אדם עושה את אמריקה – פרויקט קאדילק – מתחילים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מדור רכב חדש על שיפורים והסבת רכב מסוג קאדילק STS לגז - אדם עושה את אמריקה - פרויקט קאדילק - מתחילים!

קאדילק STS V6. פרויקט קאדילק

מאי 2010, מדבר נבדה 

גוד בלס דה יונייטד סטייטס אוף אמריקה. יש משהו מקסים, בדרך שבה נשיאי ארה”ב, נוהגים לסיים את נאומיהם לאומה. וגוד, אכן בלסד אמריקה. אי שם בכביש מספר 50, סביר להניח הכביש המשעמם ביותר בעולם, באמצע הדרך בין נבדה לקליפורניה, נצרבה במוחי ההבנה שבאמריקה, כמו באמריקה, יש סיבה לכך, שתמיד חושבים בגדול. לחשוב בקטן, במרחבים כה עצומים, זה מתכון מהיר יותר לפגוש את הבדידות, בכביש ישר, באמצע המדבר ללא סוף או התחלה.

לא יכולתי לבחור רכב נעים יותר לנסיעה הזו, מאשר ה-CADILLAC STS V8 NORTHSTAR, נהימת המנוע הפריעה רק לעתים לאוסף המי יודע כמה של שלמה ארצי והמספר הדו ספרתי של הרמקולים, ואי שם בפנים, מרוח בתוך כורסת העור המאווררת, גם הבטחתי לה, שעוד נפגש.

זאת אומרת, לפני שראיתי את חשבון הדלק, 15 ומשהו גלונים בקצת פחות מ-50 דולרים. זוכר שהעברתי את הסכום לשקלים, במחירי הדלק של ישראל, והבנתי שיש רכבים, שנועדו לנסוע לנצח באמריקה, כי בארץ, זה פשוט לא משתלם.  

מודה שהתעצבנתי, מחירי הדלק של 2010, לא היו הזולים ביותר בארה”ב, אך עדיין גלון עלה קצת מעל 3 דולרים (סלחו לי אך איני זוכר במדויק), שזה אומר 3.15 דולר, ל-3.785 ליטר, ובשער הדולר של מאי 2010, פחות או יותר, 3.15 ₪ לליטר דלק. “קצת” פחות מהשש שבעים ומשהו, שהיה בארץ. התעצבנתי, אבל זה עבר לי בדיינר הקרוב, באמצע ההמבורגר שלא הצלחתי לסיים. כשהגעתי לקליפורניה, והחזרתי את הרכב, עברה במוחי המחשבה, שבעולם אידיאלי, הייתי בשמחה משלם חצי מחיר על ליטר דלק, ומחליף את הרכב, למנוע אטמוספרי מרובה צילינדרים, כמיטב המסורת של ארצות הברית של אמריקה.

יש מציאות ביד 2. קאדילק STS מודל 2006 ב-19,000 שקלים

ספטמבר 2018, מצפה רמון 

בסוף דרך מעלה העצמאות, כביש מפותל עם אחד הנופים היפים ביותר בארץ, נגלה לעינינו נוף בראשית עוצר נשימה, של מכתש רמון, מרחבים עצומים מלאי שקט, גבעות געשיות שחורות, אבני חול כתומות, אדומות וסגולות. את הדרך לאילת, אני אוהב לעשות דרך מצפה רמון, לעצור מדי פעם, לגנוב תמונה או שתיים, לנשום אוויר מדבר צח ולהנות קצת מהנופים שלא השתנו בהרבה, מהתקופה שבה אברהם אבינו נשלח לארץ כנען. עצרתי בתחנת הדלק הצמודה למלון בראשית, העודף משני שטרות כחולים, לא הספיק אפילו לארטיק, הנעתי, שמתי את שלמה במערכת ונזכרתי בכמה שנים קודם, בהבטחה, שעוד נפגש.

