לינק אנד קו LYNK&C0 01 קרוסאובר פלאג-אין – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

יבואנית הרכב הישראלית, מאיר, שמביאה לנו לארץ ממתקים כמו וולוו ופולסטאר, משווקת מותג חדש – LYNK&C0 , ורכב חדש בשם  LYNK&C0 01. אז חשוב קודם לעשות סדר “בבלאגן” שנהיה לנו בשוק הרכב הישראל בכלל, ובפרט שוק הרכב החשמלי. הגיעו כל כך הרבה מותגים חדשים, שהמוח כבר הדחיק. LYNK&C0 הוא מותג רכב צעיר יחסית, בן 7 שנים, שכבר הוריד לייצור ושיווק לעולם כמה וכמה מכוניות, כשהקרוסאובר החצי חשמלי, פלאג אין הייבריד, LYNK&C0 01 נוחת אצלנו לראשונה, ואחריו יגיע ב-2024 רכב חשמלי מלא.

בואו נסגור רגע את כל העניין של “הסיני לא סיני”, שיושב לנו תמיד על הלשון עם כל השקת רכב. יש כלי רכב סיניים מלאים, עם אמא ואבא סיניים, וחלקים סיניים וטכנולוגיה סינית, ומפעל סיני שמייצר אותם. וולוו, פולסטאר, וגם LYNK&C0 הם שילוב של מזרח ומערב, בדיוק כמו משמעות שם המותג לינק אנד קו – יש את הכסף הסיני, ג’ילי, והמפעל בסין, שנבנה לייצור המכוניות השוודיות הללו, והמכוניות מפותחות בשוודיה, בנויות על פלטפורמות שוודיות, טכנולוגיה שוודית וסינית, עיצוב שוודי, ושאר חלקים ממדינות אירופאיות כמו אירופה ועוד. אז אישית, אני לא אסכם את הרכב הזה במשפט, “זה רכב סיני”. זה פספוס, בעיני לפחות.

 

לינק אנד קו 01
כסף סיני, רוח שוודית. לינק אנד קו 01
לינק אנד קו 01 מחיר
יחידת הנעה היברידית נטענת, עם 60 ק”מ של טווח חשמלי ריאלי

 

לא בא לי לאכול לכם את הראש, ולקחת אתכם עשור אחורה, אבל בלי הכסף הסיני הגדול, וולוו הייתה נמחקת, ובטוח לא הופכת למותג שהיא היום. ג’ילי הקימה אותה מהקרשים ונתנה לה קרקע איתנה לצמוח ולגדול. ולא, אני לא בעד ההשתלטות הסיני, שקנתה חצי מישראל כבר (תנובה, נמלים, חברות גדולות, השם ישמור), אבל ספציפית, את כלי הרכב של וולוו אני מחבבת באופן אישי, ושמחה שהמותג התחזק.

LYNK&C0 01 הוא רכב פלאג אין הייבריד, עם יחידת ההנעה הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים המפיק 179 כ״ס, ומשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, ומנוע חשמלי לצידו, יחד שניהם מספקים 262 כ״ס, מומנט של 43.3 קג״מ, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות, ומהירות מירבית של 210 קמ״ש. הסוללה ברכב בקיבולת 17.6 קוט״ש, מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מוצהר עד 75 ק״מ על חשמל בלבד, לפי תקן WLTP, ובנסיעה ריאלית בכביש, תאפשר לכם כ-60 ק”מ של טווח חשמלי.

 

לינק אנד קו רכב
רק הפנסים קצת לא קשורים. לינק אנד קו 01
לינק אנד קו מפרט טכני
מול המתחרות מתגלה עסקה מעניינת ששווה לבדוק

 

אז בואו נדבר על הנסיעה ברכב. הביצועים של הרכב במילה אחת, טובים. הרכב מרגיש זריז מספיק, ההילוכים עוברים חלק, והמערכת החשמלית מתערבת הרבה בנסיעה ומביאה את צריכת הדלק המשולבת למחוזות ה-25-26 קילומטר לליטר, שזה יפה, ומעודד, את כל מי שלא בשל לרכב חשמלי מלא, וחושב לא מעט על אופציה של רכב PHEV, רכב היברידי נטען בחשמל, שיספק לו טווח חשמלי של כמה עשרות קילומטרים, לסידורים ביום יום, לנסיעה לעבודה וחזרה.

מבחינת רגנרציה, בנסיעה שלי ברכב לא ראיתי שהמערכת מאחזרת אנרגיה באופן בולט, או מרשים במיוחד. כך או אחרת, מומלץ לחשוב על התקנת עמדת טעינה ביתית, או דרך פשוטה יותר לטעון את הרכב בטעינה איטית ביתית. למי שיש בית פרטי ושקעים חיצוניים מה טוב. תוך לילה תקבלו סוללה מלאה ליום שלמחרת. היו חסרים לי שיפטרים מאחורי ההגה, כדי לשלוט על רמות הבלימה הרגנרטיבית ברכב. אני פחות מתחברת להגדרות רגנרציה דרך מערכת המולטימדיה.

