בקרוב: טויוטה לנד קרוזר החדשה 2024 – לינק לרכישה מוקדמת

 

מתי בישראל טויוטה לנד קרוזר
טויוטה לנד קרוזר 2024. ינחת בסוף השנה

 

 

טויוטה לנד קרוזר החדש 2024: יוניון מוטורס פותחת רישום מוקדם להזמנת הלנדקרוזר החדש, לקראת הגעתו הצפויה לישראל ברבעון האחרון של השנה

 

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה על פתיחת הרישום המוקדם להזמנת טויוטה לנד קרוזר 250  – הדור החדש של הדגם שקנה לו מוניטין של רכב חזק ואמין לשטח.

טויוטה מגדירה את הלנד קרוזר כאייקון שנולד מחדש. הדגם החדש לחלוטין, מבוסס על פלטפורמת GA-F ושלדת סולם חדשה, לביצועי שטח מאתגרים, שימושיות גבוהה להובלת נוסעים ומטען, שדה ראייה משופר עבור הנהג, שילוב טכנולוגיות בטיחות אוטונומיות מתקדמות, מולטימדיה מתקדמת, יכולות OTA ועוד.

 

עיצוב

העיצוב החיצוני של הלנד קרוזר החדש הוא ביטוי ברור של רכב שטח חזק ויציב. החלקים שלו מיועדים להתמודד עם תנאי שטח קשים ולאפשר את החלפתם בקלות במקרה של נזק. 

הגזרה הקלאסית שלו מזכירה את הקווים הכלליים של דגמי הלנד קרוזר המוקדמים עם השפעה ברורה של דגמי לנד קרוזר מסדרה 40 ו-70 – ציר אופקי חזק, מכסה מנוע ארוך, שמשה ניצבת, שלוחה קדמית קצרה וקשתות גלגלים ייחודיות בצורת טרפז. הפרופורציות ממשיכות את המורשת העיצובית עם תא נוסעים מרובע כדי להעניק מרחב פנימי ונוחות כאחד. האורך הכולל של הרכב הוא 4,925 מ”מ, רוחבו 1,980 מ”מ וגובהו 1,935 מ”מ. בסיס הגלגלים הוא 2,850 מ”מ. 

 

TOYOTA LAND CRUISER 2024
טויוטה לנד קרוזר 2024 תא נהג

 

העיצוב הפנימי פונקציונלי. פנים הרכב מתאפיין במראה אחיד, עם איכות חומרים עקבית, תחושה ומראה המשדרים חוזק ועמידות. האזורים הפונקציונליים שטוחים וקשים, עם נקודות מגע רכות ובעלות תחושה של נפח. 

לוח השעונים של הנהג ומסך המולטימדיה חדשים לחלוטין, ואזור הקונסולה רחב עם מתגי שליטה קרובים לנהג, להפעלה אינטואיטיבית ומהירה. לוח המחוונים הדיגיטלי (7 או 12.3 אינץ’ בהתאם לרמת הגימור) מציג שעונים ונתונים בגרפיקה חדה וברורה לקריאה בכל תנאי התאורה. הגישה למערכת המולטימדיה נעשית באמצעות מסך מגע עם רזולוציה גבוהה (9 או 12.3 אינץ’). 

הלנד קרוזר החדש יגיע לישראל בגרסת שבעה מושבים. המושבים הקדמיים בעיצוב חדש, מתכווננים חשמלית, כתלות ברמת הגימור. מושב הנהג מתכוונן חשמלית ב-8 כיוונים ויש בו כרית מתרחבת (ידנית) לתמיכה לאגן הירכיים. עיצוב המושב מונע יצירת חריץ בין כרית ההרחבה וכרית הריפוד המרכזית לתמיכה רצופה. 

למושבים הקדמיים החדשים משענת גב דקה יותר, לטובת יותר מרווח לרגליים ולברכיים לנוסעי המושב האחורי, ויש להם חימום ואוורור משולב. כריות עבות יותר מפזרות את הלחץ על פני שטח רחב יותר של גוף הנוסע וצורתן מעודדת זווית אגן אופטימלית ומפחיתה את העומס על המותניים והשרירים. הכרית יושבת על שכבה קשה, מבנה שעוזר למנוע קריסה של יציבת הנוסע בזמן פניות או החלפת נתיבים. תמיכות הצד שומרות גם הן על הגוף במקומו כאשר מופעלים כוחות אופקיים כמו בנהיגה בתנאי דרך קשים.

שורת המושבים השנייה מציעה סידור מושבים בחלוקה של 60:40 והשורה השלישית כוללת שני מושבים שניתן לקפל באופן ידני או חשמלי, תלוי ברמת הגימור. תקרה חדשה ופשוטה מגבירה את תחושת המרחב, עם אפשרות של חלון גג נפתח או גג פנורמי גדול שמשתרע מעל שורת המושבים השנייה. תא המטען רחב יותר מהדגם הנוכחי, והאורך נותר ללא שינוי כאשר מקפלים את שורת המושבים השלישית. 

 

טויוטה לנד קרוזר החדשה
טויוטה לנד קרוזר 2024

 

מערכת ההנעה טורבו דיזל

לטויוטה לנד קרוזר מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר שתוכנן מחדש לתמרון משופר כמו גם לחיסכון בדלק. יחידת מנוע DOHC בנפח 2,755 סמ”ק, 4 צילינדרים עם הזרקה ישירה מייצרת כוח מקסימלי של 204 כ”ס ב-3000 סל”ד, והיא משודכת לתיבת הילוכים Direct Shift אוטומטית חדשה בעלת 8 מהירויות.

עם מומנט מקסימלי של 51 קג”מ המיוצר בין 1,600 ל-2,800 סל”ד, הרכב מסוגל לגרור עד 3,500 ק”ג. בפיתוח יחידת ההנעה החדשה,  (זה מצוין שתי שורות מעלה) , ניתנה עדיפות לבקרת האצה, עם ביצועים נאמנים לכוונות הנהג, בכביש עירוני או מהיר, וכמובן בשטח, במטרה להעניק תחושת נהיגה ישירה, כמו עם הילוכים ידניים ולשפר את ביצועי ההאצה והתמרון, להנהיג שיפורים ברמות הרעש והרטט, וליצור התנהגות משופרת בתנאים קשים. 

 

בטיחות בכביש ובשטח 

טויוטה החזירה את דגם הלנד קרוזר למקורות, עם חוזק מובנה בסיסי ולא רק טכנולוגיות מתקדמות. תמרון קל הוא פרמטר חשוב: מעבר ליתרונותיו בשטח. הלנד קרוזר רכב יציב ונוח גם לנהיגה בשימוש יומיומי. 

האופי האותנטי בא לידי ביטוי בשמירה על מבנה של שלדת סולם, עם היכולת להתעלות מעל לדגם הנוכחי. הפלטפורמה, מבוססת GA-F ושלדה חדשה, מעניקה למבנה חוזק וקשיחות משמעותית, שמושגים באמצעות שילוב של שיטות ייצור חדשניות. נעשה שימוש ביריעת פלדה עבה וחומרים בעלי חוזק מתיחה גבוה במקומות אסטרטגיים בכל השלדה כדי להבטיח חוזק רב. קשיחות המומנט הכוללת של השלדה גדלה ב-50%, בעוד שקשיחות השלדה והמרכב יחד עלו ב-30%. 

זהו דגם הלנד קרוזר הראשון שמאובזר בהגה כוח חשמלי (EPS). בהשוואה למערכת הידראולית, מערכת הגה כוח חשמלי מפחיתה את כמות התנועות החדות שיכולות להתרחש בנהיגה בתנאי דרך קשים. ההיגוי חלק יותר והתמרון קל יותר. שימוש בהגה כוח חשמלי מאפשרת, לראשונה בלנד-קרוזר, הטמעת הדור החדש ביותר של מערכות הבטיחות האוטונומיות של טויוטה  TSS 3.0 ובתוך כך לכלול גם מערכות התרעה ומניעת סטייה מנתיב באמצעות תיקוני הגה וכן שמירה על נסיעה במרכז הנתיב (Lane Keep Assist) כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג Toyota Safety Sense.

 

טויוטה לנד קרוזר ארוך
טויוטה לנד קרוזר 250 שבעה מקומות

 

בשטח

הלנד קרוזר יכול להתמודד עם תנאי שטח קיצוניים. בעת הפיתוח צומצם למינימום מספר הנקודות שבהן רעש יכול להיכנס לתא הנוסעים ופותח עיצוב מרכב על השלדה שמייצר פחות רעש, זאת לצד זיהוי והפחתת מקורות רעש ושיפורים רבים בתחום זה לאורך הדגם כבר נאמר מעלה) 

הלנד קרוזר החדש הוא הדגם הראשון של טויוטה שעושה שימוש במנגנון לניתוק המוט המייצבStabiliser Disconnect Mechanism (SDM) הטומן בחובו יתרון כפול – שיפור הביצועים בשטח ונסיעה נוחה יותר על כבישים רגילים. בורר מצבי שטח (Multi-Terrain Select (MTS מתאים את ההיגוי, כוח הנסיעה ובקרת הבלימה ההידראולית כך שיענו על הדרישות של תרחישי נסיעת שטח שונים. מוניטור תצוגה פנורמית (Panoramic View Monitor (PVM של הלנד קרוזר מציג תמונת 360 על האזור בסביבה של הרכב, ופונקציית מוניטור תנאי השטח  (Multi-Terrain Monitor (MTM מראה את הנעשה מתחת לרכב כדי לעזור בתמרון מדויק בתנאי שטח מאתגרים.

בטיחות מהדור החדש – מעבר לחוזק הבסיסי שלו, לנד קרוזר 250 החדש נהנה מתכונות Toyota T-mate שעוזרות למנוע תאונות ומספקות הגנה לכל אחד מהנוסעים ברכב במקרה של התנגשות בלתי נמנעת. 

החבילה כוללת את הדור המתקדם ביותר של חבילת Toyota Safety Sense עם חומרה משופרת שמגבירה את זיהוי סכנה לתאונות. בין האלמנטים החדשים בלנד קרוזר נמנים הרחבה של מערכת קדם התנגשות שכוללת כעת תמיכה במניעת התנגשות בצומת; דיכוי האצה; וסיוע בהיגוי בחירום. סיוע אקטיבי בפניות מעניק תמיכה נוספת במהירות נמוכה, מזהה סכנות כגון רכבים חונים והולכי רגל על הכביש ומסייע בהיגוי חלק והאטה כאשר מתקרבים לרכב לפנים או נוהגים בעקומה. תכונות חדשות נוספות כוללות מערכת עצירת הרכב בחירום (EDSS) ומערכת אזהרת יציאה בטוחה מתריעה אם יש סכנה שהדלת תיפתח כאשר מתקרב מאחור רכב או אופנוע.

ניתן לעדכן את מערכות Toyota Safety Sense בעזרת שדרוגי תוכנה דרך האוויר OTA, כך שמערכות הרכב מעודכנות תמיד, ללא צורך לקחת את הרכב למרכז שירות.

 

רישום מוקדם בישראל

עקב הביקוש הצפוי ללנד קרוזר החדש, החליטו בטויוטה להקדים את הרישום לקבלת עדכונים ואפשרות ביצוע ההזמנות בפועל. הרישום המוקדם מאפשר לנרשמים קבלת עדכונים שוטפים כולל הזדמנות להיות ראשונים בביצוע ההזמנה בפועל, הצפויה בחודשים הקרובים.

הלנד קרוזר הוא אחד מהדגמים הפופלריים של טויוטה. נכון ליוני 2023, נמכרו מדגם זה 11.3 מיליון רכבים ביותר מ-170 מדינות ואזורים, ובישראל נמכרו עד כה קרוב ל-30 אלף רכבי לנד קרוזר, כאשר מעל 91% מהרכבים שנמסרו ב- 20 שנה האחרונות עדיין על הכביש.

“אייקון השטח” צפוי להגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2024. הלנד קרוזר החדש יגיע בגרסת שבעה מושבים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *