ב.מ.וו i4 מכונית הקופה 4 דלתות החשמלית בישראל מ-339,000 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ב.מ.וו i4 ביצועים
ב.מ.וו i4 בישראל

 

ב.מ.וו i4 בישראל: תחילת שיווק של מכונית הקופה 4 דלתות החשמלית – ב.מ.וו i4 החדשה, עם טווח נסיעה חשמלי 500 ק”מ, 2 יחידות הנעה ו-4 רמות גימור שונות, החל מ-339,000 ש”ח

 

ב.מ.וו i4 הוא הדגם החשמלי המלא הראשון של המותג שתוכנן לספק ביצועים דינמיים עילאיים, והוא מגיע עם כל האיכויות המוכרות מבית היצרן הגרמני ומשלב אותן עם אפס פליטת מזהמים. תוספת של דגם M למשפחת הדגמים, BMW i4 M50, מחזק את המיקוד בחוויית נהיגה ספורטיבית ומביא את הנוסחה הקלאסית של סדנת הביצועים המפורסמת, היישר לעולם הניידות החשמלית ללב-ליבו של מותג BMW.

ה-ב.מ.וו i4 נוצרה עבור לקוחות המעריכים איכות ללא פשרות ומחפשים את יכולות הנהיגה הדינמיות המוכחות של המותג, עם הנוחות של מכונית-סדאן ושימושיות יומיומית. הדגם החדש קובע סטנדרטים חדשים לא רק ביכולות נהיגה דינמיות ונוחות הנסיעה לטווח ארוך, אלא גם בסטנדרטים נטולי פשרות בכל הקשור לבחירת חומרים ואיכות ההרכבה. הדור החדש של מערכת ה‑iDrive, חידושים בתחומי הנהיגה האוטונומית ועוד מבחר תוספות המאפשרות התאמה אישית של עיצוב המכונית והאבזור כדי ליצור את חוויית הנהיגה המושלמת, בניחוח פרימיום אמיתי.

בישראל, תמוצב ה-i4 אל מול דגמי הספורט-סדאן היוקרתיים מבית ומחוץ, עם יחידת הנעה חזקה ולא מזהמת, עיצוב גראן-קופה ועליונות טכנולוגית.

 

דינאמיות ונוחות

 

הביצועים המרשימים של שתי גרסאות ה-i4 נובעים מרמת תכנון חסרת פשרות המבדלת בצורה ברורה בינה ובין כלי רכב חשמליים אחרים בסגמנט; המאפיינים המתקדמים של טכנולוגיית השלדה, חלקם ייחודיים ל-BMW כולל בולמי אוויר, מתלה אוויר אחורי, הגה אלקטרו-מכני עם פעולת תגבור משתנה, מערכת בלימה אינטגרלית, ומערכת להגבלת החלקת הגלגלים. דגם ה-BMW i4 M50, מצויד במתלי M אדפטיביים עם קפיצים ובולמים נפרדים, מוטות ייצוב מיוחדים ומוט קפיצי נוסף בחלק הקדמי בשילוב היגוי ספורטיבי עם תגבור משתנה, בלמי M, וגלגלי סגסוגת קלה M עם צמיגים מעורבים.

עם בסיס גלגלים ארוך של 2,856 מ”מ ומפסק גלגלים הגדול מזה של סדרה 3 ב‑26 מ”מ מלפנים וב-13 מ”מ מאחור, ה-BMW i4 מציגה מתכון מעולה לאיזון דינאמי בפניות, עם נוחות נסיעה יוצאת דופן למרחקים ארוכים. סוללת המתח הגבוה המותקנת בתוך מבנה הגוף, משפרת את הקשיחות “הפיתולית” של תחתית המכונית, מורידה את מרכז הכובד ובכך משפיעה בצורה חיובית על זריזותה. בהשוואה לסדרה 3, מרכז הכובד של ה-BMW i4  נמוך בעד 53 מ”מ. התוצאה? יכולת נהיגה מרשימה מאוד בכל תרחיש; מהאצה בעוצמה מלאה דרך פנייה במהירות גבוהה ועד שיוט נינוח.

ה-ב.מ.וו i4 מציבה רף גבוה גם כאשר מדובר בנוחות הנהיגה;  מאפייני היגוי הרמוניים בשילוב עם רמות גבוהות של נוחות נסיעה עם  בידוד רעשים משובח גם בנסיעות ארוכות. הנהג והנוסעים נהנים מחוויה אקוסטית ייחודית;  כל צלילי הרכב – החל מההנעה ועד רעשי התאוצה – הופקו הודות לשיתוף הפעולה עם מלחין מוזיקת הסרטים, זוכה פרס האקדמיה הנס זימר. במהלך הנסיעה, הצליל מתפתח ומספק משוב אותנטי לכל תנועה בדוושת ההאצה. דגם ה-BMW i4 כולל מבחר עצום של מערכות עזר לנהג;  בסה”כ ובהתאם לרמת הגימור, מציעה ה-i4 כ-40 מערכות עזר לשיפור רמת הבטיחות והנוחות בנהיגה ובחניה.

 

ב.מ.וו חשמלית

 

יחידת הנעה חשמלית

 

טכנולוגיית ה-eDrive של BMW מהדור החמישי מהווה את הבסיס להנאה מנהיגה עם אפס פליטת מזהמים. המבנה העצמאי והקומפקטי של המנועים החשמליים שפותחו על ידי קבוצת BMW הם הגורם העיקרי להעברת הכוח וליעילות המרשימה של המערכת. טכנולוגיית הנעה אינטגרלית זו מביאה לשיפור בעוצמה בהשוואה למערכת ההנעה החשמלית של ה‑BMW i3 בשיעור של כ-50% [1].

מנוע חשמלי בועט, בשילוב הנעה אחורית קלאסית ב-BMW i4 eDrive40, מספקים יכולות ספורטיביות המאפיינות את המותג בשילוב רמת יעילות מרשימה. יחידת הכוח משחררת הספק מקסימלי של 340 כ”ס ומומנט מירבי של 43.84 קג”מ הזמינים החל ממצב עמידה. המכונית מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך 5.7 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-190 קמ”ש. צריכת האנרגיה בדגם זה הינה 17 קו”ט שעה ל-100 ק”מ.

 

BMW i4 M50 – דגם ה-M החשמלי הראשון

 

בגרסה זו, מערכת הנעה חשמלית בכל הגלגלים. המערכת יכולה לשנות את אופן פעולתה באופן מלא ובהתאם למגוון דרישות – החל מהנעה אחורית טהורה וסופר-יעילה ועד הנעה כפולה לכל הגלגלים לצורך מיקסום האחיזה. במצב רגיל, כוח ההנעה מועבר רק אל הגלגלים האחוריים כדי להגדיל את היעילות ואת טווח הנסיעה. ברמות תאוצה צדדית גבוהות יותר או במקרה של החלקת אחד הגלגלים, המנוע בגלגלים הקדמיים מופעל בעוצמה מדויקת כדי לשפר את יכולות הנהיגה הדינמיות ואת היציבות. היא עושה זאת על ידי שינוי כוח ההינע, לעיתים בלי התערבותה של מערכת בקרת האחיזה. כדי לספק יכולות נהיגה דינמיות חדות במיוחד, כמצופה מגרסת ה-M50, שני הבולמים הקדמיים מחוברים בעזרת מוט ייצוב נוסף כדי לספק לדגם ה-M בראש ובראשונה את רמת ההיגוי המדויקת המוכרת של המותג.

היכולות הדינמיות ורמות הנוחות עולות שלב נוסף בעזרת ההיגוי הספורטיבי עם התגבור המשתנה; הוא מאפשר למכונית להיות זריזה יותר בחניה, בתמרון ובפניות, ובמקביל לשפר את רמת הזריזות במהירויות מתונות ולספק תחושה בטוחה מאוד בעת נהיגה במהירויות גבוהות יותר. מתלי ה-M האדפטיביים מגיעים בגרסה ייחודית לדגם זה עם קפיצים ובולמים שכוילו במיוחד, כדי לאפשר לנהג לשנות את מאפייני השיכוך בהתאם למצב הנהיגה ולהעדפותיו האישיות.

