אחים לחשמל: BYD סיל U ו-BYD דולפין – סקירות וחווד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BYD ישראל
האח הגדול. BYD סיל U

 

BYD סיל יו (האח הגדול של ATTO 3)

 

הכירו את BYD SEAL U, האח הגדול של BYD ATTO 3, רכב פנאי-שטח חדש שהולך לנחות אצלנו בקרוב. דגם קרוסאובר חשמלי בגודל בינוני שפגשתי בסין. בסין מדובר באחד הדגמים הירוקים הפופולריים, שנקרא שם סונג יו, SONG U, ומשווק בגרסת פלאג אין הייבריד. הגרסה האירופית שמגיעה אלינו, חשמלית בלבד, ותקרא סיל יו.

 

 

ה- BYD סיל יו (Utility) הוא רכב הפנאי-שטח החשמלי המלא האחרון של BYD בקטגוריית D. המפרט שלו תואם לשוק האירופי ולנו, בסטנדרט מעט יותר גבוה. הקונספט העיצובי הוא בהשראת ה”אוקיינוס” (יחד עם הסיל והדולפין שנחתה אצלנו בהשקה רשמית בתחילת אוגוסט), עם פיצ’רים כמו: פנסי קריסטל נוצצים, פנסים אחוריים מעוצבים ונמשכים לצדדים, ידית הילוכים “קריסטלית”, המשקפת את הים בקונסולה המרכזית. קו ה”מותניים” של הסיל יו, דינמי והחישוקים בקוטר 19-18 אינץ’. גם תאורת האווירה הרב-גונית מושפעת ממוטיב האוקיינוס, ומהאור הטבעי המוגבר על-ידי הסאן רוף הפנורמי.

 

 

ה-BYD SEAL U משווק בגרסת חמישה נוסעים, ואין לו גרסת שבעה נוסעים. תא מטען בקיבולת של יותר מ-500 ליטר, הופך אותו לרכב פרקטי ומרווח למשפחה. סטנדרט הטכנולוגיה ברכב גבוה, עם מסך מגע גדול ומסתובב בגודל 15.6 אינץ’, כמו שהיכרנו באטו 3 ובדגמי BYD השונים. המסך מהווה נקודת מוקד במרכז הרכב, ובו מערכת בידור ומידע – מולטימדיה שהיכרנו מסדרת הדגמים החשמליים. יש גם תצוגה עילית, חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, וכל מה שהתרגלנו מדגמי BYD בארץ.

 

BYD ISRAEL
עבר תקינה אירופאיות והתאמות בהתאם לשוק. BYD סיל יו

 

בחברת בי ווי די, גאים בטכנולוגיות הבטיחות שנכנסו לדגם BYD SEAL U, עם שורה של פונקציות סיוע חכמות לנהג, לבטיחות משופרת ולנהיגה קלה ונוחה יותר. ל-BYD SEAL U סוללות מתקדמות ובטיחותיות, לשמחתנו, היינו עדים לניסוי מרשים, שבו ראינו איך סוללת ליתיום יון “רגילה” מגיבה כשהיא נפגעת (רמז: אש, שריפה, עשן שחור סמיך שלא נפסק), מול פגיעה בסוללות החדשות של BYD – פשוט לא קרה כלום. רמת בטיחות גבוהה ומרשימה.

אנשי BYD מצהירים שה-DNA של הסיל יו, הוא הייטקיסטי, אינטליגנטי, ונוחות הנסיעה בו גבוהה. על אלה נוכל להצהיר גם אנחנו. הרכב נוח וזריז, ומספיק מודרני לשוק הישראלי והאירופי. לגבי הטווח והטעינה, לא נוכל להוסיף מעבר להצהרות היצרן.

ה-BYD SEAL U יחשף בבכורה ב-IAA במינכן, בספטמבר 2023, עם שתי רמות גימור Comfort (C)

ו-Design (D), שיהיו זמינות להשקה בשוק האירופי – וגם אצלנו בארץ – ברבעון הרביעי של 2023.

