חצי חשמלי: 3 מכוניות פלאג אין הייבריד (נטענות) שכדאי להכיר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קיה ספורטאז' מחיר
קיה ספורטאז’ פלאג אין הייבריד

 

קיה ספורטאז’ פלאג אין הייבריד

גרסת הפלאג אין הייבריד של הספורטאז’ מונעת על ידי יחידת הנעה היברידית נטענת, הכוללת מנוע ה-1.6 ליטר T-GDI עם הספק של 180 כ”ס, ולצידו, מנוע חשמלי 66.9 קוו”ט בעל מגנט קבוע ומארז סוללות ליתיום-יון פולימר 13.8 קווט”ש. עם הספק משולב של 265 כ”ס. הטווח החשמלי, הפלא ופלא, קרוב מאד למה שהיצרן מעיד עליו, אם רוצים לשמור על הטווח החשמלי, ונוהגים יותר רגוע, ונותנים למערכת הרגנרטיבית לעבוד ביעילות, כלומר נותנים לרכב לגלוש, ולבלום בעצמו לעיתים קרובות, תיווכחו שהמערכת מייצרת לכם עוד אנרגיה לסוללה, והטווח החשמלי עולה לכם מול העיניים.
גרסת הפלאג אין בשונה מיתר הגרסאות, מגיעה עם הנעה כפולה, מה שמעניק תחושה טובה ויציבה יותר על האספלט, ויחד איתה יש מערכת לסיוע בנהיגת שטח, בכביש קפוא, וחולות.

ישנם גם מצבי נסיעה, מצב אוטומטי, בו הרכב נוסע בעזרת שני המנועים, לפי הכוח שהנהג/ת דורשים. מצב חשמלי מלא, ומצב בנזין מלא, בוא לא נעשה שימוש במנוע החשמלי, בין היתר לשמירה על הסוללה, והטווח. כך או כך, זהו רכב פלאג אין הייבריד, ולכן, אין באמת חשש או חרדת טווח.

 

קיה ספורטאז' היברידי
קיה ספורטאז’ תא נהג

 

אני נהגתי בלי חשבון לטווח, השתמשתי במצב הנסיעה הספורטיבי, והצלחתי לקבל 55 ק”מ טווח חשמלי. זה נתון מעודד, ושלא תחשבו שבכל רכב היברידי נטען זה עובד כך. יש לא מעט רכבים היברידיים – פלאג אין הייבריד שלא עובדים ביעילות, והטווח שלהם מחריד, עד כדי תהייה, ל-מה המערכת ההיברידית הזו מועילה?

קיה ספורטאז’ מגיעה ברמת אבזור GT-Line ספורטיבית, שמוסיפה ריפודי עור לכל המושבים (הלו, קיה, תעשיית העורות אחו&%$ מזהמת, נא להתעורר), יש חימום ואוורור למושבים מקדימה, זיכרון למושב הנהג, חימום להגה, לא פחות מחימום למושבים האחוריים. יוקרה, משהו. תא מטען שנפתח באופן חשמלי, חישוקי 19 אינץ, תאורת מטריקס לד, חיישני חניה, חתימות GT LINE מגניבות, ועוד.

טווח חשמלי עד 65 ק”מ
המחיר החל מ-254,494 ש”ח

 

 

WEY Coffee 01 מחיר
WEY Coffee 01 פלאג אין הייבריד

 

WEY Coffee 01 פלאג אין הייבריד

 

ליאור אמסילי

אי אפשר שלא להתחיל בעיצוב… והחזית של ה-Coffee 01 מרשימה מאוד, עם גריל ענק וכסוף שמזכיר במבט ראשון את הגריל של הסאנגיונג רקסטון. ובכלל, יש פה קימורים וכונסי אוויר שבשילוב יחידות תאורת ה-Led-Laser יוצרים חזית מרשימה שמשדרת יוקרתיות, לא צעקנית מדי.

בחנתי לא מעט כלי רכב סינים, אבל פה יש משהו אחר, רמה אחרת. את ההבדל המשמעותי מכל פגשתי בתא הנוסעים. איכות החומרים וההרכבה הדוקים ואיכותיים, בדיוק כמו שתפגשו ביצרניות רכבי יוקרה אירופאים, עם ירידה לפרטים הקטנים, החל מתפירת מעויינים בדלתות, מושבים עם ריפוד עור משולב אלקנטרה הפוך, חיפויי עור, ללא שום פלסטיקה זולה או שעטנז לא מבורך, והכל בשילובי צבעים נעימים, המשדרים יוקרה לא מתפשרת. יש לקופי 01 גג זכוכית פנורמי מעל, שגם נפתח, ותאורת אווירה בצבעים מתחלפים, שמיישרת קו עם רכבי יוקרה אחרים, ולא נראית זולה או מועתקת.