יחידת ההנעה כוללת מנוע המניע את הגלגלים האחוריים ומפיק 313 כ”ס, ומנוע המניע את הגלגלים הקדמיים שאחראי ל-258 כ”ס ואלו מספקים יחד הספק מירבי של 544 כ”ס ומומנט מירבי משולב של מעל 80 קג”מ, המאפשרים להאיץ ל-100 קמ”ש בתוך 3.9 שניות בלבד. המהירות המקסימלית מוגבלת אלקטרונית ל-225 קמ”ש. צריכת האנרגיה בדגם זה הינה 19 קו”ט שעה ל-100 ק”מ בלבד.

 

מערך סוללת המתח הגבוה, טווחי נסיעה ויכולות טעינה

 

סוללת המתח הגבוה שב-i4 מספקת אנרגיה בעוצמה של 80.7 קו”ט שעה נטו (83.9 קו”ט שעה ברוטו). זו מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 561 ק”מ בדגם ה-eDrive40 ו-503 ק”מ

בדגם ה- WLTP) M50 ), חיבור סוללת המתח הגבוה אל עמדת טעינה, מאפשר את טעינתה במתח AC בעזרת שקע חד-פאזי או תלת-פאזי בהספק של עד 11 קו”ט. בצורה זו ניתן לטעון את הסוללה של ה-BMW i4 מ-0% ועד 100% בתוך פחות מ-8.5 שעות. על ידי התחברות אל עמדת טעינה מהירה בזרם ישר (DC). ניתן לטעון את סוללת המתח הגבוה בהספק של עד 200 קו”ט. כך ניתן להגדיל את טווח הנסיעה ב-164 ק”מ (eDrive40) או ב-140 ק”מ (M50) בתוך עשר דקות בלבד. הסוללות שב-BMW i4 מגיעות עם אחריות ל-8 שנים או עד 160,000 ק”מ. חומרי הגלם שמהם מיוצרות סוללות המתח הגבוה – מותאמים לשימוש חוזר כחלק מהגישה המחזורית ההוליסטית של היצרן הגרמני.

 

עיצוב ושימושיות

ב.מ.וו i4 מגיע בתצורת גראן-קופה המשלב את מאפייני העיצוב הספורטיביים המוכרים של המותג, עם נוחות של מכונית 4 דלתות ורמת שימושיות גבוהה הכוללת דלת תא מטען גדולה המתרוממת עם השמשה האחורית ונפח של 470 ליטר. הפרופורציות האלגנטיות של ה-ב.מ.וו i4 החדשה מביאות את אורכה ל‑4,785 מ”מ, את רוחבה ל-1,852 מ”מ, את גובהה ל-1,448 מ”מ ואת בסיס הגלגלים שלה ל-2,856 מ”מ. השלוחה הקדמית (1,600 מ”מ) והאחורית (1,630 מ”מ). שלוחות קצרות, קורות רזות, דלתות ללא מסגרות וקו גג הזורם בקלילות אל החלק האחורי יוצרים את צללית הקופה המוכרת. משטחים מפוסלים חלקים, הזימים שבכנפיים הצדדיות, ידיות הדלתות הנשלפות ועיצוב החלק האחורי מדגישים את האווירודינמיות ומסבירות את מקדם הגרר הנמוך (0.24). אלמנטים עיצוביים בגוון כחול BMW i משלימים וממחישים את החיבור שבין דינמיות – לקיימות.

 

ב.מ.וו i4 מפרט
ב.מ.וו i4 החשמלית החדשה

 

תא הנוסעים וקישוריות

חלל הפנים של ה-ב.מ.וו i4 משלב את שפת העיצוב הנקייה של המותג ואת אווירת הפרמיום העדכנית של המכונית, לצד גישה מינימליסטית המתמקדת בנהג/ת. חומרים באיכות גבוהה, רמת הרכבה מהמעלה הראשונה וקווים הומוגניים בלוח המכשירים ובדלתות, תורמים לאווירה היוקרתית. הצג הקמור החדש של BMW כולל לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’ מאחורי גלגל ההגה וצג בקרה בגודל 14.9 אינץ’ עם מערכת ההפעלה iDrive8 העדכנית ביותר. יחד, שני צגים נטולי מסגרת אילו, יוצרים משטח זכוכית אחד הפונה לעבר הנהג ומפחית בצורה משמעותית את כמות המתגים והלחצנים בסביבתו.