 

@queenoftheroad.il בי.ווי.די סיל U, האח הגדול של byd אטו 3 – קרוסאובר חשמלי חדש שפגשתי בסין. יגיע אלינו עד סוף השנה. #bydseal #bydsealu @BYD ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

BYD SEAL U
BYD סיל יו

 

מפרט BYD SEAL U

 

מידות: אורך/רוחב/גובה (מ”מ) – 4785/1890/1668

בסיס גלגלים (מ”מ) – 2765

הספק מנוע (kW) 160 בכוחות סוס – 217

הנעה קדמית

מהירות מרבית (קמ”ש) – 175

100-0 קמ”ש זמן תאוצה (שניות) – 9.3

גודל גלגל (אינץ’) – 18-19

טווח חשמלי (ק”מ) – גרסה אחת עד 420 ק”מ, והשנייה עד 500 ק”מ

נפח תא המטען – 1449-570 ליטר

מקומות ישיבה (נוסעים) – 5

סוג סוללה BYD Blade Battery –  (LFP)

ישווק אצלנו בשתי קיבולות – 71.8 ו-87 קוט”ש

הספק טעינה – טעינה ביתית תלת-פאזי 11kW

ומהירה 115/140 קילוואט בהתאמה

זמן טעינה מהירה (30-80%) 28 דקות

 

BYD דולפין סקירה
BYD דולפין

 

BYD דולפין – סקירה וחוות דעת

 

מכונית חשמלית חשובה הגיעה אלינו החודש, BYD דולפין, למה חשובה? כי היא ממוקמת בקטגוריה שמיועדת לקהל צרכנים גדול מאוד – מנהגים יחידים, ועד משפחות של ארבע-חמש נפשות.

לאילו משפחות? משפחות שזה הרכב החשמלי הראשון שלהן, או כאלה שרוצות רכב שני חשמלי להתניידות בסביבות הבית ולעבודה. היא חשובה, כי היא מתחרה בכמה מכוניות חשובות ומעניינות – MG4, שהגיעה לאחרונה ופתחה חזית רצינית בקטגוריה, אורה פאנקי קט החשמלית המעוצבת וגם ג’ילי גאומטרי C.

כל אחת מהן היא עולם ומלואו, והדולפין הגיעה כדי לתת הכול מהכול, וגם כדי להמשיך לסמן את BYD כמותג חשמלי מוביל בישראל. זאת, אחרי שה-אטו 3 עשה פה מיני מהפכה בשוק, ומגיע לכ-15 אלף מכירות רכב.

BYD דולפין היא משפחתית חשמלית קומפקטית, חלק מסדרת האוקיינוס של יצרנית הרכב הסינית BYD. היא בעלת פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה (ה-e-Platform 3.0), שכוללת גם את סוללות הלהב המתקדמות והבטיחותיות, שעליהן כתבנו בכתבה בראשית המוסף, על הביקור שלי במטה הראשי של החברה. מבחינתי, הדולפין היא בשורה, כי היא הקטגוריה “שלי”, גם כנהגת, וגם כצרכנית, זה מה שאני רוצה ברכב, וזה מה שאני צריכה מרכב, מבחינת גודל, ביצועים ושימושיות.

מידות הרכב: אורך – 4.3 מ’, רוחב – 1.7 מ’, בסיס גלגלים – 2.7 מ’, ותא מטען בנפח 345 ל’. הרצפה בתא הנוסעים שטוחה, ויש תחושה מרווחת מאוד, לרגליים ולראש, הרבה בזכות המקום שחוסכת סוללת ה-Blade בצורתה הדקה והשטוחה.

המכונית החשמלית הקומפקטית של BYD משדרת משהו צעיר ומרענן, עם עיצוב פנסים ותאורה ייחודית, בעיקר מאחור. היא קצת מרובעת, ולא נראית כמו דולפין. בתוך תא הנהג והנוסעים, כן אפשר לפגוש בידיות עגלגלות ומעוצבות (כמו דולפין), וגם במבט מהצד, הקונסולה המרכזית מעוצבת בהתאם.

 

BYD סקירה מפרט
BYD תא נהג

 

מסך המולטימדיה וגם ההגה מוכרים מהאח הגדול (הקרוסאובר החשמלי, BYD ATTO 03). המסך הגדול, “12.8, מסתובב, וכולל ממשק יחסית נוח לתפעול ולהבנה, אם כי נראה לי מיושן. החיבור לאוטו אנדרואיד הוא אלחוטי, ובשניות התחברתי לטלפון הפרטי שלי – ל-WAZE, לאנשי הקשר, ולפודקאסטים שכבר שכחתי שנרשמתי אליהם. מתביישת להגיד שעם כל הקידמה הזו, אני מעדיפה את החיבור הפשוט והטוב לבלוטות’ ולמוזיקה שלי. פחות מעניין אותי שהנייד ישתקף במסך גדול.

יחידת ההנעה הקדמית כוללת מנוע בהספק מרבי של 204 כ”ס, מומנט של 29.6 קג”מ (מורגש מאוד), והאצה מהמקום למאה קמ”ש ב-7.1 שניות. הנהיגה בדולפין זריזה מאוד, וייחודית מאוד. היא לא מזכירה כלל את חוויות הנסיעה במתחרות שלה, שמרגישות הרבה יותר מיושבות ו”בוגרות”.

 

BYD דולפין מידות
קטנה מבחוץ גדולה מבפנים. דולפין

 

היא לא קלת משקל (1.4 טון) ועדיין, מרגישה קלילה, עם הפרעות קשב קלות. דוושת המיאוץ שלה וההגה “קלים”, אך היא יציבה ומהנה. הבלמים אפקטיביים, והיא נוחה בעיר ומחוצה לה. היא אינה מבודדת מספיק מרעשי דרך, ובמהירות נמוכה תשמעו סאונד חזק למדי, עד 30 קמ”ש, המלווה את מערכת הבטיחות לשמירה על משתמשי הדרך. סאונד שבדרך-כלל שומעים מחוץ לרכב, ופחות בתא הנוסעים.

הסוללה ברכב – סוללת בלייד בקיבולת 60.4 קילוואט, המאפשרת טווח חשמלי של עד 427 ק”מ, ובפועל אפשרה לי כ-350 ק”מ. כן, אפשר לבחור במצב נסיעה “אקו” חסכוני, לנסוע לאט בעיר, ולשייט בכבישים בינעירוניים, בלי להאיץ יותר מדי, ולשמור טוב יותר על הטווח. אם תבחרו במצב נסיעה רגיל, תקבלו את כל הכוח וההאצות שאתם צריכים; ואילו מצב ספורט הוא מוגזם ו”חותך” את הטווח.

המערכת הרגנרטיבית במצב הנורמלי/רגיל לא מסייעת לשמירת הטווח, גם בשיוט, בלימות והאטות, רק בנסיעה במצב “אקו” הבחנתי באחוזי סוללה יציבים. במהלך נסיעת המבחן הקצרה, לא אוחזרה אנרגיה מספקת לסוללה, לא ברמה כזו שאראה את אחוזי הסוללה עולים, מה שהיה מעיד על כך שהסוללה נטענת מעצם הנסיעה. עובדה חשובה כשמדובר ברכב חשמלי.

 

@queenoftheroad.il השקה רשמית לbyd דולפין, החשמלית הקומפקטית והמעניינת. הנעה חשמלית קדמית, 204 כ”ס, 7.1 שניות ל100 קמ”ש. סוללת 60 קוט”ש עד 427 ק”מ. החל מ141,990₪ #byddolphin #byddolphinev ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

העיצוב בתוך תא הנהג והנוסעים מרענן וצעיר – עם ריפודים נאים, “טבעוניים” ונעימים מגע, צבעים תואמים את צבע הרכב (ורוד…), סאנרוף פנורמי כולל וילון, תאורה שנדלקת ונכבית במגע, כניסות C USB, ופתחי אחסון מגוונים, אחד מהם חבוי מתחת לקונסולה המרכזית. וגם חשוב לציין, בדולפין אין פתחי אוורור מאחור.

לא אהבתי את המתג להעברת הילוכים והמיקום שלו, בשורת המתגים מתחת למסך המרכזי, שלדעתי אינה ברורה. לוח המחוונים הקטן מציג מידע שימושי, כמו את הנתון המפתיע של צריכת החשמל, 17.8 קוט”ש ל-100 קילומטרים. אפשר לומר שהשתדלתי, ואחרי שראיתי נתוני צריכה גבוהים, ואת הטווח הולך ומתקצר, נרגעתי, וניסיתי לדמות נסיעה רגילה ויומיומית.

מבחינת בטיחות, הדולפין ה”קטנה” קיבלה דירוג בטיחות 8 מתוך 8 מרבי, עם מערך בטיחות מתקדם מקיף ומערכות בטיחות הכוללת התראה בעת פתיחת דלתות, אם חוצה אתכם רכב קרוב; מערכת שמירת הנתיב אגרסיבית, ומערכת בטיחות למניעת שיכחת ילדים, שלוקחת את העניין כמה צעדים קדימה. זאת, מהתראות שנשלחות לנייד של בעלי הרכב, שליחת מייל לנהג/ת, ואם אחרי הכול לא חזרו לרכב, המיזוג יידלק לטובת מי שחלילה נשכח מאחור.

 

מחיר 141,990-147,990 ש”ח.

 

 

נהיגת התרשמות: BYD סיל – השקה לשוק האירופי במינכן גרמניה

BYD דולפין (מכונית חשמלית קומפקטית) סקירה וחוות דעת (כולל וידאו)

ביקור במטה הראשי של BYD בסין – וידאו וגלריית תמונות

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 14 =