אין קאץ': CFMOTO MT800MT-X (אדוונצ'ר) – סקירה וחוות דעת

CFMOTO MT800MT-X
CFMOTO MT800MT-X – יצאנו לרכיבה בשטח עם דגם האדוונצ'ר החדש של CFMOTO וממש חיפשנו את הקאץ' בכל הסיפור. סקירה וחוות דעת על דגם סיני ש"מרגיש אירופאי"
צילום: רונן טופלברג
זה לא שלא חיפשתי. אפילו הגעתי מוכן, מוכן לחפש את האופנוע ב"קטנות", מוכן לקטול ולהכאיב. בראש שלי אני כבר מכין משפטי מפתח כאשר המילה סין מככבת בהן. אבל לעזאזל … האופנוע הזה תפס אותי לא מוכן ורחמנא ליצלן הוא אפילו הצליח להרשים אותי, וזה לא שהוא חף ממגרעות.
מול המגרעות עומדת החבילה הכוללת של עלות-תועלת. המחיר האטרקטיבי אל מול זה של המתחרים פשוט גורם לאופנוע הזה להיות פייבוריט בקטגוריה. כן יש יותר טובים ואמינים ממנו, וסחירים ממנו, אבל בשוק הרווי בו הוא נמצא, ה-800MT-X מתומחר 20% פחות מהמתחרים בסגמנט והוא לא נופל מהם בצורה משמעותית. במספר פרמטרים הוא אף עולה עליהם. איפה הקאץ' אתם שואלים? נזכיר שני פילים שנמצאים פה בחדר.
האחד הוא "הסיניות", בהקשר לאיכות, אמינות, סחירות וימים מה יגידו… השני הוא נושא שגור בקהילות רוכבי האדוונצ'ר בארץ ובחו"ל, עניין המנוע שמגיע מדגם ה-ktm790 שסובל מתדמית בעייתית. שני הנושאים אכן טעונים, ואינני הולך לסנגר או לקטרג אותם. היבואן כן מציין שהמנוע עבר מקצה שיפורים והבעיות מאחוריו (בואו לא נשכח שיצרן המנוע הינו CFMOTO בעצמו). המנוע הזה משמש עוד דגמים ומותגים בשוק, גם כאלה שאינם כתומים.

אופנוע אדוונצ'ר CFMOTO

MT800MT-X
אז על מה כן נדבר? על מה שכן מקבלים מהכלי ואיך זה מרגיש
כלי קליל הוא לא, ולי באופן אישי יש בעיה עם ההגדרה של "אופנוע שטח" לכלים שחגים סביב ה-200 קילו. אבל אחרי שרכבתי וסקרתי מספר אדוונצ'רים מצאתי חיבה לצורה הזו של מיכלי הדלק הנמוכים שעוטפים את שיפולי המנוע. בהיבט של עיצוב, לדעתי, זה נותן לאופנוע נופך מרשים יותר ומספק הגנה מנפילה, והכי חושב חלוקת המשקל ומיקומו מקנים מרכז כובד נמוך, שבא לידי ביטוי באפקט של קלילות ואפשרות לתמרן את עם האופנוע ולהשתעשע איתו כ-PLAY BIKE.
תחושות זהות היו עם האופנוע שסקרנו KTM790 שלמעשה מהווה השראה ל- 800MT-X ואלה חולקים גם מכלולים. הרמת האופנוע מהקרקע אינה תחביב אהוב על אף אחד אבל עם ה-800MT-X המשימה הזו צלחה והרגישה לי קלה יותר מהמתחרים בקטגוריה הזו.

