5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים: אולי בגלל המחיר ההתחלתי, אולי כי הם הגיעו אחרי להיטי מכירות ענקיים (איוניק 5, ג’ילי גאומטרי, BYD אטו 3), ש”לקחו להם” את כל הלקוחות הפוטנציאליים, ואולי הן מכוניות חשמליות מיוחדות מדי לטעם הישראלי… מה שבטוח חלקן מכוניות יוקרה והגיעו במספרים נמוכים, אפילו בודדים… 

 

המכוניות מסודרות לפי סדר ה-א’-ב’

מוזמנים לכתוב איזו מכונית חשמלית מרשימה לדעתכם לא קיבלה מספיק פוקוס בישראל, וחבל…

 

BMW i4 2024
ב.מ.וו i4 שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית גם על חשמל. צילום: יובל לוי

 

 

ב.מ.וו i4

 

ב.מ.וו i4, גרסה חשמלית לחלוטין לגראן קופה מסדרה 4 של ב.מ.וו, הגיעה ארצה לפני כמה חודשים, וקצת אחרה להגיע אלי. ואני חיכיתי לה. ידעתי שיש למה לחכות, ב.מ.וו אחרי הכל. אחד מהמותגים הבודדים שיודעים לייצר מכוניות ספורט אמיתיות ומרגשות, ספורטיביות וריגוש שזולגים לכל הדגמים שלהם.

במבט ראשון אפשר להבין שמדובר ברכב חשמלי, אבל לא סתם מכונית חשמלית, דגם ה-M החשמלי הראשון של ב.מ.ו. מחייב משהו. הכליות האטומות של ה-i4, מושחרות, המעמד וסמל ה-M מחייב, ובהן מוטמעים חיישני רדאר, שמסייעים לשלל מערכות הבטיחות לפעול בדיוק. אורכה של המכונית המרשימה הזו, 4,7 מ’, רוחבה 1,8 מ’, ובסיס הגלגלים שלה מכובד, כ-2,8 מ’. ב.מ.וו גאה מאד ב*מקדם הגרר של הרכב (נתון התנגדות שיוצר הרכב עם האוויר). נתון מרשים של 0.24, שמסייע גם לצריכת חשמל יעילה יותר.

ב.מ.וו מציעה שתי גרסאות ל-i4: גרסה פותחת, i4 eDrive40 עם מנוע חשמלי אחד, המספק כ-335 כוחות סוס, עם טווח מוצהר של עד 480 ק”מ. ואת הגרסה לכבודה התכנסנו, ב.מ.וו i4 M50, מכונית סדאן, 4 דלתות, בעלת שני מנועים חשמליים, המספקים יחד 544 כוחות סוס, מומנט מירבי משולב של 80 קג”מ, והאצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות. אוהדי המותג וחובבי דגמי ספורט באשר הם, וודאי ישמחו לדעת שחלוקת המשקל כאן היא 48.2/51.8 אחוזים מלפנים/מאחור, מה שניכר בתחושת היציבות ו”הישיבה” הטובה של ה-i4 על האספלט.

 

מכונת נהיגה מחושמלת: ב.מ.וו i4 eDrive35 (רמת Tech) – מבחן דרכים

ב.מ.וו i4 מכונית הקופה 4 דלתות החשמלית בישראל מ-339,000 שקלים

 

BMW I4
ב.מ.וו i4 צילום: יובל לוי

 

קיבולת הסוללה היא 84 קילו-וואט, מעט יותר מהסוללה הגדולה ביותר של המתחרה טסלה מודל 3 פרפורמנס (82 קילוואט-שעה). קיבולת שזיכתה אותי בטווח ריאלי של 420 ק”מ. נתון שתלוי מאד באופי הנהיגה שלכם, ובמצב הנהיגה בו תבחרו. אני אישית הסתפקתי במצב הקומפורט, שכשמו כן הוא, היה המצב הנוח ומשכך ביותר. מצב הספורט הרגיש לי מוגזם, באמת!. צריכת האנרגיה על פי היצרן בגרסה הזו היא 19 קילוואט שעה ל-100 ק”מ, בפועל יותר קרוב ל-25-26 קילו וואט. בל נשכח שזו ה-i4 M50 הראשונה שכווננה ​​על ידי חטיבת ה-M המפורסמת. ה-BEV M הראשונה. אך עם כל הכבוד ל-M, המהירות המקסימלית כאן מוגבלת אלקטרונית ל-225 קמ”ש, יש סוללה שצריך לשמור עליה.

