אופל קרוסלנד X מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מי את אופל קרוסלנד? מבחן דרכים לאופל קרוסלנד X – המיני-קרוסאובר החדש מבית אופל

מבחן דרכים אופל קרוסלנד X

אופל בשנים האחרונות מחפשת את עצמה ואת הדרך לעלות חזרה לדרך המלך, עליה הייתה בשנות ה-’80-90′. אמנם יש לאופל הבלחות מצוינות בשוק המקומי, כמו מכונית המנהלים, האופל אינסיגניה המדהימה, האסטרה המשפחתית, שחזקה בשוק הליסינג, או אופל מוקה, בזמנו, כשיצאה ודעכה ככל שהתרבו המתחרות. אך מעבר למכוניות האלה, אין לאופל יותר אסים בחפיסה.

חיפוש הזהות העצמית של המותג, הביאה לשיתופי פעולה עם מספר יצרניות נוספות, דבר מקובל מאוד בתעשיית הרכב. אם המוקה היא האחות התאומה של השברולט טראקס, הגראנדלד X החדשה מבוססת על הפיג’ו 3008, ושיתוף הפעולה נמשך גם אל הקרוסלנד X אותה אנו בוחנים היום, המבוססת על הפלטפורמה של פיג’ו 2008. ההתבססות על הפלטפורמות של פיג’ו מתרחשת לאחר שקונצרן PSA (פיג’ו סיטרואן) קנה את אופל מהענקית האמריקאית- GM.

גם בתוך הרכב התגלו רכיבים נוספים משותפים לקונצרן הצרפתי. אופל קרוסלנד X ממוצבת, מבחינת מימדים מתחת לאופל מוקה, ומנסה להיכנס לשוק רכבי המיני-קרוסאוברים, וגורמת למעט בלבול. היא לא באמת רכב פנאי, היא לא באמת רכב משפחתי והיא לא רכב קטן, דוגמת האופל קורסה או אדם מבית אופל. אז מה היא בדיוק? את זה ננסה לברר במבחן הדרכים שלפניכם.

בטיחות גרמנית, נוחות צרפתית. אופל קרוסלנדבמחיר 119,990 ש"ח

הגודל כן קובע

אופל קרוסלנד X כאמור מבוסס על פלטפורמה ומכלולים של פיג’ו 2008, במסגרת השת”פ עם קונצרן PSA, והם אף חולקים את אותו מנוע וגיר. מדובר במנוע 1.2 טורבו-בנזין עם שלושה צלינדרים 110 כ”ס ומומנט של 20.9 קג”מ. זה משודך לתיבת הילוכים מבית אייסין המוכרת והמוצלחת, בעלת שישה הילוכים.

הקרוסלנד X מעוצבת בשמרנות הגרמנית המאופיינת לאופל. מראה הקרוסלנד X היה יכול לסובב ראשים באמצע העשור הקודם, היום היא נראית סטנדרטית למדי,וקשה להאמין שמארק אדאמס, סמנכ”ל העיצוב באופל, שעשה עבודה כל כך טובה עם האינסיגניה, אחראי גם לעיצוב של הקרוסלנד X.

פנסי החזית אופייניים לדגמי אופל, עם גריל שחור החצוי לשניים על ידי פסי כרום וסמל הברק הידוע. בתחתית הפגוש מסגרות פלסטיק שחור פשוט התוחמות את פנסי הערפל. צדדי הקרוסלנד קיבלו מעין קווי עיצוב על הדלתות, ופסי כרום מעל הדלתות, תחומים בגל כרום כסוף, החוצץ בין החלק העליון השחור לתחתון הלבן. הישבן עגלגל ושמנמן עם סיומת פלסטיקה שחורה ופשוטה המשולבת פלסטיק כסוף דמוי מיגון תחתון.

אופל קרוסלנד X מגיעה בחלוקה לשני צבעים, בין המרכב לגג, ואנו קיבלנו קרוסלנד X לבנה-שחורה. צבעים שגרמו לה להיראות קצת יותר גדולה ממה שהיא באמת.

גדולה יותר ממה שהיא נראית. קרוסלנד

מידותיה של הקרוסלנד X גדולות יותר מתאומתה פיג’ו 2008 – מידת אורך של 4212 מ”מ, רוחב של 1765 מ”מ ובסיס גלגלים ארוך יחסית לגודלה – 2604 מ”מ. במכוניות פנאי קומפקטיות, כדוגמת הקרוסלנד X, דבר ראשון אני ניגש לתא המטען, לראות האם המרווח הפנימי לא בא על חשבון תא המטען. כאן אני מגלה את הנקודה החזקה של האופל קרוסלנד X. תא המטען שלו מאוד פרקטי, בנפח 410 ליטר. תא המטען מגיע עם בסיס קשיח שניתן להרמה ליצירת ריצפת טעינה ישרה, שעם פירוק המדף האחורי וקיפול המושבים האחוריים, יגדל ל-1255 ליטרים ויאפשר אפילו הובלה של מכונת כביסה. המושבים האחוריים לא רק מתקפלים אלא גם ניתנים להזזה עצמאית ובשל כך אף להגדלה נוספת של תא המטען, של כ-110 ליטר נוספים, על חשבון מקום במושב האחורי. בהחלט פרקטי ויעיל.

לאופל קרוסלנד חלל פנימי גדול יחסית, בעיקר בזכות בסיס הגלגלים הארוך יחסית, וגג גבוה, אם כי לא מספיק. הגג ברמת הגימור הנבחנת (INNOVATION PRE) הינו גג זכוכית פנורמי עם סגירת וילון בד. אני בחור גבוה יחסית, והגג נמוך יחסית, כך שהקרבה של הראש לגג, בשעת צהריים הייתה לא נעימה. הזכוכית הכהה לא הצליחה למנוע בצורה מיטבית מקרני השמש לחדור. אז הווילון נשאר סגור עד לסיום המבחן. המושבים, משולבי בד ועור, התגלו כאוחזים אך קשיחים מדי. לזכות יאמר, שגם כאן, כמו בתאומה הצרפתית, יש אפשרות להארכת המושב על ידי משיכת הדום בין הרגלים לטובת נוחות מרבית.

תא נהג אופל קרוסלנד

הדשבורד משולב חומרים איכותיים, לצד פלסטיק פשוט, אך בעל מראה נאה. איכות ההרכבה בתא הנוסעים אינה אחידה ברמתה. עוברים למסך התצוגה העילית, המגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר, נשלף ומתרומם מעל אזור ההגה בעת ההנעה ומקרין נתוני מהירות והתראות אזהרה שונות. זה לא רע בכלל, אם כי, הגבוהים מבינינו יתקשו לראות את הנתונים על הצג. שדה הראייה גם הוא אינו מספק, בשל שימוש בקורות A רחבות. לוח השעונים נוח וגדול, התחום פלסטיק כסוף דמוי כרום. בקונסולה המרכזית, מערכת מולטימדיה עם מסך 8″ (לעומת 7″ ברמות הגימור הנמוכות יותר), דיבורית BT, מערכת ניווט מקורית (במבחן הגיעה ללא מפת ישראל), רדיו ,Apple Car Play ו-Android Auto.

ישנה מצלמת רוורס בעלת פסי כיוון דינמיים וגם כאן כמו בתאומתה, תקבלו הדמיה של הרכב במבט-על בעת חניה לאחור. מבחינת מרווח הפנים, המושבים מאחור יתאימו לשני נוסעים מבוגרים וילד. כיסא בטיחות נטען בקלות, אם כי משענת המושב האחורי קצת הפריעה, גם שהרמנו אותה עד סופה. האפשרות להזזת המושב על מסילות עד ל-15 ס”מ תזוזה, הופכת את החלק האחורי לקצת יותר מרווח מהרגיל. רק חבל שהרצפה מאחור לא ישרה, מה שהפריע לרגלי הנוסעים.

ביצועים

אופל קרוסלנד די שקטה בהנעה (KEYLESS ברמת גימור שנבחנה), אך הרגשתי ברעידות עת עמדה או שייטה בחניון בסל”ד נמוך. יחד עם זאת בלחיצה על דוושת הגז היא הרגישה זריזה. השידוך המעולה לתיבה הפלנטרית מבית איסיין היפנית רק עושה לה טוב. היא הרגישה נמרצת ודינאמית ברוב מבחן הדרכים. איכות הנסיעה אופיינית לאופל, ולצד יכולת ספיגת מהמורות מוצלחת בכבישים משובשים, היא הרגישה די טוב על הכביש, והפתיעה עם אחיזה מרשימה. לצורך הצילומים נכנסו איתה לשביל עפר מהודק בשדה חציר חרוש. נסיעה קצרה ומתלתלת החזירה אותנו לכביש חזרה לכביש. בשבילים ההיגוי היה קל מדי. בנסיעה באספלט האופל הצליחה לשמור על בידוד רעשים סביר עם מעט רעשי רוח.

בעיר, בזכות מימדיה הקומפקטיים, ההתניידות בקרוסלנד ברחובות צרים, ובחיפוש אחר חניה היו חוויה טובה. נוח לתמרן איתה ונוח לחנות איתה. חיישני החניה מלפנים עזרו מאד, בנסיעה ברחובות צרים.

מתאימה מאד למשפחות עירוניות. אופל קרוסלנד החדשה

בטיחות

ברמת הבסיס – Enjoy, אופל קרוסלנד X מגיעה עם מגוון מערכות בטיחות מקוריות שקיבלו את השם – Opel Eye. עם זאת, נעדרו מספר מערכות בטיחות אקטיביות לרכב. אלו אינן בנמצא גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר. אופל קרוסלנד X מצוידת במערכת לזיהוי סטייה מנתיב פאסיבית, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, זיהוי קרבה לרכב מלפנים (ללא  צליל) באמצעות סמליל בלוח השעונים או מסך התצוגת עלית ובלימת חירום אוטונומית. רק הייתה חסרה בקרת שיוט אדפטיבית לסגור את הפינה. בנוסף ישנם שש כריות אוויר, חיישני חניה מקדימה ומאחור, מצלמת רוורס ועוד. בנוסף לציון מעולה של 5 כוכבים במבחני הריסוק Euro-NCAP ועם 85% הגנה לנוסעים מלפנים, אין ספק שהבטיחות הגרמנית-צרפתית ניכרת בקרוסלנד.

מי אתה אופל קרוסלנד X?

מדובר במיני קרוסאובר שיותר פונה לכיוון המיקרו וואן מאשר לרכב פנאי. אין לו מרווח גחון נדיב מספיק, וגם המראה שלו לא ג’יפוני כל כך. יחד עם זאת, הוא משדר איכות ונועם וביטחון בנסיעה. למרות מידותיו הצנועות הוא מרווח מבפנים, ותא המטען בו פרקטי. הוא בהחלט יכול להוות אלטרנטיבה למשפחתית קטנה מתחרה.

צריכת הדלק הראתה 10.5 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת. אמנם קצת אימצנו את הקרוסלנד X, עדיין, מדובר בנתון לא מזהיר.

תג מחיר התחלתי של 119,990 ממצב אותו במקום טוב, עם פוטנציאל מכירות, אך על מנת לקבל את רמת הגימור הגבוהה ביותר תאלצו להיפרד מכ-140,000 ש”ח, סכום דומה לאלטרנטיבות גדולות יותר בקטגוריית רכבי הפנאי, שמרגישים יותר קרוסאוברים ממנו. אופל קרוסלנד X תתאים למשפחות צעירות או זוגות שהגוזלים שלהם עזבו את הקן. משפחות המתגוררות בערים צפופות עם מצוקת חניה. שגם קופצים מדי פעם לטיולים קלילים בטבע, מי שמחפש מעבר, ועדיין אהב את מה שקרוסלנד נותן, מוזמן לדלג לאחיו הגדול – אופל גרנדלנד X.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 10 =