תקציב לחוץ: 5 רכבי פנאי קטנים זולים עד 130,000 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קרוסאוברים קטנים בתקציב לחוץ: 5 רכבי פנאי קטנים זולים עד 130,000 שקלים, וגם כמה דגמים נוספים שחוצים את התקציב במעט, ושווים בדיקה 

 

 

הרבה השתנה, בלא הרבה זמן. המיסים עלו, הקורונה הרסה כל חלקה טובה, האופנות השתנו, ויש גם מהפכה חשמלית אחת “קטנה”. קרוסאובר משפחתי חדש בגודל בינוני ב-130,000 שקלים, לא תמצאו, גם לא ב140 או 150 אלף שקלים… יותר בכיוון של החל מ-155-160 אלף שקלים. לא פלא שהעניינים מתחממים בגזרת הקרוסאוברים הקטנים. המראה, מראה של ג’יפון, המחירים ההתחלתיים נמוכים משמעותית, והפשרה היא בעיקר במנועים הקטנים, מנועי ליטר טורבו לרוב, שזו לאו דווקא פשרה גדולה, איכות חומרים והרכבה ממוצעים ומרווח פנים מצומצם יותר מקרוסאוברים משפחתיים סטנדרטיים.

 

קרוסאוברים עד 130 אלף שקלים

*הרשימה לפי סדר ה-א’-ב’

 

אופל קרוסלנד מחיר
אופל קרוסלנד

 

אופל קרוסלנד X – *שווה בדיקה

 

אופל קרוסלנד X כאמור מבוסס על פלטפורמה ומכלולים של פיג’ו 2008, במסגרת השת”פ עם קונצרן PSA, והם אף חולקים את אותו מנוע וגיר. מדובר במנוע 1.2 טורבו-בנזין עם שלושה צלינדרים 110 כ”ס ומומנט של 20.9 קג”מ. זה משודך לתיבת הילוכים מבית אייסין המוכרת והמוצלחת, בעלת שישה הילוכים.

הקרוסלנד X מעוצבת בשמרנות הגרמנית המאופיינת לאופל. מראה הקרוסלנד X היה יכול לסובב ראשים באמצע העשור הקודם, היום היא נראית סטנדרטית למדי, וקשה להאמין שמארק אדאמס, סמנכ”ל העיצוב באופל, שעשה עבודה כל כך טובה עם האינסיגניה, אחראי גם לעיצוב של הקרוסלנד X.

אופל קרוסלנד X מגיעה בחלוקה לשני צבעים, בין המרכב לגג, בין השילובים, לבן ושחור, צבעים שגרמו לה להיראות קצת יותר גדולה ממה שהיא באמת.

מידותיה של הקרוסלנד X גדולות יותר מתאומתה פיג’ו 2008 – מידת אורך של 4212 מ”מ, רוחב של 1765 מ”מ ובסיס גלגלים ארוך יחסית לגודלה – 2604 מ”מ. הנקודה החזקה של האופל קרוסלנד X הוא תא מטען פרקטי מאד, בנפח 410 ליטר. תא המטען מגיע עם בסיס קשיח שניתן להרמה ליצירת ריצפת טעינה ישרה, שעם פירוק המדף האחורי וקיפול המושבים האחוריים, יגדל ל-1255 ליטרים ויאפשר אפילו הובלה של מכונת כביסה. המושבים האחוריים לא רק מתקפלים אלא גם ניתנים להזזה עצמאית ובשל כך אף להגדלה נוספת של תא המטען, של כ-110 ליטר נוספים, על חשבון מקום במושב האחורי. בהחלט פרקטי ויעיל.

אופל קרוסלנד X, עם מנוע 1.2 ל’, החל מ-128,990 ש”ח

 

יאריס קרוס
יאריס קרוס, מבוססת על הדגם הפופולרי, טויוטה יאריס, רק על הגובה

 

טויוטה יאריס קרוס – *דגם אהוב (מומלץ בגרסה ההיברידית)

 

לטויוטה יאריס קרוס שתי גרסאות הנעה, האחת בעלת מנוע 1.5 ליטר עם הספק של 125 כ”ס, והגרסה השנייה מגיעה עם יחידה הנעה היברידית, שכוללת את אותו מנוע בנזין, ובנוסף, מנוע חשמלי לצידו, ביחד הם מספקים 116 כ”ס.

