אקספנג P7 (גרסת פרפורמנס – הנעה כפולה) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

xpeng p7 TESTDRIVE
אקספנג P7 מבחן דרכים

 

אקספנג (שיאופנג מוטורס השם הסיני הרשמי, על שם מייסד החברה), היא יצרנית רכב חשמלית, צעירה יחסית, שהוקמה ב-2014. אחת מיני לא מעט חברות רכב צעירות, הייטקיסטיות ולא מסורתיות. לזכותה יאמר שנתוני המכירות של המותג בעליה, עם נתוני מכירות של 141,601 כלי רכב ב-2023, עלייה של 17.26 אחוז משנה שעברה, אחרי התאוששות העולם מ-3 שנים של קורונה. נתוני המסירות המצטברות של אקספנג, הם יותר מ-400 אלף מכוניות שנמכרו מאז הקמתה. מינוס פלוס 40 אלף מכוניות שעולות לכבישי העולם מדי שנה.

אקספנג מצהירה שיכולות הייצור שלה יכולות להגיע ל-600 אלף מכוניות בשנה, ולכן, סביר להניח שלשם היא שואפת להגיע. אלינו הגיע המותג, אחרי שנחת במדינות אירופאיות מעניינות, כמו שוודיה, הולנד, דנמרק, ונורווגיה. יש שני דגמים חשמליים נוספים, רכב פנאי שטח חשמלי אקספנג G3i ורכב משפחתי חשמלי, אקספנג P5. מטה XPENG פועל בגואנז’ו, סין, עם שלוחות בבייג’ינג, שנחאי, עמק הסיליקון וסאן דייגו בארה״ב ובאמסטרדם. הרכבים מיוצרים במפעלי החברה בז’אוצ’ינג ובגואנז’ו.

 

אקספנג P7 מפרט
עיצוב קופה. אקספנג P7

 

הקהל של המותג הוא קהל “מבוסס” כאלה שאוהבים ורוצים להתעסק בכמה שיותר טכנולוגיה ולא מפחדים ממנה. XPENG מפתחת בעצמה את הטכנולוגיה של מערכות הסיוע לנהג ומערכת ההפעלה לרכב, כמו גם את מערכות הליבה לרכב כולל מערכת ההנעה והארכיטקטורה החשמלית/אלקטרונית. וגם, חשוב לציין, עוסקת בפיתוח ניידות אווירית אישית אוטונומית, לא פחות ולא יותר. קשה מאד לייחד את המותג, מול מותגים סיניים טכנולוגיים דומים. כולם צעירים, כולם שאפתניים, הזמן יגיד לאן מותגי הרכב דוגמת אקספנג יגיעו. הזמן יגיד, והחזק ישרוד…

 

אקספנג P7 תא נוסעים
אקספנג תא נוסעים
אקספנג ישראל
אקספנג בישראל
xpeng BOOT
תא מטען אקספנג

 

בהשקת רכב חשמלי שהייתה בשבוע שעבר הצלחתי לקבל פרספקטיבה חדשה על מותגי הרכב החשמליים ומתקדמים מסין, אחרי שכל הזמן חטאתי, וחטאנו כולנו להגיד ולהכליל כל כל המותגים, שהם פרימיום, ושוב ושוב “העלבנו” והוזלנו את מותגי הפרימיום האמיתיים, מבית מרצדס, אודי, ב.מ.וו ועוד. כי פרימיום אירופי, אנחנו יודעים מהו, איך זה נראה ואיך זה מרגיש, ולשים בשורה אחת את כל מותגי הרכב החשמליים החדשים מסין בשורה אחת עם הגרמניות המסורתיות, יהיה לא נכון. מסך מולטימדיה גדול במרכז הרכב, או כמה מסכים יחד לא עושה את הרכב “יוקרתי”, אלא טכנולוגי/”טקי”, ולצד זה הוא יכול להיות פרימיום ברמה כזו או אחרת.

 

@queenoftheroad.il אקספנג P7 – אם אתם לקוחות שנעולים על הרכב, זה מה שאני מייעצת לכם לעשות. (אפשרות טרייד אין כבר עוד שנה/שנתיים, ובדיקה מדוקדקת של האחריות). החל מ200,000 ₪, 267 אלף לגרסת הביצועים ו300 עם הדלתות מספריים. #אקספנג #xpengp7 #xpeng ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

XPENG P7 / אקספנג P7

 

אקספנג P7 הוא רכב סדאן חשמלי עם עיצוב ספורטיבי, מושך למדי, של פרופיל “GT קופה”, גם לטובת מקדם גרר נמוך/אווירודינמיות. הוא “דינאמי” ו”זריז” מאד. השלדה בו תוכננה, כך הצהירו, לחוויית נהיגה ספורטיבית אופטימלית, עם מערכת בלימה מתוצרת Brembo, קליפרים רב בוכנתיים ודיסקים מאווררים מלפנים ומאחור. רכב המבחן שאספתי היה בגרסת הנעה פרימיום, האמצעית מתוך 3, (הגרסה הפותחת עם מנוע יחיד, הנעה אחורית ו-276 כ”ס), בצבע מרכב שחור משחור, עם דלתות “רגילות” ולא דלתות מספריים – P7 WINGS הגרסה הבכירה של הדגם בארץ. בגרסה הנבחנת יש הנעה כפולה, שני מנועים חשמליים עם הספק של 473 כ”ס, מומנט של 77.2 קג”מ, והאצה מורגשת ומכובדת, של 4.1 שניות, מ-0-100 קמ”ש.

