משפחתיות פלאג אין ראש בראש: BYD סיל 5 – צ'רי אריזו 8

מימין פתח טעינה, משמאל תדלוק. BYD סיל 5
לאחרונה נכנסה מתחרה חדשה לקטגורית המשפחתיות (סדאן) הפופולריות שעדיין שולטות בציי הרכב (ליסינג) – הכירו את BYD סיל 5 – המתחרה הישירה של צ'רי אריזו 8
SEAL 05 DMi – אז נעים מאד ,הכירו את רכב הסדאן המשפחתי פלאג אין (BYD מכנים את הטכנולוגיה הזו של שילוב שני המנועים, בנזין וחשמל – DMi).
הסיל 5 יושב בסגמנט הרותח בציי הרכב, סגמנט C. הוא הושק לראשונה בישראל לפני כל העולם, זה מעיד כמה מותג BYD חזק אצלנו בישראל.
ה-SEAL 05 DM-i הוא רכב משפחתי עם תא נוסעים מרווח ומידות נדיבות, אפשר לומר שהוא המרווח מבין המתחרות שמולו (טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה, מאזדה 3, וצ'רי אריזו 8).
אורך הרכב 4,780 מ"מ, רוחב 1,837 מ"מ, גובה של 1,515 מ"מ ובסיס גלגלים של עם עיצוב רצפה שטוח המאפשר שפע של מרווח רגליים לנוסעים מאחור.
מלבד בסיס הגלגלים, באורך 2.71 מטרים, שקטן מעט מבסיס הגלגלים של צ'רי אריזו 8 (2.77 מטרים), ה-BYD סיל 5 ארוך יותר, גבוה ורחב מכולן, עם תא מטען בנפח 508 ליטרים.
@queenoftheroad.il מנוע חשמלי ובנזין (שמשמש כגנרטור לסוללה) עם הספק של 218 כ"ס וטווח חשמלי עד 100 ק"מ. מחיר byd סיל 5 הוא 175 אלף שקלים שווי שימוש 2960 ש"ח #byd #bydseal #bydseal5 #bydseal5dmi #pluginhybrid ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

עדכונים מהאוויר ואפליקציה לשליטה מרחוק. BYD סיל 5
עדכונים מהאוויר (ביי ביי למרכזי השירות) ולהתראות לגנבי הרכב
BYD סיל 5 יושב על פלטפורמה ייעודית ל-DM-i שעברה התאמות לטכנולוגיה ומאפשרת עדכוני OTA לשיפור תכונות הרכב (היחידה מבין המכוניות בקטגוריה). עדכונים מהאוויר אומר שאין צורך להגיע למוסך או מרכזי השירות כדי לעדכן עדכוני תוכנה, אלא כל אחד ואחת מהבית, מתניעים/מדליקים את הרכב בבית, והעדכון "יורד" למערכת.
BYD מעידים שהיו כבר מספר עדכוני תוכנה אונליין/מהאוויר ששודרו לרכבי BYD, החשוב מביניהם, לדעתי, הוא עדכון בטיחות שנכנס לרכבי BYD אחרי שהתחיל גל גניבות רכב – היבואן פנה ליצרן בבהילות, לייצר פתרון והיצרן פיתח קודן במולטימדיה שחסם את שיטפון הגניבות.
הקודן, פיתוח פשוט יחסית, כל נהגת ונהגת שנכנסים לרכב, מקישים קוד על מסך, בלעדיו הרכב לא יופעל.

