אם היה לי כסף: 5 מכוניות חשמליות חדשות שהייתי קונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מכוניות חשמליות מומלצות
אם היה לי כסף: 5 מכוניות חשמליות שהייתי קונה היום

 

 

אלה לא המכוניות החשמליות הכי יקרות, הכי ספורטיביות או הכי מנקרות עיניים, אחת מהן אפילו נחשבת ביזארית וממש לא יפה… (נחשו מי). אלא דווקא מכוניות חשמליות פרקטיות לחיי יום יום. 5 מכוניות חשמליות חדשות שהייתי רוצה בחניה של הבית

 

אם לא הייתה לכם מגבלת תקציב לרכישת רכב חשמלי חדש? אילו לא הייתם שמים את הדגש ברכישה, על הטווח של הרכב, על האמינות, או על כל הגבלה אחרת שמרחיקה אתכם מהחלטה של ה”לב”. איזו מכונית חשמלית הייתם קונים עכשיו, היום?

חשבתי לעשות לכם כתבה על המכוניות החשמליות הפופולריות היום ברשתות, ובשיח בעולם הרכב הישראלי. לדבר על ה-BYD אטו 3, והג’ילי גאומטרי C שלא יורדת מסדר היום בשוק הרכב הישראלי, עם מספר מסירות רכב מדהים במהלך 2022, כ-4254 מכוניות עלו על הכביש ב-9 חודשים, ומיקמו את הדגם במקום ה-14 ברשימה מתוך 301 דגמי כלי רכב. ואת כל המכוניות החשמליות החדשות משווים אליה, רציתי לדבר על איווייז U5 שכעת מתחרה על מקומה בשיח מול ה-BYD, ונשארת רלוונטית בזכות שמירה על התמחור שלה בשתי רמות הגימור (162,500 לגרסת הבסיס ו-179,900 ש”ח), ועל סקייוול, שהתחילה כקרוסאובר משפחתי עם מחיר נוח שקורץ למשפחות, וכעת, המציאות המופרכת בשוק הרכב הקפיצה את מחירה עד למחוזות הקטגוריה חשמלית יוקרתית – קצת פחות מ-200 אלף לגרסת הבסיס, ו-206,900 שקלים לגרסת הפרימיום.

ובל נשכח, יש את הסקודה אניאק החשמלית וטויוטה שחזרה כעת לשווק את הדגם החשמלי המלא הראשון שלה – BZ4X. אחת מהן נכנסה לרשימה המכובדת בכתבה שלפניכם.

 

אם היה לי כסף: 5 מכוניות חשמליות שהייתי קונה היום

 

מיני קופר
מיני קופר חשמלי

 

1. מיני קופר חשמלית SE

 

שנתחיל בקטן? נהדר. אם טווח חשמלי לא משנה, או פחות קריטי ליום יום… אז ה-230 קילומטרים “על חשמל”, של המיני קופר SE ללא ספק יספיקו לסידורי היום יום, מסגרות, עבודה, סידורים וקניות לבית. כי אם חשמלי, ואם קטן ולא מרווח, ומתאים בעיקר לנהג ולנוסע (3 דלתות), אז לפחות שיהיה ממש ממש מהנה לנהיגה. קומפקטי כמו מכונית קארטינג, והיגוי וביצועים שלא מביישים את דגם הקופר האייקוני, או את המותג הבריטי MINI.

 

 

המכונית עצמה ותיקה, יחידת ההנעה החשמלית מודרנית, ההספק של 184 כ”ס, המרכב נמוך, המשקל קטן יחסית (1,491 ק”ג), ההאצה מהמקום ל-100 קמ”ש לוקחת 7.3 שניות, והמחיר, מתחיל ב-195,900 ש”ח (מחיר הדגם הנבחן באתר, בגרסה הבכירה, 235 אלף שקלים).