על הביצועים, ההיגוי, וגם הנוחות, אפשר לשלוט דרך מצבי הנהיגה ברכב, ואפשרויות כיוון הגה, דרך מערכת המולטימדיה). במצב סטנדרטי הרגשתי שההגה טיפה “קל”. במצב ספורט ההגה מתקשח, יחד עם המתלים. מצב ספורט גם מביא לביצועים גבוהים וחדים יותר שיכרסמו בטווח החשמלי באופן ניכר. אז תצטרכו לבדוק ולראות מה אתם רוצים בדיוק להרגיש ולקבל. יותר נוחות על פני ביצועים והיגוי אופטימלי?

 

xpeng pRICE
אקספנג P7 סקירה
אקספנג מידות
בסיס גלגלים של כמעט 3 מטרים. P7

 

כך או כך, אין תלונות מבחינת אף פרמטר:

  • הנדסת אנוש טובה (רק שימו לב שאתם יודעים איך לתפעל דברים סטנדרטיים, כמו הפעלת מגבים, אורות גבוהים, בקרת שיוט וכדומה. אל תצחקו… מרוב טכנולוגיה המח משתבש ודברים פשוטים פתאום לא נראים טריוואלים.
  • בידוד הרעשים מספיק טוב במהירות גבוהה ממוצעת, עם קצת רעשי כביש, ולאחר מכן, עם העלייה במהירות, גם רעשי רוח.
  • הרכב אוחז ומאיץ מהר
  • מרגיש איכותי בתא הנהג ותא הנוסעים המאד מרווח (אורך בסיס גלגלים של כמעט 3 מטרים).

יש רק תחושה קבועה, בעיקר אם משווים את האקספנג הזה (וגם את ה-G9), לדגמים אירופאיים/גרמניים מקבילים, שזה לא רכב אירופאי מלוטש כפי שאנחנו מכירים ויודעים. יש ליטוש, ושלמות שמוצאים רק ברכבי יוקרה אמיתיים. אבל זה לגמרי הדבר הכי קרוב אליהם.

 

XPENG P7
אקספנג P7

 

סוללות וטעינה

 

הסוללות ברכב בקיבולת 82.7 קוט”ש, מהן תוכלו להוציא טווח ריאלי משולב של 470 ק”מ. בנסיעה בעיר בלבד, אף יותר. הרכב יכול לקבל עד 175 קוט”ש בטעינה מהירה, ו11 קוט”ש (תלת פאזי) בטעינה איטית/ביתית. טעינה מהירה, בין 30% ל-80% תארך כחצי שעה.

מבחינת אבזור נוחות וטכנולוגיה, מרכז העצבים של הרכב הוא מסך המולטימדיה במרכז תא הנהג, ב-P7 יש מסך מגע אחד, ולא שניים כמו ב-G9, אבל מדובר באותה מערכת, אותו ממשק, ואותם פיצ’רים מתקדמים. מערכת המולטימדיה כוללת המון המון פונקציות שכדאי להכיר וללמוד לפני הנסיעה ברכב – יש מערכת שמע היקפית מבית Dynaudio עם 22 רמקולים, כששניים מהם נמצאים במושב בנהג, ויכולים לשמש את הנהג להאזנה אישית, או ניהול שיחות טלפון פחות או יותר “פרטיות”, כי עדיין שומעים את השיחה דרך הרמקולים במושב הנהג.

 

xpeng p7 interior
אקספנג P7 תא נהג
מולטימדיה אקספנג
מרכז העצבים – מערכת מולטימדיה אקספנג
xpeng p7 inside
אקספנג בגרסת פרפורמנס

 

בנוסף יש 2 רמקולים חיצוניים, פיצ’ר שניסיתי ב-G9 – אפשר לשמוע את המוזיקה שלכם מחוץ לרכב. זו הפעם הראשונה שנתקלתי בזה. מה עוד יש? גג זכוכית פנורמי, דלתות ללא מסגרת, שזה בהחלט מוסיף למראה החיצוני הכללי של הרכב, ריפודים וגימורים נאים ויוקרתיים (זמינים ב-3 צבעים. באופן אישי, לא הייתי הולכת על צבע אדום לפנים הרכב).

חשוב לא פחות אפליקציה ייעודית של אקספנג, דרכה אפשר לשלוט בטעינה של הרכב, ופתיחה ונעילה מרחוק, קבלת נתונים על הרכב, וגם הזזתו באופן אוטונומי קדימה, במידה ואין לכם גישה נוחה לדלת הנהג.

 

אקספנג אולם תצוגה
אקספנג אולם תצוגה ראשון לציון (רחוב היוזמה)

 

בטיחות

הוא כולל מערכות אוטונומיות, כמו מערכת הבטיחות XPILOT. הוא עבר מבחני ריסוק רשמיים, של ה-Euro NCAP וקיבל 5 כוכבי בטיחות, אבל הוא בולט בעיניי, בעיקר בזכות יתרון טווח הנסיעה החשמלי שלו, מעל 450 ק”מ ריאליים, נתון שאנחנו מכירים מדגמים חשמליים מתחרים, או דומים.

 

מחירים: החל מ-200 אלף שקלים, 267 אלף שקלים לרכב הנבחן.

 

*לדגם אקספנג P7 תמיכה של עדכונים מהאוויר. אחד העדכונים הראשונים יהיו למערכת המולטימדיה שדוברת אנגלית עכשיו, ותהיה בעברית בחודשים הקרובים.

 

אקספנג G9 רכב פנאי שטח חשמלי פרימיום (5 מקומות) – סקירה

Xpeng בישראל: מותג חשמלי חדש ושני דגמים ראשונים P7 ו-G9

זיקר עם שני דגמים ראשונים בישראל: X ו-001 מ-185,000 שקלים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + seven =