בדרך לישראל: IM Motors מותג פרימיום חדש ללובינסקי

בדרך לישראל: מותג רכב חשמלי חדש IM Motors
מותג פרימיום חדש בדרך לישראל: לובינסקי הודיעה על יבוא מותג IM Motors (קיצור ל-Intelligence in Motion). שת"פ בין יצרנית הרכב SAIC MOTORS, לחברת ה-טק Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba. ברבעון ה-3 יגיעו אלינו 2 דגמים עם תקינה אירופאית, IM6 ו-IM5
קבוצת לובינסקי, מודיעה כי חתמה על ייבוא מותג IM Motors לישראל – החברה הראשונה בעולם לחתום על הסכם הפצת דגמי IM Motors מחוץ לגבולות סין.
מותג הפרמיום IM Motors הוא פרי שיתוף פעולה משולש בין יצרנית הרכב SAIC Motors, יצרנית הרכב הגדולה בסין 18 שנים ברציפות, עם חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech ועם קבוצת Alibaba (Alibaba Group Holding Limited – BABA).
המותג השלים לאחרונה שני סבבי גיוס הון בסך של 10 מיליארד יואן בסבב הראשון ו-9.6 מיליארד יואן בסבב השני, אשר מהווים את גיוס ההון הגדול ביותר בתעשיית הרכב הסינית בשנת 2024.

לובינסקי היבואנית הרשמית של IM MOTORS לישראל
Intelligence in Motion: שמו של המותג IM הנו קיצור של Intelligence in Motion והוא נשען על שלושה ממדים:
- הראשון, נהיגה עצמאית – יותר מאשר האצה, טווח או התנהגות כביש, זו עצמאות שמושגת באמצעות שימוש בטכנולוגיה חכמה בכל היבטי התפעול של הרכב הכוללת שימוש בכלי AI מתקדמים להתאמת ביצועי הרכב לצרכי הנהג והנוסעים.
- השני, תא נוסעים עתידני מבוסס AI – כל מערכות השליטה ברכב, לרבות מערכות הנהיגה האוטונומית מבוססות בינה מלאכותית, ומגדירות מחדש את הבטיחות והנוחות.
- השלישי, הדור הבא של מערכות הינע חשמליות – רכבי IM יצוידו בעתיד הקרוב בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי ההינע החשמלי.
בשיתוף עם יצרנית הסוללות CATL, פיתחו במעבדות IM סוללות מצב מוצק במתח 800 וולט המאפשרות טעינה אולטרה מהירה (תוספת של כ-200 ק"מ ב-5 דקות, בעמדות תומכות טעינה אולטרה מהירה של 396 קוט"ש).
מנועי הוריקן חדשניים מבטיחים תפוקה גבוהה במיוחד לצד יעילות אנרגטית חסרת תחרות ומאפשרים טווחי נסיעה גבוהים של מעל 600 ק"מ (WLTP) לדגמי ה- ULR (Ultra Long Range) ומעל ל-700 ק"מ (WLTP) לאלו של ה-IM5.

IM מוטורס
מותג IM דוחק את גבולות הביצועים ובטיחות. לדוגמה, בניסויי דרך, דגם ה-IM6 הצליח להגיע למהירות מרבית של 305 קמ"ש – ה-SUV הסיני הראשון בעל מהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש (הדגמים הסדרתיים מוגבלים אלקטרונית עד 252 קמ"ש).
השלדה הדיגיטלית מעלה משמעותית את רף הבטיחות במבחן האייל (Moose Test – התחמקות ממכשול). ה-IM5 השיגה נתון מהירות של 90.96 קמ"ש בזמן התחמקות ממכשול – הנתון מהווה שיא חדש בקטגוריה.
רכבי IM מצוידים בממשק תפעול (IM OS) ובמערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות אשר משולבות יחד בתא נוסעים עתידני. לדוגמה, בנהיגה בלילה גשום, תנאי הסביבה יכולים לפגוע משמעותית ביכולת של הנוהגים להבחין בתנאי הדרך ובסכנות.

תא נהג IM
מערכת ה-AI של IM, באמצעות מערך של 9 מצלמות ראשיות וחיישנים רבים נוספים, ישקפו את הנעשה מסביב לרכב ויתריעו על סכנות על גבי מסך תצוגה גדול בתא הנוסעים.
מערכות הנהיגה האוטונומיות מציעות שלל אפשרויות להתגבר על אתגרי נהיגה. מערכת ה-AI Chauffer יודעת להציע פתרונות בלחיצת מתג יחיד (One Touch) כמו – זיהוי וחניה אוטונומית בניצב או במקביל (One Touch Parking), יציאה אוטונומית מחניה.
נסיעה אוטונומית לאחור במרחק של עד 100 מטר (One Touch Reverse) וכן תכונות נהיגה אוטונומיות בשיוט שכוללות שמירת מהירות, מרחק מכלי רכב מלפנים, שינוי נתיבים, יציאה במחלפים, זיהוי רמזורים, הימנעות מכלי רכב גדולים ונהיגה בעומסי תנועה באופן אוטונומי.
IM Motors ייחשף בהופעת הבכורה שלו בשוק הישראלי במהלך הרבעון השלישי של 2025 עם אולמות תצוגה ויאפשר ללובינסקי להציע ללקוחות היוקרה של כלי רכב חשמליים, את אמת המידה החדשה בעולם הרכב.

רכב סדאן חשמלי. IM5
בשלב ראשון, מותג IM Motors יכלול שני דגמי כלי רכב הרלוונטיים לשוק האירופי:
IM5
מכונית סאלון יוקרתית במיוחד בתצורת סדאן קופה, עם עיצוב זורם ומראה ייחודי, שמקנה אווירודינמיות ומקדם גרר נמוך (0.226). המידות נדיבות (493.1 ס"מ לאורך, 196 ס"מ לרוחב, 147.4 ס"מ לגובה ו-295 ס"מ בסיס גלגלים), ולפיכך, תא הנוסעים מרווח.
הדשבורד כולל מסך רוחבי גדול (26.3 אינץ') ומסך תפעול נוסף בגודל 10.5 אינץ', הנעזרים בטכנולוגיית AI. כן מצויד הדגם במערכת שמע איכותית עם 20 רמקולים.
דגם זה יצויד בשלב ראשון בסוללות LFP ו-NCM ויצויד בעתיד הקרוב בסוללות מצב מוצק במתח של עד 875 וולט ובכושר טעינה של עד 396 קו"ש (בעמדות טעינה מתאימות), ויכולת טעינה של 200 ק"מ ב-5 דקות ומעל ל-350 ק"מ ב-10 דקות.

הנעה לכל הגלגלים בהספק משולב של 776 כ"ס. IM הנעה כפולה
בשלב ראשון, דגם זה יציע מספר יחידות הנעה:
- הנעה אחורית, סוללה (LFP) בקיבולת 75 קוט"ש וטווח מוערך של למעלה מ- 490 ק"מ (WLTP), 290 כ"ס, מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות.
- הנעה אחורית, סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש וטווח מוערך של למעלה מ-700 ק"מ (WLTP), 402 כ"ס, מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות.
- גרסת ביצועים דו-מנועית והנעה לכל הגלגלים בהספק משולב של 776 כ"ס (268 כ"ס מלפנים ו-508 כ"ס מאחור), הניזונים מסוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש, זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות.
לכל הדגמים שלדת סגסוגת אלומיניום, מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים, ורב-חיבורי מאחור.

IM6
IM6
קרוסאובר יוקרתי במבנה קופה, עם עיצוב מיוחד מבחוץ ומבפנים, כולל שימוש בחומרים השמורים לרכבי יוקרה. בתא הנהג מערכת שמע הכוללת 20 רמקולים באיכות גבוהה, שלושה מסכים גדולים (26.3, 15.5 ו-10.5 אינץ') ומערך בטיחות מקיף ומלא.
ממדיו נפרשים על פני 491 ס"מ לאורך, 198.8 ס"מ לרוחב ו-166.9 מ"מ לגובה, כאשר בסיס הגלגלים עומד על 295 ס"מ.
הרכב נבנה סביב שלדת אלומיניום ומתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור.
הוא יקבל בשלב ראשון סוללות LFP ו-NCM ויצויד בעתיד הקרוב בסוללות מצב מוצק במתח של עד 875 וולט ובכושר טעינה של עד 396 קו"ש (בעמדות טעינה מתאימות) המעניק יכולת טעינה של 200 ק"מ ב-5 דקות ומעל ל-350 ק"מ ב-10 דקות.

קרוסאובר חשמלי חדש IM6
בשלב ראשון, יגיע עם יחידות הנעה:
- אחורית בהספק של 335 כ"ס ו-46 קג"מ. סוללה (LFP) בקיבולת 75 קוט"ש, טווח מוערך של למעלה מ-460 ק"מ (WLTP), 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
- אחורית בהספק של 508 כ"ס ו-51 קג"מ. סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש, טווח מוערך של למעלה מ-610 ק"מ (WLTP), 5.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
- גרסת ביצועים דו-מנועית והנעה לכל הגלגלים, בהספק משולב של 776 כ"ס (מנוע קדמי 268 כ"ס ואחורי 508 כ"ס) ו-81.5 קג"מ. סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש וטווח מוערך של 520 ק"מ (WLTP), 3.48 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי: "לובינסקי הינה היבואן הראשון בעולם שחותם הסכם ליצוא רכבי IM מחוץ לסין. החתימה על ייבוא דגמי IM Motors לישראל מייצגת את העצמת הקשר הייחודי שרקמנו עם SAIC Motors לפני יותר מ-15 שנים והדגמים שיגיעו לארץ ללא ספק מייצגים קפיצת מדרגה הן בתחום טכנולוגית הרכב החשמלי והן בשוק הפרמיום בישראל".