מושבי העור אלקנטרה מתכוונים באופן חשמלי, לשני הנוסעים הקדמיים, ובעלי פונקציית מיזוג ועיסוי (ברמות שונות).”חיישן אופטי לניטור הנהג” או כמו שאני קראתי לו “המצלמה של האח הגדול”, היא מצלמת חיישן קטנה, הצמודה לדופן הפנימית בקורה השמאלית בצד הנהג, ותפקידה לזהות את הנהג, ומלבד לכוון את המושב לפי הנהג שיושב ברכב, היא גם “יודעת” לנטר אם הנהג עייף, מוסח דעת, ועוד. בדשבורד היפהפה, לוח שעונים/מחוונים קטן, שלא לומר פצפון, הנמצא מאחורי ההגה, אך יש אפשרות להגדיל את הפונטים ואת התצוגה בעזרת ההגדרות.

 

WEY Coffee 01 חשמלי
WEY Coffee 01 תא נהג

 

בקונסולה המרכזית שני מסכים, שמזכירים את המסכים בריינג’רוברים, בשיפוע קל. המסך העליון בגודל 14.6”, עמוס בהגדרות שונות. תוכלו לבחור דרכו פרטים והגדרות עד רמת החיישנים, מצבי נהיגה שונים, הכוללים ספורט, AWD, בוץ, שלג וחול. המסך התחתון שנמצא תחתיו, משמש לשליטה בבקרת האקלים, ובהגדרות כיוון ונוחות המושבים.

מאחור, מושב רחב עם מרווח רגליים טוב, תודות לבסיס גלגלים בגודל 2.91 מ’, עם מערכת מיזוג נפרדת, שתגרום גם לשלושה מבוגרים רחבי מימדים להרגיש בנוח יחד. תא המטען לעומת זאת, רק בגודל סביר (400 ליטרים), בעל משטח הטענה שטוח, אם כי, נראה ששילוב הסוללה גזל לו מקום.

Wey Coffee 01 כאמור, הוא SUV פלאג אין הייבריד. מתחת למכסה המנוע הענק שלו, שוכן מנוע 2 ליטר בנזין, המשמש גם לטעינת הסוללות בעת נסיעה, ובנוסף אליו, ישנם 2 מנועים חשמליים, וסוללה חזקה בקיבולת 36.6Kw/h, המאפשרות טווח של עד 146 ק”מ, בתקן WLTP, וטווח משולב (יחד עם מנוע הבנזין), של כ-800 ק”מ.

אתם יושבים? ההספק הכולל של המנועים ברכב הוא 476 כ”ס, המביאים את ה-4.87 מ’ אורך וה2.79 טון של יוקרה הללו, בפחות מ5-שניות מהמקום למאה קמ”ש. עם מומנט מטורף של 86.7 קג”מ, ומהירות מרבית של 235 קמ”ש. הספק הטעינה המקסימלי הוא AC11kW ו-DC50kW, מה שאומר שבטעינה איטית, AC תקבלו טעינה מלאה ב-3 שעות ו50 דקות, ובטעינה מהירה, DC, תקבלו טעינה מלאה בכ-53 דקות. הטכנולוגיה הזאת משודכת לתיבת 9 הילוכים, כפולת מצמדים.

מאחר ו-WEY מכוונים לשוק האירופאי, הרכב עבר מבחני ריסוק ב-Euro NCAP, ארגון הבטיחות האירופאי הרשמי, עם הציון הגבוה ביותר, של 5 כוכבים כללי, ציון של 91% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 87% על ילדים, ו94% במערכות הבטיחות. מרשים מאוד.

אני עולה לכביש המהיר וסוחט את דוושת הגז. ה-Coffee 01 מדביק את הגב למושב ומעניק כוח מתפרץ ועוצמתי שהורגש גם בכל יציאה חזקה מהרמזור. יש פה היגוי מדויק, עם היזון חוזר מעולה ומפתיע, מה שנותן תגובות חדות ומדוייקות, כשצריך בעיקולים או בעקיפות גם יחד, עם תחושת יציבות ואחיזה בכביש, שלא מביישת רכב גרמני במחיר כפול או משולש.

בשל אופי מבחן דרכים מאתגר, הצלחנו להשיג 98 ק”מ בשימוש בסוללה, כ-70% פחות מהצהרת היצרן, אבל בואו, זה יותר באשמת הרגל הכבדה שלי על הגז. הנהיגה ב-wey Coffee 01 גרמה לי לחייך בהנאה, בזכות בידוד וספיגת רעשים מעולה וכיול מתלים מדויק. התחושה לאורך כל הנהיגה הייתה של רכב יוקרה אירופאי, ואלמלא השם WEY שהופיע בכל התנעה, עם גרפיקה יפהפייה, של 2 דגים ששחו בין המסכים, לא הייתי זוכר שאני נוהג ברכב סיני חזק ועצבני.

