נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק החדש 2024 (דור שני) 7 מקומות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה קודיאק החדש
סקודה קודיאק החדש 2024

 

השקה בינלאומית ונהיגה ראשונה בסקודה קודיאק החדש 2024 בדור השני. מה השתנה, מה השתדרג, ומה יגיע אלינו מכל ההיצע? סקירה וחוות דעת

 

נסעתי לפגוש את הסקודה קודיאק החדש בדור השני. הדור הראשון שלו, מ-2016 זכה להצלחה כלל עולמית, עם מספר מכירות אדיר של כמעט מיליון מכוניות – 866,000 ליתר דיוק, ב-60 שווקים ברחבי העולם. באירופה, הוא התגלה כפופולרי במיוחד, 3 השווקים הגדולים ביותר של הדגם ובכלל של סקודה, הם גרמניה, בריטניה וצ’כיה. ב-2022, הקודיאק היה רכב ה-SUV השני הנמכר ביותר של המותג, אחרי הקאמיק.

 

כל הסטוריז שהעליתי בהשקה

 

סקודה קודיאק החדש מחיר
חזית חדשה אגרסיבית, יחידות תאורה חדשות

 

מספרים כאלה בדרך כלל מעידים על דגם שהצליח לענות על צרכים של קהל גדול מאד, דגם שמשווק בכמה גרסאות, 5 או 7 מקומות, ומספר יחידות הנעה לבחירה. בצ’כיה, המדינה ממנה סקודה קמה וצמחה, וגם הבית בו מייצרים את כלי הרכב של סקודה עד היום. גם הקודיאק החדש מיוצר במפעל בשטח צ’כיה. ועם ההשתלטות הסינית על שוק הרכב, נראה שהצ’כים יקפידו לשמור על ייצור הדגמים שלהם בבית.

ה”סקודיאק” הותיר חותם גם אצלינו הישראלים, הוא אחר מדגמי ה-7 מקומות הפופולריים בשוק, הרבה בזכות ראשית כניסתו לשוק, כ”אנדר-דוג”, רכב אירופאי צ’כי, שמביא איתו איכויות אחרות, שימושיות גבוהה מאד ומחיר סופר משתלם.

הקודיאק איגף מהקטגוריות המשפחתיות 7 מקומות, האוקטביה, מהמשפחתיות המרווחות מאד, וההצלחה הרבה בציי המוניות והליסינג, ומהצד השני, הפאביה, שגם כשהייתה מכוערת כמו הלילה, היוותה אופציה עירונית מרווחת ושימושית, לצעירים, זוגות ומשפחות קטנות, בלא הרבה כסף. סקודה עשתה חתיכת דרך, והפכה להיות לאט לאט מוצר פרימיום, מתקרבת מאד ל-DNA הפולקסווגני, מבחינת העיצוב, טכנולוגיה, ובטיחות, עם שימושיות גבוהה ותג מחיר סביר. אבל השנים האחרונות היו צרה צרורה למותג וליצרנית, הקורונה וכל המכות שנחתו עליה בזו אחר זו, מבעיית השבבים, הפלסטיק, חלקי החילוף, המפעל הגדול שנשרף, ופיטורים מאסיביים, הורגשו גם אצלנו, ישראל הקטנה. עם ישראל רצה לקנות סקודה, אבל לא היה מלאי.

 

קודיאק מידות
ארוכה יותר, מרווחת יותר בשורה השלישית. קודיאק
סקודה קודיאק 2024
סקודה קודיאק החדש דור שני. השקה בינלאומית

 

תוך שנתיים סין חדרה לישראל בצורה אגרסיבית ומאסיבית, וסקודה התאוששה, אט אט, עד שחזרה לתפוקה מלאה. הרבה מים עברו בנהר, וסקודה תצטרך לקום ולהלחם על מקום שלה מול רכבי ה-7 מקומות הסיניים, שבינינו, לא באמת מהווים תחרות אמיתית מולה. רכבי ה-7 מקומות העממיים מסין, עם כל הכבוד, לא מגיעים לרמת איכות החומרים, איכות ההרכבה והבידוד של אף מותג אירופאי. הדור חדש של הסקודה קודיאק מהווה חתיכת קפיצה מעלה, ופותח פער בין כל סינית או אסייתית עממית שחשבה לקחת לדגם הצ’כי/גרמני את המקום בלב הישראלים.

בשורה אחת, הקודיאק טכנולוגי הרבה יותר, מאובזר יותר מבחינת נוחות ובטיחות, יפה יותר למראה, מרווח יותר, ויעלה יותר. הצרכן הישראלי יצטרך להחליט אם זה מחיר שהוא מוכן ורוצה לשלם.