דגם ה-BMW i4 M50, מצויד במתלי M אדפטיביים עם קפיצים ובולמים נפרדים, מוטות ייצוב מיוחדים ומוט קפיצי נוסף בחלק הקדמי, בשילוב היגוי ספורטיבי עם תגבור משתנה, בלמי M, וגלגלי סגסוגת קלה M עם צמיגים מעורבים. כל הפיצ’רים המפוצצים האלה באים לידי ביטוי בחווית הנהיגה. נהיגה שלא הגיעה לקצוות או למגבלות הרכב, אפילו לא במעט. המשקל שלה מורגש, ואיכשהו בא לטובתה, ולא העיב על תחושת הספורטיביות כלל.

גרסת הכניסה לדגם ה-BMW i4 כוללת, בין היתר: מערך בטיחות Driving Assistant, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך העזר לחניה Parking Assistant הכולל את מערכת העזר בנסיעה לאחור, פנסי LED מלפנים ומאחור, שמשות כהות, חלון שמש חשמלי, מושבי Sport עם ריפודי Sensatec במגוון צבעים ודיפון Sensatec בלוח השעונים, תא מטען נפתח חשמלית, ב”א משולשת עם פתחים לאחור ומערך ה-Live Cockpit Live הכולל את הצג הקמור החדש של BMW עם לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’ וצג בקרה בגודל 14.9 אינץ’. ב-339,000 ש”ח

דגם ה-M50 כולל את כל האבזור הקיים בגרסאות ה-eDrive40 ומוסיף את חבילת העיצוב הפנימית והחיצונית M-Performance;  הכוללת גימורי קרבון, פנסי לייזר וחישוקי “19 ייעודיים עם צמיגים שונים מלפנים ומאחור. במחיר 539,000 ש”ח

 

 

ב.מ.וו חשמלית
חשמלית ייחודית. BMW IX

 

 

ב.מ.וו iX

 

ב.מ.וו iX מיוצר בשתי גרסאות, בשתיהן יחידת הנעה כפולה הכוללת שני מנועים חשמליים, אחד בסרן הקדמי ומנוע נוסף בסרן האחורי. הדגם הנבחן, iX xDrive50, מגיע עם הספק גבוה מאד, של 523 כ”ס, מומנט מירבי של 78 קג”מ, עם האצה מהנה מאד מהמקום, שביננו, מרגישה הרבה יותר מהירה מהנתון הרשמי, של 4.6 שניות, מ-0 ל-100 קמ”ש. עדיין, יש פה רכב ענק להזיז, במשקל של יותר מ-2.5 טון, מתוכם 600 קילוגרמים של הסוללה המוסתרת ברצפת הרכב. קיבולת הסוללה היא 111.5 קוט”ש (105.2 קוט”ש נטו, על פי המפרט הטכני) וטווח הנסיעה החשמלי המוצהר של היצרן הוא כ-600 ק”מ, והטווח הריאלי קרוב יותר ל-480 ק”מ.

 

4 חשמליות ו2 דגמי בנזין הזוכים בקטגוריות המשנה – WWCOTY 2022

 

BMW iX
ב.מ.וו ix. הגיעה לארץ במספר מצומצם של מכוניות

 

כמובן שהטווח החשמלי מושפע מאד מאופי הנסיעה, תוואי הדרך והנהיגה. אני יכולה להעיד שבבוקר שהחזרתי את הרכב לסוכנות, נסעתי נסיעה של 11 קילומטר מביתי לתל אביב, 25 דקות נסיעה, בין זחילה, לנסיעה במהירות 90 קמ”ש, ולא איבדתי אחוז אחד מהסוללה. הכיצד? בזכות המערכת הרגנרטיבית ברכב, שאם עוד פעם אפאר ואהלל אותה, אחשד במי שיש לה מניות בב.מ.וו. מערכת האחזור אנרגיה ב-iX, כמו ב-Ix3 החדשה שהושקה ב-2021 (הגרסה החשמלית ל-X3), מצוינת, ב.מ.וו iX1, ועוד… אפשר לראות בעיניים איך האנרגיה חוזרת לסוללה מעצם הנסיעה ברכב. כן, היו רגעים שלחצתי בהתלהבות רבה על המצערת, ואיבדתי טווח יקר. מה אפשר להגיד, ביקשתי הרבה כוח, וקיבלתי. מצד שני, אפשר לשמור על הטווח החשמלי בעזרת מצב הנהיגה החסכוני, ולבחור במצב רגנרטיבי “גבוה”, בו הרכב ממש בולם בכל ניתוק מגע עם “דוושת הגז”, בלי ללחוץ על הבלמים כלל, ומעצם הבלימות לייצר אנרגיה נוספת לסוללה.

