DS7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 (היברידי נטען בחשמל) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4x4
DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4

 

תמונות: כפיר לוזון

 

לפני כמה שנים נכנס לחיינו באופן רשמי, יש לומר, מותג DS. בתחילה היה חלק מסיטרואן, וב-2015 נותק ונפרד מ”סיטרואן העממית”, וכעת עומד בפני עצמו כמותג רכב יוקרתי ואופנתי, בניחוחות שאנל. כן, PSA כיוונו ומכוונים, באופן מרשים יש לומר, להפוך את DS לאחד ממותגי היוקרה הצרפתיים הגדולים. מותג רכב יוקרתי, בין מותגי אופנה, ובישום צרפתיים מהעשירייה הראשונה.  

את ה-DS7 בגרסאות בנזין ודיזל הכרנו ונהגנו אותם. (מי זוכר שהיא הושקה ברובע השמיני של פריז, בשדרות שאנז אליזה, עם נשיא צרפת מנופף מבעד לסאנרוף הפנוראמי?), חתיכת השקה מכובדת לרכב. גאווה לאומית ממש. וכעת הגיעה הגירסא ההיברידית הנטענת של ה-DS7 הנשיאותית. היברידית נטענת. עוד חזון של המותג, שכל דגמיו יהיו היברידיים/חשמליים.

 

תכשיט או רכב? DS7

 

הגעתי מלאת ציפייה לרכב הזה, אבל ההתחלה לא הייתה טובה, למען האמת.

אני יוצאת מסוכנות DS בהרצליה פיתוח, פונה ברמזור שמאלה, לכביש שעובר כבר חודשים עבודות תשתית. כביש מחורבן. ואני נוסעת בזהירות, ומרגישה שהמתלים רכים, רכים מדי. האוטו רקד ורכן, והנה המבחן הראשון לרכב – מבחן שיכוך המתלים עבר לא משהו. הדבר הבא שהורגש הוא ההגה – ההגה הרגיש קל, קל מדי. והנייד שלי שנמצא במעין פתח, מקום ייעודי לניידים, שאמור להיות יציב, נופל אחורה קלות, וזז בתוך התא. שום דבר לא הרגיש טוב בדקות האלה, ורק התחלנו. נבהלתי לרגע.

רגע רגע, בואו נחזור רגע אחורה. רבע שעה לפני אני פוגשת בפעם השנייה את ה-DS7 CROSSBACK E TENSE באולם התצוגה, הפעם הראשונה הייתה בספטמבר, בהשקה הרשמית, והרכב הזה מרשים מאד מבחוץ פנימה, ומכל צד וזווית. מלא במערכות טכנולוגיות מתקדמות, אבזור בטיחות מיוחד, מתלים מיוחדים, פנסי לד מיוחדים, מה זה טכנולוגי, מפוצץ בטכנולוגיה מתקדמת.

 

DS7 CROSSBACK תא נהג
DS7 CROSSBACK תא נהג

 

 

DS7 CROSSBACK הגה
מלאכת מחשבת

 

גם מבפנים, קשה שלא להתרשם, באמת שכל קימור, וקו נראה שונה ומיוחד ולא דומה לאף רכב אחר. ה-DS7 הוא תכשיט על גלגלים, לגמרי. מעיצוב פתחי האוורור, העיצוב בצורת מעויין שחוזר בכל פינה ברכב, מעוין יהלום, למתגים המשובצים, לשעון האנלוגי במרכז תא הנהג, הגימורים הכסופים, הריפודים היפהפיים בצבע קאמל, והתפירה עליהם, והכל, באמת הכל, נראה שיקי וברמות הכי גבוהות ואיכותיות, עם ירידה מפחידה לפרטי פרטים.

הייתי שם, לפני 3 שנים, במרכז העיצוב הראשי של DS ליד פריז, כשהם חשפו את ה-DS3 החדשה שלהם, וזה היה פשוט מדהים לראות את תהליך החשיבה ועיצוב הרכב ותא הנהג והנוסעים, באמת חוויה שלא תשכח. מלאכת מחשבת. אנשים חכמים מאד ויצירתיים מאד, שחושבים על איך כל חלק וגימור בצורת מעוין, ייראה כשקרן של שמש תאיר עליו, ואיך זה ייראה בעיני הנהג והנוסעים, ואיך הצל ייראה, ומאיזה צד יגיע באיזו שעה של היום. רמת עומק פשוט מטורפת. ומטורף יותר, היא העובדה שאחרי שאני יודעת כמה מחשבה ועבודה הושקעה בכל סנטימטר ברכבי DS, אני פה צריכה לקבוע ולבקר את הרכב, במבחן של 48 שעות ברוטו, 4-5 שעות נטו.

 

 

תא הנהג, והנוסעים המרווח ואוורירי מאד, נראים כמו מגזין אופנתי, כל חלק וחלק אלגנטי ומרשים יותר מהאחר: השעון האנלוגי היוקרתי ויפה למראה – שעון 180 R M.R.B תחתיו מתג ההתנעה המעוצב (Keyless), מימין, מסך המולטימדיה היפה והחד. שורות המתגים השחורים וקלאסיים, מתגים בולטים לעין, אבל הם עובדים במגע, לא לחיצה (*באחת הפעמים היה קצת דיליי בתגובה שלהם). עוד תכשיט בעיני, היא הגלגלת של הווליום, עוצמת השמע, יפה כל כך ומיוחדת. הלחצנים מימין לנהג, בצידי תיבת ההילוכים מעוצבים, כן, גם הם… 4 מהם שולטים על פתיחה וסגירת החלונות, וייקח לי עוד הרבה זמן להתרגל וללחוץ עליהם מימין, כשאני רוצה לפתוח את החלון, כי הפנים והידיים ישר “הולכות” לכיוון הדלת בשביל הפעולה הבסיסית הזו.

 

לוח שעונים דיגיטלי. DS7
לוח שעונים דיגיטלי. DS7

 

פתחי אוורור לנוסעים מאחור, עם כיוון טמפרטורה

 

מושב אחורי DS7
מרווח פה ומתקדם. מושבים אחוריים מתכווננים באופן חשמלי

 

על ידית ההילוכים העוטה עור טבועה האות E, בעיצוב יווני משהו. E הוא כמובן סימן ל-E TENSE, הדגם ההיברידי, פלאג אין של ה-DS7 CROSSBACK, בו אני יושבת. וראיתי המון גימורים בצבע כסף מושחר מסביב לתיבה ובתא הנהג בכלל, גימורים פלסטיים איכותיים יותר ופחות, וגלגלת מתוכשטת גם על גבי ההגה, ופתחי אוורור יפים בצורת פירמידה, עם נגיעות עגולות של נחושת. וגם הצורה של הרמקולים מהממת, 14 רמקולים של חברת פוקל היוקרתית. משענות היד בדלתות הרכב מעוצבות בצורה אחרת, ואזור המושבים לנהג ונוסע עגול ושונה, אין מילים.

משענת היד מימין לנהג מרופדת, נפתחת בשני חלקים, תחתיה פתח אחסון גדול ורחב עם תאורה פנימית. ומקום למטבעות בתוך פתח האחסון. ותא הכפפות יפה ומדופן, דיפוני בד נעימים.

הסאנרוף פנוראמי ענק ומאיר את כל הרכב, מראות הצד ענקיות ויוצרות שדה ראייה מצוין. הכל מאד מוקפד ויפה, ואלגנטי. אפילו הרעש, הצלילים של הוינקרים/מאותתים יפה.

*תא המטען יש לציין, רחב וגדול ושטוח, נפתח באופן חשמלי גם הוא, כולל פתיחה במחוות רגל (כוונו לצד השמאלי…). תא מטען עם “מדף” שניתן לפתיחה, לטובת הגדלת שטח התא.

 

 

תא מטען DS7
תא מטען DS7

 

מערכת פנסי לד זזים ומעוצבים בצורת יהלומים

 

פנס DS7

 

תכשיט?

 

אני מבולבלת. איך להתייחס לרכב הזה, כתכשיט? תכשיט על גלגלים, רכב פנאי שיקי וירוק ליום יום? רכב מעוצב וייחודי עם טון אבזור ודשבורד מתוכשט. אפילו שם רמת הגימור, אופרה, טבוע על הדשבורד במעין תכשיט שדומה לצמיד.

Inspiration OPERA: זו חבילת גימור ייחודית, עם חלקי כרום חיצוניים ייחודיים לחבילה זו בלבד. תא הנוסעים מדופן כמעט כולו בעור נאפה עם תפירת הפנינה הייחודית. המושבים מתכווננים חשמלית מאווררים ומחוממים, עם אפשרויות עיסוי, כיוון חשמלי גם למושבים מאחור, שמשה קדמית מחוממת, שעון B.R.M R180 שציינתי, ומערכת שמע יוקרתית, כן, מתוצרת צרפת. הכל יפה פה.

 

 

מצב הספורט מחדד ומשפר את הביצועים באופן ניכר. DS7 PHEV

 

יצאתי לדרך, אני במצב נהיגה רגיל, קומפורט (לנוחות מירבית), ושמה גז, ומרגישה השהיית טורבו דיי ניכרת, והמצח מתחיל להתקמט. ל DS7 PHEVיחידת הנעה היברידית – נטענת בחשמל, המשלבת בין מנוע 1.6 ליטר בנזין טורבו עם הספק של 200 כ”ס ו-30.6 קג”מ לשני מנועים חשמליים (אחד על כל סרן). המנוע החשמלי הקדמי מפיק 110 כ”ס ו- 32.6 קג”מ והחשמלי האחורי מפיק 113 כ”ס ו-16.9 קג”מ ויחד יוצרים הנעה כפולה 4 על 4, חשמלית, עם הספק משולב של 300 כ”ס ומומנט משולב של 53 קג”מ. גם ההאצה פה נאה, מ-0 ל-100 קמ”ש תגיעו ב-5.9 שניות.

עוד פרט חשמלי שחובה לדעת, ל-DS7 CROSSBACK E-TENSE 4 על 4, סוללת ליתיום יון בהספק של 13.2 קוט”ש המאפשרת נסיעה חשמלית לטווח מוצהר של 62 ק”מ, בפועל, הטווח הוא בערך 50 ק”מ. הרבה תלוי ברגל ימין שלכם.

 

קצת שבילים… DS7 ארבע על ארבע

 

ואז לחצתי על מצב הספורט

יש ארבעה מצבי נהיגה לבחירה ב-DS7 – ECO, Comfort, Normal ו-Sport, המשפיעים על תגבור גלגל ההגה, תגובת דוושת המצערת, פעולת תיבת ההילוכים, ועבודת המתלים.

זה קרה לי בכמה כלי רכב בשנה האחרונה, אחד מהם לפחות היה מאותו בית ייצור, אופל קורסה. הרכב מתנהג אחרת, לגמרי, פשוט משתנה, בלחיצה על מתג הספורט.

והנה זה קורה גם פה עם ה-DS7. כל התחושות והמחשבות והשורות התחתונות נעלמו כלא היו, ברגע שהרכב עבר למצב “שיגור”. ההגה התקשח בדיוק כמו שהגה צריך להרגיש, המתלים התקשחו והרכב ישב והגיב כל כך הרבה יותר טוב, גם השהיית הטורבו נעלמה כלא הייתה בלחיצה… ובלחיצות בכלל. ה-DS7 הפכה לרכב עם ביצועים מעולים ומהנים. אין מה להגיד. הופתעתי, ונהניתי מכל רגע עם הרכב, בעיקר במצב החשמלי מלא, ובמצב ספורט, כשאין תלונות גם במצב ה-4 על 4, כל אלה מלבד המצב הרגיל, ה”נוח”, שמביא איתו תכונות אופי פחות מהנות בביצועים.