אירוע רכיבה CFMOTO
את הסקירה ערכנו בהובלת נציגי "עופר אבניר" לאורך יום שלם באזור דרום ים המלח. הכיוון – מזרח, להרי סדום וערד, כשמרבית הרכיבה נערכה בשטח, משבילי 4×4 ועד לשטח מאתגר קלות. לסיום, קינחנו בקטעי כביש מהירים ומפותלים. שלא כהרגלנו, בסקירות הפעם לא בחנו את האופנוע בתנועה צפופה, פקקים, פסי האטה וכבישים מצולקים בעיר. אם ה-CF MOTO 800MT-X ירש את תכונותיו מה-ktm790adv אז הרכיבה בעיר תהיה טובה וחיובית.
אם אתמקד ב"קטנות", אני יכול לספר שהתאוצה של מנוע ה-LC8e מצוינת, המנוע בועט ומרגש והמהירות שהגעתי אליה בכביש משביעת רצון ואינה חוקית, אבל ציפיתי למהירות מקסימלית גבוהה יותר. כנראה יחסי העברה מגבילים את הנתון.
לוקח זמן להתרגל לתיבת ההילוכים, ישנו איזשהו פער וקפיצה בין ה-N להילוך השני וחזרה. המעברים בקטע הזה אינם חלקים, ומדי פעם הורדתי מבט לרגלית ההילוכים לחפש מה לא בסדר, אולי פשוט צריך להתרגל לזה. הקוויק-שיפטר עובד טוב, אך לא חלק מספיק לדעתי. הורדת ההילוכים מרגישה נוקשה. בנחלי דשדש מהירים ועמוקים איבדתי לעתים את הפרונט לתחושת צלילה, והיה לי קצת קשה לשמור על הכיוון. פה בא לעזרתי המנוע הזריז שבלחיצת גז יישר מיד את הקו. צמיגי שטח ייעודים ואיכותיים יותר, יתכן והיו פותרים את התחושה הזו. על מסך ה-7" עוד ארחיב לטובה, אבל המעברים בין מצבי הרכיבה או ביטול TC ו-ABS לא היו אינטואיטיביים.
סיני שמרגיש אירופאי
הכידון רחב מאד ומקנה ביטחון ונוחות רבה, כמו גם המושב נוח מאד (נושא עליו אני נוהג להתלונן בדר"כ). איכות ההרכבה, והחומרים של האופנוע מרגישה לא סינית, נהפוכו. ממרום גובהי, 1.7 מטר, לא התלוננתי על גובה המושב, סה"כ אפשר להגיע לרצפה בצורה מכובדת ולא מבישה (קיימת גם אופציה להתאים את גובה המושב ל-830 ס"מ).
בתנועה, האופנוע מרגיש נטוע יציב ובטוח, גם בכביש וגם בשטח. המתלים, למרות שאינם ממותגים עם שם של יצרן צמרת (יתכן ומדובר ב-KYB) עושים עבודה מצוינת ומפתיעה לטובה. גם הבלמים מבית ייצור סיני jjuan ולא הרגשתי באף חיסרון איתם – לא חוסר נשיכה, ולא אי שביעות רצון, הם פשוט עושים את העבודה.
לסקירה הצטרף גם האח הקטן ה-MT450MT שגרף התלהבות רבתי פה בארץ, מרגע נחיתתו (שוב עלות – תועלת). ברגע שעברתי אליו מיד הבנתי והרגשתי כמה ה-800 MT-X הוא בליגה אחרת, בכל רמ"ח איבריו, ודי מהר בקשתי לחזור חזרה לאחיו הגדול.
מסך התצוגה בגודל 7" מלבני עומד לו שם במאונך, ומכיל שפע מידע ותצוגת חלל, שלא הייתה מבישה חללית כולל אפשרות לחבר את הסלולרי ואביזר TBOX טלמטריה של היצרן (בתוספת תשלום). רק תסתכלו על רשימת התופינים בהמשך שמקבלים עם האופנוע, ותבינו כמה היצרן לא חסך. יש אופנועים שסקרתי שבנקודה מסוימת כבר חיכיתי לרגע שאחזיר אותם ליבואן, אבל זה לא המקרה כאן. איכשהו עם ה-800MT-X רציתי להמשיך לרכב, ולחקור אותו עוד, אבל השמש שקעה ועצרה את החגיגה.