טווח חשמלי עד 146 ק”מ
החל מ-284,900 ש”ח

 

LYNK&C0 01 רכב
LYNK&C0 01 (לינק אנד קו 01)

 

 

לינק אנד קו 01 פלאג אין הייבריד

 

יבואנית הרכב הישראלית, מאיר, שמביאה לנו לארץ ממתקים כמו וולוו ופולסטאר, משווקת מותג חדש – LYNK&C0 , ורכב חדש בשם LYNK&C0 01. אז חשוב קודם לעשות סדר “בבלאגן” שנהיה לנו בשוק הרכב הישראל בכלל, ובפרט שוק הרכב החשמלי. הגיעו כל כך הרבה מותגים חדשים, שהמוח כבר הדחיק. LYNK&C0 הוא מותג רכב צעיר יחסית, בן 7 שנים, שכבר הוריד לייצור ושיווק לעולם כמה וכמה מכוניות, כשהקרוסאובר החצי חשמלי, פלאג אין הייבריד, LYNK&C0 01 נוחת אצלנו לראשונה, ואחריו יגיע ב-2024 רכב חשמלי מלא.

LYNK&C0 01 הוא רכב פלאג אין הייבריד, עם יחידת ההנעה הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים המפיק 179 כ״ס, ומשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, ומנוע חשמלי לצידו, יחד שניהם מספקים 262 כ״ס, מומנט של 43.3 קג״מ, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות, ומהירות מרבית של 210 קמ״ש. הסוללה ברכב בקיבולת 17.6 קוט״ש, מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מוצהר עד 75 ק״מ על חשמל בלבד, לפי תקן WLTP, ובנסיעה ריאלית בכביש, תאפשר לכם כ-60 ק”מ של טווח חשמלי.

 

LYNK&C0 01 מחיר
LYNK&C0 01 תא נהג

 

אז בואו נדבר על הנסיעה ברכב. הביצועים של הרכב במילה אחת, טובים. הרכב מרגיש זריז מספיק, ההילוכים עוברים חלק, והמערכת החשמלית מתערבת הרבה בנסיעה ומביאה את צריכת הדלק המשולבת למחוזות ה-25-26 קילומטר לליטר, שזה יפה, ומעודד, את כל מי שלא בשל לרכב חשמלי מלא, וחושב לא מעט על אופציה של רכב PHEV, רכב היברידי נטען בחשמל, שיספק לו טווח חשמלי של כמה עשרות קילומטרים, לסידורים ביום יום, לנסיעה לעבודה וחזרה.

מבחינת רגנרציה, בנסיעה שלי ברכב לא ראיתי שהמערכת מאחזרת אנרגיה באופן בולט, או מרשים במיוחד. כך או אחרת, מומלץ לחשוב על התקנת עמדת טעינה ביתית, או דרך פשוטה יותר לטעון את הרכב בטעינה איטית ביתית. למי שיש בית פרטי ושקעים חיצוניים מה טוב. תוך לילה תקבלו סוללה מלאה ליום שלמחרת. היו חסרים לי שיפטרים מאחורי ההגה, כדי לשלוט על רמות הבלימה הרגנרטיבית ברכב. אני פחות מתחברת להגדרות רגנרציה דרך מערכת המולטימדיה.

 

@queenoftheroad.il לינק אנד קו בישראל #lynkco מותג חדש, רכב פלאג אין חדש ואולם תצוגה חדש בתל אביב (יצחק שדה 17, ת”א). 262 כ”ס, טווח חשמלי עד 75 ק”מ, 229,900 ₪ @lynkco_me ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

חזרת לביצועים: נוחות המתלים טובה למדי, הם אולי מעט קשיחים, אבל לא משהו שמפריע או מציק בנסיעה או לגב. איטום הרעשים טוב, והתחושה בהחלט בועתית ושלווה בתא הנהג והנוסעים.
פנים הרכב מרגיש איכותי סך הכל, קליק אחד פחות מוולוו או פולסטאר, אבל עדיין ברמה גבוהה, מאיכות החומרים ועד איכות ההרכבה. תתקלו במעט משטחי פלסטיק פשוטים.

מסך מולטימדיה גדול, מגע, בגודל 12.7 אינץ’. עד התרגלתי למערכת התפעול של וולוו, עכשיו להתרגל למערכת אחרת? התפעול בה פשוט כביכול, לכאורה, אבל לא היה אליה חיבור מיידי. יש מערכת שמע מבית ™Harman Infinity הכוללת 10 רמקולים, קישוריות מלאה ואלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, משטח טעינה אלחוטי לנייד, יחידות תאורה לד, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי כולל Auto Hold, מושב נהג מתכוונן חשמלי, זיכרונות למושב בנהג, חימום במושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי נפתח, מצלמת 360° היקפית, ארבעה שקעי USB Type-C שקע V12 בקונסולה המרכזית ואחד נוסף בתא המטען.

טווח חשמלי עד 75 ק”מ
החל מ-234,900 ₪

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 5 =