Avis משיקה מתחם שירות חדש ומציגה סטנדרט גבוה של השבחת כלי רכב

קבוצת UMI חונכת את מתחם השירות המרכזי החדש של חברת AVIS בעיר לוד, הצמוד למטה הנהלת הקבוצה, וישמש להשבחת רכבים לפני מסירתם ללקוחות החברה

מתחם שירות חדש לקבוצת UMI
צילום: שגיא מורן

אי אפשר לפספס את מתחם השירות החדש שהשיקה קבוצת UMI, בצמוד למטה הנהלת החברה אשר בעיר לוד. מדובר בסככת ענק הבולטת כבר מהכביש באזור התעשייה. ואכן, מדובר במתחם גדול וחדשני, המשתרע על לא פחות מ-26 דונם, שנגלה מול עינינו.

בהקמת המתחם הושקעו  כ-30 מליון ש”ח ויש בו לא פחות מ-600 מקומות חניה עבור הרכבים המטופלים. מדובר בחניות חכמות אשר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, בשילוב רכיב ברצפת החניה והן ברכיב NFC המותקן בכל הרכבים, ש”נותן” את המיקום המדויק של הרכב, מרגע חניית הרכב במתחם הענק.

רכבי ליסינג ומכירה Avis

המתחם החדיש, מהמובילים בענף הרכב, ירכז מעתה את כלל הפעילות התפעולית והטכנית של צי הרכבים של מכירת הרכב, הליסינג וההשכרה של חברת AVIS. מדובר בחזון משותף של יו”ר ומנכ”ל קבוצת UMI, מר דוד עיני, המשנה למנכ”ל קבוצת UMI, מנכ”ל AVIS, מר אבישי לוי, ושאר הנהלת החברה, שהפכו אותו למציאות.

תכנון המרכז החל בשנת 2014, והבניה החלה בשנת 2016. כאשר בחודשיים האחרונים המרכז נמצא בפיילוט, עד להשקתו אתמול. במהלך הדרך, כאשר הוצגה התכנית הסופית, עליה עמלו כאמור לא מעט אנשים ולא מעט זמן, גילה לנו אבישי לוי, כי דוד עיני לא אהב את התכנית ושלח אותם חזרה לשולחן השרטוטים. וכך, באמת, נראה שבמתחם החדש, השקיעו מחשבה רבה בכל פרט, ושילבו טכנולוגיות מתקדמות למתן שירות מתקדם ללקוח.

דוד עיני, פתח את מפגש הכתבים בסקירה על צמיחת הקבוצה והשינויים שנעשו באחזקות בחברת UMI לאורך השנים. במהלך שנת 2017, ציין עיני, כי חברת המזרח עלתה להחזקה מלאה באחזקות חברת UMI, ובכך, להפיכתה של קבוצת UMI לתאגיד מדווח. וכמו כן הושלם תהליך מיזוגה של UTS (AVIS) כחלק מהקבוצה, עם מטה משותף בלוד.

אחריו עלה להציג, אבישי לוי, המשנה למנכ”ל קבוצת UMI ומנכ”ל AVIS. אבישי סקר את התמורות בשוק הרכב החדש, היד השנייה, הליסינג וההשכרה במהלך העשור האחרון. ופירט על מגמת ההתייצבות בשוק הליסינג סביב ה-250 אלף רכבים, מתוכם כ-30 אלף רכבי AVIS בליסינג, עם למעלה מ-100 דגמים מ-14 יבואנים שונים, לאו דווקא מקבוצת UMI, בסגמנטים שונים.

שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. מתחם השירות של Avis

בשיחה עם אבישי לוי, הוא פרט בפניי, כי מדובר במתחם באמת חדשני. “השקענו יותר בטכנולוגיות ובתהליכי שירות ופחות בנראות של המקום. לא תמצא פה קירות מזכוכיות מסך ועמודים מחופים בזהב, אבל כן תמצא פה את הטכנולוגיות הכי מתקדמות, בשיתוף פעולה עם החברות והמותגים המובילים בתחום, עם תודעת שירות גבוהה לצורכי הלקוח”.

“אני הגעתי מחיל האוויר לשוק האזרחי, ואני רגיל לסטנדרטיזציה ולתהליכים יעילים, שיחסכו לנו כסף, מאחר ובכל זאת, אני חברה עסקית שמעוניינת להרוויח, אבל לא פחות חשוב שגם יתנו ללקוחות שלנו חוויית שירות ובסוף גם מוצר, הרכב שירכשו, ברמה שהם לא קיבלו עד היום. הרי רכב שהוא בליסינג אצל הלקוח, כל התקופה שהוא משלם עליו, הוא עדיין שלי, עד שאני מוכר אותו ליד אחרת. לכן כשאני ארצה למכור אותו, אני אדאג שהרכבים שיוצאים מהמרכז שירות יהיו ברמה ובאיכות הכי גבוהה שניתן“.

איך אתה מתכוון לבצע את זה?
“רכב שיגיע למתחם השירות החדש, מחיפה עד אשקלון, כי מעבר לזה כבר לא משתלם לי להביא אותו, יכנס לזרימת טיפול, אשר במהלכה הוא ייבדק בלא פחות מ-127 בדיקות איכות קפדניות, עם צ’ק ליסט מובנה. הרכב יגיע לעמדת קליטה שכאמור הנציג יודע במתחם בדיוק באיזה חניה מתוך ה-600 הוא נמצא.

משם הרכב ייבדק באחת מעמדות קומפיוטסט במתחם, בה ירשם מה נדרש לבצע ואם צריך, גם לתקן ברכב. הרכבים נכנסים לעמדה עם ליפטים שיוצאים מהרצפה, ומערכות טיפול או צינורות נוזלים ושמנים מהתקרה, חומרים איכותיים ביותר. משם לעמדת פחחות אם נדרש, צמיגיה של חברת אוטולוקס וצ’ק אפ, עמדה של פוליש ודיטיילינג, ולסיום עמדה של בקרת איכות”.

אכן נשמע ונראה מרשים. בקצה רחבת הטיפולים עומד חדר סגור. מדובר בתא צילום לרכב המצויד ב-5 מצלמות ומצלמה שישית פנימית, אשר מצלמת את הרכב בסיום בטיפול והתמונות עולות בענן ומשם מיד לאתר החברה.

“גם פה הכנסתי סטנדרטיזציה” אומר אבישי לוי, “אני לא צריך שאיזה סוכן שלי או עובד אחר יצלם את הרכב פעם ליד הבית, פעם ברחוב או פעם במוסך או בסוכנות, ושבסוף מקבלים צילום לא מקצועי או איכותי. כל רכב יצולם בדיוק מאותן זוויות צילום, באותה רמת צילום גבוהה. ובסיום כל התהליך הרכב יועמס למובילים ויפוזר כאמור באחד מ-33 מרכזי מכירת הרכב  של החברה”.

למדנו מטעויות של מרכזי שירות ויבואנים אחרים. אבישי לוי, מנכ"ל Avis

מה עם SLA במהלך כל  תהליך הטיפול? (Service Level Agreement – הסכם רמת שירות)
פה אבישי לוי מחייך חיוך רחב, נראה שהוא חי ונושם את זה, “בהחלט, מרגע שהרכב נכנס למתחם, כל עמדה וכל טיפול עם SLA  מוגדר, עם יעדים ומדדים. כל רכב שנכנס לעמדה, מעל העמדה יש מסך גדול עם CLOCKING שאומר למטפל לפי סוג הטיפול תוך כמה זמן הוא אמור לטפל ולסיים.”

ומה עם רכב חוזר לטיפול עם אותה תקלה? כלומר תקלה חוזרת?
“גם זה בתוך תהליך השירות, הרי אם לקוח יחזור עם רכב לאחר תיקון לא יעיל, אני עלול להפסיד אותו כלקוח מרוצה, ומפסיד על הדרך גם כסף. לכן יש בקרה גם על כך, באמצעות מערכות שירות ובקרה מהמתקדמות ביותר, ובשילוב של תודעת שירות”.

“תראה”, אומר לי לסיום אבישי, “בנינו פה באמת מתחם גדול. אבל לא סתם. יש פה חשיבה לא רק להיום או למחר, אלא גם לעתיד. המתחם גדול ב-20% יותר מהנדרש. יש פה עמדות שאנחנו יודעים שהן יעמדו ריקות, משרדים שיעמדו ריקים. אבל אני לא רוצה להיתקע עוד שנה, עוד 5 שנים עם חוסר מקום. למדנו גם מטעויות של מרכזי שירות של יבואנים אחרים, שהקימו מרכזים ומצאו את עצמם לא עומדים בקצב הגדילה והצמיחה של השוק.

“אנחנו נבנה בקרוב, עם סיום האישורים גם תחנת דלק במתחם, תוך שמירה על סביבה ירוקה. גם בטיפולים עצמם אנחנו שומרים על סביבה ירוקה בכל הנוגע למחזור שמנים ונוזלים”.

בהמשך מרכז השירות ייתן שירות גם לרכבים שנקנו במהלך עסקת טרייד-אין, כלומר לקוח שקנה רכב מהקבוצה, ומסר את רכבו בעסקת טרייד-אין, וללקוחות נוספים שהם לאו דווקא לקוחות AVIS או UMI. לא כל רכבי החברה יעברו במרכז השירות, ורכבים שלא יעמדו בסטנדרט מסוים, כאלו שעברו תאונה קשה או קילומטרז’ גבוהה ביותר, ימכרו שלא ע”י מרכזי המכירה של AVIS.

אין ספק, כי סטנדרט חדש מוצג בתחום השבחת כלי הרכב בישראל, לרכבי יד שניה מליסינג וחברות השכרה, ויש רק לברך ולקוות שגם שאר היבואנים וחברות הליסינג וההשכרה ישאפו אליו.

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.