מסך 7 אינץ'. CFMOTO

800 MT-X. החל מ-59,980 ₪
סיכום
עוד לפני השקת האופנוע, היצרן כבר רמז שהוא שם את מרבית "הביצים בסל" של דגם האופנוע הזה, ואכן כך, הוא מרגיש אירופאי ואפוי היטב, עם תג מחיר שניתן לעכל. לאלו שמהססים לגבי CFMOTO אני יכול להבין, המחיר נראה טוב מכדי להיות אמיתי. היצרן קיים משנת 1989 תחת שמות שונים ומשתמש בטכנולוגיה שלמד מ-KTM והסיבה שהם פחות יקרים היא שהם מיוצרים בסין, שם כוח העבודה זול יותר. זהו אופנוע נהדר עם תמחור מעולה, וכל שנותר הוא להתמודד עם 2 הפילים אותם ציינתי קודם.
מתחרים עיקריים על אותה משבצת:
- ימאהה טנרה 700
- ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר
- Kove 800x
- VOGE DS900X
- אפריליה TUAREG 660
- סוזוקי DL 800 V-STROM DE
- הונדה XL 750 TRANSALP
תוספות: מצבי רכיבה, מצערת חשמלית, בקרת שיוט, משכך היגוי, חיישני לחץ אוויר, ABS, Cornering ABS ,Traction Control (6-axis IMUs), לוח מחוונים מלבני TFT 7", מגן רוח מתכוונן, מאותתים כבים אוטומטית, תאורת לד מלאה, חישוקי טיובלס, חיבורי USB ו-Type-C סמוך לכידון, קישורית Bluetooth למסך (שיקוף ותוכנות ייעודיות חינמיות של CFMOTO.
מפרט טכני
מנוע בנפח 799 סמ"ק טווין מקבילי מקורר נוזל.
הספק 95 כ"ס ב 8500 סל"ד.
מומנט מרבי 8.87 קג"מ ב 6750 סל"ד .
מתלה קדמי הפוך בקוטר 48 מ"מ, מהלך של 230 מ"מ (מתכווננים מלא).
מתלה אחורי מונשוק במהלך 230 מ"מ (מתכווננים מלא).
בלם קדמי jjuan: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, 4 בוכנות.
בלם אחורי jjuan: דיסק בקוטר 260 מ"מ, 2 בוכנות.
צמיג קדמי 90/90 בקוטר "21 .
צמיג אחורי 150/70 בקוטר "18 .
גובה מושב 870 מ"מ.(קיים גם ב 830מ"מ)
בסיס גלגלים 1,530 מ"מ
מרווח גחון 240 מ"מ.
משקל יבש 196 ק"ג. (רטוב 220 ק"ג)
נפח מיכל דלק 22.5 ליטר.
צריכת דלק מוצהרת 17.8 ק"מ לליטר
מחיר : 59,980 ₪
* אחריות לשנתיים או 24,000 ק"מ.
* מרווח טיפולים כל 15,000 ק"מ.
* מתאים לבעלי רישיון נהיגה A בלבד לא קיים a1.
* זמין בשני צבעים Nebula Black ו Zephyr Blue.
הערת שוליים – CFMOTO נוסדה ב-1989 והתפתחה עצמאית לשווקים רבים ויצור רב בתחום התחבורה. הקשר בין CFMOTO ו-KTM נחתם ב-2011 תחילה כיבואנית KTM בסין וכעת היא שותפה למיזמים עם KTM. ל-CFMOTO יש כיום תפקיד חשוב באסטרטגיה הגלובלית של KTM. נכון לכתיבת שורות אלו KTM אירופה החליטו להפסיק לשווק בסוכנויות החופפות את המותג CFMOTO לצד KTM.