürburgring Nordschleife עם Sport Auto של גרמניה.

 

עם העיניים קדימה

 

ההצלחה בישראל היא חלק מסיפור עולמי רחב יותר. יונדאי היא כיום אחד משלושת יצרני הרכב הגדולים בעולם, עם מפעלי ייצור בהודו, צ’כיה, קוריאה הדרומית, ארה"ב ומדינות נוספות. בשנת 2023, שוק הרכב האירופי רשם שיאי מכירות בזכות דגמים כמו יונדאי קונה, יונדאי איוניק 5, ויונדאי טוסון.

השנה צפוי דגם הטוסון לעבור את רף עשרת מיליון המכירות ברחבי העולם – הראשון מקטגוריית ה-SUV של יונדאי להגיע להישג הזה.

 

רכב 9 מקומות

יונדאי סטאריה 8/9 מקומות. ועכשיו גם היברידית

 

שנת 2025

 

כלמוביל, יבואנית יונדאי, החלה בשיווק יונדאי סטאריה ההיברידית ויונדאי סנטה פה החדש, כשבהמשך צפויה גם השקת גרסת ה-N של האלנטרה.

במהלך הרבעון הראשון של השנה, הדגם הנמכר ביותר של יונדאי בישראל היה הקונה ההיברידית, עם כ-4,700 מסירות.

 

 

מערכת מלכת הכביש

מלכת הכביש - אתר רכב וצרכנות. מבחני דרך וסקירות בגובה העיניים (2011) ©

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments