גרסה חדשה לפורשה פנמרה – ספורט טוריסמו

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פורשה תחשוף בתערוכת ג'נבה הקרובה גרסאות חדשות לדגם הפנמרה - "ספורט טוריסמו". ביניהן גרסה מפתיעה - פורשה משפחתית

4 שנים אחרי שהוצג רכב הקונספט הנחשק – פורשה פנמרה ספורט טוריסמו, יחשפו חמש גרסאות חדשות בתערוכת ג’נבה הקרובה (19-7 במרץ 2017):
פנמרה 4
פנמרה 4S
פנמרה 4S דיזל
פנמרה 4 E-Hybrid
פנמרה טורבו
הספורט טוריסמו מבוססת על מכונית הספורט-סלון המצליחה של פורשה, כשכל 
דגמי הספורט טוריסמו משווקים עם מספר מנועים בטווח הספקים של עד 550 כוחות סוס.

עיצוב וטכנולוגיה
הספורט טוריסמו משתמשת בכל החידושים שהוצגו בפנמרה החדשה בשנה שעברה. אלו כוללים את סביבת הנהג החדשה והדיגיטלית Porsche Advanced Cockpit, את מערכות הסיוע לנהג החלוציות כמו פורשה InnoDrive כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות שלדה מתקדמות כמו היגוי לסרן האחורי, את מערכת המתלים Porsche Dynamic Chassis Control ואת יחידות הכוח החזקות.

בנוסף, כל דגמי פנמרה ספורט טוריסמו מצויידים כסטנדרט במערכת PTM (Porsche Traction Management) – מערכת הנעה כפולה אקטיבית עם מצמד רב-דסקי נשלט אלקטרונית. מדגמי S ומעלה, כל הגרסאות מצויידות כסטנדרט גם במערכת מתלי אוויר אדפטיבית עם בולמים בעלי שלוש בוכנות.

הספקים של עד 550 כוחות סוס. פנמרה ספורט טוריסמו. יח"צ
סביבת נהג דיגיטלית. ספורט טוריסמו קונספט

מידות וטכנולוגיה 
בדומה לפנמרה ספורט-סלון עם המרכב בתצורת קופה, גם הספורט טוריסמו מאופיינת בפרופורציות דינמיות במיוחד ומשקפת באופן מושלם את ה-DNA העיצובי של פורשה. אורכה הוא 5,049 מ”מ, גובהה 1,428 מ”מ ורוחבה 1,937 מ”מ – בסיס הגלגלים הנדיב משתרע על פני 2,950 מ”מ. הצללית הדינמית שלה בולטת עם סרחי עודף קצרים וגלגלי 21 אינץ’ גדולים כאופציה.

ספויילר אחורי אדפטיבי ראשון בסגמנט גגה של הספורט טוריסמו ממשיך בחלקו האחורי והופך לספויילר אדפטיבי. זווית הספויילר מתכווננת לשלושה מצבים בהתאם למצב הנהיגה ולהגדרת הנהג. עד 170 קמ”ש הספויילר נשאר סגור בזווית של מינוס שבע מעלות על מנת להפחית את ההתנגדות לרוח ולהפחית את צריכת הדלק. במהירויות שמעל 170 קמ”ש, הספויילר מזדקר באופן אוטומטי למצב ביצועים עם זווית של פלוס מעלה אחת, ובכך מגביר את יציבות הרכב ואת הדינמיות שלו.

במצב נהיגה Sport או Sport Plus, הספויילר עובר באופן אוטומטי למצב ביצועים ממהירות של 90 קמ”ש. כאשר הגג הפנורמי פתוח ובמהירות של מעל 90 קמ”ש, מערכת ה-PAA מעבירה את הספויילר לזווית של פלוס 26 מעלות וזאת על מנת לצמצם למינימום את רעשי הרוח.

פרופורציות דינאמיות. פורשה פנמרה ספורט טוריסמו. יח"צ

פורשה למשפחה?
הספורט טוריסמו החדשה היא הפנמרה הראשונה שיש בה שלושה מושבים מאחור. שני המושבים בצידי הרכב הם מושבים אישיים – וזאת על מנת לשמר את ההבטחה של דגמי הפנמרה לביצועים ספורטיביים יחד עם נוחות מקסימלית לנוסעים – וכך נוצרת מאחור תצורת מושבים 2+1. כאופציה, הפנמרה ספורט טוריסמו זמינה גם בתצורת ארבעה מושבים עם שני מושבים אינדיבידואלים מתכווננים חשמלית מאחור.


קו הגג המוגבה של הספורט טוריסמו מאפשר כניסה ויציאה קלות יותר מהמושב האחורי והודות לו גם המרחב לראש גדול יותר. תא המטען שימושי ונוח במיוחד עם מפתח רחב של דלת תא המטען (בעלת פתיחה חשמלית כסטנדרט) וסף הטענה נמוך בגובה 628 מ”מ. נפח תא המטען בגרסאות ספורט טוריסמו מגיע עד כדי 520 ליטרים.

מעכשיו אפשר לבחור, ספורט טוריסמו 4 מקומות, או 5 מקומות

הפורשה החדשה תהיה זמינה עם חמישה מנועים המוכרים מגרסאות הספורט-סלון: פנמרה 4 ספורט-טוריסמו עם מנוע 330 כ”ס, פנמרה 4 E-Hybrid ספורט-טוריסמו עם 462 כ”ס, פנמרה 4S ספורט טוריסמו עם 440 כ”ס, פנמרה 4S דיזל ספורט טוריסמו עם 422 כ”ס, ופנמרה טורבו ספורט טוריסמו עם 550 כ”ס.


אורכיד ספורטס קארס ישראל החלה את השיווק של דגמי הפנמרה ספורט טוריסימו, כשצפי הגעת הרכב לארץ הוא בסוף השנה.

מחיר לצרכן החל מ 897,000 ₪ הרכב מגיע ברמת אבזור גבוהה הכוללת: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה סטייה מנתיב, גג נפתח פנורמי, מתלי אוויר אקטיביים, סגירה רכה לדלתות, מערכת סאונד “בוס” מצלמות היקפיות, מערכת התנעה ללא מפתח, מושבי נוחות מעור בעלי 14 כיוונים, חימום בכיסאות, תאורת לד, וגולת הכותרת – 5 מקומות ישיבה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − 12 =