בטויוטה יאריס קרוס תמצאו עזרים בסיסיים למדי, אך שימושיים, כמו ממשק אפל קאר פליי או אוטו אנדרואיד (שיקוף אפליקציות נבחרות ממכשיר הנייד שלכם במסך המולטימדיה, מסך מגע 8′, צבעוני), ריפודים נאים, דיבורית, מצלמה אחורית, חיבור USB, ומערכת שמע טובה מספיק. מתחת לכפתורי השליטה במיזוג, תמצאו שורת “כניסות” ומתגים חסומה בכיסויים פלסטיים, עדות לאבזור נוחות שלא הוטמע ברכב. צריך לזכור, שכל מתג כזה יכול היה להקפיץ את מחיר הרכב למחוזות ה”לא כדאי לרכישה”. מבחוץ, פנסי לד מלפנים ופנסים משולבי לד מאחור, חישוקי 16′, ומראות מתקפלות אוטומטית.

עוד שימוש, מצאתי בתא אחסון פתוח מתחת למסך המולטימדיה, מכשיר הנייד הלא קטן שלי הונח בו במלואו. פחות שימושי הוא תא הכפפות הקטן, ותא אחסון תחת משענת היד לנהג, שטוח וקטן מדי.

נכון שאנחנו פה מעדיפים ללא ספק את הגרסה ההיברידית, אבל למי שהתקציב לחוץ, ועדיין רוצה ג’יפון, יאריס קרוס 1.5 תניח את דעתו/ה.

טויוטה יאריס קרוס, 1.5 ל’, אוטומטית, החל מ-126,500 ש”ח

 

ג'יפון זול
קרוסאובר עד 130 אלף שקלים. יונדאי באיון

 

יונדאי באיון – *דגם מומלץ

 

קרוסאובר חדש מאד בשוק, שכבר זוכה להרבה התייחסות ונתוני מכירות מצויינים, בזכות המחיר, וגם השימושיות הגבוהה. למרות האורך הקומפקטי, תא הנוסעים של יונדאי באיון מרווח ותחרותי מבין הקרוסאוברים העירוניים, הודות לבסיס גלגלים של 258 ס”מ, רוחב של 177.5 ס”מ, גובה של 150 ס”מ. מבנה הגג המוגבה מאפשר תנוחת ישיבה נוחה יותר לנהג ולנוסעים. תכנון רצפת המכונית יצר תא מטען בעל שפת הטענה שטוחה ורחבה, בנפח 373 ל’.

בתא הנהג שימוש בחומרי דיפון רכים המקנים תחושה טובה. לוח המחוונים ביונדאי באיון הוא מסך תצוגה ברזולוציה גבוהה בגודל 10.25 אינטש בעל תצוגת מידע משתנה, אינפורמטיבי ובהיר לקריאה. לצידו ישנו מסך מגע צף בגודל 8 אינטש המאפשר שליטה על מערכות הבידור והתפעול של הרכב, כשמתחתיו משטח מגע לגישה מהירה לפונקציות עיקריות של ממשק במולטימדיה. מערכת המולטימדיה תומכת בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay לשיקוף הטלפון הסלולרי. בנוסף, ליונדאי באיון משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי.

בישראל יונדאי באיון משווקת עם מנוע 1.0 ליטר טורבו בהספקים של 100 ו-120 כ”ס עם טכנולוגיה היברידית קלה, במבחר רמות גימור ושילובי צבעים אופנתיים במחיר של החל (מנוע 1.0 ל’, אוטומטית) מ-123,900 ש”ח.

 

ניסאן ג'וק מחיר
קטנה עד 130 אלף. ניסאן ג’וק

ניסאן ג’וק (דור קודם, עד 2022) – *שווה בדיקה

 

פתיחת דלת הנהג חושפת מושבים קדמיים מחוממים מסוג “ריקליינר” הכוללים משענת ראש אינטגרלית כחלק מגב המושב. המושבים כוללים פתח בגובה העורף, כמקובל במושבי מרוץ, לטובת רתמות. מחזה נדיר מאד שגרם לי לפתוח את רישיון הרכב ולוודא, בהמשך לחישוקי הענק, כי לא מדובר בגרסת ניסמו שרירית אלא בגרסת הליטר-טורבו בעל שלושת הצילינדרים ו-117 הסוסים. העיצוב החיצוני הייחודי ממשיך לתוך תא הנוסעים. הגרסה הנבחנת צויידה במושבי עור ודיפוני עור בהירים המשתלבים עם פלסטיקה כהה באופן נאה ומוקפד.

איכות החומרים מצויינת, כמוה גם איכות הגימור וההרכבה. ההגה, ספורטיבי למראה וקטום בחלקו התחתון. במרכז הקונסולה נמצאים שלושה פתחי מיזוג הנשלטים על ידי מערכת בקרת אקלים, שאינה מפוצלת אך נוחה לשימוש, ומעליהם מסך מגע גדול ונגיש. המסך אגב, שולט רק על מערכת המולטימדיה ואינו מחובר לשאר מערכות הרכב. מערכות אלו מוצגות בנפרד באמצעות מסך בלוח המחוונים. בין המושבים הקדמיים נמצאת משענת יד, המשמשת גם כמכסה לתא קטן יחסית. נציין כי תא הכפפות הגדול מפצה על כך. מבט למעלה חושף תקרה כהה, גם היא עשויה מחומר איכותי. עם זאת, בלט בהעדרו גג שמש, אותו היינו מצפים לראות בגרסה המאובזרת ברכב פנאי המשלב לא מעט “סטייל”.

תא המטען גדל גם הוא בכ-70 ליטרים לעומת הגרסה היוצאת לנפח של 422 ליטרים.

בניסאן ג’וק החדש מותקנת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה לעומת התיבה הרציפה בגרסה היוצאת. כידוע, תיבות רציפות, לעומת תיבות רובוטיות, מספקות נסיעה חלקה אך פוגמות במקצת בביצועי המנוע. תיבות רובוטיות הן ידניות בבסיסן, אך מופעלות על ידי “רובוט” המסוגל להעביר הילוכים מהר. הרובוט בניסאן זריז, כמעט כמו הרובוט של קונצרן פולקסוואגן המצייד את רכביו בתיבות ה-DSG שמרגישות מצויין.

ניסאן ג’וק, מנוע 1.0 ל’, החל מ-130,990 ש”ח

 

פולקסווגן טי קרוס – *דגם אהוב

 

רכב פנאי זול
קרוסאובר עד 130 אלף שקלים. פולקסווגן טי קרוס

 

אחד הקרוסאוברים המרעננים ויפים שנתקלתי בהם בקטגוריה – רכבי פנאי שטח עירוניים. פולקסווגן טי קרוס. על פניו “עוד קרוסאובר”, בין עשרות כלי רכב צבעוניים שמופיעים אצלנו בארץ כמו… אתם יודעים. ההבדל, או הבדלים יבואו לידי ביטוי בעיקר אחרי שתשבו במושב הנהג, ואז תתניעו. ההבדל הגדול המיידי, והיתרון הבולט, הוא המראה החיצוני המשובב נפש של הטי קרוס, בצבעי כתום או טורקיז (יש עוד צבעים, אבל השניים האלה פשוט יושבים על הרכב בול). ויש את יחידת התאורה מאחור, שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים, יפה, ולא מזכירה אף רכב אחר.

פולקסווגן טי קרוס מגיע עם מנוע אחד בלבד לארץ, בנפח ליטר טורבו, עם הספק של 115 כ”ס, מומנט מרבי של 20.4 קג”מ בין 2,000-3,500 סל”ד, האצה מאפס למאה קמ”ש ב- 10.2 שניות. משודך לתיבת הילוכים DSG, עם 7 יחסי העברה. מנוע הליטר מרגיש דינאמי בצורה מאד מפתיעה. קרוסאוברים בשל גובהם, עדיין מצליחים לבלבל אותנו עם ה”ג’יפים של פעם”, וזה עדיין לא נתפס, איך רכב “כזה גדול” מונע על ידי מנוע כזה קטן. ההבדל הוא וצריכים לזכור, שקרוסאובר הוא לא ג’יפ – לא בגודל, לא במשקל, ולא במכלולים. כלי הרכב של ימינו כוללים פלטפורמות קלות ומתקדמות יותר, מגדשי טורבו מתקדמים שהופכים את מנוע הליטר למנועי סילון קטנים, ויש עוד טכנולוגיות שמבדילות “שמיים וארץ” בין הג’יפים של פעם לג’יפונים של היום.

פולקסווגן טי קרוס יושב על הפלטפורמה של אחותו מסיאט, הסיאט ארונה, ומתחרה ישיר שלה ושל הקאמיק. ההשוואה בין שלושת אלה הייתה אצלי בראש ברוב מבחן הדרכים. הרשו לי לתמצת לכם את ה”מלחמה הקטנה” הזו בין בני המשפחה כך: שלושתן מכוניות טובות מאד, וכמעט זהות לחלוטין, שמונעות באותו המנוע, וחולקות מכלולים משותפים.

מרווח הפנים בטי קרוס: 3 נוסעים ייכנסו, עם מרווח לא גדול לידיים, (קוראים לזה בשפה המקצועית מרווח “מרפקים”). אם הנוסע שיושב באמצע אינו ילד, הוא יצטרך למצוא לעצמו מקום לדחוס את הרגליים ולחלוק עם זוג רגליים נוספות, והוא כנראה יהיה זה שישלם את מחיר הנוחות. השניים שישבו בצדדים, ייהנו ממספיק מרווח פנים. גם 3 מושבי בטיחות ייכנסו, בלבד שאחד מהם יהיה בוסטר, וימוקם באמצע. תא המטען בנפח 380 ליטר, נבדק על ידי בסופר יוחננוף הקרוב לביתי. 600 ש”ח של קניות (בערך 15 שקיות), נכנסו בקלות, יחד עם תיק הטניס שנותר שם מחוג טניס לאימהות, ונותר עוד מקום ספייר מעל.

 

פולקסווגן טי קרוס, מנוע 1.0 ליטר, החל מ-126,500 ש”ח

 

רכב פנאי זול
הפתיע. רנו קפצ’ור החדש

 

רנו קפצ’ור – דגם מומלץ

 

הבשורות הגדולות ברנו קפצ’ור החדש, הן יחידות ההנעה, החזקות ומשופרות, המימדים שגדלו מכל צד, (כולל נפח תא המטען שגדל ליותר מ-536 ליטר, בנוסף ל-27 ליטרים של אחסון בתוך הרכב), הטכנולוגיות החדשות – אבזור נוחות מתקדם מרמת האבזור הפותחת, ומערכות בטיחות מתקדמות.

תא הנהג של הרנו קפצ’ור 2022, ה“Smart Cockpit” כולל במרכזו מסך מולטימדיה מכובד בגודל 9.3 אינץ’ בעל צורה ומודרנית, שמעניקה מראה נפלא ושונה לתא הנהג. המסך מוטה לכיוון הנהג, ומצויד במערכת המולטימדיה המקוונת החדשה EASY LINK של רנו, שמעניקה גישה נוחה לכל שירותי המולטימדיה, הניווט והמידע של ועל הרכב, כמו גם להגדרות MULTI-SENSE ולפרמטרים של עזרי הנהיגה. ואכן, הדבר הראשון שעשיתי כשנכנסתי לרכב היה להתלהב מהמולטימדיה, ושנית, לגעת ולהתעסק בה. אז שאפו, רנו. זה לא קורה בימינו, עם שלל המולטימדיות המתקדמות.

מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי חדש וצבעוני, בגודל 10.2 אינץ’, וניתן להתאמה והגדרה אישית. לוח השעונים כולל תצוגה של מערכת הניווט – GPS. זה פיצ’ר שהרבה אנשים יעריכו ויאהבו.

רנו קפצ’ור החדש מגיע עם המנוע החדש – מוכר של רנו, שראינו כבר איך הוא חולש על כל הדגמים של רנו- ניסאן- ואף מרצדס, כן, המנוע הוא בפיתוח משותף עם מרצדס. המנוע הזה מוכר, ודינאמי ומוצלח מאד, בעל 4 צילנדרים, והספק של 131 כ”ס עם מומנט של 24.4 קג”מ החל מ-1,500 סל”ד.

 

רנו קפצ’ור החדש, מנוע 1.3 טורבו בנזין, החל מ-130,990 ש”ח

 

 

ויש מספר מכוניות נוספות שקופצות קצת מעל התקציב ושוות תשומת לב ובדיקה:

 

יונדאי קונה מחיר
יונדאי קונה, קצת יותר מ130 אלף שקלים

יונדאי קונה – דגם מומלץ

יונדאי קונה, 1.6 ל’ טורבו בנזין, החל מ-131,900 שקלים

 

רכב זול
ג’יפון מרווח עד 130 אלף שקלים. סקודה קאמיק

סקודה קאמיק – *דגם מומלץ

 

סקודה קאמיק, הקרוסאובר ה”קטן” במשפחה, ממוקם מתחת לסקודה קארוק, ונדחף לתוך קטגוריה, שסיכה כבר אי אפשר להכניס אליה. כשהמתחרים הישירים שלו הם: יונדאי קונה, מיצובישי ASX, סיטרואן C3 איירקרוס, מאזדה CX3, בן דודו הגרמני – וולקסווגן טי קרוס, קרוסאובר נוסף ברשימה שלפניכם, ובן דודו הספרדי גרמני – סיאט ארונה.

בהשוואה כללית ושטחית בין כל המתמודדים הלא רעים האלה בקטגוריה, הסקודה קאמיק בעל מימדים מהנדיבים בקטגוריה (שמזכירים את הסקודה ייטי, למי שזה עושה לו סדר בראש), הקאמיק מגיע עם מערכות בטיחות מתקדמות חשובות החל מרמת הגימור הבסיסית, וזה נותן יותר מנקודת זכות אחת לדגם ולמותג הרכב.

יש 2 רמות גימור, אמבישן הגרסה הבסיסית וסטייל, רמת גימור הבכירה יותר. רמת סטייל, כוללת כמה מערכות ואבזור מעניינים, כמו: קוקפיט וירטואלי (לוח שעונים/מחוונים וירטואלי), שנראה ממש טוב, בגודל 10.25 אינץ’, עם מספר תצוגות לבחירה. בנוסף לזה, קיימים מצבי נהיגה. ברמת גימור סטייל הגבוהה, יש גם מקום ייעודי לנייד עם טעינה אלחוטית, מערכת הנעה ללא מפתח (כאן הרגשתי שחזרתי קצת אחורה בזמן ברמת גימור הבסיסית שחסר בה את זה), חסרו לי גם מנופי ההילוכים מאחורי ההגה, שלא קיימים ברמת האמבישן, חישוקי 17′ במקום 16′, פנסי לד מאחור, עם איתות אחורי דינאמי (תצוגת איתות מהפנטת, כמו שאנחנו מכירים ברכבי יוקרה), ותאורת אווירה בצבע אדום.

סקודה קאמיק עם גרסת מנוע 1.0 ליטר (110 כ”ס), וברמת הגימור הפותחת, אמבישן, עולה 136,500 שקלים, כשרמת הסטייל תיתן לכם לא מעט, ותקפיץ את המחיר ב-10,000 שקלים. 

 

 

קרוסאובר זול 2022
קרוסאובר עד 130 אלף שקלים. פיג’ו 2008

 

פיג’ו 2008 – *דגם מומלץ

פיג’ו 2008, מנוע 1.2 טורבו בנזין, החל מ-134,990 שקלים

 

*הכוכביות הן הערות עורכת, המתחלקות ל: רכב שווה בדיקה, רכב מומלץ או רכב אהוב, המועדף מבין המתחרים.

 

צרכנות: יונדאי באיון מול יונדאי וניו – קרב הקטנות

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “תקציב לחוץ: 5 רכבי פנאי קטנים זולים עד 130,000 שקלים”

  1. לגבי סקודה ופגו השאלה הגדולה מהי רמת האמינות של גיר dsgלעומת הגיר הרציף.
    יונדאי קונה מחליפה דגפ ולכן היבואן לא מביא את הגגם.
    יונדאי באיון תא נוסעים צפוף לאלו שבספסל האחורי.
    אופל התנהלות ההסוכן בארץ הפילה את ערכום של הדגמים בשוק הישראלי.
    טיוטה יאריס צפופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × five =