אמנם NORTHSTAR V8, לא מצאתי למכירה, אבל עמדתי במילה, נפגשנו שוב, עם הדגם הצנוע בחבורה, מנוע V6 בנפח 3,600 סמ”ק. רק 255 כוחות סוס ו-7.6 שניות ל-100, בצעירותה.

חיפשתי פרויקט לסופי השבוע, לפרק ביחד עם הילדים, להזמין חלקים מאיביי, לתקן, לנקות ולשטוף, לעשות פוליס ווקס, ליהנות מנסיעה הרבה יותר מעניינת מהמיני מטעם העבודה, שלא כואבת ב”שווי שימוש” אלא רק בישבן ובגב, לאחר נסיעה של כמה קילומטרים. מצאתי אותה, ממשפחה טובה בסביון, עם 96,000 ק”מ על השעון, יד 2 מ”רופא”, מודל 2006, שאמנם ראתה ימים טובים יותר בטמבונים ובפלסטיקה הפנימית, אך המצב המכני היה כמעט מושלם, לרכב שכמעט ולא נסע. והמחיר, כתמורה לשקל, היה עסקה, שלא יכולתי לפספס. 

19,000 שקלים עברו מיד ליד, משמעותית פחות מהמחיר הממוצע בקטגוריה לשנתון, ביד 2, ואמרתי לעצמי, שאתן לעצמי תקציב של עוד עשרת אלפים שקלים, לשיפורים. כבר באותו הלילה, נכנסתי לאיביי, הזמנתי הגה משומש שנראה חדש, קצת חלקי פלסטיקה שבורים, סמל קאדילק, שטיחים חדשים, פקקים חדשים לגלגלים ולקחתי את הרכב לאילת, יום אחרי, כדי לראות אם משהו מהקסם של פעם. נשאר. 

לנסוע לאילת בכיף עם קאדילק בת 12

כשנכנסתי לאילת, הבנתי שני דברים:
הראשון הוא, שלפעמים אפשר למצוא מציאות ביד 2 ב-19,000 שקלים. לא יכולתי למצוא יותר ״רכב״ לשקל, ממה שרכשתי.
נסעתי בעשרות כלי רכב לאילת, אך מעולם לא ברכב שעלה כמו אופני ההרים שלי, כשהיו חדשות, ועדיין הגיע לאילת. ולא רק שהרכב הגיע, המזגן היה מפנק, שלמה נשמע כמו בהופעה חיה בזאפה, במערכת בת ה-12 רמקולים. הגב היה כמו חדש ולא הרגשתי לרגע מחסור בכוח, נהפוך הוא, הגבלתי את הרכב לא מעט בפניות. הנעה אחורית עם יותר מדי כוח זמין, היא כמו אמסטף ללא רצועה, זה מאיים, זה מלהיב, אבל זה יכול להיגמר, בצורה אחרת לחלוטין, מזו שהתכוונת אליה.  

והדבר השני שהבנתי, הוא שאני לא מספיק עשיר בכדי לקנות בזול, או יותר נכון, לשרוף דלק. המחוג הראה קצת פחות מחצי מיכל. בקצב הזה, כבר עדיף היה לטוס. עצרתי בתחנת התדלוק, לתדלק, ופיתחתי שיחה עם חובב אמריקאיות שבדיוק תדלק את הביואיק שלו לצדי.

חמש דקות אחר כך, הבנתי שיש מצב טוב שאני פראייר.
השקעה חד פעמית 
וגוד בלס גם את “הסטייט ה-51 אוף יונייטד סטייס אוף אמריקה”, יש אנשים שאשכרה משלמים חצי מחיר על דלק.
רק שהוא מילא את הרכב שלו בגז, אותו מנוע, חברה אחרת, הסבה חד פעמית ומשלם חצי מחיר ממני.  

שם נפל לי האסימון, אני עובר לגז! איך עושים זאת? על כך תקראו במדור הקבוע שלנו – פרויקט קאדילק, בו נבדוק, בין היתר, את כל הדברים שצריך לדעת, להבין, ללמוד ולקחת בחשבון, כשמעבירים רכב להנעה בגז (בנוסף לבנזין).

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 2 =