אדוונצ’ר בר השגה: voge 300 rally 2024 סקירה חוות דעת

 

VOGE 300 Rally חוות דעת
VOGE 300 Rally סקירה

 

ה-VOGE 300 Rally הפתיע אותנו לטובה, גם אם חוויית הרכיבה איתו בשטח לא מושלמת, הוא חבילה שלמה ומאובזרת מאד במחיר תחרותי  

 

דז’ה וו

סוף המאה הקודמת. המיקום, אחד מאיי יוון, ככל הנראה סנטוריני. אנחנו רגע לפני הגיוס, אני והחברים – לרובנו עוד היה שיער על הראש… שוכרים אופנועים ו”קורעים” את האי. האופנועים השכורים היו מסוג ימאהה 250TTR, ואנחנו שהגענו עם קצת רקע ברכיבה, חיפשנו איך לנצל את הכלים בכל פינה של האי, בדרכים סלולות ולא סלולות, שוקעים, מחלצים, נהנים מהנוף, נהנים מהרוח, ולא נלחמים בה. ובעיקר מחייכים. מה צריך יותר מזה?  ה-VOGE 300 Rally החזיר אותי לשם. 

 

מדד האושר

 

האם באמת צריך אופנוע יוקרתי ומושחז כדי לקבל חווית אדוונצ’ר? האם יש גם רוכבים נינוחים, ולא כאלה שמחפשים שהאופנוע “יתלוש” אותם? כנראה שכן. ולשם בדיוק ה-VOGE 300 Rally מכוון – להיות אופנוע אדוונצ’ר בר השגה ובעיקר – אלטרנטיבה זולה יותר להונדה CRF300L. למעשה, קשה להשוות תפוחים יפניים לתפוחים סינים, גם בהיבט של השוק, ובייחוד, העובדה שההונדה מתומחרת ב-9300 ₪ מעל ה-VOGE, וה-VOGE לא נופל באיכות מול יצרנים יפניים.

ה-VOGE יגיע לכל נקודה בשטח שמגיע אופנוע אדוונצ’ר אחר. אולי הוא לא יגיע לשם ראשון ואולי בדרך הוא יכווץ חלציו בצורה רכה יותר, ואולי גם ייעזר קצת יותר במשיכות קלאץ’, אבל הוא יעשה את זה כמו גדול, ללא דרמות והרמות גלגל מיותרות. הוא כנראה גם ייפול פחות, ואם נפל,  קל יותר להרים אותו. 

האופנוע נראה לא רע בכלל, בעל “לוק” גדול ביחס לנפח שלו. במחיר של 28,900 ₪ הוא יגיע עם תוספות מבורכות כמו: תושבת עליונה מעל לוח השעונים, עבור מכשירי ניווט/טלפון, משקף רוח גבוה, מדרכים “פגים” רחבים, מיגון מנוע עליון מברזל, מנשא אחורי מברזל, מגני ידיים מפלסטיק, מגן גחון פלסטי ושקע USB נגיש בחזית. יפה.

 

voge 300 rally specs
voge 300 rally

 

יצאנו לרכוב 

 

התחושה על הכלי היא של אופנוע גדול מ-300 סמ”ק. הוא נראה גבוה, והוא אכן כזה. נדרשת הנפת רגל וגמישות מעל הכיסא/מושב, סטייל לינוי אשרם, כדי לעלות עליו, אבל ברגע שמתיישבים עליו הוא צולל למטה, וניתן להניח את הרגל על הקרקע. לא רגל מלאה אבל מספיק לקבל ביטחון.  מגובה 1.75 מטר ומעלה, תרגישו עליו יותר בנוח.

הארגונומיה טובה והכיסא רחב ונוח. הכידון נמצא גבוה, ונותן “תחושת עליונות”, וביטחון מעל התנועה. המכוונים נמצאים בהישג יד ואינם דורשים מאמץ להסתגלות. ובכלל, הכל מרגיש בו יצוק ומחובר היטב, לא מקרקש ולא רוטט. איכות המדבקות על המיכל מראות סימני בלאי קלים, אולי מ”עודף חיבוקים” של רוכבים אחרים לפנינו.

הסאונד שיוצא מהאגזוז בשרני ומגרגר, כזה שאפילו מאפשר להעיר בעזרתו נהג מנומנם במכת גז. בתנועה צפופה האופנוע קל לתמרון ונינוח, ובעיקר לא “תולש” אותך. ברך ימין ספגה חום גבוה ותחושת מדיום רייר מהמנוע, בעיקר כשהוונטה נכנסה לפעולה, וזה קרה לעיתים קרובות. במהירות בין עירונית יש תחושה של רעידות/ויברציות, אולי המנוע והגיר אינם ברמה של היפנים אחרי הכל, אבל זה בטח מרגיש יותר טוב מכל אופנוע שטח מקצועי. כנראה תורמים לתחושה הזו צמיגים סינים המותקנים על האופנוע, בעלי אוריינטציה יותר לשטח.

 

VOGE אופנוע
לוח שעונים VOGE

 

מהירות שיוט הגיונית בכביש היא 95 קמ”ש, ואין רזרבות כוח לבצע עקיפה מהירה. כן ראינו על הצג 120 קמ”ש, אבל זה לא הרגיש נוח, ואפילו קצת מפחיד, גם מבחינת יציבות וגם ברעשי מאמץ המנוע. באור השמש הצלחנו בקושי לזהות את הקו האדום, ב-10,000 סל”ד. אבל חד משמעית, מרגיש שמעל 7500-7000 סל”ד זה דיי והותר. 

קשה להוריד ולהעלות הילוכים ללא קלאץ’. כן, זה אפשרי עם גז ביניים, אבל התחושה היא של חוסר שיתוף פעולה של האופנוע, רמז לכך קיבלנו בדמות מדבקה ייעודית סמוך לרגלית ההילוכים, שמבקשת מאיתנו ללחוץ על הקלאץ’ כנדרש. הבלמים עוצרים בסדר ולא נושכים בצורה חדה ואולי זה לטובתינו, אחרת המתלים הרכים כל כך היו מגיעים לקצה המהלך שלהם בכל בלימה. ל-ABS יש השהייה קלה לפני הכניסה לעבודה, ואינם מגיבים מיד. 

לוח המחוונים פשוט ובסיסי .כמה נושאים טעוני שיפור: הוא אינו קריא בשמש ישירה, וגם קשה להבין איפה נמצא הקו האדום של הסל”ד. היה חסר לנו גם שעון זמן. כמות הדלק שנותרה אינה מצוינת, ומחוון הדלק מתריע רק כשנכנסים לרזרבה (2 ליטר).

 

voge 300 rally 2024
voge 300 ראלי

 

בשטח

 

בשטח האופנוע מרגיש זריז, הודות למשקלו הקל (באופן יחסי לסגמנט האדוונצ’רים). המתלים מרגישים רכים, אך האופנוע שומר על הקו, ומרגיש מאוזן. לא היינו ממליצים להיכנס איתו למוד “טרפת” ולאתגר אותו בצורה קיצונית מדי. למנוע יש מספיק מומנט (כח) כדי לספק חיוכים ולהנות ממנו. לרגע נרשמה שמחה גם אצלנו בהחלקת זנב לא מבוקרת. ניתן לומר שהאופנוע יכול לעבור בסינגלים, אבל בקפיצה הוא יותר נופל מהקפיצה מאשר מנתר ממנה.

ה-ABS ניתן לכיבוי והדלקה במצב עמידה בלבד בעזרת כפתור מכני שנמצא במיקום מצוין על הכידון. ניתוק ה-ABS הוא עבור שני הגלגלים. לקוראים שהחזיקו עד כאן, והבינו שזה אינו אופנוע קלאסי לשטח, נותר לנו רק לומר שה-VOGE 300 Rally הוא אחד האופנועים הראשונים שהיינו מעדיפים “לעשות איתו שטח”, או אפילו את חוצה ישראל, מועמס בסט תרמילים על הזנב.

לאורך המבחן נמדדה צריכת דלק משולבת של 28 קילומטר לליטר. היצרן והיבואן מצהירים על נתונים טובים מכך.

מרווח הטיפולים צפוף יחסית לסגמנט ונדרשת החלפת שמן כל 4000 ק”מ.

1000 הרצה – 4000 טיפול קטן – 8000 טיפול קטן – 12,000 טיפול  גדול (טיפול קטן=החלפת שמן)

 

voge 300 rally מחיר PRICE

 

סיכום

 

בחיפוש אחר אופנוע הכניסה הטוב ביותר, קיווינו מאד שה-VOGE 300 Rally יהיה גם אופנוע המתחילים הטוב ביותר ל-1A, אך מכיוון שגובה הכיסא הוא עניין קריטי ל”אופנוע ראשון”, והאופנוע הזה קצת גבוה וגדול לנמוכי קומה, אז זה ירד מהפרק. 

ויש את המחיר שלו, שהוא זול ו”ללא מתחרים”, ובמחיר הזה מקבלים גם שלל תוספות שאצל המתחרים הייתם משלמים עליהם. המחיר אטרקטיבי וזה מדהים, כי התחושות שמקבלים ממנו אינן רחוקות מהמתחרים הישירים. יש אפילו נקודות שה-VOGE עולה על האחרים, ויש נקודות שהוא משמעותית חלש מהמתחרים.

למי הוא מתאים? הוא כן מתאים למתחילים, מוצקים ולא נמוכים, והוא כן מתאים לרוכבים שכבר רכבו על מיטב התוצרות, ומעוניינים כעת באופנוע פשוט, זול וקל לשימוש, כזה שהם ירכבו עליו לטיול ללא דרמות או אפילו יגדירו אותו כ”אופנוע שני” בבית.

 

הפיל בחנות החרסינה

 

הפחד היום הוא מהיצרנים הסינים הרבים שבאים והולכים מאתנו, ואינם נשארים לטווח הרחוק, או שהם נקנים ע”י קונצרן אחר, או שהם מאבדים את הפטנט שלהם, או שהם לפתע משנים שם או שהם פשוט חדלים מלהתקיים, ואז אין חלקי חילוף ואין עם מי לדבר. VOGE כמותג וגם היצרן כבר צברו נפח שוק נרחב, גם באירופה, אבל עדיין יש תחושה קלה של רתיעה. 

תהיות של השקעה לטווח ארוך אינם רלוונטיות כרגע. אחד המדדים שאנחנו בודקים, הוא מדד החלפים ותוספות ב-ALIEXPRESS והאופנוע שופע מהבחינה הזו, זה מרגיע ומצביע על המשכיות, ועל חיבוק המותג ע”י שווקים רבים בעולם. דבר אחד בטוח, במחיר כזה בסגמנט הזה, לא תמצאו חבילה מוכנה לרכיבה משתלמת יותר. *אולי הרויאל אנפילד הימלאיה ב-33,000 ₪ שמגיע עם יתרונות וחסרונות אחרים.

 

voge 300 2024

 

מפרט

 

מנוע 292 סמ”ק מקורר מים בעל בוכנה אחת.

הזרקת דלק

6 הילוכים

29 כוחות סוס (ב 8500 סל”ד ).

מומנט 25 ניוטון-מטר ב 6500 סל”ד.

גובה כיסא 910 מ”מ

מרווח גחון 310 מ”מ

משקל רטוב 155 ק”ג

מיכל דלק 11 ליטר טווח 340 ק”מ (2 ליטר ברזרבה)

צריכת דלק מוצהרת 31.25  קילומטר לליטר.

מתלה קדמי בעובי 41 מ”מ מהלך 240 מ”מ ללא אפשרות לכוון.

בולם אחורי במהלך 240 מ”מ ניתן רק לכוון עומס קפיץ (לא ניתן לכיוון נוסף).

חישוקי שפיצים מאלומיניום. 

גלגל “21 קדמי  (צמיגים במידה 90/90).

גלגל “18 אחורי (צמיגים במידה 140/80).

לוח שעונים LCD .

מהירות מקסימלית מוצהרת 125 קמ”ש. 

מחיר 28,900 ₪  

לאופנוע ולמנוע שנתיים אחריות או 24,000 קילומטר. 

 

מותג VOGE

המותג שייך לקונצרן הסיני “לונסין”. הקונצרן הסיני הוא השני בגודלו בסין, שמייצר בין היתר מנועי טווין ל-BMW עבור שווקי המזרח. בנוסף, הם מייצרים את קטנוע המנהלים GT400C עבור BMW. ומשמשים כמפעל ייצור למנועים רבים בתעשייה. גם באופנוע המבחן שסקרנו המנוע זהה ומכיל שיתוף חלקים וידע עם הקוואסקי KLX300.

קונצרן לונסין loncin נוסד בשנת 1993 ומייצר כ-3 מיליון כלים שונים בשנה, בשלל שמות ומותגים, כולל גם טרקטורונים. המותג VOGE נוסד בשנת 2015 עבור קונצרן לונסין במטרה לחדור לשווקים חדשים מחוץ לסין. היבואן בישראל הינו “מוטו 24” אשר מייבאים גם את אופנועי מונדיאל, נורטון, אורל (עם הסירה), מוטו-מוריני ואיטלג’ט האיטלקיים. אופנועי VOGE התחילו להגיע לישראל באמצע שנת 2018 עם מספר מצומצם של דגמים בעיקר דו שימושים וכביש. בשנת 2023 VOGE מכרו בישראל כ-105 כלים ותפסו את המקום ה-21 בטבלת המכירות הכלים הדו-גלגלים. כיום בישראל מפוזרים 21 מפיצים וסוכנים רשמיים ליבואן.

 

VOGE 525DSX (ווג) אופנוע אדוונצ’ר חדש – סקירה וחוות דעת

שומר על הכתר: ב.מ.וו R 1300 GS סקירה וחוות דעת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *