עד שהמהפכה החשמלית תושלם: 5 מכוניות היברידיות מומלצות וחסכוניות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

Honda Jazz
מכוניות היברידיות מומלצות

 

אמנם מהפכת הרכב החשמלי כבר כאן איתנו מספר שנים, ומשנה את פני שוק הרכב הישראלי מקצה לקצה, אך לאלה שעדיין לא מוכנים, רגשית ופיזית לחשמול מלא של הרכב הצמוד שלהם, יש אופציות היברידיות מעניינות. אז הכנו רשימה של 5 מכוניות היברידיות (משולבות מנוע בנזין וחשמל), עם צריכת דלק טובה, מקטגוריות “עממיות” (עד 180 אלף שקלים)

 

*הדגמים מופיעים בסדר הא’-ב’

 

הונדה ג'אז היברידית
לא תמצאו אותה בלוחות. הונדה ג’אז היברידית

 

הונדה ג’אז היבירידית – 1:16 ק”מ לליטר

 

המערכת ההיברידית בהונדה ג’אז החדשה, מערכת E:HEV, פותחה לאחרונה עבור הג’אז בכבודה ובעצמה. היא מורכבת משני מנועים חשמליים קומפקטיים המחוברים למנוע בנזין 1.5 ליטרDOHC I-VTEC,סוללת ליתיום-יון ותיבת הילוכים בעלת הילוך אחד קבוע.

ההספק הכולל הוא כ-109 כ”ס / 80 קוו”ט, המאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש תוך 9.4 שניות ולמהירות מרבית של 175 קמ”ש. המערכת ההיברידית החסכונית בדלק מייצרת פליטות CO2 של החל מ-102 גרם/ק”מ (WLTP) וצריכת דלק של 4.5 ליטר/100 ק”מ (WLTP).

המערכת ההיברידית עובדת בשלושה מצבים, ועוברת ביניהם בהתאם לאופי הנהיגה, לטובת חוויית נהיגה טובה וגם חסכונית, באופן אוטומטי:

הנעה חשמלית (EV): סוללת הליתיום-יון מספקת כוח ישירות למנוע ההנעה החשמלי

הנעה היברידית: מנוע הבנזין מספק כוח למנוע הגנרטור החשמלי, אשר בתורו מספק אותו למנוע ההנעה החשמלי

הנעת בנזין: מנוע הבנזין מחובר ישירות לגלגלים באמצעות מצמד ננעל וכוח ההינע מועבר ישירות מהמנוע לגלגלים

בנהיגה ממוצעת, מנהלית, מה שנקרא, המערכת ההיברידית תעבוד במצב היברידי לרוב, וחשמלית בנסיעה רגועה בעיר. נתוני צריכת הדלק באמת יפים ומעודדים עם ההונדה ג’אז החדשה, בלי לנסות לחסוך בדלק ומאמץ – 16 ק”מ לליטר.

 

מחיר כחדשה: 125,900 ש”ח

 

 

 Honda Civic HEV
הונדה סיוויק היברידית

 

הונדה סיוויק היברידית (דור חדש 2023) – 1:17 ק”מ לליטר

 

גם אם חששנו לרגע כששמענו שהונדה סיוויק בדור החדש הפכה להיברידית, אחרי סיבוב היכרות בהונדה סיוויק החדשה אפשר לצאת אופטימיים מהתחושה, הביצועים וצריכת הדלק של יחידת ההנעה החדשה. זו כוללת מנוע בנזין 2.0 ליטר המשמש כגנרטור לטעינת המנוע החשמלי, שמניע את הסיוויק רוב הנסיעה. רק אם תרצו יותר כוח, ותלחצו חזק את דוושת הגז, מנוע הבנזין יתחיל לעבוד ולספק עוד כוח. לסיוויק הספק של 183 כ”ס, ו-32 קג”מ מומנט. נתונים טובים ומורגשים.

מבלי להעמיק במצב הכללי של המותג בארץ ובאירופה, (ניתן רק להצר על כך), מדובר בדור חיוני, שטוב שהגיע, כי הוא נותן לאוהדי המותג ודגם הסיוויק עוד כמה שנים ועוד דור ליהנות ממה שנשאר לסיווק המקורית, לפני שהוא מתחשמל ונעלם. הדור החדש נוח יותר, יש שיגידו גם יפה יותר, ומצליח לשמור על תחושת הונדה נוסטלגית באוויר.

מחיר: מ-179,900 ש”ח

 

 

טויוטה יאריס היברידית
הנבחרת. טויוטה יאריס היברידית.

 

טויוטה יאריס קרוס – 1:18.5 ק”מ לליטר

 

לטויוטה יאריס קרוס בגרסה ההיברידית, המבוססת על רכב הסופר מיני טויוטה יאריס, יחידת הנעה מוצלחת. שילוב של מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, חזק וזריז מספיק בשילוב עם מנוע חשמלי, בהספק כולל של 116 כ”ס (המשודכים לתיבת הילוכים רציפה מוכרת גם היא). צריכת הדלק הטובה היא אחת מנקודות הזכות הבולטות שהיאריס קרוס זוכה להן. גם במכוניות המבחן החסכוניות ביותר שבחנו, לא הצלחנו להגיע ל18.5 קילומטר לליטר בנסיעה רגילה, אותנטית, כמו שאנו נוהגים ביום יום. בלי להסס או לרחם או לפחד ללחוץ על דוושת הדלק.

המערכת ההיברידית עובדת טוב, בהשוואה למכוניות היברידיות אחרות. המנוע החשמלי נכנס כל הזמן לפעולה, גם במהירות של מעל ל-100 קמ”ש, גם בכבישים עירוניים, וגם בבינעירוניים, הוא נכנס לפעולה לשניות ארוכות ומפנה מקום למנוע הבנזין רק כשנדרש יותר כוח משמעותי. יש מתג EV שניתן לבחור בנסיעה בעזרת המנוע החשמלי בלבד, ואם תהיה דרישה לעוד כוח, מנוע הבנזין יתערב.

טויוטה יאריס בגרסה ההיברידית קרוסאובר עירוני נוח, עם היגוי טוב, וכאמור צריכת דלק מצוינת.

 

מחיר כחדשה: מ-129,900 ש”ח

 

 

 

 

יונדאי קונה היברידית – 1:16 ק”מ לליטר

 

יונדאי קונה הייבריד מתייצבת למבחן דרכים. מדובר בגרסה שממוקמת בין גרסת הבנזין נטולת הרסן בכל הקשור לצריכת דלק וביצועים, לגרסה החשמלית המלאה שוחרת איכות הסביבה. בעבר בחנו את הקונה בגרסת בנזין, אחרי שעברה מתיחת הפנים, וכעת, הגיעה תורה של הגרסה ההיברידית, משולבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי.

יחידת ההנעה בה כוללת מנוע 1.6 ליטר, בשילוב מנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 139 כ”ס ב-5700 סל”ד ומומנט מרבי של 27 קג”מ ב-4000 סל”ד, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים כפולת מצמדים. ואכן, הקונה הייבריד נעימה ושקולה יותר, שלא לומר רגועה יותר מגרסת הבנזין עתירת כוחות הסוס. 

במבחן הדרכים שערכנו לדגם, צריכת הדלק בנסיעה רגועה הייתה 19 ק”מ לליטר, ובנסיעה ממש מאומצת בכביש 6 עם האצות ורגל כבדה על הדוושה, 14 ק”מ לליטר. התאוצה מהמקום טובה, ולא הרגישה מתאמצת בשום שלב.

מחיר כחדשה: 149,900 ש”ח

 

 

קיה נירו צריכת דלק
קיה נירו פלוס היברידי

 

 

קיה נירו פלוס היברידי – 1:15 ק”מ לליטר

קיה נירו פלוס הגיעה אלינו לפני בתצורה חדשה (עם הכינוי פלוס), לפני שהקיה נירו החשמלית החדשה וגרסת הפלאג אין החדשה הגיעו אלינו, לא מזמן, בתחילת 2023, והיוותה מעין דגם מעבר מהדור הקודם לזה החדש. הנירו פלוס הייבריד הוא קרוסאובר היברידי עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום. יחידת ההנעה בקיה נירו פלוס הייבריד כוללת מנוע 1.6 ליטר GDi (הזרקת דלק ישירה), הפועל במחזור אטקינסון, בשילוב עם מערך סוללות ליתיום-יון פולימר 1.56 קווט”ש בנירו פלוס הייבריד, עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת 6 יחסי העברה.

הקיה נירו הושק לראשונה בישראל בשנת 2016, וב-2020 היה ה-SUV הנמכר בישראל. דגם הנירו פלוס השתלב בשוק הרכב הישראלי בכמויות לא גדולות, בשל קיומן של גרסאות פלאג אין הייבריד וחשמליות מלאות, מהדור הישן, והחדש.

מחיר כחדש: מ-169,900 ש”ח

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 + 12 =