 

 

סקודה חשמלית
סקודה אניאק חשמלית משפחתית

 

 

2. סקודה אניאק

 

פרקטי, חשמלי, משפחתי, ובלי להתחשב בתקציב, אבל בהפוך על הפוך גם לא לקפוץ מעל הפופיק, ולשלם 228,990 שקלים, על גרסת אבזור אמצעית, לא נמוכה מדי (החל מ-189,900 שקלים לרמת גימור “לופט”), ולא גבוהה מדי (262,000 שקלים לרמת ה”ספורטליין”). הרכב החשמלי הדיי פופולרי ומדובר שהושק פה בארץ באוקטובר לפני שנה, נכנס ללב הישראלי, ונשאר שם אצל לא מעט אנשים, גם אחרי הרבה דגמים סיניים ששטפו את הארץ, ותומחרו הרבה יותר טוב ממנה.

הפרטים היבשים מדברים על רכב עם הספק כולל של 204 כ”ס, תאוצה מ-0 ל-100 ב-8.7 שניות (מרגיש קצת יותר), עם טווח נסיעה מוצהר של 497-537 ק”מ תלוי בדגם, קיבולת סוללה של 82 קוט”ש, ומהירות מרבית של 160 קמ”ש.

 

 

 

האניאק מצליח לספק את כל הפרמטרים החיוניים ליום יום, ממרווח פנים בריא, ולתחושת נוחות ובידוד רעשים גבוה וטוב. האצות נחמדות מאד, ומערכות נוחות מודרניות, אוטומטיות שכיף שיש אותן, וכמה קשה להתרגל לרכב שאין בו את כל זה… את הרכב שנפתח לבד, ומונע לבד, ומערכת מולטימדיה שנדלקת לבד. אוטומטיות ממכרת.

 

 

פולסטר 2
אם היה לי כסף. פולסטאר 2

 

3. פולסטאר 2

 

באופן טבעי, אני ממשיכה לקטגוריית המשפחתיות החשמליות היוקרתיות, מה שנקרא, קטגוריה ללא מתחרות. שם הפולסטאר 2 ניצבת בגאון, אך לבדה.

ועדיין, שאפו לפולסטאר שהצליחו לייצר מכונית (וולוו), טובה, שלא נופלת ממכוניות ממותגי יוקרה עילאיים. עם לוק ו-FEEL מצוין. תחושה של יוקרה/פרימיום שבאה לידי ביטוח באיכות הנסיעה והתחושה הכללית. בעולם כבר חוגגים את הפולסטאר 3, ואני פה אחלום בהקיץ שיש לי 334,500 שקלים, לקנות את הגרסה הבכירה של דגם פולסטאר 2, גרסה שבחנתי לא מזמן. עם שני מנועים חשמליים, הספק של 476 כ”ס, הנעה כפולה, 4.4 שניות מהמקום ל-100 קמ”ש, (שלדת פרפורמנס, בולמים מתכוונים), וקסם באוויר. המכונית החשמלית המשפחתית האולטימטיבית, בה יש מלא מקום לכולם, למרות שאנחנו שלושה, הרבה מקום לאחסון, וטווח של בערך 400 ק”מ, אם מצליחים להתאפק.

 

 

בקרוב נבחן את הגרסה הפותחת, במחיר של 255 אלף שקלים, הכוללת מנוע חשמלי אחד הנעה קדמית (170 קילוואט, הספק של 231 כ”ס), ומארז סוללות עם קיבולת של 69 קילו-וואט, עם טווח מוצהר של עד 470 ק”מ.