ההגה הקל כן טוב ונוח בתמרונים עירוניים וחניית הרכב בחניות מאתגרות. תיבת ההילוכים, תיבת הילוכים EAT8-e אוטומטית, פלאנטרית בעלת 8 הילוכים, עובדת טוב, וכוללת הילוך B לאחזור אנרגיה, בכל האטה או בלימה. לא רע.

 

DS7 CROSSBACK ארבע על ארבע

 

בטיחות

 

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 כולל המון המון מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות:

  • מערכת ראיית לילה (בגרסת OPERA רכב המבחן), להבחין בבני אדם ובעלי חיים בחשיכה
  • מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים
  • מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה
  • מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ומיקום בתוך נתיב הנסיעה, הכוללת תיקוני היגוי
  • מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת כולל תיקוני היגוי
  • בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה
  • בלימה אקטיבית בטווח מהירויות מורחב (עד 140 קמ”ש)
  • זיהוי תמרורי מהירות והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט
  • מצלמת חניה היקפית 360 מעלות
  • חיישני חניה קדמיים ואחוריים
  • 6 כריות אוויר

 

רמת האבזור Inspiration OPERA כוללת בנוסף:

  • מערכת התרעה לערנות נהג עם סריקת פנים/אישונים 
  • יחידות תאורת LED אקטיביות
  • מצלמת Connected Cam עם אפליקציה ייעודית

 

 

DS מותג רכב יוקרתי
מותג רכב יוקרתי

 

לסיכום

 

DS7 CROSSBACK E TENSE נכנס לקטגוריה קטנה ומכובדת של קרוסאוברים יוקרתיים ירוקים, היברידיים או חשמליים, שמתאימה ללקוחות שרוצים גם להתבלט מעט, וגם לצאת מעבדות הדלק וסולר. הערך המוסף של DS ללקוחות האלה, הוא עיצוב יוצא דופן, מכל זווית, ופיצ’רים מיוחדים, מתוכשטים וטכנולוגיים גם יחד, שאין ברכב אחר. וגם התמחור יחסית לא רע.

 

דירוג בטיחות ישראלי – 8 מתוך 8

דירוג זיהום – 2 מתוך 15

זמן טעינה חשמלית – 2-5 שעות

 

345,000 שקל לרכב המבחן, ברמת גימור אופרה

 

DS7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 מגיע עם אחריות של 8 שנים או 160,000 ק”מ על הסוללה ו-3 שנים או 100,000 ק”מ על שאר מערכות הרכב.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “DS7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 (היברידי נטען בחשמל) – מבחן דרכים”

  1. כדיר לקרוא את כל הסופלרטיבים שנתת לרכב אני יכול להסתכל בברושורות שיש באתר היבואן.
    חשבתי שזה מבחן דרכים, מסתבר שזאת עוד כתבה שיווקית.

  2. היי דויד, מקבלת את ההערה, ותודה על התגובה…
    אבל,
    ראשית, על כתבה שיווקית מקבלים תמורה, כך שבמקרה זה, לא נכון הדבר.
    דבר שני, אני ממליצה מאד להגיע לאולם התצוגה ולראות ולהתרשם בעצמך מהרכב.
    המכונית הזו מזכירה לחלוטין יצירה אמנותית או תכשיט, ונראה לי שניתן להבין את זה מדבריי.
    על הביצועים אפשר להתווכח.

    כתבת המבחן הזו שונה מאד ממבחנים אחרים, בגלל הרכב הספציפי הזה, שהוא יותר תכשיט וגאדג’ט, מרכב.

    ענת

  3. נהגתי שנה בDS 7 Crossback Grand Chick Opera ונהניתי מכל שניה שהרכב הזה היה שלי.הסכמתי לוותר עליו רק למען הDS 7 Crossback E Tense החשמלית היברידית..ואני ממשיכה להינות מכל רגע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + eleven =