אלמנטים עיצוביים כחולים על לחצן ההפעלה/הכיבוי, על גלגל ההגה ועל בורר ההילוכים מזכירים שמדובר במכונית חשמלית. אינטגרציה מורחבת של Apple Carplay עם ה-iDrive מאפשרת ללקוחות להשתמש ביותר פעולות ישירות מהטלפון החכם שלהם. מפת הניווט של Apple Maps מופיעה כעת בצג הבקרה וגם בצג המידע של הצג הקמור החדש. הוראות הניווט המתאימות מופיעות גם בתצוגה העילית. המושבים הספורטיביים מספקים תמיכה אופטימלית לנהג ולנוסע הקדמי ומגיעים בריפוד Sensatec (עור סינטטי) מחורר (זמין ב-4 צבעים: אדום, קוניאק, בז’ ושחור) ועור Vernasca (זמין ב-4 צבעים: אדום, מוקה, לבן ושחור) בהתאם לרמת הגימור. הנוסעים במושבים האחוריים יכולים ליהנות מחלל רגליים וברכיים נדיב כאשר המושבים  כוללים נקודות עיגון ISOFIX לחיבור מושבי בטיחות לילדים.

האופי של ה-ב.מ.וו i4 משתקף גם במגוון גדול של תוספות בהתאמה אישית לעיצוב החיצוני הפנימי כמו גם אבזור ייחודי. מבחר גדול של צבעים חיצוניים, חישוקי סגסוגת קלה במידות ובעיצובים שונים, חבילת M Sport ייחודית, המאפשרים ללקוחות לשקף את סגנונם האישי.

 

ב.מ.וו i4 בישראל
ב.מ.וו i4 החל ממחיר 339 אלף ועד 539 אלף שקלים

 

רמות גימור

eDrive40 Pure

גרסת הכניסה לדגם ה-ב.מ.וו i4 עשירה באבזור וכוללת, בין היתר, את המערכות הבאות:

מערך בטיחות Driving Assistant, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך העזר לחניה Parking Assistant הכולל את מערכת העזר בנסיעה לאחור, פנסי LED מלפנים ומאחור, שמשות כהות, חלון שמש חשמלי, מושבי Sport עם ריפודי Sensatec במגוון צבעים ודיפון Sensatec בלוח השעונים, תא מטען נפתח חשמלית, ב”א משולשת עם פתחים לאחור ומערך ה-Live Cockpit Live הכולל את הצג הקמור החדש של BMW עם לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’ וצג בקרה בגודל 14.9 אינץ’.

eDrive40 Tech

גרסת ה-Tech משדרגת את מראה הרכב ואת יכולותיו הטכנולוגיות ומוסיפה: חבילת M-Sport, חישוקי “18, ספויילר אחורי, מערך הנהיגה האוטונומי Driving Assistant Professional, תצוגה עילית, תאורת אווירה ייחודית, מערכת שמע Hi-Fi עם 10 רמקולים ועוד.

eDrive40 Ultimate

גרסת ה-Ultimate הבכירה מחדדת את היכולות הדינאמיות של הרכב ומוסיפה אבזור יוקרתי וכוללת:

מתלי M אדפטיביים, היגוי ספורטיבי משתנה, ריפודי עור במגוון צבעים וגימורי עץ, מערך מצלמות היקפיות, מערכת שמע Harman Kardon עם 16 רמקולים. חיצונית נבדלת גרסה זו עם חישוקי “19 וחבילת ה- Shadow Line המורחבת.

M50 Superior

דגם ה-M50 כולל את כל האבזור הקיים בגרסאות ה-eDrive40 ומוסיף את חבילת העיצוב הפנימית והחיצונית M-Performance;  גימורי קרבון, פנסי לייזר וחישוקי “19 ייעודיים עם צמיגים שונים מלפנים ומאחור.

מחירים

 

דגם כ”ס רמת גימור טווח חשמלי[2] מחיר
BMW i4 eDrive40 340 Pure 561 ק”מ 339,000 ₪
BMW i4 eDrive40 340 Tech 561 ק”מ 399,000 ₪
BMW i4 eDrive40 340 Ultimate 561 ק”מ 449,000 ₪
BMW i4 M50 544 Superior 503 ק”מ 539,000 ₪

 

 

 

 

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + 8 =