 

@queenoftheroad.il סקודה קודיאק החדש 2024 בדור השני קיבל עיצוב חדש אגרסיבי ומנופח יותר גדל לאורך ובמרווח הפנים ותא מטען והוטמעה בו יותר טכנולוגיה ומערכות נוחות ובטיחות יגיע אלינו ברבעון ה-3 (יוני-ספטמבר 2024) רק בגרסת 7 מקומות ועם יחידת הנעה היברידית מתונה, 1.5 ליטר, 150 כ”ס (וגם כמה דיזלים 2 ליטר) נקווה שהמחיר לא יהיה גבוה משמעותית מהדור הראשון. ✌️ #skodakodiaq #skoda ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


 

במבט ראשון, לא שמים לב לשינויים גדולים במראה החיצוני. במבט שני, וואו, החזית האגרסיבית והניפוחים מהצדדים עושים לקודיאק רק טוב. הדגם “קיבל” פנסי מטריקס לד מרשימים ועיצוב חדש לגריל וליחידות התאורה. גם המידות צמחו לאורך (תוספת של 6 ס”מ), ומרווח הראש שופר בשורה השלישית. כרכב 7 מקומות זה סופר חשוב.

מידות: אורך – 4.758 מ’, רוחב – 1.864 מ’, בסיס גלגלים – 2.791 מ’, גובה – 1.659 מ’, תא מטען עם כל המושבים בשימוש – בנפח 340 ל’ (70 ליטר יותר).

השורה השלישית זוכה כעת למרווח ראש טוב יותר, ולכן, נוסע בוגר עד גובה 1.70 מ’ יוכל לשבת מאחור. כמובן שיש לכוון את השורה השנייה בהתאם לגודל/גובה הנוסעים בשורה השלישית. ניתן להזיז את שורת המושבים בקלות על גבי מסילה. הגישה לשורה השלישית לא הכי נוחה – כן, המושב בשורה השנייה מתקפל מספיק כדי לספק גישה רחבה בכניסה פנימה, אבל כן צריך לגלות גמישות ואתלטיות כלשהי. אם כך, אסכם ואומר שזו שורת מושבים שמתאימה לילדים. בשורה השלישית יש תאורה וכניסות C USB.

 

סקודה קודיאק סקירה

SKODA KODIAQ 2024

KODIAQ 2024

 

קודיאק מושקת עם מספר יחידות הנעה, רק 2 יגיעו אלינו

 

הקודיאק החדש משווק בעולם עם שני מנועי דיזל ושני בנזין המספקים הספקים בין 150 כ”ס ועד 204 כ”ס, קודיאק iV גרסת הנעה היברידית נטענת, עם הספק של 204 כ”ס, וטווח חשמלי של 100 ק”מ. בנוסף, יש גרסאות בנזין, 1.5 ליטר TSI, היברידי מתון (סוללת 48W), עם הספק של 150 כ”ס, וגרסת 2.0 TSI עם הספק של 204 כ”ס. סקודה לא נוטשת את הדיזל, כי הלקוחות שלה מחזיקות חזק בגרסת ה-2.0 TDI עם 193 כ”ס, עם הנעה לכל הגלגלים כסטנדרט. יחידות ההנעה בקודיאק החדש משודכות לאותה תיבת הילוכים אוטומטית DSG, כאשר תפעול תיבת ההילוכים עבר לידית מאחורי ההגה. לשמחתנו, לצד ידית ההילוכים, גם פדלים להורדת / העברת הילוכים ידנית.

 

קודיאק היברידי
משלל יחידות ההנעה, סקודה ישראל מתמקדת בגרסה היברידית מתונה 1.5 ל
סקודה קודיאק מתי אצלנו
תא נהג ונוסעים חדש. סקודה קודיאק החדש

 

משלל יחידות ההנעה, סקודה ישראל, בחרה לשים את כל הביצים שלה על קודיאק 7 מקומות, שיגיע בשתי גרסאות הנעה: גרסת המיילד הייבריד – היברידי מתון, הכוללת מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר, וסוללת 48 וולט, עם הספק של 150 כ”ס, ו25.5 קג”מ, וגרסת הנעה 2.0 ליטר טורבו דיזל, גרסה שתגיע במספר מצומצם בהרבה. גרסת הפלאג אין, וגרסת השני ליטר טורבו בנזין, לא יגיעו נכון למה שידוע לנו היום. הקודיאק החדש מרגיש מאופק, אלגנטי, מבודד מאד, ואת רוב המהמורות בדרך ריכך ושיכך היטב, עדיין, זה לא אודי פה. יחידת ההנעה ההיברידית מתונה, סולידית – ההאצות בה סבירות, וכנראה שתצטרכו ללחוץ חזק יותר, אם תרצו להאיץ חזק, או לעקוף.

לא בחנו את הרכב עם משקל עודף, אבל היינו 3 בוגרים ברכב, ולא נרשם עומס או מאמץ. בנסיעה בינעירונית מהירה, עם גשם זלעפות, השקט והנינוחות נשמרה. בנהיגקה מנהלתית המנוע לא נשמע או התאמץ. גרסת הדיזל 2 ליטר, ללא ספק חזקה וכיפית יותר לנהיגה, וצריכת הדלק בה נשמרת היטב. ההיגוי הרגיש בה פחות מדויק/יותר קל, ואת זה פחות אהבתי. בשתי הגרסאות, הרכב אוחז בכביש, ויציב מאד גם בפניות מאתגרות יותר.

