MG5 CROSSTATION החשמלית – הסטיישן שאולי פספסתם

MG5 סטיישן חשמלי
MG5 CROSSTATION החשמלית – הסטיישן שאולי פספסתם
קבוצת לובינסקי משווקת בישראל דגם סטיישן חשמלי מלא ממותג Mg, שנקרא MG5. דגם ייחודי שניצב לבדו בקטגוריה, ושונה במעט מה-MG4 המשפחתית החשמלית (שהצליחה מאד במכירות בשנה וחצי האחרונות) – זמן טוב להכיר.
מי את MG5?
כשחושבים על רכבי סטיישן, קשה שלא להיזכר בכבישי אירופה, שם הרכבים האלה שולטים בנוף. בארץ לעומת זאת, המצב שונה. בעשור האחרון, הסטיישנים כמעט ונעלמו מהמבחר. SUV וג'יפונים הפכו לבחירה הפופולרית, מה שדחק החוצה את הסטיישן שבעבר היה דגם מוביל למשפחות.
אחד הרכבים הבודדים שנשארו בקטגוריה הוא ה-MG5, שלא רק שומר על הסטיישן בחיים, אלא גם מחייה אותה עם יתרונות של ההנעה החשמלית.
ל-MG5 עיצוב חיצוני שמרני ומדויק, המשלב אלמנטים מודרניים, "מבלי להשתחצן". בחזית הרכב יחידות תאורה צרות וחדות, המשתלבות היטב עם גריל קדמי אטום, המשדר את זהותה החשמלית של המכונית.

MG5

MG5 תא מטען (479 ל')
הפגוש הקדמי כולל פתחים אווירודינמיים שמוסיפים לאסתטיקה. מהצד, הקווים הישרים והנמוכים של הרכב מדגישים את תצורת הסטיישן הקלאסית, בעוד שמסילות הגג המובנות מוסיפות נופך שימושי ומוכנות להעמסה. בתקופה שבה כל רכב מנסה להראות יותר מיוחד ומודרני מהשני, נחמד לראות רכב שלא מתאמץ להתבלט. הפשטות של ה-MG5 היא היופי בה.
מבחינת מידות, אורכה של ה-MG5 הוא 460 ס"מ, רוחבה 182 ס"מ, וגובהה 151 ס"מ, עם בסיס גלגלים נדיב של 266 ס"מ – נתונים המעניקים לה מרווח פנימי מרשים עבור נוסעים והעמסת ציוד כאחד. מייד נרחיב על תא המטען.

יחידה בקטגוריה. MG5 סטיישן חשמלית
אז מה מייחד את ה-MG5 משאר החשמליות שעל הכביש היום?
שימושיות: תא המטען של ה-MG5 מציע נפח של 479 ליטרים, שמתאים לכל הצרכים היומיומיים, ובקיפול המושבים האחוריים הנפח הזה מתרחב ל-1,367 ליטרים, מה שמאפשר להעמיס כמעט כל דבר. אבל זה לא הכל: עם אפשרות להעמיס 75 ק"ג על מסילות הגג ויכולת גרירה של עד 500 ק"ג, ה-MG5 היא פשוט בחירה פרקטית.י
היחידה בקטגוריה: ה-MG5 היא הסטיישן החשמלית היחידה. למרות שטווח הנסיעה שלה (380 ק"מ לפי תקן WLTP) אינו מהגבוהים בקטגוריית החשמליות, הוא בהחלט מספק לנסיעות יומיומיות ולטיולים בארץ. זו מכונית שמציעה מעבר קל ונוח לעולם החשמלי, גם למי שרגיל לדגמי בעירה פנימית. ואם אתם מתעקשים לחפש מתחרים בקטגוריית סטיישן-חשמלית, תמצאו את פורשה טייקן קרוס-טוריסמו, שהיא כנראה לא מה שחיפשתם (אבל מה שהלב מבקש).י
התנהגות כביש: ה-MG5 קיבלה ציון מרשים של 80 במבחן ה"אייל" (מוס), מבחן שמודד את יכולת הרכב לשמור על יציבות במצבים קיצוניים. הציון הזה, שהושג עם צמיגי מישלן איכותיים, גבוה אפילו משל טסלה מודל 3, ומעיד על התנהגות כביש יציבה ובטוחה. מעבר לזה, המנוע החשמלי המפיק 156 כ"ס, מביא את המשפחתית מ-0 ל-100 קמ"ש ב7.7 שניות, נתון לא רע בכלל שכנראה יספיק לרב הנהגים בנסיעה יומיומית.י
אפליקציה ייעודית: ה-MG5 מגיעה עם אפליקציית iSmart לשליטה מרחוק, שמאפשרת להפעיל את המזגן לפני פתיחת הרכב, לעקוב אחרי מיקום הרכב ולקבוע לוחות זמנים לטעינה – מה שעוזר לשמור על חיי הסוללה. תחשבו על זה – אוגוסט, אתם בים, ואתם כבר יודעים מראש שבחזרה לרכב תהנו ממיזוג קר ולא תשחקו "לא נגעתי, אל תיגע בי" עם הברזל החם של החגורה.י
מחיר אטרקטיבי: בזמן שהמע"מ ויוקר המחייה עולה, אחד היתרונות הגדולים של ה-MG5 הוא מחירה. עם תג מחיר של 160 אלף שקלים (שנשאר כך מאז השקתה), היא מציעה חבילה שלמה במחיר נגיש. ובימים אלה התפרסם באתר MG מבצע שתקף לכל דגמי המותג – החל מ-1199 שח לחודש.

תא נהג MG5

MG5 תא נוסעים
מסכמים
כמכונית סטיישן החשמלית היחידה בקטגוריה, ה-MG5 מציעה פתרון פרקטי ונוח לשוק הישראלי. היא מצליחה לענות על הצורך ברכב משפחתי חשמלי, עם תא מטען גדול, יכולת גרירה מרשימה, ואבזור מתקדם. לצד זה, האפליקציה החכמה iSmart מציעה פונקציות שימושיות שמקלות על חיי היום-יום.
עם מחיר נגיש של 160 אלף שקלים, ה-MG5 מהווה אלטרנטיבה טובה למי שרוצה לחסוך גם עלות רכישה וגם עלויות תפעול שוטפות כמו דלק וטיפולים. גם אם היא לא כוללת חידושים טכנולוגיים מהפכניים, היא מספקת את כל מה שמשפחה מחפשת – נוחות, חיסכון ויכולת להתמודד עם נסיעות בשגרה בצורה יעילה.