MG ZS Hybrid (1.5 ל' היברידי) מבחן דרכים

MG ZS Hybrid
MG ZS Hybrid במבחן: הדור השני של ה-ZS הגיע לישראל וכעת הוא מונע באמצעות מערכת הנעה היברידית לעומת הנעה חשמלית בלבד בדור היוצא. יצאנו לבדוק מה יש לו להציע וחזרנו עם לא מעט תובנות
MG ZS Hybrid משווק בישראל בגרסת הנעה אחת (היברידית) ורמת גימור אחת (Luxury), המציעה, בין היתר, מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, מצלמות 360 מעלות, מושבים מחוממים, מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי ועוד.
לרשות הרוכשים מציעה לובינסקי, יבואנית MG בישראל, אחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ, כמוקדם מביניהם. מחירו של ה-ZS Hybrid הוא 157,888 ש"ח, כאשר גג שמש פנורמי מוצע בתוספת תשלום.

עיצוב מודרני. mg zs הייבריד
מסתכלים
MG ZS ההיברידי החדש זכה לעיצוב מעודכן, אבל לא רק. הוא זכה גם למידות נדיבות יותר מהדור היוצא: הוא ארוך ב-11 ס"מ, ובסיס הגלגלים שלו, נתון המצביע על המרחב בתא הנוסעים, צמח ב-3 ס"מ.
העיצוב החיצוני של הדור החדש אינו מציג בשורה חדשה בקטגוריית רכבי הפנאי, אך הוא נאה למדי. החזית כוללת שבכה קדמית גדולה יחסית המותקנת בפגוש, ומשני צידיה כונסים שמסיטים אוויר לכיוון בתי הגלגלים.
יחידות התאורה צרות יחסית, והן משתלבות יחד בפס קישוט מעוצב. מבט מהצד חושף בתי גלגלים מודגשים וחישוקי "18 פרופורציונאליים למראה. קו החלונות תחום בחלקו התחתון בפס ניקל המשתלב בהרמוניה עם גגון מובנה ועם פס קישוט שהותקן בחלקן התחתון של הדלתות.

שני פתחי מפלט "מדומים"
מאחור העיצוב סטנדרטי: הוא כולל מסיט רוח מעל השמשה, זוג יחידות תאורה ודיפיוזר המציג שני פתח מפלט מדומים.
מילה על צבעו של רכב הנבחן לפני שנתחיל – כמה יפה לראות סוף סוך צבע שונה מלבן, אפור או שחור. הצבע הכחול צבע את הכבישים והחניונים בזמן ימי המבחן, הצטלם נהדר והחמיא מאוד לקווי העיצוב. קחו לתשומת ליבכם בעת בחירת רכב חדש, מכל סוג שהוא.

תא נהג MG ZS HYBRID
מתיישבים
גרסת המבחן כוללת תא נוסעים בשילוב צבעים בהיר וכהה המייצר עניין ומוסיף לתחושת היוקרה. איכות החומרים, שחלקם רכים ונעימים למגע, מתאימה לקטגוריה אך בחלק מהמקומות התגלו גימורים חדים יחסית. מושב הנהג מציע כיוון חשמלי ותמיכה מתכווננת לגב התחתון. גלגל ההגה אינו מתכוונן לעומק, מה שעלול להפריע לתנוחת ישיבה אופטימאלית לחלק מהנהגים.
לרשות הנהג לוח מחוונים דיגיטאלי המספק מידע אינפורמטיבי, ולצידו מסך מולטימדיה בגודל "12.3 המציע חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחת למסך המולטימדיה מספר פקדים לטובת שליטה על צרכים בסיסיים, שאינם כוללים גישה ישירה למערכת בקרת האקלים הנשלטת באמצעות מסך המולטימדיה.
קיצור דרך לאותה מערכת ניתן להגדיר מגלגל ההגה, אך זה לא עוזר לנוסע שליד הנהג. בקונסולה המרכזית הותקן בורר הילוכים בעיצוב ייחודי המדמה מצערת של מטוס, שני משטחים לסלולארי ושני מחזיקי כוסות. בין המושבים הקדמיים משענת יד שאינה מתכווננת, ומתחתיה תא אחסון בגודל בינוני.

פתחי אוורור לנוסעים מאחור

מושב נוסעים MG ZS HYBRID

תא מטען MG ZS
נהגים גבוהים עלולים להתלונן שמקומה של ברך שמאל צומצם עקב מתגי פתיחת החלונות, שאינם מציעים מצידם פתיחה וסגירה אוטומטית פרט לחלון הנהג.
דיפוני הדלתות הרכים והנעימים שמלפנים אינם ממשיכים לסביבת המושב האחורי, שם הדיפונים הוחלפו לקשים. לרשותם של הנוסעים באותו מושב מרווח רגליים וראש טובים למדי, פתחי מיזוג, שקע טעינה וכיסים בגב המושבים. חסרו לנו ברמת המחיר הזו תאורה למושב האחורי ומשענת יד בגב המושב.
תא המטען גדול יחסית, והוא מסוגל לאכלס 443 ליטר של ציוד. בשני צידיו תאים קטנים ושימושיים, ומתחת לרצפתו תא אחסון לטובת ערכת ניפוח וחפצים נוספים. הוא כולל שני ווי עיגון, שני ווי תליה ותאורה.

MG ZS HYBRID מבחן דרכים
נוהגים
ה-MG ZS Hybrid מצויד ביחידת הנעה היברידית, המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר למנוע חשמלי חזק ביחס לקטגוריה. יחד, הם מניבים הספק משולב של 194 כ"ס, מה שמאפשר ביצועים נאים למדי על הנייר: התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות בלבד.
הודות למשקל עצמי של 1,420 ק"ג, רכב הפנאי ההיברידי של MG מספק תחושת קלילות והוא נעים לנהיגה. תיבת ההילוכים האוטומטית, שכוללת רק שלושה יחסי העברה, מספקת פעולה חלקה ונעימה בנהיגה מנהלתית הודות למנוע החשמלי שמספק מצידו כוח זמין באופן מיידי, גם כאשר מנוע הבנזין לא מסתובב בטווח הסל"ד היעיל שלו.
סוללת ה-1.83 קוט"ש מאפשרת התניידות לאורך מספר קילומטרים על חשמל בלבד במידה ותהיו עדינים עם הדוושה הימנית. במידה ותחליטו להגביר את קצב הנסיעה, ותרצו להוציא מה-ZS Hybrid את המירב, הדבר ייעשה בשני שלבים: המנוע החשמלי ייענה במהירות לגחמות רגל ימין, בעוד שמנוע הבנזין ימתין לתיבת ההילוכים שתוריד הילוך על מנת לספק את מלוא כוחו.
ברגע שזה יקרה המהירות תעלה באופן מרשים. עם זאת, קחו בחשבון שנהיגה מאומצת לאורך זמן או נהיגה בעליה ארוכה עלולה לגרום לסוללת ה-1.83 קוט"ש להתרוקן, וכשזה יקרה תשארו עם מנוע בנזין המפיק 102 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים עם שלושה יחסי העברה בלבד, שמספיק להתנהלות מנהלתית אבל חלש משמעותית ממה שהנתונים על הנייר הבטיחו.
בכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה והבטחון מאחורי ההגה גבוה. בידוד הרעשים טוב באופן כללי, אך במהירויות גבוהות רעשי רוח קלים חודרים לתא הנוסעים. צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה טובה למדי: בין 15 ל-20 ק"מ לליטר אמיתיים, תלוי באופי הנהיגה ובתוואי הנסיעה.

MG ZS Hybrid מבחן
מסכמים
ה-MG ZS Hybrid מצליח לשלב בין עיצוב נאה ואלגנטי, ביצועים טובים, צריכת דלק נמוכה ואבזור נדיב. כפי שפירטנו במהלך המבחן לא הכל מושלם, אך האחריות הנדיבה בשילוב המחיר התחרותי ביחס לקטגוריה, יעזרו לו לעשות חיים קשים לאנשי המכירות באולמות התצוגה של המתחרים.