הספק גבוה יותר 347 כ"ס וטווח משולב עד 1200 ק"מ. צ'רי אריזו 8
לרכב ה-BYD סוללת Blade המוכרת (שראינו במטה BYD בסין… איך מנסים להצית אותה באש והיא לא נשרפת). בקיבולת 18.3 קוט"ש.
המנוע בנפח 1.5 ליטר בנזין אטמוספרי, לצידו מנוע חשמלי, עם הספק משולב של 218 כ"ס (הספק צנוע לעומת ההספק של צ'רי אריזו 8 – 347 כ"ס).
נתון טווח רשמי של הדגם 1,050 ק"מ, מול נתון טווח רשמי של האריזו 8 – עד 1,200 ק"מ טווח משולב. האצה מהמקום ל-100 קמ"ש עם יתרון לסיל 5 – 7.5 שניות מול 7.8 שניות מ-0 למאה קמ"ש באריזו 8.
לרכב שני מצבי נהיגה: EV ו-HEV. במצב הראשון הנהג יכול לבחור מצב חשמלי בלבד (עד 100 ק"מ על חשמל) או מצב היברידי, משולב בנזין וחשמל לפי הצורך.
מבחינת טעינה, הסיל 5 יכול להטען בטעינה AC בלבד (6.6 קילוואט), ולא בטעינה מהירה, מול האריזו 8 שנטען גם בטעינה ביתית AC וגם מהירה.

כבר מוצעת בציי הרכב ליסינג. צ'רי אריזו 8

מנוע בנזין משמש כגנרטור. BYD פלאג אין
רגע, מה זה טכנולוגיית DM-I?
יש שני מצבי נהיגה בסיל 5 פלאג אין – מצב נהיגה חשמלי מלא, ומצב שני משולב של שני המנועים – "הרכב ישתמש בעיקר בכוח שמספק המצבר (חשמל), ורק בזמן האצה, כשצריך יותר כוח מנוע הבנזין יתגבר וישלח כוח נוסף לגלגלים התומכים בסוללה, כלומר מנוע הבנזין משמש כגנרטור שמטעין את המצבר.
המנוע טוען את המצבר (בין 25% ל-70% – ניתן לכוונון) כך שהנסיעה ברובה תהיה על חשמל – צריכת הדלק היא מעצם היותו של המנוע בנזין גנרטור לסוללה. הסוללה ברכב נטענת בזמני בלימה והאטה – רגנרציה.

כמו BYD סיל, רק פלאג אין הייבריד
ל-BYD SEAL 05 DM-i עיצוב חיצוני ופנימי הלקוח משפת העיצוב "אוקיינוס אסתטי" הכוללת חזית בצורת X עם עיצוב מעוגל ומעוקל. הפנסים הקדמיים בצורת U משתלבים עם מכסה המנוע, ויוצרים זהות ייחודית כמו כל רכבי סדרת "האוקיינוס".
תא הנהג והנוסעים של ה-SEAL 05 DM-i כולל לוח מחוונים דיגיטלי, קונסולה ומשטחים מרופדים בעור טבעוני עם תפירה כפולה. קישוריות מלאה ללא כבל ל-Apple Carplay© ו-Android Auto© (למכשירים תומכים).
תפעול קולי "HI BYD", שבקרוב גם יעבור עדכון ותוכלו להגיד בקול פקודות קוליות בעברית (היי BYD פתח חלון, היי BYD תעביר תחנה ברדיו ל-91.8 FM).
דבר נוסף שייחודי לסיל 5 מול המתחרות הישירות היא קיומה של אפליקציה – אפליקציית BYD שמאפשרת לבצע פעולות מרחוק. כמו להפעיל מזגן מרחוק, למצוא הרכב בחניה, לבדוק מה מצב הסוללה, לסגור חלונות עם שכחתם, ולפתוח משתמש לכל אחד מבני המשפחה, שיוכלו לשלוט מרחוק גם כן.
עדכון גרסה מהאוויר למערכות הרכב (OTA), אמרנו, ולא פחות חשוב, הסוללה ברכב תומכת ב-V2L (Vehicle-to-Load) ויכולה להטעין מכשירים חיצוניים – משמשת בעצם כספק כוח נייד למכשירים חשמליים.

תא נהג אריזו 8

סארנוף ומסך 12.3" מסתובב. תא נהג BYD סיל 5
אבזור ברמת COMFORT
גג נפתח (היחידה מבין המתחרות בעלת סאנרוף), הכולל ווילון גלילה, פנסי חזית ופנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, תאורת יום LED, תאורת ליווי בכניסה ויציאה מהרכב – Follow Me Home, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 12.8 אינץ' (מסתובב לתצורה אופקית או אנכית).
מערכת שמע בעלת 6 רמקולים, הגה בציפוי עור טבעוני, בעל אפשרות שליטה על מערכות הרכב, ריפודי עור טבעוני, מושב נהג הכולל כוונון חשמלי, חישוקי סגסוגת אלומיניום במידה 17 אינץ' בשילוב שני צבעים, שקע Type-C 18W ועוד שקע Type-A 18W מלפנים ושני שקעי Type-C 18W מאחור.
מושבים אחוריים מתקפלים ביחס 40:60, תאורת קריאה אחורית וקדמית LED, מראה פנימית בעלת עמעום אוטומטי, שקע 12V, פתחי אוורור מאחור, מערכת טיהור אוויר PM2.5 ועוד.

תא נוסעים BYD סיל

תא המטען המרווח מבין ה-5 – בנפח 508 ליטרים. סיל 5

תא מטען אריזו 8 – בנפח 402 ליטרים
בטיחות SEAL 05 DM-i
בין המערכות ברכב: מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת עייפות נהג, בקרת תגבור בלמים חכמה, מערכת בקרת אחיזה, מערכת אינפורמטיבית להגבלת מהירות, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים, התראת התנגשות קדמית, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, שמירה על מרכז נתיב, מערכת איתות בלימת חירום, מערכת בקרה דינאמית, שבע כריות אוויר.
לBYD סיל 5 דירוג בטיחות ישראלי 5, מול 7 בצ'רי אריזו 8, ומספר כריות האוויר הוא 6 (BYD) מול (צ'רי). מבחינת מצלמות 360 היקפיות, לשתיהן יש. חשוב.
שתי המכוניות החדשות – סיל 5 ואריזו 8 לא עברו מבחני ריסוק. הסיל 5 DMI צפוי לעבור מבחני ריסוק אירופאיים רשמיים בקרוב, כי הרכב צפוי להכנס למדינות אירופאיות כמו צ'כיה, ועוד. כל דגמי BYD שהגיעו אלינו עד כה קיבלו 5 כוכבים.
מחיר, אגרה, שווי שימוש
מחיר BYD SEAL 05 DMi, ברמת גימור Comfort, הוא 174,990 ₪
תוספת אגרת רישוי 2326 ₪
לטובת "לקוחות הליסינג" שיקבלו בקרוב רשימת מכוניות לבחירה מהעבודה – שווי השימוש של ה-BYD סיל 5 נמוך מכל המתחרות (2,960 ש"ח), אלה בעלות מנוע הבנזין, וגם נמוך מהמתחרה הישירה אריזו 8 (3,020 ש"ח). בשל המחיר שלה, ועובדת היותה "ירוקה" – פלאג אין הייבריד.
ההזמנות לסיל 5 החלו, כשמכוניות ראשונות יגיעו אלינו בסוף החודש הבא, אפריל.
בישראל משווקת רמת גימור אחת, COMFORT. בהמשך אולי תגיע רמת גימור נוספת, גבוהה יותר DESIGN.
4 גוונים מטאליים (ללא תוספת תשלום על "מטאלי") – אפור כהה, לבן, אפור בהיר, ושחור.
היבואן (שלמה מוטורס) מצהיר שברכישת הרכב מקבלים עמדת טעינה מתנה.
BYD עוברת לפלאג אין: BYD SEAL U PHEV בישראל
גרסת כניסה חדשה: BYD סיל U פלאג אין ומחיר מעודכן
מלכת הכביש: BYD סיל – המכוניות הטובות של השנה 2023-24