חוויית הנהיגה ב-iX xDrive50 מהנה מאד, שקטה ומבודדת מאד מרעשי דרך ורוח, ומשככת טוב, לא ציפיתי לפחות מרכב מיוחד כזה ובמחיר כזה. תנוחת הישיבה בה גבוהה, מה שהזכיר לי את אחת המכוניות האהובות עלי, ב.מ.וו i3 הקטנה, רכב עירוני חשמלי שהושק בארץ ב-2016-17. בנסיעה יותר “ספורטיבית” או ניסיונות לתמרן איתה תמרונים מהירים וחדים, המשקל שלה מורגש. תזכורת לעצמי שלא בשביל זה היא יוצרה.

דגם ה-iX משווק בישראל ב-4 גרסאות: 2 יחידות הנעה/סוללה ו-2 רמות גימור לכל אחת. דגם ה-xDrive40 עם טווח נסיעה חשמלי של 400 קילומטר, 326 כ”ס החל מ-559,000 ש”ח, ודגם ה-xDrive50 ברמות גימור Ultimate ו-Ultimate Bronze, עם הספק של 524 כ”ס, החל מ-699,000 ש”ח

 

 

יונדאי איוניק 6 מחיר
איוניק 6, מכונית מפוספסת

 

יונדאי איוניק 6

 

יונדאי 6 IONIQ משווקת בישראל במספר גרסאות, דגמים ומפרטי אבזור, בטיחות, הספקי סוללה וטווחים, הכוללים 3 גרסאות אבזור Premium ו-Prestige, Luxury ו-Limited, שתי גרסאות של הנעה, אחורית וכפולה, שתי קיבולות סוללה ושלושה טווחי נסיעה, 429 ק”מ, 583 ק”מ ו-614 ק”מ. 

הדגם החשמלי חולק את הפלטפורמה המתקדמת עם אחיו שכן הצליח מאד בישראל יונדאי איוניק 5, הדגם הכל-חשמלי הראשון של יונדאי. פלטפורמת ה-E-MGP של יונדאי שנחשבת, לפי רבים, המתקדמת בעולם.

 

@queenoftheroad.il יונדאי איוניק 6 החשמלית מושקת בישראל, החל מ213,900 ₪ סוללות 51-77.4 קוט”ש, טווחים בין 430-614 ק”מ, הספקים בין 151-325 כ”ס וגרסאות הנעה אחורית וכפולה. שימו לב ליכולת הטעינה המהירה שלה, עד 350 קילוואט שעה! #hyundaiioniq6 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


מבחינת טעינה: ביונדאי IONIQ 6 מוטמעת טכנולוגיית טעינה מתקדמת שתומכת במתח גבוה עם סוללה של 800 וולט – כפול ביחס לסטנדרט. הסוללה תומכת גם ב-400 וולט וניתן לחבר אותה לכל תשתיות הטעינה בישראל לרבות תשתית אולטרה מהירה 350DC  ללא צורך במתאם או ברכיב נוסף. בעמדת טעינה אולטרה מהירה ניתן לטעון את הסוללה של הרכב מקיבולת של 10% ל-80% תוך 18 דקות. בעמדות מהירות כמו אלה ניתן להשיג טווח נסיעה של עד 100 ק”מ ב-5 דקות טעינה.

בסיס הגלגלים הארוך, 2,950 מ”מ, מאפשר מרחב פנים גדול, מלפנים ומאחור, הפלטפורמה מאפשרת גם רצפה שטוחה לחלוטין. 

 

יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6 תא נהג

 

רמות הגימור Premium ו-Prestige כוללת:

 

מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ’ ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, כפתור הפעלה למצלמה אחורית, DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש, טעינה אלחוטית לנייד 15W, שקע V220 בתא הנוסעים, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ’ הכולל משטח מגנטי, SBW – בורר הילוכים אלקטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנגריה (רגנרציה), תאורה אינטראקטיבית על גלגל ההגה הכוללת 4 נורות LED המציגה את חיווי הטעינה של הסוללה ומצבי הנהיגה השונים. 

קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, ידיות דלתות שקועות עם פתיחה אוטומטית, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD, שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED קדמית ואחורית, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, חיישן אורות, חיישן גשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, דלת תא מטען חשמלית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושבי האחורי, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, אפשרות להתנעה מרחוק, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, גלגל הגה עם חימום, ריפודי בד, מושב נהג ונוסע חשמלי עם כרית ניפוח בגב התחתון, חימום מושבים קדמיים, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה.