 

 

ג'נסיס GV60 חשמלי
ג’נסיס GV60 קרוסאובר חשמלי

 

 

4. ג’נסיס GV60

 

ההתלבטות הבאה שלי הייתה עם להמשיך לרכבי הפנאי יוקרה הקטנים, כמו: DS3 קרוסבק, אי טרון Q4 (חיכיתי וחיכיתי ומי לא בא…), המרצדס EQA החמודה מאד, מרצדס EQB עם שבעה מקומות שאהבתי אותו, על אף שהוא קצת שונה מכולם, לקסוס UX, וולוו XC40 ו-C40. או להמשיך לרשימת החשמליות יוקרתיות בגודל בינוני, שם גם הרשימה קצרה למדי… ביניהן תמצאו את אודי e-tron, ואי טרון S וספורטבק. עוד מכונית מצוינת, ב.מ.וו iX3 עם יחידת הנעה מוצלחת ויכולת אחזור אנרגיה מרשימה, יש את טסלה מודל X, שלא יצא לי להכיר עדיין, ואולי הייתה נכנסת לרשימה, יגואר I-Pace, ומכונית היוקרה המשובחת, הקרוסאובר החשמלי מרצדס EQC.

 

 

החלטתי לחזור אחורה, לקרוסאוברים היוקרתיים הקומפקטיים ולבחור בג’נסיס GV60, מהסיבה הפשוטה, שהיה חיבור מיידי, ולא עם כל רכב יש חיבור. 

לג’נסיס GV60 סוללת ליתיום-יון מתקדמת בקיבולת של 77.4 קילוואט/שעה, עם 420-450 ק”מ של טווח חשמלי. היא משווקת בשלוש גרסאות הנעה, מגרסת הנעה אחורית, בעלת מנוע חשמלי אחורי אחד, עם הספק של 228 כ”ס, ועד לגרסת הנעה כפולה, הכוללת מנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי, עם הספק משולב של 429 כ”ס ומומנט מרבי משולב של 71.4 קג”מ.

אני בחנתי דווקא את הגרסה האמצעית המומלצת לדעתי, לא מעט מדי כוח, ולא כוח מופרז על גוף לא גדול, שגם מהווה מתכון לשריפת הטווח עם כל לחיצה על “הגז”. הכל ברכב מרגיש הרמוני, עובד טוב ביחד. המון כוח, המון סטייל ייחודי בכל פינה, מרווח פנים לא גדול מדי, אך מרווח שיתאים למשפחה של 4 נפשות. בקצת פחות מ-300 אלף שקל, נתון שהדליק הרבה ישראלים עוד טרם הרכב הגיע. ועד 342,000 שקלים.

 

 

ב.מ.וו חשמלי
ב.מ.וו iX

 

5. ב.מ.וו iX

 

בטח ציפיתם לראות פה את דגם ה-BMW הספורטיבי יותר, ב.מ.וו i4, אבל דווקא עם אחיו, הקרוסאובר החייזרי, המגושם למראה, גדול, מרווח, חזק עד אימה, ב.מ.וו iX, דווקא איתו הייתה לי חוויית נהיגה מיוחדת יותר. חדשנית, ייחודית, משהו אחר ולא צפוי כל כך, כמו שהתרגלנו לראות ולהרגיש עם כלי רכב חדשים בימינו. המנוע, הנוחות, איטום הרעשים, ההיגוי, הכל מרגיש כל כך טוב ב-iX. גם אם מימדי הרכב גדולים, לא נמנעתי מלהסתובב איתו בעיר, בסידורים יומיומיים, וקרוב לוודאי שהוא הרגיש בבית, בסביבה הרמת שרונית המפונפנת.

קיבולת סוללה של 76.6 קוט”ש בגרסה הפותחת, ו-111.5 קוט”ש לגרסה הבכירה, איתה אפשר להגיע למעל 500 קילומטר של טווח חשמלי. נמשיך עם הגרסה המטורפת שבחנתי, עם 523 כ”ס, ומומנט של 78 קג”מ, עם האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות, וזה רק בגלל שהדינוזאור הזו שוקלת 2 טון ו680 ק”מ.

לא ראיתי הרבה כמוהו על הכביש, אבל יש 55 מכוניות כמותו על הכביש. 55 ברי מזל.

החל מ-559,000 ש”ח
דגם המבחן: 699,000 ש”ח

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × five =