 

צריכת הדלק בשתי הגרסאות, במהלך נסיעות המבחן, הראו צריכת של 14-15 ק”מ לליטר

 

קודיאק רמות גימור
קודיאק 4X4 ברמת הגימור הגבוהה ביותר
קודיאק מולטימדיה KODIAQ MULTIMEDIA
מסך 12.9 אינץ חדש ומרשים

קודיאק 7 מקומות

 

תא הנהג והנוסעים

 

תא הנהג הוא המקום בו החידושים והשינויים הכי באים לידי ביטוי. הקונסולה נראית אחרת – נראית הרבה יותר טכנולוגית, אלגנטית ומתקדמת. היא אירופאית ואיכותית יותר למראה ולמגע, והרבה ממנה עשויים מחומרים ממוחזרים. כן, הריפודים ברמת הגימור הבסיסית היו פשוטים מדי ולא נעימים ממש למגע. נצטרך להמתין ולראות אילו רמות גימור יגיעו אלינו.

הגלגלות/חוגות הטכנולוגיות של סקודה

 

נתחיל מלמעלה למטה:

שתי יחידות תאורה במגע, פתיחת סאנרוף פנוראמי במגע (החלקה עם האצבע), מערכת המולטימדיה במרכז, בגודל 12.9 אינץ’, (בהתאם לרמת הגימור), עם מערכת תפעול חדשה, נוחה ומובנת מאד. המערכת כוללת מסך מגע חד וצבעוני. מערכת השמע הכוללת 13 רמקולים, מערכת מצויינת, שכולי תקווה שתהיה זמינה גם בישראל, חוויית שמע איכותית ואפשרויות כיוון מדוקדקות. מתחת למערכת המולטימדיה 3 חוגות שממלאות כמה פונקציות, מתפעול בקרת האקלים, כיוון ועוצמה, בחירת מצבי נהיגה, הדלקה וכיבוי של החימום למושבים, ותפעול עוצמת השמע. לוקח כמה דקות ללמוד אותן.

 

חוגות קודיאק
3 חוגות, כמה וכמה פונקציות

 

בין הנהג לנוסע מערכת אחסון, יש מקום לכוסות ובקבוקים, וארנק, מטבעות, שני משטחי טעינה שעובדים טוב, וכלי קטן ושימושי לניקוי המסך מטביעות אצבעות. לוח המחוונים בגודל 10.4 אינץ’ גדול, חד ואינפורמטיבי, קפיצת מדרגה. לכל אורך תא הנהג והנוסעים תאורת אווירה נעימה, הגג השקוף מקצה לקצה מוסיף אור ויופי לפנים הרכב. בשורה השנייה, גם “מערכת אחסון חכמה”, כך סקודה מכנה את זה. יש קונסולה נשלפת, שמשמשת מקום לאחסון כל מיני מטלטלין. אפשר להוציא אותה.

הבטיחות האקטיבית והפאסיבית של הקודיאק החדש שופרה על ידי שימוש בחיישני רדאר ננו חדשים בחלק הקדמי והפגוש האחורי. נוספה מערכת סיוע בסיבוב, מערכת המסייעת בצומת דרכים, ובמניעת התנגשות. בנוסף, יש 9 כריות אוויר, מערכת שמנטרת עירנות נהג. מערכת חכמה לסיוע בחניה, כולל חניה מרחוק.

 

קודיאק שורה שלישית
השורה השנייה זזה על מסילה אחורה וקדימה. קודיאק

 

סקודה קודיאק החדש משווק עם צבע חדש, בעיניים צ’כיות זהו צבע ברונזה או זהב, בעיני סקודה ישראל, זהו צבע “דבש”, בעיניים שלי, זה נראה חאקי לגמרי, צבאי. מתאים לתקופה. זה יהיה צבע הדגל בארץ ובחו”ל. יהיו כמובן צבעים נוספים, אלה שהישראלים רגילים לקנות: לבן, אפור, וכסוף. בתקווה שנראה גוונים נוספים אצלנו, כמו אדום וכחול.

 

 

תשובות לשאלות מהקהל: (מוזמנים לשאול גם אתם)

 

האם יש אוורור בשורה השלישית? אין

 

האם השורה השנייה ניתנת לכיוון? כן, השורה השנייה ניתנת להזזה קדימה ואחורה על מסילה

 

מתי הרכב צפוי להגיע? ברבעון שלישי, כלומר יוני-ספטמבר 2024

 

מה יהיה המחיר ואילו רמות גימור יגיעו? כשהרכב ישווק בארץ נדע בדיוק מה מחירו ואילו רמות גימור זמינות

 

מה עם גרסת ה-RS וספורט ליין? לא הוצגו לנו בהשקה גרסאות הספורט. מסופקני אם יגיעו אלינו בחודשים הקרובים

האם יגיע קודיאק 5 מקומות? לא, נכון להיום אין צפי הגעה לגרסה הזו.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − 2 =