 

מחירים

  • Premium 213,900 ₪ 
  • Prestige 237,900 ₪ 

 

 

מרצדס חשמלית
מרצדס EQE

 

מרצדס EQE

 

מרצדס EQE היא המקבילה החשמלית ל-E CLASS, היא משווקת בארץ עם דגם ה-EQE 350, ובארבע רמות גימור, Electric, Electric Art, Electric AMG Line ו- Electric Art AMG Line עם טווח נסיעה מרבי של עד 660 ק”מ. לגרסה הנבחנת מנוע חשמלי עם הספק של 292 כ”ס (215 קילוואט), מומנט של 56.5 קג”מ, והאצה של 6.4 שניות מהמקום ל-100 קמ”ש.

בנסיעה ההאצות ותאוצות מהנות וחזקות מאד, בידוד הרעשים, מהכביש, של הרוח, של יחידת ההנעה, מצוין. ההיגוי טוב ומדויק, הרכב אוחז בצורה יוצאת דופן את הכביש, ורק ניכר שהבלמים עובדים קשה, והבלימה מתארכת מעט מעבר למצופה. לטובת בלימה רגנרטיבית ובלימה בכלל, יש שיפטרים מאחורי ההגה, אך המעטתי להשתמש בהם, בשל הבלימה הלא רכה שלהם. מהקליק הראשון, רמת הבלימה היא גבוהה מדי, ולא נוחה בשיטוט עירוני יום יומי.

 

מרצדס חשמלית
תא נהג ונוסעים מיליון דולר… מרצדס EQE

 

מרווח הפנים של הרכב הוא סאלוני ומשפחתי לגמרי, עם מרווח ראש בריא, לנוסע/ת בגובה של קצת מעל ל-1.80 מ’. נעים לשהות בו בזכות המושבים המעוצבים לתמיכה בגב, המרווח הבריא ל-3 נוסעים, ויש גם פתחי אוורור מולם, עם אפשרות כיוון המיזוג. תא מטען גדול ורחב מאד, בנפח 430 ליטר.

מרצדס EQE מגיעה עם חבילת טיפולים לכ-3 שנים, ו10 שנות אחריות על הסוללה והמערכת החשמלית.

המחיר: החל מ-499,900 שקלים, ו-EQE 350+, ברמת גימור Electric ART במחיר 599,900 ₪

 

 

קיה EV6 חשמלית
קיה EV6 מכונית חשמלית טובה שלא רואים מספיק

 

קיה EV6

 

קיה EV6 המכונית החשמלית הייעודית הראשונה שתוכננה ופותחה על ידי קיה, על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית E-GMP. ארכיטקטורת E-GMP הייעודית מאפשרת מאפייני נהיגה מיטביים, הודות למיקום מארז הסוללות השטוח והמתקדם לרוחב רצפת המכונית לחלוקת משקל מאוזנת ומרכז כובד נמוך.

גרסת 2WD (הנעה אחורית) מגיעה עם מארז סוללות 77.4 קוט”ש המשודך למנוע חשמלי עם הספק של 168 קוו”ט (229 כ”ס) המניע את הגלגלים האחוריים ומאפשר האצה 0 ל 100 קמ”ש תוך 7.3 שניות וטווח נסיעה של עד 528 קילומטרים על טעינה אחת במחזור המשולב של WLTP.

גרסת AWD, הנעה כפולה מאפשרת טווח נסיעה עד 484 ק”מ ומומנט מרבי של 60.5 קג”מ, מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 5.2 שניות בלבד. שני המנועים החשמליים המניעים את הסרן הקדמי והאחורי מפיקים יחד 239 קוו”ט (325 כ”ס).

 

קיה EV6 מחיר
קיה EV6 תא נהג

 

ה-EV6 יכולה לקבל טעינה של 800 וולט ו-400 וולט ללא צורך ברכיבים נוספים או מתאמים. המכונית מסוגלת להיטען במהירות גבוהה מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בשתי הגרסאות, או להטעין טווח נסיעה של 100 ק”מ בארבע וחצי דקות, בגרסת ה-2WD.

 

קיה EV6 ברמת גימור חדשה “פרימיום” במחיר 236,900 שקלים

 

מחיר:

  • EV6 Premium קיה הנעה אחורית, כולל מע”מ ואגרת רישוי 237,458 ש”ח
  • קיה EV6 GT LINE הנעה כפולה, כולל מע”מ 309,900 ש”ח

@queenoftheroad.il קיה EV6 בישראל. המכונית החשמלית החדשה. גאוות המותג נוחתת אצלנו באופן רשמית. עם הנעה אחורית או כפולה, 484/528 טווח חשמלי. #KiaEV6 #kia ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

כל הסרטונים של מלכת הכביש בטיקטוק

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − 20 =