 

LYNK & CO ישראל
ב-2024 נקבל רכב חשמלי מלא. LYNK & CO
PHEV
תמונה מיום ההשקה באולם התצוגה – יצחק שדה 17, תל אביב

 

חזרת לביצועים: נוחות המתלים טובה למדי, הם אולי מעט קשיחים, אבל לא משהו שמפריע או מציק בנסיעה או לגב. איטום הרעשים טוב, והתחושה בהחלט בועתית ושלווה בתא הנהג והנוסעים. בפעם הראשונה שהייתי צריכה להשתמש בתיבת ההילוכים, ולנסוע אחורה, נתקלתי בתפעול הפחות נוח של התיבה – לחיצה כפולה בכל פעם שרוצים לעבור לנסיעה אחורה או קדימה. לחיצה לחיצה, לחיצה לחיצה, ולא, תגיעו לניוטרל, N. כמובן שזהו עניין שולי, ותוך יום מתרגלים לתפעול הזה, אבל בתחילה זה מציק ומרגיש מיותר מאד.

בכל הקשור לעיצוב של הרכב, מבחוץ ומבפנים, אני אוהבת את המראה הקרוסאוברי שלו, מלבד הפנסים הקדמיים שכבר מזכירים לי את הפורד פומה, ולא מוסיפים הרבה למראה הכללי המרשים. פנים הרכב מרגיש איכותי סך הכל, קליק אחד פחות מוולוו או פולסטאר, אבל עדיין ברמה גבוהה, מאיכות החומרים ועד איכות ההרכבה. תתקלו במעט משטחי פלסטיק פשוטים.

 

LYNK & CO מחיר
מעט משטחי פלסטיק פשוטים
lynk & co 01
מסך מולטימדיה בגודל 12.7 אינץ’ lynk & co 01
תיבת הילוכים וולוו
תפעול לא אינטואיטיבי של תיבת ההילוכים

 

אבזור נוחות:

מסך מולטימדיה גדול, מגע, בגודל 12.7 אינץ’. עד התרגלתי למערכת התפעול של וולוו, עכשיו להתרגל למערכת אחרת? התפעול בה פשוט כביכול, לכאורה, אבל לא היה אליה חיבור מיידי. יש מערכת שמע מבית ™Harman Infinity הכוללת 10 רמקולים, קישוריות מלאה ואלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, משטח טעינה אלחוטי לנייד, יחידות תאורה לד, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי כולל Auto Hold, מושב נהג מתכוונן חשמלי, זיכרונות למושב בנהג, חימום במושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי נפתח, מצלמת 360° היקפית, ארבעה שקעי USB Type-C שקע V12  בקונסולה המרכזית ואחד נוסף בתא המטען.

וחשוב לא פחות, גם לאנשים שאינם “יפי נפש”, כי אני לא, המותג, כמו וולוו ופולסטאר שמים דגש מיוחד בשמירה על הסביבה שלנו, ומצהירים על שימוש נרחב בחומרים ממוזרים בתא הנהג והנוסעים. שימוש בחומר בשם ®Econyl שעשוי מרשתות דייגים וחומרים ממוחזרים נוספים, שעברו תהליך חכם כדי ליצור ממנו חלקים חדשים, כמו המושבים ברכב, והריפודים המודרניים, ללא שימוש מן החי. על תעשיית הבשר והעורות המזהמת אני לא צריכת לספר לכם, היא התעשייה המזהמת ביותר על כדור הארץ, וטוב היה, אילו היו מניחים קצת לעולם הרכב, ומתחילים דווקא שם עם שינויים מרחיקי לכת.

 

lynk & co 01 תא מטען
מרווח מספיק ל3 ילדים. תא נוסעים lynk & co 01
לינק אנד קו מידות
לינק אנד קו 01 מושב נוסעים

בטיחות:

אבזור הבטיחות המתקדם כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, ניטור שטח מת במראות הצד, זיהוי תמרורים, מניעת סנוור רכב הנוסע ממול, בקרת ערנות נהג, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור ועוד. במבחני ריסוק רשמיים אירופאיים זכה הדגם לחמישה כוכבי בטיחות מרביים מטעם ארגון ה-Euro Ncap האירופי, עם ציון של 96% בהגנה על נוסעי הרכב המבוגרים. מבחינת בטיחות פסיבית, חשוב לציין שיש ברכב 7 כריות אוויר.

אז מה יש למותג החדש השוודי סיני הזה לתרום לשוק הרכב הישראלי? הוא צעיר, הוא כן אחר בנוף. כן תזהו בו חלקי וולוו בתחושה ובמראה, וזה מוסיף לו נקודות. יש לו מערכת הנעה היברידית נטענת, שזו התשובה, עדיין, לדעתי להנעות חליפיות בישראל, במצב השוק הנוכחי. וכן, המחיר, 229,900 שקלים הוא מחיר לא מבוטל, ורק אם תציבו אותו בהשוואה למחירוני המתחרות, הרכב מתגלה כעסקה מעניינת שכדאי לבדוק.

 

מחיר: 229,900 ₪ כולל מע״מ, לא כולל אגרת רישוי
אחריות על הרכב: 4 שנים או 100,000 ק״מ, הראשון מבין השניים
אחריות על המערכת החשמלית: 8 שנים או 150,000 ק״מ, הראשון מבין השניים

*תא המטען בנפח 466 ליטרים.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × one =